La Falote

Roelof Hartstraat 26 1071 VJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206625454

Meer informatie over restaurant La Falote

Maandag t/m Zaterdag van 15:00 - 21:00 uur.
Zondag Gesloten

Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Lekker gegeten, simpele Hollandse pot! Niet alles is vers maar wel goed klaar gemaakt. Leuk decor, een verademing tussen alle hippe tenten van vandaag de dag. Top bediening door twee lieve meiden. Peter staat enthousiast te koken en pakt af en toe zijn accordeon????. Wij komen terug!
Jette W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het is een grappig eet tentje, met een leuke ouderwetse sfeer. De bediening is vriendelijk en snel. Helaas was ons mandje brood vergeten. We kregen een gratis gerechtje van de chef, rode kool, wat we echt niet lekker vonden, maar dit kan ook persoonlijke smaak zijn. De gebakken mosselen met daarbij gebakken aardappeltjes waren voldoende. Aangezien mijn vriend alle bij gerechtjes niet lekker vond, kregen we een vervangend gerechtje; Tomaat met komkommer salade :) Heel grappig. De wijn was heerlijk.
Lisette R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gezellig eethuisje met een typisch Hollandse kaart. Gezellige inrichting met traditionele tafelkleedjes en servies. Vooraf hadden we een uiensoep en salade bloedworst. De uiensoep was wat flauw en jammer dat de kaascroutons niet vers waren (ik had een crouton met gegratineerde kaas verwacht), maar uit een grote bus van Knorr. Gelukkig stond er Maggi op tafel om de soep wat meer smaak te geven. De salade bloedworst was daarentegen eenvoudig, maar wel erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we kapucijners met spek en kalfslever. De kapucijners waren ronduit heerlijk! De kalfslever was lekker, maar iets te ver doorgebakken en er zaten wat velletjes van de ui in het gerecht. Als toetje hadden we getoaste snee suikerbrood met vanille-ijs. Toast was heerlijk (origineel!), ijs was een standaard plak ijs van de groothandel. Wij wilden eigenlijk de bitterkoekjespudding, maar dat bleek pudding uit een pakje te zijn. We hebben heerlijk gegeten, maar jammer dat er zoveel ingrediënten overduidelijk van de groothandel komen.
Thea B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gezellig restaurantje met heerlijke Hollandse kost,vriendelijke en vlotte bediening! Wij komen daar zeker terug.
Barry R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Super leuk & goed toeven. Peter kwam even een praatje maken wat bijzonder leuk is. Dicht bij de mensen en geen poespas! Restaurant is helemaal innde sfeer van de gerechten.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Zijn pas in de buurt komen wonen en keken met enige verbazing naar dit minirestaurantje. Het leek er altijd vol te zijn met een zeer gemeleerd publiek. De grote borden op de stoep maakten elke dag duidelijk dat hier puur Hollands wordt gekookt. In de winter stamppotten, aardappels-groenten-vlees. Nu draadjesvlees, lamskoteletjes, lever, visje enzovoort. Daarbij gekookte en gebakken aardappelen en verschillende goedgekookte groenten. Maar toe dan ook een stroopwafelbavarois! Peter staat er 25 jaar te koken, maar het zou mij niet verbazen als er in La Falote al 50 jaar zo gekookt wordt. Dat moeten ze geloof ik ook blijven doen. De groentes zijn wat erg, zoals mijn moeder ze vroeger maakte. Maar de lever en het draadjesvlees waren perfect. En waar in vredesnaam vind je zo'n lieve bediening? Bij La Falote. Aanrader voor een oerHollandse belevenis.
Pothoning .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteren voor het eerst bij La Falote gegeten en dat is prima bevallen. Het eten smaakte goed, vooral de flensjes met boter en bruine suiker waren niet te versmaden! De twee dames in de bediening en Peter waren allen zeer vriendelijk. Het decor sprak ons erg aan. Al met al een prettige sfeer.
We komen graag een keer terug!
Dat u het weet!
E10e .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
We komen regelmatig bij La Falote om nog even snel te eten. De typisch hollandse kost is natuurlijk niet verassend, maar altijd goed klaargemaakt. Leuke mix van locals en toeristen.
Te voet naar de dichtstbijzijnde pinautomaat in de regen moeten, is een minpuntje.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Een opa van 93 ging met z'n kleindochter van 30 eten bij La Falote waar ze toevallig langsliepen en ze het bord zagen dat gebakken lever die dag op de kaart stond. Dat lokte ons naar binnen.
Om een lang verhaal kort te maken; we hebben er heerlijk gegeten. Perfect klaargemaakt en goed geserveerd in een prettige omgeving waar een ieder zich snel thuis voelt.
Het is een goed adres om er vaak terug te komen.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
We waren op zoek naar wat nieuws en fietste hier toevallig langs en vonden het er zo gezellig uitzien dat we naar binnen zijn gegaan. Het zat helemaal vol, maar nog net een tafel voor ons tweeen. Super gezellig hollands restaurantje, je moet er wel van houden. Decor is ouderwets gezellig met van alles op de muur. Eten is ook Nederlands (echte piepers) en niet duur. Mijn vriend had kapucijnes met lekker veel spek en ik had beenham nog aan het bot met mosterd saus en spruitjes. Allebei heerlijk gegeten (te veel zelfs) en allebei twee biertjes, rekende we maar 50euro af. Toen we op het punt stonden om weg te gaan, kwam de chef (die tevens wel wat streng naar de bediening scheeuwde) het restaurant in met zijn accordion om gewoon gezellig wat liedjes te zingen met de gasten. Je moet er van houden, maar wij vonden het super gezellig en heerlijk gegeten voor een leuke prijs! Houd er rekening mee dat de keuken maar tot 21u open is en je niet kunt pinnen.
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wij komen regelmatig bij la falote ! Heerlijk eten en super leuk personeel! Ik kan iedereen aanbevelen om bij la falote te komen eten ! Heel gezellig restaurant en super leuk personeel! Tot snel!!! Groetjes Tjeerd en Chantal
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
De vertrouwde geur van goede gebakken aardappels kwam ons bij binnenkomst te gemoed. We werden zeer gastvrij ontvangen en onze jassen werden keurig aangenomen.
Een heerlijke grote schaal met mosselen stond voor ons op het menu. Helemaal niks mis mee. Een prima klassiek restaurantje/eethuisje.
Sietse E.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Uniek in dit stukje van amsterdam: klein, simpel en zonder poespas.
Verwacht geen tongstrelende exquise kleine hapjes, maar een degelijke maaltijd zoals je moeder die zou maken. De hutspot met een gehaktbal was heerlijk.
De bediening is huiselijk gezellig en ook chef Peter is een ware gastheer. Al met al een aanrader voor iedereen die niet "moeilijk" uit eten wil.

Paul R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Bij La Falote kan je lekker eten, verwacht geen haute-cuisine, maar een goede hap is er altijd. Altijd iets Hollands in het dagmenu, het weekmenu is iets frivoler en op kaart staan genoeg gerechten om een keer lekker te eten voor een redelijker prijs. Is de R in de maand dan staat er altijd kapucijnen met spek op de kaart. Bediening ontvangt je als een gast, niet als een klant.