La Estancia

Reguliersdwarsstraat 86 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206220347

Over restaurant La Estancia

Zwoele minivakantie in Argentinië

Het vlees was bijzonder lekker en de wijn smaakte goed. De bediening was professioneel en vriendelijk. Het restaurant ziet er sfeervol en netjes uit; echt een aanrader. Zwoele nachten, pingelende gitaren, muziek vol passie en de geur van gegrild vlees. Denk je al aan Argentinië? Bij La Estancia proef je de sfeer en smaak van dit prachtige land.

Meer informatie over restaurant La Estancia

Service7,4/10
Decor6,9/10
Lauraa1 . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten! Malse spareribs en steak, het bananensplit toetje is een aanrader! Vriendelijk personeel kortom voor herhaling vatbaar.
Cliff H. Fijnproever (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Het eten was veel, echter weinig Argentijns aan. De toiletten waren erg vies. De bediening spraak half Nederlands Half Engels en vooral geen woord Spaans. Snappen vaak niet wat je vraagt of bedoeld. Wel heel erg vriendelijk. Mist gewoon het Zuid-Amerikaans sfeertje.
Wil V. Meesterproever (22 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
We zijn afgegaan op de goede beoordelingen. Immers, rondom Rembrandtplein weet je dat je in de toeristische buurt zit, maar de Reguliersdwars herbergt ook enkele heel positieve uitschieters. Helaas was dit geen positieve uitschieter.
Voor de zekerheid had ik - op maandag! - gereserveerd, maar dat bleek niet nodig. Het personeel was vriendelijk, maar wel wat verlegen. Het was duidelijk dat ze niet of nauwelijks Nederlands spraken, dan maar in het Engels. Blijkbaar ging het daar al mis: het bestelde karafje rode wijn werd een witte. Huh? Teruggestuurd en om rode gevraagd. Geen probleem. Ons groepje had een eenvoudige bestelling van driemaal hetzelfde combigerecht en we dachten het makkelijk te maken voor de bediening en eenvoudigweg het nummer te noemen. Daar ging het echt mis. We kregen onze 'eerste' steak, die overigens prima was, maar het bleek dat het daarbij bleef! De bediening had nl. een ander nummer opgeschreven. Jammer was dat toen we vroegen of dit hetgene was wat we besteld hadden, en dus uitkwam dat het het verkeerde was, de bediening niet meer deed dan verbaasde ogen op zetten en zeggen dat dit hetgene was wat zij hadden doorgekregen.
De steak echter was goed. Maar de bijgerechten leken echt nergens op. Frites werden op een plat bord geserveerd, ipv in een schaaltje. De salade was slap en volstrekt fantasieloos: gemengde sla die kant-en-klaar leek met één olijf en een schijfje komkommer zonder dressing; de olie en - volgens de opdruk van het flesje (!) kant-en-klare - balsamicodressing moest je zelf maar er over gieten. En tenslotte, de saus kreeg je apart geserveerd in een schaaltje die ook niet als zelfgemaakt smaakte. Dit verwacht je in een wegrestaurant, maar niet hier. Foei!
De bediening bleef beleefd en oogden alsof ze ook maar het beste met de mensen voor had. De chef echter moet nog eens kook- en serveer-ervaring opdoen bij een echt restaurant of gewoon op school. Misschien wordt het dan nog wat.
Jan-bos72 . Expertproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zeer gezellige plek met goede prijzen, afbeeldingen van paren dansen tango op een muur, vriendelijk personeel. Het restaurant ligt dicht bij de centrale trein sttion in historische centrum. Ideale plek om de lunch of diner voor iedereen
Peter B. Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Uitstekende prijs kwaliteit. Vlees heerlijk mals en de wijn lekker stevig en elegant. Sfeer en bediening ook helemaal in orde. Kortom een aanrader.
Roger M. Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
We waren hier op zondag rond half zeven en waren de enigen in het restaurant. Service is goed. Het eten was goed, de goulashsoep is zeker aan te bevelen, spare-ribs en kipfilet van de grill lekker mals. Is tenminste geen toeristenmenu. Beneden is het knus, boven kun je ook nog zitten, daar zijn nog 24 zitplaatsen.
We komen hier zeker weer terug.
Paul V. Meesterproever (54 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We hebben hier met 5 personen gegeten.
Allemaal een erg goed stuk vlees /vis (cijfer 9 voor het vlees een 8 voor vis).
Verder aardige bediening.
Ik zou hier zeker terug gaan om een lekkere steak of T-bone te eten!
Prijs/kwaliteit is ook prima.
Ruben W. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Super vriendelijke bediening in dit gezellige restaurant. Het eten smaakte heerlijk, absolute aanrader als je in de buurt bent!
Anneke S. Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Prima kwaliteit eten voor een prima prijs. We kozen voor het restaurant omdat het om het vlak bij Pathé de Munt is. Het ligt in het toeristen gebied en trekt daarom vooral buitenlandse gasten. Maar dat is Jammer. Ook Nederlanders kunnen er terecht voor een makkelijke snelle en kwalitatief goede maaltijd met erg goede vriendelijke bediening.

Prima voorgerecht en heerlijke ossenhaas met 3 prima gamba's gepofte aardappel en salade.
Linda J. Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Eigenlijk is dit best een toeristenrestaurant. De eigenaar was verrast dat we uit Amsterdam kwamen. We zijn hier wel eens eerder geweest en steeds weer verrast door de vriendelijke bediening en de prima kwaliteit van het vlees! Gezellig tentje, lekkere wijn en schappelijke prijzen. En laat ik de heerlijke friet niet vergeten te noemen. Volgens de eigenaar zijn de wedges ook een aanrader. Die proberen we een volgende keer. We vragen ons af waarom we niet vaker gaan!
Eric D. Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Heerlijke spareribs, prima huiswijn en vriendelijke bediening! See hi to Anthony. ;) Echt wen aanrader! Zeker tot de volgende keer!
RH R. Meesterproever (36 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
We gingen voor een snelle hap, maar kwamen dit kleine restaurantje tegen. Hartelijk welkom geheten door de eigenaar en een personeelslid. Vriendelijke bediening aan tafel. Twee heerlijke stukken mooi vlees werden er vervolgens geserveerd, perfect gebakken zoals wij gevraagd hadden. Frisse salade en heerlijk gebakken aardappeltjes maakte het geheel compleet.
Kortom, we werden positief verrast door de kwaliteit en service van dit restaurant. Topper, wij gaan hier zeker nog een keer heen.
Henkb56 . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Topdrukte in Amsterdam, en dan toch zonder reservering willen eten met 6 personen....Overal zonder meer geweigerd. Hier deed de eigenaar zijn best om ons toch te ontvangen. Hij kwam ons zelfs halen bij de buurman waar we een drankje hadden genomen.
Gegeten: Voorgerechten: Calamares, zoals ze horen te zijn, knapperig en geen rubber, Scampi's, ook overheerlijk.
Hoofdgerechten: Zeer malse Ossehaas, een prachtige XXL T-bone en Estancia spareribs (met knoflook) en een meer dan fraaie en zeer smakelijke vegetarische schotel.
Nagerecht: chocolademousse(vers van de dag), een xxl bananasplit, profiteroles en Kisses of Fire
Alles was zeer smakelijk.
Ongedwongen, enthousiaste atmosfeer. Vlotte bediening.
Lucie60 . Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Enorme keuze uit een driegangen keuze menu! We waren met zijn drietjes en alle drie kozen we andere gerechten. Heerlijke calamares gegeten, spareribs, zalm en ribeye alles was even goed! Behoorlijke porties! Ik had alleen baked potatos besteld in de veronderstelling dat dit gebakken aardappeltjes waren, maar dit was gepofte aardappel. Die was me te groot:)
Heel vriendelijke bediening!
Prima kwaliteit voor betaalbare prijzen.
Koogje . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Vandaag hier voor de tweede maal - met een Groupon bon - gegeten.
Evenals de vorige keer was de bediening reuze aardig en het eten heel lekker. Nu hadden wij een menu, de vorige keer alleen het hoofdgerecht. Het restaurant geeft ondanks de Groupon korting waar voor het geld. Dat zie je wel eens anders. Volgende keer gaan wij weer !
Robert1959 . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Voor de derde keer op rij na een bezoek aan de gay parade hier gegeten. Fijne mensen die weten wat service is, lekker mals vlees en krokante friet. Qua prijs/kwaliteit verhouding dik in orde. Eten zou een 10 kunnen worden als men bij het dessert echte slagroom zou gebruiken ipv spuitbus rotzooi. Echt een aanrader!
Karen85 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Het vlees was lekker mals, de patat en mayonaise zelf gemaakt. Minpuntje was dat het toetje uit de magnetron leek te komen (de binnenkant van de soesjes waren nog gedeeltelijk bevroren en de buitenkant was warm). De deur werd voor ons open gehouden en de mensen waren vriendelijk en behulpzaam. Na een dagje shoppen was het hier heerlijk genieten.
Lamuste . Fijnproever (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Het was een heerlijke avond met dit Argentijns restaurant. Alle gerechten waren lekker en de bediening was vriendelijk. De steaks waren malse en smaakelijk. Ik zou nog een keer terug komen.
Marshal2020220 . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Heerlijk gegeten met een groep van 5. Het vlees was bijzonder en lekker en de wijn smaakte goed. De bediening was professioneel en vriendelijk. Het restaurant zag er sfeervol en netjes uit; echt een aanrader!
Casa92 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Via Groupon zijn we hier gaan eten. 3 kozen voor de gegrilde kip en 1 onbeperkt spareribs. Het vlees was heerlijk gebakken er zaten 2 sausjes bij waaronder zelfgemaakte knoflooksaus die heel erg lekker was. Frietjes waren zoals gevraagd lekker doorgebakken en de sla was prima, je kunt dressing vragen als je dat wilt, dat wisten wij niet. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam, Giri onze ober maakte een leuk praatje en zorgde dat alles naar wens was. Bestel wel het volgende portie spareribs snel want dat was het enige waar lang op gewacht moest worden.
Wij gaan zeker een keer terug!

Een aanrader!!