La Dolce Vita

Kerkstraat 42 5521 JL Eersel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Dolce Vita

AnitaX .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Door werkomstandigheden in Eersel terechtgekomen en via iens was onze keus al snel op La Dolce Vita gevallen. Bij binnenkomst aangegeven dat wij lekker op ons gemak wilden eten en daar werd echt rekening mee gehouden, dus niet direct na het voorgerecht je hoofdgerecht op tafel. Zowel voor- als hoofdgerecht waren meer dan smaakvol en je proeft dat hier echt met verse ingrediënten gekookt wordt. De service is uitstekend, het restaurant is sfeervol, dus wat ons betreft een dikke pluim en als we ooit weer in de buurt zijn komen we zeker terug!! :-)
Peer .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Heerlijk Italiaans eten voor een mooie prijs.
Zelfs een zogenaamd eenvoudige pizza is hier een verwennerij.
Met onze hele familie op 1e Kerstdag lekker verwend met een super 7 gangen Kerstmenu.
Sabine H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Wat een verrassing was La Dolce Vita in Eersel! Een pizzeria zoals je ze zelden tegen komt. Meestal zijn pizzeria's van het slag: dertien in een dozijn. Niet La Dolce Vita: alles dat de chef maakt is duidelijk met liefde, toewijding, verse producten en smaak gemaakt. Wij bestelden de pizza quattro formaggi, de calzone pollo, melanzane gratinate en de salade van gegrilde groenten. De pizza's hadden een heerlijke luchtige en krokante dunne bodem. De saus was smaakvol, er lagen heerlijke kazen op en de kip was sappig. Ik ben geen echte pizza-liefhebber, maar deze pizza's waren smullen. Ik had de melanzane gratinate, een overgerecht met gebakken plakjes aubergine met tomatensaus, en mozzarella. Ik heb in mn leven al heel vaak melanzane gegeten en deze versie was absoluut heerlijk. De aubergine was vers gebakken en de saus en smaakvolle kaas was erg goed in verhouding. Meestal krijg je in Nederland bij de melanzane een enorme berg smaakloze erg zoute kaas en te veel tomatensaus. De salade van gegrilde groenten was wederom vers, mooi gegrild en knapperig. De chef kon ons verleiden om nog een dessert te nemen: de tiramisu en de panna cotta. Beiden home made en zeer smakelijk. Vooral de panna cotta was romig, zacht, luchtig en niet te zoet. Ons zoontje werd vriendelijk getrakteerd door de chef op een ijslollie en bij de rekening kregen wij nog beiden een heerlijke limoncello van het huis. De chef is een erg vriendelijke, gastvrije vakman die zonder opdringerig te zijn af en toe een praatje komt maken en vraagt of alles naar wens is. Al met al een verrassende avond bij een restaurant waar je heerlijke, home made, gerechten kunt eten die gesierd worden door eenvoud.
En niet onbelangrijk: de inrichting van het restaurant is standaard maar het ziet er verzorgd en zeer schoon uit.
De chef vertelde ons dat hij dit restaurant een jaar geleden heeft overgenomen van de vorige eigenaar en dat mensen in de omgeving hem en zijn restaurant nog moeten leren kennen.
Wij wonen op grote afstand van dit restaurant maar wij beschouwen het zeker als een zogenaamd 'omrijrestaurant'! Als we in de buurt zijn, dan komen we langs.