La Cucina

Ossendrechtseweg 1 4631 BA Hoogerheide Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Cucina

Mmepiepschuum .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Op het platteland zijn maar weinig restaurants, van enig niveau, dus wij zijn bijzonder gelukkig met zo'n heerlijke plek een dorpje verderop! Wij komen al jaren bij dit restaurant en zijn nog nooit teleurgesteld. Eten, bediening, sfeer, allemaal super. Vooral ook heel geschikt om met kinderen te eten en als je die drukte juist niet wilt, kun je gewoon wat later gaan eten. Specialiteit zijn de pizza's, lievelingsgerecht van onze kinderen, maar je kunt ook andere Italiaanse gerechten bestellen. Je kunt door een groot raam in de keuken (en in de pizza-oven) kijken. Ik ben geen pizzafan, maar wel bij La Cucina. Absolute aanrader is het heerlijke aperitiefje, dat ik hier heb leren kennen, Cocchi Americano (zoet, fris en bitter). Altijd een lekker stukje brood met heerlijke olijfolie vooraf, van de zaak, en als voorgerecht maken ook een voortreffelijke Vitello Tonato. Er is ook nog een terrasje buiten, dus wat wil een mens nog meer?!
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Hier geweest voor een snelle hap een een pizza genomen. Restaurant is leuk ingericht met een glazen wand naar de keuken. Bediening was vriendelijk en goed. Ik wil hier zeker eens terug komen als ik meer tijd heb en wat uitgebreider kan eten.
Hans-van-Kloetinge .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Altijd een prima atmosfeer en lekker eten voor een eerlijke prijs. Goed voor een 'iets sneller' diner doordeweeks (goede pizza), of uitgebreider diner gedurende het weekend. Het restaurant is sfeervol ingericht en de bediening is vriendelijk.
Proever2805 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Een ongedwongen restaurant waar we ongeveer elke maand wel een keer eten. Mooie glazen wand in de muur naar de keuken waardoor je alles vanuit het restaurant kunt volgen. Prachtige houtoven waar de heerlijke pizza's in gebakken worden. Bij aanvang krijg je altijd broodjes met olijfolie en boter. De voorgerechten zijn heerlijk, bijvoorbeeld de bruschetta of een nog betere vitello tonato, zo lekker hebben we die ergens anders nog nooit gegeten! De lasagne, de spaghetti a la vongole, cote a los uit de houtoven (voor 2 personen) of een heerlijke pizza, het is hier prima eten!
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Restaurant viel ons op door zijn smaakvolle inrichting met allerhande tinten olijfkleur verwerkt in het decor. Heerlijke kleine hapjes bij het aperitief. Een uitstekende pizza prosecuitto en een niet zo bijzondere lasagna. Heerlijke witte huiswijn.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Goed Italiaans eten voor een mooie prijs in een uitstekende ambiance. De bediening is bijzonder vriendelijk en erg behulpzaam. Een aanrader zijn de vleesgerechten, maar ook de pizza laat zich goed smaken.
Wesley S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Vorige week gaan eten in dit Italiaans restaurant, en wat hebben wij lekker gegeten zeg! Wat je hier op je bord krijgt is de naam 'Italiaans' dubbel en dik waard: dit was gewoon superlekker! Goede porties, verse ingrediënten en mooi afgewerkte borden, echt chapeau! Samen met een prachtig decor, heerlijke rode wijn en een vriendelijke bediening maakte dit tot een zeer geslaagd avondje 'uit eten.
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Honderd keer, wat zeg ik ... duizend keer, ben ik er voorbij gereden en nooit heb ik geweten dat hier zo'n mooie zaak zat. Het is dankzij een Facebookbericht van een vriendin die er lekker gegeten had dat wij hier terechtgekomen zijn.

Zoals gezegd: een mooie zaak, rustige tinten olijf/beige, veel privacy, ruime tafels met mooi tafellinnen en - jammer genoeg - harde houten stoelen die eerder passen in een café dan in dit voor de rest stijlvolle interieur. Lederen stoelen met armleuningen zouden hier niet misstaan. Verder een open keuken waarop ik vol zicht had, en - heel vreemd - in het midden van de zaak een soort keukenblok met een spoeltafel waar ook effectief afgewassen werd. Vreemd, heel vreemd vond ik dat.

Ik had op voorhand thuis al mijn keuze gemaakt op de website. Helaas, zoals dat zo vaak het geval is, was de website niet up-to-date en heb ik opnieuw moeten kiezen want wat ik op het oog had stond niet op de kaart. Niet getreurd, er stonden genoeg andere lekkere dingen op en het wordt trouwens op de website vermeld dat de kaart op de website niet altijd overeenkomt met de kaart ter plaatse.

We begonnen met een glas prosecco waarbij wat dikke olijven op tafel werden gezet, alsook twee broodjes en een rondje boter. Brood werd trouwens niet aangevuld tijdens de maaltijd en het was al lang op nog voordat onze voorgerechten geserveerd werden. Jammer vind ik dat, en typisch Nederlands als ik dat mag zeggen.

Ik had als voorgerecht gekozen voor tortellini gevuld met vis dun overgoten met een boterig sausje waarin ik meende wat parmezaan te proeven. Erg lekker! Partner koos voor bruschette met gekonfijte tomaat en in Grappa en knoflook gemarineerde geitenkaas. Ook hij vond het zeer lekker.

Voor het hoofdgerecht kozen we eensgezind voor de vis van de dag: filet van tarbot in een romig sausje met venkel en saffraan. Hierbij kwam een klein slaatje en aardappeltjes uit de oven met knoflook en rozemarijn. De rozemarijn heb ik niet teruggevonden, maar niettemin was het een heel lekker hoofdgerecht.

Ook wat dessert betreft hadden we pech want de pere cotta die ik in gedachten had stond ook niet op de kaart. Tiramisu dan maar. Lekker, maar vrij zwaar.

De pauze tussen voor- en hoofdgerecht was lang, te lang, maar inmiddels was de zaak helemaal volgelopen en waarschijnlijk kon de keuken het even niet allemaal bijbenen. Het is hun vergeven.

We hebben er weer een goed adresje bij.
Harmie .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2013
Wij eten met enige regelmaat met onze kinderen in dit restaurant. Leuk om in de open keuken te kunnen kijken, goede prijs/kwaliteit verhouding,, prima bediening. Moderne uitstraling maar niet koud. Zowel de pizza's als overige gerechten zijn lekker, een van mijn favorieten is vitello tonato.