La Cucaracha

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Annemieke S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten! Leuke menukaart en gezellige bediening. Qua dessert bestond de keuze uit ijs met A, ijs met B en nog eens ijs met C. Mijn opmerking daarover werd opgepakt met "we kunnen het ook zonder ijs serveren". Dat was wel een klein minpuntje. De brownie (met ijs) die ik uiteindelijk als dessert bestelde was wel lekker, maar had weinig met een brownie te maken. Verder supergoed gehad!
Starseeker .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Werkelijk fantastisch Mexicaans gegeten hier, de lekkerste nacho's ooit en de pil pil was amazing. Verder verrukkelijke ossenhaas op pittige wijze het was echt genieten. Alleen jammer dat de bediening soms (te) lang op zich liet wachten vooral bij het eerste gerecht ( 3 keer moeten vragen). Toen de eigenaresse zich ermee ging bemoeien werd het aanzienlijk beter. Goeie huiswijn en een lekker terras ( op zonkant). Ik heb mijn vaste Mexicaan gevonden!
Tine82 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heel vriendelijk personeel. Helaas was de prijskwaliteit niet in orde. De geitenkaas salade was erg lekker. De biefstukken waren absoluut niet goed. Te duur voor de hoeveelheid en geen goede kwaliteit. Dat is jammer. De fajitas waren oke. Niet bijzonder maar prima.
De nachos zijn ook oke maar voor deze prijs zou het echt wel meer moeten zijn en zou de guacomole all inclusive moeten zijn.
Ondanks het vriendelijke personeel zouden wij hier niet nog eens gaan eten.
Baszz .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Paar weken terug hier gegeten. Super aardige bediening die je alles naar wens probeert te maken. Ook super lekker gegeten. De fajita's zijn erg aan te raden, niks te klagen!!!
Joseph En Maria S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Het is alweer een half jaar geleden dat we in La Cucaracha gingen eten, toevallig gevonden tijdens een wandelingetje vanaf het nabije station langs het water We vonden zowel het eten als de bediening en sfeer heerlijk en ongedwongen. We zijn geen Mexicanen en weten niet veel van de 'goede' keuken uit dat land, maar hebben lekker gesmuld. Ook de bediening en de kleinschaligheid van dit restaurant (combi bruin café - latin sfeer) spraken ons aan. Deze week gaan we hier dus nogmaals eten!
Foodl0v3r_123 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Hier heerlijk gegeten na een lange reis door Nederland. De tapaskaart is zeer uitgebreid en na onze mening erg mexicaans. Aanrader!
Arnoud M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Afgelopen zondag met vieren gegeten bij deze Mexicaan/ tapasrestaurant. Aardige en attente bediening en typische, gezellige Mexicaanse inrichting. Tapaskaart niet geprobeerd, maar bij het 'Mexicaans' gehouden. Vooraf een mandje brood, dit kon helaas niet on-Mexicaanser. Gewoon witte stukjes stokbroodje met kruidenboter. Hoofdgerechten waren echter prima: fagita's, burrito's en biefstukreepjes in pittige saus. Biefstukreepjes waren gelukkig lekker rood en hierdoor mals en door de (zeker niet te) pittige saus was het erg goed. Fagita's en burrito waren volgens gezelschap ook prima. Apart dat we voor 2 echter fagita's moesten bijbetalen, maar soit. Gezellige tent en prima eten om een keer terug te komen.
Jolanda G.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Op een zeer late nazomerdag buiten kunnen eten. Nachos Piccadilo en quesallidas gegeten. Zeer smakelijk en goede porties. De bediening is zeer vriendelijk. Dit was de tweede keer dat ik hier gegeten heb en het was weer helemaal prima!
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Bij aankomst (zonder reservering) vriendelijk ontvangen door de serveerster in een toepasselijke Mexicaanse setting. Vooraf een plankje met 'vanalles' besteld, gecomplementeerd met wat tapas gerechtjes.
Omdat we behoorlijk wat bij te praten hadden, bood de serveerster de optie om aan te geven wanneer we het hoofdgerecht geserveerd zouden willen hebben. Erg gastvrij en goed ingeschat. Het 'Dos XX' bier is een aanrader, ook de Café Loco als nagerecht is een aanrader.
Als hoofdgerecht een grain-fed biefstuk gegeten. Chimichuri was van groene kruiden en paste perfect bij het gerecht. de gegrilde groente en los geserveerde rijst maakte het een smakelijk geheel. Hier komen we zeker nog eens terug.
Annnbeth .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Mijn vriend en ik gaan hier regelmatig eten. Reden dat we hier vaker komen is dat er altijd wel een plekje is, ook al is het een super drukke avond in den Bosch. En omdat het eten hier gemiddeld erg lekker is.
Vanavond, vrijdag, half 8, noet gereserveerd, mochten we eerst in het niet zo gezellige cantina gedeelte plaats nemen. Maar zodra er plek was gingen we naar het hoofd restaurant, wat knus en gezellig is. De bediening was snel en aardig en speelde goed op onze wensen in.
Het eten was heerlijk. Ik had de Polo fajitas. Ik had dit keer voor iets simpels gekozen omdat ik daar zin inhad, het was heerlijk. Kip goed gebakken en in heerlijk sausje met voldoende groente. Zowiezo zijn de 3 schaaltjes met bijgerechten, die je standaard krijgt , een goede toevoeging aan de maaltijd.
Koffie loco, moet je even over nadenken of je die neemt, want er zit veel drank in. Maar voor een vrijdag avond afsluiting is het perfect.

Goed en geZellig restaurant. Verwacht geen haute cuisine, maar zeker een lekkere maaltijd in ontspannen sfeer.

O en probeer de margaritas, jammie.

Richard S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
In het kader van ons tweewekelijkse bezoek aan een nieuw restaurantje, hebben we dit keer gekozen voor La Cucaracha. We zijn hier al vaker naartoe gelopen, maar nooit naar binnen gegaan. Maar na 4 weken Aziatisch eten, waren we wel toe aan een Mexicaanse hap.

Het is rustig op de woensdagavond en er zijn maar 3 tafeltjes bezet. Door de indeling van het restaurant, met gescheiden kanten, lijkt het in elk geval niet al te leeg.

De bediening komt vlot met de kaart en vraagt meteen wat wat willen drinken. Een pilsje en een margarita. Allebei lekker.

Tot onze verrassing staan er tapas op de kaart. Dat is niet Mexicaans, maar Spaans en hoort dus niet op deze kaart. Misschien probeert La Cucaracha mee te liften op de populariteit van de Spaanse gerechtjes, maar eigenlijk niet doen. Er zijn genoeg Mexicaanse gerechten om een hele dikke menukaart te maken.

Vooraf nemen we een mandje brood met smeersels en de nacho's. Het brood is goed, de kruidenboter lijkt uit een pakje, de aioli lekker. De nacho's zijn ook erg smakelijk en zijn dan ook snel op. Een grote meerpersoons versie zou een goede aanvulling zijn op de kaart, vooral als je met een groep(je) bent.

Als hoofdgerecht nemen we allebei de fajita's. Mijn tafelgenote de versie met kip, ik neem de ossenhaas. De gerechten zien er goed uit en de gietijzeren pannen zijn heet. Maar omdat de gerechten niet meer sizzelen, is het duidelijk dat de gerechten niet in de pannetjes zijn klaargemaakt. Bij de fajita's komt een mandje met tortilla's (3 p.p.) en een schaaltje met rijst, bonen en salade.
De fajita's zijn zonder meer lekker. Het vlees is goed mals (ook de ossenhaas) en de saus enigszins pittig. De hoeveelheid van de porties is meer dan voldoende, zonder dat je het idee hebt dat je op knappen staat.

De koffie na smaakt prima.

De inrichting zijn we wat minder enthousiast over. Zo leuk als de bar is, zo vooral NIET Mexicaans zijn de tafels en stoelen. Misschien een keer een stylist naar laten kijken.

Al met al hebben we hier lekker gegeten. Het was zeker niet slecht, maar de gerechten sprongen er ook niet uit. De bediening was vlot en vriendelijk, maar dat mocht ook wel gezien het beperkte aantal tafeltjes.

Leuk restaurant met rechttoe rechtaan gerechten, maar in totaal niet meer dan gemiddeld.
Proever5 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Nog nooit zo slecht gegeten als hier, wat een drama restaurant.
na wisselende recensies toch maar even gaan kijken aangezien het de beste mexicaan is in den bosch is volgens iens.maar wat is het nu eigenlijk(mexicaan/tapasrestaurant,eetcafe??)
vooraf een mandje brood besteld en de nachos, als je brood besteld krijg je standaard bruin brood en 2 smeerseltjes bij, de kruidenboter is chemisch en echt vies, het knoflooksmeersel is van betere kwaliteit, de bediening doet absoluut hun best maar hebben totaal geen overzicht dit komt ook omdat dit restaurant 2 gedeeltes heeft de ene keer ben je de bediening gewoon 20 min kwijt, waardoor de wachttijden oplopen, dit hoeft echt niet als iedereen gewoon 1 wijk pakt. daarnaast lijkt het echt of dat je in een soort kantine zit te eten weinig sfeer,slechte stoelen,ouderwetse tafels. dit hoeft geen afbreuk te zijn mocht het eten super zijn maar dit is jammer genoeg niet het geval
De fajitas zijn aardig maar zeker niet bijzonder . de prijs kwaliteit is te hoog voor het geboden.tip focus je op 1 ding en dat is gewoon top mexicaans eten
Foodlover82 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Wij hebben hier heerlijk genoten!! De tapas zijn heerlijk en de porties perfect! Ook bij het afrekenen is het geen rib uit je lijf.

De bediening is goed. De dames waren erg aardig en op tijd met de drankjes en ze waarschuwen je vriendelijk voor de warme borden. Ga zo door!!
Plienet .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Vanavond hier wezen eten. Na de lovende recensies op deze site, waren we erg benieuwd!
Bij binnenkomst was er slechts 1 andere tafel bezet, hetgeen wij geen probleem vinden, wij vinden het wel prettig als het wat rustiger is!

Nadat we een tafeltje uitgezocht hadden, kwam de serveerster met de kaart en vroeg wat we wilden drinken.
We bestelden voor ons voor gerecht de gamba's met knoflook, en gehaktballetjes met tomatensaus.
Je kreeg wat je bestelde, niet meer en niet minder, en zeker niet erg bijzonder. Dit waren dingen die ik zelf thuis ook wel eens maak!
Als hoofdgerecht hadden we konijnenbout en 'het pannetje".
Na 50 (!) minuten te wachten kwam het dan eindelijk (ondertussen waren er mensen binnengekomen, voor en hoofdgerecht gegeten en weggegaan in de tijd dat wij op ons hoofdgerecht aan het wachten waren).
Geen enkele keer in die tijd werd er gevraagd of we iets wilden drinken (terwijl onze glazen al een tijdje leeg stonden).
Toen ze met het eten aan kwam zeggen, kon er ook geen 'sorry voor het lange wachten' of iets dergelijks vanaf.
Het konijn was prima van smaak, maar droog. Er zat een soort maispuree bij, en omdat we benieuwd waren wat er nou precies inzat lieten we dat navragen. Het was idd maispuree en er zat alleen maar mais in (euh, het smaakte toch echt alsof er meer in zat!).
Het pannetje was lekker, maar wederom niet erg bijzonder, met salsa uit een flesje, erg jammer, en zeer gemiste kans! Toen we klaar waren met eten, moesten we weer 20 minuten wachten voor ze überhaupt de boel kwamen afruimen. Dit terwijl de tafel naast ons ondertussen bediend werd, rustig drinken kon bestellen en een praatje kon maken. Wij besloten dat we geen enkele zin meer hadden in een dessert, en wilden gaan.

Verder het decor. Ziet er erg gezellig uit, alleen jammer dat de cactussen er niet goed uitzagen (maar ik denk dat alleen wij dat zien, mijn man is nl. cactushandelaar) en dat er geen verse bloemen maar nepbloemen stonden. Ook lag er een laagje stof op het vetplantje naast ons tafeltje. Normaal zou ik dit soort dingen helemaal niet zien, of me er aan storen, maar als je zo lang moet wachten zie je nog eens iets!
Verder nog een laatste opmerking over de muziek. Deze stond veel te hard, wat erg hinderlijk was!

Al met al dus een enorme teleurstelling, en ik denk niet dat we hier nog een terug zullen komen!
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Na een dagje winkelen lekker gegeten! Prima mexicaan, en zeker niet duur. Bij het eten ook een karafje Sangria besteld, en deze was erg lekker.
Als hoofdgerecht Fajita's met gamba's, volgens de kaart hun huisspecialiteit, en inderdaad smaakte ze zeer goed. Ik zou er zo nog een keer gaan eten.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Met zijn tweeën hier gegeten naar aanleiding van de goede recensies op deze site en een voorkeur voor Mexicaans. Bij binnenkomst al een goede indruk, leuke sfeer met passende versiering en een hartelijke verwelkoming.

De service was erg goed, er werd vlot gereageerd door de bediening, die erg vriendelijk en hartelijk was. We bestelden een reeks gerechtjes van de tapaskaart. Zelfs de minste gerechten (de kipspiesjes) waren goed te doen hiervan, en de spinaziekroketjes, zoet-kruidige worstjes en champignons waren ronduit spectaculair. Het geheel werd uitstekend afgerond met een erg lekker dessert van knapperige bananen met kaneelijs. Alles was vlot gebracht en goed verzorgd. Door een misverstand waren inktvisringen ipv uienringen gebracht, maar dit werd snel opgelost. Niet de goedkoopste plek waar ik heb gegeten, maar wel één van de beste, en valt dan ook absoluut aan te raden!
Bernard V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Wat een leuk restaurant! Na een dagje stadten, belandden we uiteindelijk hier. Een gezellige, sfeervolle plek. Gedimd licht (waarom hebben zo weinig restaurants dat eigenlijk?) en achtergrondmuziek. Precies zoals je dat graag wilt hebben.

De bediening mocht dan ietwat onwennig ogen, zij was vriendelijk en attent. Op het eten was ook niets aan te merken. Ik en mijn partner hadden tapas genomen die erg lekker waren. Onze gezamenlijke vriend had burritos (als ik het me nog goed herinner) die ook erg lekker waren.
Al met al een aanrader. De volgende keer dat we Den Bosch aandoen, gaan we hier misschien wel weer heen. Al hebben we nog meer leuke restaurantjes gezien.
Spedio .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Eenvoudig uitziend maar verrassend lekker gegeten. sommige meiden in bediening ietwat onwennig, maar wel heel vriendelijk en behulpzaam. we konden lekker buiten eten dus heb binnen niet echt gezien. Ik houd van kussentjes en die miste ik wel, maar ik heb niet veel zitvlees vandaar... iets van een placemat zou ik wel handig en prettig vinden nu lag er niets op tafel heerlijke locatie in centrum net even buiten de drukte van de vismarkt. Zou hier zeker naar terug gaan.