La Cubanita

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Leuk, gezellig restaurant. De muren waren net geverft want alle teksten waren van de muur af, zo'n beetje het paradepaardje van La Cubanita.. Bij de rekening werden ook geen stiften meegegeven, wellicht zijn ze hier vanaf gestapt.

Het eten is lekker en door het enorme menu heel divers. Wat wel erg te merken was dat naarmate de avond vorderde en het steeds drukker werd de kwaliteit achteruit ging. Wraps waren aangebrand, vlees was te rauw etc etc.. dat is jammer! Maar al met al zouden we hier nog wel een keer heen willen.
Asvwla .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heb al vaker bij la cubanita gegeten in andere vestigingen, maar nooit zo slecht als hier. Er waren blijkbaar ingrediënten op, wat niet gemeld werd maar wel gewoon zo geserveerd werd. Carpaccio zonder dressing, garnalen in chili-roomsaus zonder roomsaus.. Daarnaast zaten de knoflook garnalen onder de aangekoekte resten van de bakplaat en was er geen knoflooksmaak te bekennen. Aan het einde van de avond werd er een leeggedronken glas met ijs in mijn schoot geworpen. Kan gebeuren, maar enige korting, omdat mijn broek helemaal nat was, was wel op zijn plaats geweest. Geen aanrader dit restaurant
Wouter1648 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Op zaterdagavond naar cubanita geweest, de tent zat goed vol.
We hebben met zijn vieren heerlijk gegeten daar.
De porties tapas zijn echt groot, dat hebben we elders wel anders meegemaakt.
Leuke bediening en gezellige sfeer.
We komen hier zeker nog een keer terug.
Aanraders zijn oa de kip met bacon en de beenham.
Marjoneneldon .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Gezellige avond gehad.
De bediening was voor deze gelegenheid prima. Voor mijn gevoel een club jonge enthousiaste mensen, met wat meer begeleiding denk ik dat er meer uit te halen valt.
Het eten was eentonig van smaak, ook hier is denk ik met meer sturing en ervaring voor weinig geld meer winst te behalen qua smaak.
Het sanitair kan wel een opfrisser gebruiken.
Ik heb voor deze prijs geen al te hoge verwachtingen maar zeker beter meegemaakt.
Wendy R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Ik lees hier veel slechte recensies maar wat kunnen wij Hollanders zeuren zeg. Prima tentje met aardige meiden in de bediening. Het eten is er gewoon lekker. Het brood is nog warm en met een lekker knapperig laagje vh roosteren. Ja de aioli is wat vloeibaarder dan elders maar gewoon goed van smaak. Al het vlees was prima en ik lees hier dat je overal aioli bij krijgt maar wij hadden het naast bij het brood alleen bij de hamburgertjes en daar past het prima bij. Ik vind vooral de geitenkaas hamrolletjes en de ossenhaaspuntjes een aanrader.

Ja de patatas bravas smaken anders dan de echte en zijn meer normale gebakken aardappeltjes maar wel lekker! Als je echt authentieke tapas wil moet je maar naar Spanje. Voor Nederlandse begrippen is het allemaal meer dan voldoende.

Enige minpuntje inderdaad dat het zo rumoerig is en je elkaar nauwelijks verstaat. Maar als het goed is heb je toch je mond vol en hoef je niet te praten; -)
Ikke12345678 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
De dadels met spek waren erg lekker!
De bediening was vreselijk, 1 van de meisjes had een hotpants aan met haar schort eroverheen.
Dat er gerechten en drinken niet gebracht werd vergeef ik ze. We waren met 10personen.
Kokkie3 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Leuk klein restaurant met goede tapas.
Toevallig hier beland, maar zeker geen spijt!
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel.
Je verveelt je hier niet, door alle aantekeningen op de muren.

Alleen de desserts waren niet goed, bijvoorbeeld de tiramisu was zo stevig dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar dat mag de pret absoluut niet drukken.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Afgelopen zaterdag ben ik met mijn gezin wezen eten bij La Cubanita Harderwijk. Ik heb al meerdere malen bij de vestiging in Almere gegeten dus de verwachtingen lagen hoog!
En dat was niet onterecht. Het kleine zaakje in Harderwijk is bijzonder sfeervol en ook hier is de service erg goed. We konden ondanks de drukte gelijk aan tafel en de drankjes stonden binnen drie minuten op tafel. Top!

De eerste ronde bestelde wij wat koude tapas zoals de vitello tonato, carpaccio en de tomaat mozzarella spiesjes. Erg lekker, jammer dat de carpaccio wel nog erg koud was, dit werd echter goed opgelost door de bediening. We kregen gelijk een nieuwe en deze was wel erg lekker.

Ook bij de volgende ronde die wij bestelden waren alle tapa's erg goed van smaak. We komen hiervoor zeker weer eens terug naar Harderwijk!
Nickkreikamp .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Eten was prima voor wat ik moest betalen.
Bedienig was prima en heel vriendelijk.
de uit straling van de binnenkant is leuk van wegen alle teksten op de muur.
RH R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Voor mij de eerste keer dat ik bij de keten La Cubanita heb gegeten. Vriendelijke ontvangst en al snel werd de drankbestelling opgenomen. Onbeperkt tapas voor een vaste prijs. Bij vrijwel alle tapas was er geen overtreffende smaak of kwaliteit te beproeven. Duidelijk weinig passie voor het eten. Tis allemaal net acceptabel. Aioli is weinig smaakvol, ondanks al eerdere recensies is hier blijkbaar nog weinig aan veranderd. Bediening zijn jonge meiden, echte horecaervaring lijkt hier en daar te ontbreken. Bij de uitgang kan je de keuken inkijken, net iets te harde (dance)muziek lijkt in het restaurant hoorbaar.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Voor mij was dit de eerste ervaring met la cubanita, het concept en de gerechten zijn er leuk, alleen ontbrak het op een aantal plekken aan de uitvoering. De gerechten waren over het algemeen smakelijk, maar de aioli die bij heel veel gerechten zat, was echt niet lekker, die smaakte meer naar (zure!) yoghurt met knoflook erdoorheen. De bediening was netjes, maar duidelijk gericht op het verkopen van zoveel mogelijk drank, ze zien lege glazen sneller dan een ingevuld lijstje voor gerechtjes. En dan nog het decor. Dat is in principe leuk opgezet, kleuren geven je wel het gevoel in het buitenland te zijn en de klanten die op de muur hebben geschreven voegen ook wel echt wat leuks toe. Máár: er zijn dusdanig veel tafels in de kleine ruimte gestopt dat het niet echt comfortabel zitten is in de ruimte. Wij zaten in een rijtje van 3 tafels en als iemand eruit moest, moest de hele rij schuiven en zn buik inhouden om de ene persoon er tussenuit te laten.
Al met al: aardig eten in een restaurant wat aanvoelt als een blik sardientjes...
Sylvestervdv .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Laatst hier gegeten voor het eerst en ook zeker voor het laatst!

Ik ben werkelijk waar geschrokken van het niveau van de tapas.
Niets maar dan ook niets voldeed aan mijn verwachtingen..
Nu ben ik niet veeleisend en weet ik dat ik bij een all you can eat concept ben aangeschoven maar dit is droevig.

Bij elke tapas zit als sausje een wit mengsel. Die smaakt naar mijn gevoel zeer waterig en voegt dus helemaal niets toe.

Vol goede moed bestellen we nog maar een keer een ronde met deze keer de paprika's gevuld met Paella. Klinkt heerlijk maar de uitvoering was om te huilen.
Het smaakte alleen maar naar zuur! Naar mijn gevoel groente uit een pot of blik die er door heen zat zonder het vocht eerst af te gieten. Mijn advies voor de koks om eens een echte paella te gaan proeven en dan daarna een hap van hun brouwsel wat een paella moet voorstellen.
Misschien dat ze dan het verschil proeven??

Ik was zeer geschrokken van het niveau dat ik maar het broodmandje bestelde met de aioli en een tapenade want dat kan je niet verprutsen i.m.o. ...
Had natuurlijk beter moeten weten na de ervaring met vorige gerechten.
Turks brood uit de oven was gelukkig goed en de tapenade smaakte naar mijn gevoel na de tapenade die je kan kopen uit een potje maar als hoogte punt stond er nog een schaaltje met een wit sausje....

Tadaaa het zelfde sausje als bij alle andere tapas blijkt dit witte prutje de aioli te zijn!!!
Aioli's die ik ken zijn smaakvol lekker met knoflook en goed smeerbaar niet zo dun als dit en vooral niet zo smaakloos en waterig!!
En dan als klap op de vuurpijl had ik nog een heel stuk brood op me bordje liggen en tot mijn grote verbazing ritst de bediening zo het mandje weg met de tapenade erin en vertrekt met sneltreinvaart naar de keuken... Ach ja waarom ook verder kijken dan je neus lang is dat doen ze alleen als het gaat om lege drinkglazen op tafel dat zien ze wel gelijk.
Want dan staan ze binnen 2 sec aan je tafel. Zelfs als er nog een slokje in zit.

Toen kwam de Patatas Bravas op tafel op de kaart staat aardappeltjes met een pikant sausje!
Of te wel zoals het hoort aardappeltjes bedekt met een pittige tomatensaus.
Maar wat kregen wij gefrituurde aardappeltjes die goed wel ok waren. Maar niet bedekt met een pittig tomatensausje maar weer met zo'n schaaltje superieure La Cubanita aioli om lekker in te dippen.....

Het restaurant zelf oogt gezellig is alleen zeer krap en de akoestiek bezorgde ons hoofdpijn.
want het zal redelijk vol waardoor het erg rumoerig was en moeilijk elkaar te verstaan.
Maar dat is iets wat ze moeilijk kunnen oplossen in dit pand.

ik kan over het eten nog wel even doorgaan maar voor ons is het duidelijk.
I.m.o. zijn dit geen fatsoenlijke tapas het hoeft en kan ook niet hoogstand zijn voor deze prijzen maar zorg ervoor dat alles vers is. En bereid is zoals het bereid hoort te zijn.

Wij zullen nooit meer terug gaan naar La Cubanita dit is nou een gevalletje,
1x Nooit Meer!!
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Tijdje terug hier gegeten, en toch vind ik het belangrijk om hier een recensie over te schrijven. . Namelijk; mensen, weten wij tegenwoordig niet meer wat lekker , verse en zelf bereide tapas zijn? Wij zijn hier echt van geschrokken. Naar mijn idee Niks vers bereid, overal hetzelfde 'sausje' tomaten salade zonder tomaten maar met paprika? En zo kan ik nog wel even door blijven gaan. De bediening was redelijk netjes. Haalden alleen zo snel de bakjes weg terwijl er nog tapas in zaten. Vroegen om de haverklap of we wat wilden drinken. (Oké netjes, maar ze kon ook zien dat de glazen nog vol waren) decor leuk aangekleed, tafels ernstig dicht op elkaar. Heel gehorig. Prijs is leuk, maar wij kennen veel betere tentjes voor dit geld!
FoodandJoy .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Ik heb een super leuke avond gehad bij La Cubanita. Veel gerechtjes kunnen proberen en alles was heerlijk, vooral de champignons met bacon en pikante ossenhaaspuntjes. Verder is de sfeer erg goed en doet de bediening hun werk uitstekend.
Al met al een avond die voor herhaling vatbaar is.
Loyd12 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
We konden er erg op het laatste moment terecht en er werd duidelijk aangegeven vanaf wanneer ons tafeltje was gereserveerd voor een ander. Na wederzijds goedvinden konden we plaatsnemen en werd er duidelijk gecommuniceerd wanneer de laatste ronde besteld kon worden i.v.m. de andere reservering. Verder was het eten erg lekker en gevarieerd. Wat we wel missen waren de nacho's op kaart. Verder leuk restaurant, leuke sfeer en goede prijs/kwaliteit!
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Het was gewoon niet lekker. De koude gerechten kwamen ijskoud vanuit de koelkast op tafel, gefrituurde gerechtjes smaakten allemaal hetzelfde, de saus bij patatas bravas leek nergens op en de profiteroles waren nog bevroren. Service was OK, maar probeerden erg overduidelijk zo veel mogelijk drankjes te verkopen. Decor is grappig, maar heel veel lawaai als het druk is. Ik ben behoorlijk teleurgesteld. Volgende keer maar op zoek naar iets anders.