La Cubanita Schiedam

6,7
Voordelig
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Inrichting van het restaurant ziet er leuk en gezellig uit. Worden wel vaak tapas op verkeerde tafels gezet. Verder loopt het keukenpersoneel af en toe door de zaak heen, veelal met festivalbandjes en dergelijke om hun armen. Dit vind ik persoonlijk onhygiënisch. Verder lekker gegeten
Piccola .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Om bij te kletsen onder het genot van een hapje eten met vriendinnen zit je hier prima. Wel is de kwaliteit van het eten behoorlijk vet, verwacht daar niet te veel van. Wachttijden voor het eten waar prima, makkelijk 4 rondes gehaald binnen 2 uur en dat op een zondag.

De bediening kan wat beter opletten qua drank en dergelijke, dat duurt af en toe wel een tijdje.
Gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op 3 september hier gegeten met mijn vriend. We hadden een leuke aanbieding. We kregen een cocktail, een brownie en 2 welnessbonnen. Het eten was heerlijk! Het werd snel geserveerd en de service was goed. De locatie van binnen ziet er best oud uit, en de tafeltjes staan hutjemutje naar elkaar. Dat is misschien nog een verbeter punt.
Jaytje .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Bedrijfsuitje gehad bij la cubanita schiedam. We waren met 9 man hadden om half 7 een tafel besproken. Om half 8 kreeg de helft van de tafel zijn eten en de rest kon nog een half uur wachten. Zo ging het de hele avond en hebben we niet meer dan 2 rondes kunnen eten omdat we om half 10 nog op de 3e ronde aan het wachten waren en sommige mensen het eten van de 2e ronde nog niet eens hadden gehad. Toen kwam er een dame van de bediening vertellen dat de frituur kapot was en dus alle gefrituurde gerechten niet gemaakt konden worden na 3 en een half uur zijn wij toen maar weg gegaan en kregen alleen 3 bakjes koffie gratis. Ohja en dan wil je afrekenen met zn alle 17.50 voor die 4 kleine bakjes die je hebt gehad doet de pinautomaat het niet waardoor je daar iok nog een half uur op kunt wachten. Zeer slecht allemaal wat een leuk bedrijfsuitje zou moeten worden is uitgelopen op een drama avond heel jammer en we komen er allemaal nooit meer! Weg gegooid geld.
Noeppie .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Gisteren avond gegeten met 10 personen. We zaten heel gezellig aan een ronde tafel boven in het restaurant. Mochten 2 tapas pp bestellen, prima! Alleen na het bestellen kregen we te horen dat de tomaten op waren? En toen begon het we kregen totaal niet tegelijk te eten. Sommigen kregen 1 tapas geserveerd, anderen 2 en weer anderen helemaal niets! De tijden tussen serveren zaten soms 15 minuten tussen!! Echt belachelijk! Uiteindelijk hebben we er 3 uur gezeten en hadden sommigen maar 2 gangen op. Toen kwam de mededeling dat de frituur ook ermee gestopt was. Toen was het voor ons klaar. We kregen als compensatie de cappuchino gratis (wauw) Maar het was een grote tegenvaller!!!!
Jane7 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Het 'all you can eat' concept is niet goed uitgewerkt. De restrictie van maar 2 gerechtjes per persoon per ronde, samen met de bijzonder lange 'bereidingstijd' zelfs voor gerechten die nauwelijks bereiding nodig hadden (rauwe groenten met dipsaus), zorgt ervoor dat je meestal maar 1 gerechtje hebt om te eten (of niets) en dat is niet echt boeiend.
De tapasgerechten smaken wel aardig, niet geweldig. De keus is ook wel aardig, maar het meeste is niet echt goed klaargemaakt. De warme gerechten waren lauw. Na 20 minuten wachten op 2 kleine stukjes vlees zou dat toch op z'n minst warm mogen zijn. De tosti met zalm was erg taai (oud). De gefrituurde gerechten waren wel warm.
De bediening deed haar best. De witte wijn was goed.
Denv22 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Een veelte kleine zaak met te kleine tafels. Wij waren samen dus kregen een tafel voor 2 wat logisch is. Echter waneer je gaat bestellen past het niet op je tafel. Dus was het niet gezellig eten.

Ook waren de producent niet lekker niets met tapas te maken. Alles is voorbewerkt en behandelt. Echt zonde.
John V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ik heb hier op een donderdag gegeten op een vroeg tijdstip voor de drukte en toch lukte het niet om de gerechten op een acceptabel tempo aan tafel te serveren en ontbraken er bestelde gerechten en dit gaat ergeren als je komt om te ontspannen.
Zelfs koude hapjes zonder veel bereidingstijd laten heel lang op zich wachten of worden geheel niet uitgeserveerd.
Zo kregen wij de bestelde meloen met ham van de eerste ronde pas na twee keer navragen in de 4e ronde!
De zogenaamde tapas kwamen op mij over alsof ze niet vers bereid waren zoals de kip puntjes met honingmosterdsaus waren kipnuggets drijvend in een mieren zoet sausje dat leek op de saus die je bij de afhaalchinees bij de loempia,s krijgt.
De patatas bravas zijn gewoon gebakken aardappeltjes zonder veel smaak met een whiskey/cocktail sausje duidelijk uit een fles .
Een gevulde couscous is een bak kale couscous zonder garnering en ziet er niet uit.
Een wrap is helemaal geen wrap maar een klein puntje plaat zoals je bij een roti krijgt met een verdwaald stukje groente er in zonder veel smaak en met een smakeloos soort griekse yoghurt zonder kleur nog smaak erbij geserveerd.
En dan tot slot de cheesecake met aardbeiensaus echt zo uit een pakje uit de fabriek zelf afgarneren zodat het er uit zag met een takje munt of een besje was teveel werk !
Hop de kale cheescake op een bord en los een bakje aarbeiensaus uit een flesje erbij niet eens er over dat was kennelijk teveel werk !
De cheesecake is wederom smakeloos ,ziet bleek en kaal ,is machtig en ik eet hem ook niet helemaal op omdat de smaak tegenstaat .
Menige supermarkt heeft een betere in de diepvries liggen dan deze!
Een paar jaar geleden ook hier gegeten en toen was het prima maar nu ontzettend slecht!

Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Na goede ervaring bij La Cubanita in Den Helder en Zoetermeer, zijn we hier met vrienden wezen eten.
Helaas viel het eten hier erg tegen. Veel gerechtendreven in de olie, waardoor we gerechten van de kaart hebben gekozen welke zeker zonder olie geserveerd zouden worden.
Jammer want de andere vestigingen bewijzen dat het wel lekker kan zijn.
Mireille B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Het eten is zeker wel lekker. Het is er wel altijd zeer rumoerig. Ben er 2 x geweest met een groepje. De eerste keer ging goed. De tweede keer liepen we geregeld een of meerdere rondes achter waardoor niet iedereen altijd wat te eten had.
Als je niet te veel eisen stelt kan je hier een gezellige avond hebben.
Per L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Zijn met 3 personen wezen eten. Hoewel de kok zich soms makkelijk maakt met saus uit een potje of kip nuggets vonden wij het wel smakelijk, een goed punt is dat er voldoende vegentarisch gerechtjes zijn. De bediening is vriendelijk en behulpsaam maar ik vind het irritant dat soms erg lang moet wachten op een gerechtje terwijl de rest zijn bestelling al lang heeft gehad. het interieur geeft een wat rommelige indruk maar dat maakt het erg gezellig. Al met al een prettige avond gehad.
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Leuke tent

Echt alles is wel goed, de een wat verfijnder dan de ander.
Regelmatig wisseling op de kaart, nooit een teleurstelling gehad eigenlijk, verwacht geen culinair, maar voor wat je betaalt is dit gewoon lekker
Yusuf C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Alles komt lauw tot koud. Dit aangegeven aan de keuken maar ondanks dat het rustig was kwam alles koud. Echt jammer had meer verwacht
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Met de "Mannenharten" actie gezellig wezen eten bij La Cubanita in Schiedam. Gaaf decor! Je waant je echt even in Cuba. Vind de tapas erg lekker en ook meer dan genoeg keuze, voor iedereen zit er genoeg lekkers bij. Het personeel vond ik niet heel vriendelijk, keken vaak nors en geen één keer gevraagd of alles naar wens is. Daar tegenover staat dat de vloer boven belachelijk glad was en het 'norse' ook geconcentreerd kan zijn. La Cubanita is al met al zeker voor herhaling vatbaar.
Menno S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Het eten was prima, niet op aan te merken.
De service vond ik op 2 punten iets minder.
Zo moesten we best lang wachten op gerechten die we te gelijk besteld hadden,
het ene was al op en later volgde de andere rechten pas. Na 1 fles goede witte huiswijn,
besloot ik nog 1 glas wijn te bestellen. Ook deze liet vrij lang op zich wachten.
Het decor is misschien wat druk, maar past goed bij het concept.
Prijs kwaliteit verhouding, PRIMA!!!
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vanwege een jubileum van een collega was er gekozen om hier te gaan eten. Het is ingericht als een soort van "klein Cuba" waarbij je het idee hebt je echt ergens anders te bevinden. Als het je aanspreekt is het leuk. Het viel op dat de zaak op deze donderdagavond (koopavond in Schiedam) erg vol zat. Het blijkt dat er op een aantal dagen in de week onbeperkt tapas gegeten kan worden € 17,50. Dat trekt dus publiek dat voornamelijk jong is. Met de bestelling van de hapjes (telkens per 2) gaat het nogal eens mis en zit je wachten op iets dat er niet komt. Zal met de drukte te maken hebben denk ik dan maar. Verder is de kwaliteit ook niet om over naar huis te schijven en smaakt veel van wat je krijgt vlak en naar de frituur. Regelmatig hoorde ik ook van collega's dat het niet lekker was. Wat mij betreft zeker geen locatie om zelf eens gezellig te gaan eten. Ouder publiek heb ik op deze avond ook niet gezien, dus dat kiest waarschijnlijk voor een locatie met een andere keuken.
Loempialover .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Ik had nog nooit bij La Cubanita gegeten dus ik was heel erg benieuwd. Ik heb 3 rondes gegeten. Ronde 1: gerookte kalfsvlees met tonijnmayonaise, het vlees had helemaal geen smaak en er was in verhouding meer tonijnmayonaise dan vlees, heel jammer, en de gerookte eendenborst met frambozendressing. Het leek heel erg op de gerookte kalfsvlees, maar dan met ietsjes meer smaak. Ronde 2: garnalen in knoflook gebakken, dit was wel lekker smaakvol, en uienringen, deze leek op de uienringen die je in de supermarkt kan halen.
Ronde 3: grote garnalen van de plaat met knoflook, ik had niet verwacht dat ik deze garnalen nog moest pellen.. Hier had ik helaas geen zin. Het zag er lekker gekruid uit, maar dat was helaas alleen op de schil, de garnaal zelf had geen smaak. Gerookte zalm met dille op toast: ik verwachtte dille op de zalm maar het was dillemayonaise (volgens mij), ik verwachtte ook een toast, maar dit was gewoon een snee wit brood.
Verder was de bedienig matig, ze konden niet veel glazen of borden tegelijk meenemen. Ik kwam met een grote groep eten, iemand kwam lege borden afruimen en liet 1 bord liggen. Die kon hij toch ook gelijk meenemen?
Ook zat je krap op elkaar en ik kon niet ontspannend zitten op de stoel, de stoel was namelijk erg hard.
Joey94 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding, het eten is super. Er is voor een ieder genoeg te kiezen uit verschillende Spaanse vlees, vis en vegetarische tapas. Tapas worden onderverdeelt in warm en koud, welke op elk moment besteld kunnen worden. De sangria is ook zeker een aanrader, een leuk concept waar een karaf met sangria gevuld wordt en met rietjes samen opgedronken kan worden.

Helaas duurt het soms iets langer voor een gerecht voorgeschoteld wordt, echter kan het ook zijn dat het binnen enkele minuten voor je neus staat. Dit is waarschijnlijk afhankelijk van de drukte.

Het decor is leuk, het past bij de stijl van het geserveerde eten. Wel is het erg dicht op elkaar ingericht. Vooral als het druk is is dit een minpuntje.

Al met al een goed, leuk, knus restaurant met vriendelijke bediening.
Sam R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Ik heb hier met de brandersfeesten gegeten , was echt werkelijk waar niet te doen ik heb bij heel veel restaurants gegeten maar dit was echt niet lekker of veel te zout of juist veel te flauw , extreem pittig of juist mierzoet , bediening was langzaam , koffie was koud en na dit aangegeven te hebben werd er nieuwe gemaakt maar deze was net zo koud , hierop vroeg ik of we ons arrangement met dessert konden omzetten naar arrangement zonder dessert want ik had echt geen zin meer in nog meer eten en dit kostte ook nog aardig wat moeite helaas , bediening is vriendelijk maar onervaren en niet zo professioneel , voor mij nooit meer hiernaartoe in ieder geval
Domino21 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Erg kleine tafeltjes en alles staat op elkaar gepropt. Eten qua smaak zeer matig, veel knoflook maakt nog geen tapas, weinig smaak aan de calamaris, kipstukjes met honing mosterd blijken kipnuggets is saus te zijn. Bediening niet snel, laten je lang wachten op je drankje. Cheesecake leek uit de fabriek met slagroom uit een spuitbus dus al water als t bij je tafeltje is en de aardbeiensaus leek uit een flesje. Waarom maakt met dit niet vers? Serieus 4,50 voor vette smaakloze cheesecake met alles wat erbij geserveerd wordt nep. Veel ruimte tot verbetering.