La Cubanita Rotterdam

Oostmolenwerf 14-24 3011 TL Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant La Cubanita Rotterdam

Zonder vliegen in Cuba

La Cubanita is een tapasrestaurant met een ontspannen sfeer en Cubaanse muziek! Kleurrijk interieur met mozaiek en schilderingen, zoals in Cuba, en dat gewoon in Rotterdam. Het concept is onbeperkt tapas, waarbij je er twee per keer bestelt en je betaalt voor wat je laat liggen. Maar die kans is klein met heerlijkheden zoals jamón, gehaktballetjes in tomatensaus, manchego en natuurlijk cocktails.

Meer informatie over restaurant La Cubanita Rotterdam

Zondag t/m maandag 17.00u - 22.00u

Vrijdag en zaterdag 17.00u - 22.30u

• Af te huren , Terras
6,9
6,9
IB69 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vanavond met een groep van 18 collega's gegeten.
Ik vond het eten erg tegen vallen.
Gamba's waren net rubber en smaakloos, patatas bravas koud en nog hard, biefpuntjes taai. Het enige dat lekker was waren de kip(pasta) en carpaccio.
Ambiance en muziek zijn prima.
Jammer dat er geen schone bordjes en vorkjes aangevuld worden; zeker omdat de groep zo nu en dan ruilde van stoel.
Ik ga niet terug naar dit restaurant.
Linda G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon goed en lekker eten voor een vriendelijke prijs. Ik kom hier meerdere keren per jaar en altijd zit het vol. Hierdoor is het rumoerig, maar dat past goed bij het restaurant en het publiek. Er lopen altijd frisse meiden in de bediening die hun benen uit hun lijf lopen. Kaartjes met nieuwe bestelling worden snel meegenomen. Soms komt een gerecht niet aan, maar dan bestel je het gewoon opnieuw.
Wat ik heel fijn vind aan La Cubanita is dat je gewoon zo lang als je wilt kunt blijven zitten en eten. Dit in tegenstelling tot veel all you can eat restaurants waar je na 2 uur weg moet.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Wij zijn met 4 personen op 2 oktober hier gaan eten.
Het ontvangst was erg vriendelijk. Een mooie tafel bij het raam met uitzicht op de haven.
Er werd direct een mand met brood op tafel gezet en de uitleg gegeven hoe alles werkt. Je kan 2 dingen per persoon per keer bestellen. We hebben veel geprobeerd en alles was heerlijk. Je hoefde niet lang te wachten op het eten. De bediening was erg vriendelijk. Voor je het weet eet je toch snel te veel. We hebben er 3 uur vertoeft en de tijd is door de gezelligheid snel voorbij gegaan. Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig. Zeker een zaak om weer eens terug te gaan.
Neehallowieis D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Het eten was echt heerlijk, zeker voor die €17,50 & het feit dat ik best kieskeurig ben wua eten. Genoeg keuze voor iedereen. We mochten gewoon heel de avond lekker blijven zitten & de cocktails waren ook super.
Het personeel was ook vriendelijk & redelijk snel al gaf je even aan dat je kaartje opgehaald kon worden.

Helaas vond ik de toiletten wel iets minder hygiënisch, een beetje alsof je in een oude kroeg terecht kwam. Bederft de eetlust wel een klein beetje maar ach...

Al met al, we gaan er snel weer eens eten.
Krisje010 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De nieuwe locatie van La Cubanita is een verbetering: ruimer en lichter. Helaas is het eten een heel stuk slechter dan eerst. Zo zijn de garnalen in knoflookolie eerder droge garnalen met een knoflook smaak (zaten voorheen in knoflookolie, nu niet) en zijn de gehaktballetjes in tomatensaus eerder droge gehaktballetjes (geen tomatensaus). De gerechten zijn een stuk droger en minder smaakvol dan voorheen. Ook de service laat te wensen over, je moet te lang wachten op de gerechten waardoor de ene persoon wel kan eten en de andere persoon moet wachten op zijn gerecht. Geen aanrader dus.
Claire B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De tafels zijn net wat te laag voor het mooie!
Tijdens dat je aan het eten bent word er gevraagd of je klaar bent met eten heel slecht dit!
Talitha17 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
De service was slecht ondanks het helemaal niet druk was in het restaurant.
De koude tapas waren prima, maar enigzins taai.

De warme tapas waren bizar vet, zodra je je vork in het vlees zette droop het vet eruit.
Heel jammer.

Ik zou het restaurant niet aanraden.
Abigail A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijk eten. Slechte service. 10 minuten wachten op een cola. Kaartjes worden niet opgehaald er word naar gekeken Door het personeel die vervolgens dan Door loopt dit geld ook voor gebruikte bakjes. La Cuba nota voor ons nooit meer
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima restaurant. Service was vriendelijk en begreep de klant. Gerechten waren goed en de prijskwaliteit verhouding is in orde.
Debby K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Van de week gezellig hier gaan eten met een vriendin. Zij was al bekend met het concept, maar ik nog niet. Genoeg keuze op de kaart; veel verschillende tapas (vlees, vis, vega).

Vooraf gelijk een brood met aioli en tapenade gekregen. En na het invullen van de kaartjes, bleven de gerechtjes binnenstromen op onze tafel. De één nog lekkerder dan de ander. Allemaal in relaxte sfeer en ongehaast. Het fijne aan tapas vind ik, dat je zo veel verschillende gerechtjes kan proeven, en ook bij elkaar kan proeven ;-) Gezien er ook cocktails waren, konden we het niet laten deze te bestellen; en ze waren lekker!

De sfeer binnen is relaxt. Wij zaten aan het raam, dus leuk uitzicht op een binnenhaventje. Het restaurant zelf had ik iets groter verwacht van binnen, maar er is genoeg ruimte en we hadden geen last van mede-gasten. Bediening is vriendelijk en snel.

Alles bij elkaar een top avond gehad, hier kom ik zeker nog eens terug!
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijk gegeten met 3 generaties. Enige probleem: doordat de keuken bepaalt wat de momenten van uitserveren van de diverse gerechten zijn, heeft de laatste aan tafel zijn/haar gerecht(en) wel 20 minuten later dan de eerste. Dit punt van de service verdient een dikke onvoldoende; niet dat van de bedienende dames want die verdienen een dikke tien! Leuke ambience en leuk uitzicht op een van de vele Rotterdamse havens en heerlijk eten en drinken. Als ze dat serviceprobleem oplossen kan het een toppertje worden.
RoosPassie .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Gisteren zijn wij met z'n vieren bij La Cubanita gaan eten. Dit was onze eerste keer bij de nieuwe vestiging, voorheen zat het restaurant nog op de Blaak. Wij waren er erg van gecharmeerd. Het oogde ruim en gezellig. Het eten was heerlijk, geen haute cuisine, maar gewoon goed! De pikante biefstukpuntjes en de geitenkaas uit de oven zijn een echte aanrader.
De bediening deed het uitstekend en dat met die drukte! Vriendelijke, vlotte meiden die blijven lachen en aardig door moeten lopen. We hebben 1 keer lang op een drankje moeten wachten, toen we dit aangaven werd het direct gehaald. Het meisje dat het was vergeten kwam direct haar excuses aanbieden. Dat vinden wij stijl. Probeer de cocktail met watermeloen, is echt heerlijk ( en dat voor 5 euro). We vonden het wel wat aan de warme kant in het restaurant. Misschien is hier wel verbetering mogelijk.
Kortom een gezellig restaurant, waar je voor weinig geld lekker veel verschillende hapjes kunt proberen.
Lindsey P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
-Al bij binnenkomst moesten wij het personeel gaan zoeken
-wij hebben 2 keer van plek moeten veranderen, omdat zij een fout hadden gemaakt met reserveringen die zouden komen(terwijl het personeel ons zelf het plek tot 2x toe hadden aangewezen
-Eten was vaak smaakloos en zoutloos
-Het personeel wilden vaak onze tapas borden weghalen, terwijl er nog eten in lag
-Niemand vh personeel had oog op de klanten, voor bijv meer bestellingen en of de klanten vragen hadden. Je wordt keihard genegeerd in die zaak als klant
- Er stonden 4 op de vloer en 5 van hun achter de kassa incl de leidinggevende en ze waren alleen met zichzelf bezig.
-Tip voor de leidinggevende. Observeer jouw personeel en de klanten. Ook al zijn er veel nieuwe medewerkers, je hoort hun te sturen in hun werk en niet alleen toekijken. Doe jouw werk als leidinggevende, want jij kwam zelf ook niet actief en observerend over.
- Calamaris was hartstikke droog, alsof het uit een zak van de supermarkt kwam.
- Kip nuggets proefde alsof het 2 keer de magnetron in is geweest.
- je had een feta salade en geen feta te bekennen, blijkbaar was het op.
- En op het laatst vergeten zij ook nog het bioscoopbon te geven voor t arrangement die wij geboekt hadden.

Al met Al BAR SLECHT!! NOOIT MEER HIERHEEN, bij blaak waren zij beter qua eten en service
Eric1973 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Gister hebben wij hier met een gezelschap van 4 personen gegeten. Het ontvangst was zeer gastvrij en positief. Aan tafel werd er door een dame uitgelegd hoe het concept in zijn werk gaat. Hier werd echt even de tijd voor genomen en dat was erg fijn. Wij geven graag ons compliment aan de jonge dames uit de bediening, deze werken erg hard en blijven toch gedurende de gehele avond vriendelijk lachen. Na het invullen en ophalen van de kaartjes werd het eten snel uitgeserveerd. De prijs kwaliteit verhouding is hier zeer goed in balans. Wij hebben genoten van deze avond en jullie zien ons hier zeker nog een keer terug.
Mareike P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gisteren gegeten bij la cubanita Rotterdam met z'n vijven. Helaas hebben we geen leuke avond achter de rug door nogal wat fouten. Zo begon het al dat we een half uur zonder aandacht aan een tafel werden gezet. Na een half uur en een aantal keer vragen om drinken te kunnen bestellen werden we eindelijk opgemerkt. Hierbij werd wel meteen verteld dat we maar twee uur de tijd hebben om te eten. Dit vonden wij geen stijl gezien we al een half uur zaten te wachten op drinken. Helaas kon ze niets voor ons betekenen werd ons onvriendelijk verteld. Verder de hele avond last gehad van het onvriendelijke personeel die de tapas op tafel smeten zonder te vertellen wat het was. Drinken moest nogmaals meerdere keren gevraagd worden. Na twee uur werd heel duidelijk de tafel opgeruimd en moesten we maar wegwezen. Geen idee waarom gezien er nog meerdere tafels vrij waren. Hier komen we nooit meer!
TineA .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Voor de eerste keer gaan eten bij La Cubanita in Rotterdam, maar dat doen we niet nog een keer. Het duurt te lang voor de ingevulde kaartjes worden opgehaald en de gerechten krijg je verspreid over 40 minuten waardoor steeds maar één persoon aan tafel aan het eten is omdat de rest nog niets heeft. Ook de lege bakjes stapelen zich op aan tafel en het drinken waar we wel drie keer om hebben gevraagd hebben we uiteindelijk nooit gekregen. Drie uur gezeten voor 3 rondes dus weggegaan met honger. Ook zijn de porties soms te groot om nog tapas genoemd te kunnen worden. Ga voor een gezellige avond dus niet hierheen!
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vorige week hier wezen eten, nadat we in een vestiging in Roosendaal erg enthousiast waren. Wij hebben niets te klagen. Goede tapas, goede prijs, en heerlijke witte wijn (Chardonnay). Het is een leuke locatie, en het personeel zeer vriendelijk. Snelle doorloop van de tapas. Heerlijk!
Manon D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Slecht eten, sowieso niet allemaal vers en dan ook nog eens slecht opgewarmd. Mijn zus is overgoten toen een aangeleverd glas wijn die wij niet eens besteld hadden dankzij een serveerster omviel op haar schoot. Het bord en bestek wat daarbij vuil werd zou vervangen worden, maar was uiteindelijk pas gebeurd toen we hierom vroegen. Later kwam er weer een glas witte wijn die nooit besteld was. Vervolgens ronde 1 van eten besteld; duurde te lang en soms kwamen koude tapas nog later dan warme gerechten, kortom niks kwam tegelijk dus gezellig samen eten kwam er ook niet van. Ondertussen kwamen er ook regelmatig gerechten richting onze tafel die wij nooit besteld hadden. En als je dan aangeeft dat een fout maken menselijk is maar dat dit wel erg gek wordt, worden wij maar onbeleefd behandeld en werd niet voor een pro-actieve oplossing gezorgd, waardoor fouten gemaakt bleven worden. Ik heb zelf in de horeca gewerkt en klaag echt niet gauw, maar we zaten dicht bij het raam en het was koud. Ook was de ventilatie slecht, want 3 van de 7 van onze groep kregen hoofdpijn terwijl dat ons haast nooit overkomt (waarschijnlijk niet alleen door een gebrek aan zuurstof, maar ook door alle chaos en slechte service wat resulteerde in veel ergernis). Kortom: bij lange na geen 22,50 excl drankjes waard!
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Afgelopen donderdag 18 februari met 3 personen bij La Cubanita gegeten, we hadden gereserveerd en kregen een tafel aan het raam vlak bij de keuken. De bediening is vrij vlot en ervaren. De gastvrouw heeft de zaak goed onder controle. Zo werden we bij binnenkomt gelijk opgemerkt en sprong ze bij waar ze nodig was. In verband met lactose intolerantie had La Cubanita een aparte menukaart (deze hadden ze trouwens voor alle allergenen voorradig). De menukaart aangaande lactose intolerantie is wel vrij beperkt. De gastvrouw kwam zelf ook met voorstellen tot aanpassen van gerechten en zo konden sommige gerechten welke eerst niet konden uiteindelijk toch worden geserveerd, dit bijvoorbeeld door het weglaten van de saus. Sommige gerechten zoals de "pikante biefstukpuntjes en de Moorse varkenshaasspiesjes" missen wel smaak en zijn vrij neutraal. De inrichting van het restaurant is helemaal aangepast aan het thema en straalt gezelligheid uit. Ik heb hier goed gegeten en kom zeker nog eens terug.
Demelza S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Voor het eerst wezen eten bij La Cubanita. Uiteraard gereserveerd, bij binnenkomst werden wij zeker 7 minuten genegeerd. Wij waren gezien maar niemand kwam naar ons toe. Uiteindelijk werden wij geholpen en verwezen naar een nog vieze tafel, er werd verteld dat de tafel kort erna zou worden schoongemaakt en opgedekt. Echter werden andere leegstaande tafels eerst schoongemaakt en opgedekt. Wij zaten tot dat wij er wat van zeiden aan een vieze tafel. Het begon al 'goed' dachten wij. We waren er nu eenmaal dus wel wilden het een kans geven. Service was verder oké, eten duurde in het begin erg lang en het eten viel een beetje tegen. Vegatarisch en vis kunnen ermee door, maar het vlees is niet te eten. Voor ons helaas geen herhaling vatbaar. Erg jammer.