La Cubanita Groningen

6,5
6,7
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De entree van dit in ieder geval op zondag drukbezochte tapasrestaurant is aangenaam. Dan volgt een ruimte waarin de tafeltjes dicht op elkaar zijn gepakt. In ons geval duurde het enige tijd voor er iemand kwam die een tafel wees. De formule van het restaurant kende ik niet en het duurde weer even voordat iemand zich tot ons richtte om dat uit te leggen. Het is wat voor- en hoofdgerechten betreft onbeperkt eten voor 17,50 Euro. Telkens kies je twee gerechtjes en zodra die zijn genuttigd is er een nieuwe ronde. Als je een gerecht niet op kunt, betaal je bij. Dat vind ik een aardig idee. Het legt het schranzen enigszins aan banden. De gerechtjes zijn doorgaans smakelijk en de keuze is vrij groot. Zelfs een vlees- en vismijdende eter haalt 6 rondes. Soms hebben de gerechtjes ergens wat te lang gestaan, maar meestal is de kwaliteit behoorlijk. De bediening is curieus. Telkens komt er iemand langs met een grote schaal waarop schaaltjes voor allerlei tafels staan. Dit herhaalt zich voortdurend en niet alle schaaltjes voor een ronde arriveren tegelijk. Erg persoonlijk is de bediening door deze werkwijze niet. Soms wordt een gerecht vergeten maar die kun je dan snel bijbestellen. Door de combinatie van de bedieningswijze, de vele tafels en een publiek dat deels voor het schransen komt, is het meer een kantine dan een restaurant, vond ik. Maar het eten is er beter. Met vier personen was ik met toetjes en drankjes 120 Euro kwijt (4 personen)
Valerie .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gezellig eettent! Ook top gegeten, er werd goed rekening gehouden met een vegetarier, wij waren met 18 mensen. Van te voren het menu samen moeten stellen, het gene wat vlees had mocht de vegetarier zelf vervangen door andere gerechten.
N Z.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
De ruimte is staat erg vol met tafels en stoelen. Hierdoor heb je weinig privacy aan tafel (je zit bijna op schoot bij de buurman) daarnaast in de zomermaanden erg warm binnen. Personeel is vriendelijk maar niet gastgericht. Kostte ons veel moeite om een tweede drankje te bestellen. Ruime keuze in diverse tapas, die prima smaakte en over het algemeen snel uitgeserveerd werden.
Ripley .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Bij la Cubanita eet je tapas volgens een uitgekiend logistiek concept: Je schrijft de bestelling op een kaartje dat wordt opgehaald en na een ronde kun je dat herhalen. Het resultaat is dat je tamelijk vlot je eten krijgt maar dat er in het totaal vier verschillende meisjes aan je tafel verschijnen die nauwelijks interesse hebben in hun product. Persoonlijke aandacht ontbreekt, zo word je ook niet gevraagd of 'alles naar wens' is.
Het eten zelf is redelijk, alleen de vis was aan de droge en flauwe kant. Dit alles zou voor mij betekenen dat ik best nog eens in La Cubanita wil komen voor een 'snelle hap', ware het niet dat je geen kraanwater bij je eten kunt krijgen, alléén Chaudfontaine met of zonder bubbels.
Betalen voor je water, dus. Al met al lijkt het er op dat dit restaurant vooral gericht is op het in korte tijd zoveel mogelijk verdienen ten koste van klantgerichtheid en service.
CharisaS .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Afgelopen maandag voor het eerst bij La Cubanita in Groningen geweest. We werden vriendelijk verwelkomd, onze bestelling werd vlot opgenomen en net zo snel kregen wij ons eten.
Als vegetariër zijn er gelukkig genoeg vegetarische opties bij La Cubanita, maar ik vond het toch wel jammer dat ik na het bestellen hoorde dat bijvoorbeeld de uienringen en de maiskolven op waren. Desalniettemin hebben we erg lekker gegeten en komen we graag nog een keer terug.
Mudahuis .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij La Cubanita met een groep vrienden op het terras. Zijn om zeven uur begonnen en mochten zo lang blijven zitten als we wilden. Bediening was vlot en vriendelijk. Wanneer je met een 8 personen besteld x2 gerechten is het lastig te zien wat nu voor wie is. Mischien een idee om in het gerecht een cocktail prikker met vlaggetje te steken met het nummer van het gerecht.
Komen hier zeer zeker weer.
FenK89 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gezellig tapas eten in ongedwongen sfeer. Ik vond helaas wel dat alle visgerechten té lang gebakken waren (alles met gamba's en de zalm). Zonde!! Bediening erg snel en erg vriendelijk.
Carmen S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Voor het eerst naar La Cubanita geweest. Normaal ga ik altijd naar een ander tapas restaurant in Groningen, maar wilde ook een keer La Cubanita uitproberen! Bediening was super snel en het eten kwam ook snel. Helaas vonden we het eten echt niet lekker. Biefstuk en varkenshaasjes waren heel droog, wat juist lekker mals hoort te zijn. De rest van de tapas vond ik wel oké, maar niet super lekker, wat je natuurlijk wel hoopt als je uit eten gaat.. Volgende keer ga ik gewoon weer naar mijn andere adresje, waar je voor het zelfde geld veel lekkerder eten krijgt!
Pauline S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Eten is prima en veelzijdig. Restaurant is krap ingedeeld en in de zomer snel warm. Meerdere keren gegeten.

Ontevreden over de service ivm het reserveren. Op de site staat dat ze vanaf 14:00 beschikbaar zijn voor reserveringen. Echter na meerdere malen proberen word de telefoon niet op genomen of doorgeschakeld naar de voicemail. Erg klantonvriendelijk!
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Het is er altijd gezellig druk maar de tafels staan ook wel heel erg dicht op elkaar. Ik kom hier regelmatig met vrienden omdat ze veel keuze hebben, dit keer met een vriendin in combinatie met de bioscoopactie. De cocktails zijn er erg goed en bijna alle tapas ook heerlijk! De portie brood van te voren is redelijk groot, die slaan we vaak over als we maar met zijn 2en zijn.

Inmiddels weet ik dat het redelijk lang kan duren dus leveren we al redelijk vlot na elkaar de nieuwe bestelling in.
Marley81 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Gevestigd in een heel mooi oud pand. Jammer dat er een enorme frituurlucht hangt en de ruimte is volgepropt met tafels.
Het zat zowel boven als beneden helemaal vol, er zijn dus veel mensen die het restaurant prima vinden. Wij komen er echter niet meer. Er wordt geen kraanwater geserveerd, ookal bestel je er een drankje naast. Dit wordt zeer streng nageleefd, we voelden ons net een stel schoolkinderen.
Helaas waren ook niet alle tapas geweldig, sommige waren lauw, heel simpel of vet. Het goedkope concept is wat mij betreft ook een wassen neus. Zo zijn er tapas van rond de 4 euro die zo klein zijn dat je er gauw nog een portie bijbesteld. De bruchetta bijvoorbeeld is 1 klein sneetje brood.
Toen aan het einde van de avond (alle bakjes waren nagenoeg leeg) een vriendin aanschoof voor een biertje en 1 hapje nam van een tapa, stond er meteen een medewerker naast met de mededeling dat het niet de bedoeling is dat iemand mee-eet en anders moet betalen. Bah. Normaal ben ik nooit zo lang van stof, maar tijdens dit avondje stapelden de vervelende ervaringen zich op, vandaar.
Miranda W.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Ik kom vaker bij la cubanita in Groningen en ben altijd erg enthousiast. De laatste 4 weken al 2 x geweest en wilde voor over 2 weken weer reserveren. Nu kon ik de afgelopen 2 keren alleen reserveren van 17:00 - 19:30 of vanaf 19:45. Zelfs als ik voor over twee weken wilde reserveren. Nu begrijp ik best dat als het propvol zit ze de tafels 2 x willen gebruiken. Maar gisteren heb ik de hele avond naar 5 lege tafels gekeken en kon ik tot 18:00 nog voor 19:45 uur reserveren. Das gek want het was immers zo druk dat ik maar tot 19:30 kon blijven??? Nu was het allemaal nog niet zo erg, maar je wordt om 18:50 uur gewaarschuwd dat je je laatste rondje tapas moet bestellen en dat je niet meer mag, tenzij je nog een toetje wilt, dat mag wel! ( daar betaal je extra voor ). Kortom; leuk restaurant, lekker eten, maar verschrikkelijk ongastvrij!!! Helaas deze vaste klant zijn ze kwijt!
Johanna64 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
La Cubanita Groningen zit in een mooi groot statig pand en is gezellig ingericht, met een vleugje Cuba.
Je hebt ruim keus uit vele soorten tapas en ze zijn bijna allemaal even lekker. Wij vonden de gegrilde paprika's met zeezout en pijnboompitten, de gevulde champignons en de biefstukpuntjes de toppers.
Voor de kinderen werd op ons verzoek bij sommige tapas de saus apart geserveerd, prima! Wel jammer dat een gewoon glas water niet in het concept past, dat zou eigenlijk nergens een probleem moeten zijn.
Vlotte en vriendelijke bediening.
En ze hebben regelmatig leuke acties!
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
In 2 uur tijd zo'n 6 gangen gehad, wat meer dan genoeg was voor ons. Wij kregen elke bestelling niet in 1 keer, maar als er tapas klaar waren dan komt het. Dat is wat minder gezellig, maar het houdt het tempo er wel in en je went er snel aan (de tapas volgen elkaar snel op). De kaart was divers genoeg om voor een ieder aan tafel elke ronde iets nieuws te bestellen. Het eten was wel erg vet. Voor deze prijs is het prima eten, geen hoogstaande gerechten, een uitzondering daargelaten. Er was voldoende bediening aanwezig dat het erg druk had. Boven was het aanvankelijk wel erg (te) koud, maar naarmate er meer mensen kwamen en er meer eten op tafel kwam werd de temperatuur aangenamer.
MamavanJort .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Al vaker bij La Cubanita gegeten ook in verschillende filialen. Prima eten voor een prima prijs. Gezellig maar wel druk en de tafeltjes staan erg dicht op elkaar, dat is een beetje jammer. Verder prima service. Het dessertje uit het arrangement sprak ons niet aan en probleemloos mochten we het wisselen voor een ander dessertje.
May-Lynn V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Gisteren gegeten bij La Cubanita, wij waren al bekend met het concept, alleen Groningen was voor ons de eerste keer. Bij binnenkomst zag het decor er erg leuk en sfeervol uit, maar wel groot en druk in vergelijking met andere La Cubinatas waar wij zijn geweest. Enfin, bediening was gastvrij en kwam goed op ons over, alleen de wachttijden waren verschrikkelijk lang. Ongeveer 3 uur gezeten en twee gangen en een toetje kunnen bestellen. Dit kwam hoorden wij achteraf, omdat er wat fout was gegaan, maar wij hadden het idee (omdat de eerste gang ook redelijk lang duurde) dat de keuken het niet aan kon. De bediening zagen we wel steeds haastig heen en weer lopen en deed zeker zijn/haar best. Het decor zag er verder mooi en nieuw uit in vergelijking met andere la cubanita's. Echter door het lange wachten zullen wij niet meer terugkomen bij deze La cubanita.
Line13 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Het restaurant zag er op internet mooi en sfeervol uit, in werkelijkheid was het ons te vol en te druk. Bediening was prima, vriendelijke dames. Eten was matig, geen spectaculaire hapjes, van elk 3 stuks terwijl we met 2 personen waren, erg zout. We dronken wijn bij het eten maar kregen daar geen (kraan)water bij. Moesten apart water bestellen.
MichelleB85 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wat een overvolle tent is dit aan het worden. Kwaliteit van het eten was in het begin erg goed, laatste tijd zo slecht dat ik hier de eerste tijd maar niet meer heen ga.
Bediening: te weinig mensen die niet zien wat ze moeten doen. Een drankje op tijd neerzetten als men aan tafel zit, zit er gewoon weg niet in. Je kunt ervan uit gaan dat je max. 20 min moet wachten op je eerste drankje.
Na 2 rondes te hebben gegeten zijn we weg gegaan, hebben 2,5 uur gewacht in totaliteit. Jammer! Dit was in het begin zo goed qua eten en bedienig. Wordt steeds minder.
FTG .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk gegeten met 7 man. Tapas zoals ze bedoeld zijn. Ondanks de grote keten zijn het tapas die goed op smaak zijn (patatas bravas, ossenhaas, albondigas). Alleen die calamares waren minder goed - vrij rubberachtig. Prettige, snelle service en daarnaast deze maand een fantastische verwenactie mét saunabon. Qua inrichting prima, maar een beetje gehorig. We komen zeker terug!
Tomas G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Het eten was medium, niet bijzonder lekker maar nog net voldoende. De service was dramatisch: hardop over gasten roddelen, lang moeten wachten tot je geholpen werd, gerechten vergeten, etc.. Ook het decor (hoe erg ze ook hun best doen "Cubaans" over te komen) liet te wensen over.