La Cubanita Gouda

• Catering
6,9
Alberto22 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Tapasrestaurant met meerdere vestigingen in Nederland. Hier kun je zoveel tapas eten als je wilt tegen een vast bedrag. Er is een grote variatie aan vlees en visgerechten op de menukaart, maar ook aan de vegetariërs is gedacht. Per keer kun je 2 gerechtjes bestellen en als je daarna nog meer lust kan dat daarna dus (onbeperkt) weer! Ik vond het fijn dat er ook wat tijd (15 min.) tussen de bestellingen zat, dat maakt dat je lekker de tijd hebt om te eten (rokers konden buiten bijv. even een sigaretje roken in de tussentijd). Alles wat we (8 personen) daar gegeten hebben was erg vers, smakelijk en lekker warm. De bediening laat nog wel eens een steekje vallen, maar het zij ze vergeven. Met een vol restaurant en een keur aan verschillende kleine gerechtjes belandt er wel eens iets op de verkeerde tafel en wordt er (op onze tafel) wel eens een glas bier omgegooid door de serveerster. De muziek is hoofdzakelijk Caribisch, dus ook bachata en merengue, naast de Salsa uit Cuba. Al met al een goede ervaring en wat mij betreft ruime voldoendes. Ik wil zeker nog wel een keertje terug!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Eten vrij goed, alleen sommige dingen aangebrand. Wij konden in het propvolle restaurant vanaf 17:30 maar voor 2 uur reserveren omdat er daarna andere mensen hadden gereserveerd. Echter om 19:30 was de zaak voor de helft leeggelopen. Wij hoorden van de mensen om ons heen dat zij ook maar tot 19:30 mochten reserveren. Wij hadden onbeperkt tapas maar het werdt in een ongelofelijk slakkentempo geserveerd; op sommige tapas moesten wij 40 min wachten. Mogelijk is het beleid van la Cubanita dat mensen allemaal onbeperkt tapas nemen terwijl er zo min mogelijk wordt geserveerd in de tijd die ze mogen doorbrengen in het restaurant. Zoveel mogelijk geld aan je klanten verdienen dus. Deze keer zijn wij negatief over dit restaurant (en de mensen om ons heen ook).
Peter_peter .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Kort geleden waren wij op dinsdag gaan eten bij la Cubanita. Ik had er al vaker gegeten, en de mensen waarmee ik was ook, en we hadden er zeer naar uitgekeken. We weten wel wat we kunnen verwachten qua eten, en het was weer allemaal heel lekker. Ook de bediening deed het goed, allemaal jonge meiden maar heel vrolijk en attent. Duidelijk was dat ze hard aan het werk waren! De baas van de zaak was helaas wat minder gezellig. We zaten in de buurt van de bar en we konden vanaf ons plekje duidelijk vaak horen hoe ze de bediening toesnauwde. Dat vonden we jammer om te horen. Toen we kwamen afrekenen deed ze niet onvriendelijk, maar als je dan al weet wat zich achter de schermen afspeelt kan je dat ook niet echt meer waarderen…
Stijn V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Onlangs weer eens bij Cubanita gegeten en dat is erg goed bevallen. De gerechtjes waren erg goed op smaak en de dames van de bediening waren erg attent!
De sfeer was weer erg goed en toch knap hoe ze dat al die jaren weten vast te houden! Blijft een absolute aanrader in Gouda!
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Met zijn vieren afgelopen vrijdagavond hier gegeten, eten was heerlijk, de dadels met spek , garnalen, carpaccio, zalm op toast.
Alleen erg jammer dat het moeilijk was om iets te drinken te bestellen, bediening was total niet alert daarom, we moesten blijven roepen.
Lysettepost .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Wij hebben met 13 personen gegeten bij la Cubanita en we waren zeer tevreden.
De zaak zat vol maar alles verliep soepel.
Het eten was erg lekker, de bediening vriendelijk en de zaak zag er gezellig uit.
Ga zo door.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
We hebben hier een gezellige avond gehad en hebben erg lekker gegeten. De prijs van het eten is uitstekend. De scherpe prijs van het eten wordt overduidelijk terugverdiend op de drankjes. Het personeel was, ondanks dat het niet zo heel druk was, niet erg oplettend (duurde lang voordat de bestelling werd opgenomen en we kregen de verkeerde tapas uitgeserveerd).
Jessro .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Twee collega's meegenomen die nog nooit tapas hadden gegeten. Ik had 1,5 uur ervoor pas gereserveerd. We hadden trek dus zijn voor de "All you can eat" variant gegaan voor EUR 17,50 p.p.
Het werd snel druk en alle tafels waren bezet. De inrichting doet huiselijk aan. Een van de serveersters was deze dag voor het eerst begonnen. Het was niets van te merken. Ondanks de drukte verliep de bediening soepel, serveersters hadden ook nog tijd voor een kort praatje.
De tapas werden mooi geserveerd en smaakten prima. Uiteindelijk als een van de laatsten weggegaan. Was een prima avond.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Samen met een vriend op een doordeweekse dag bij La Cubanita wezen eten. Alle anderen verstigingen in de omgeving zaten vol. Het is een érg kleine zaak. Bestellingen duurde erg lang, veel tafels om ons heen hoorde wij ook klagen. Ook moesten we opnieuw invullen omdat ze onze bestelling kwijt waren. Het eten was voor ons bekend, voor de prijs die je betaald is het lekker, maar veel vet, en dezelfde smaken. Leidinggevende stond midden in de zaak het personeel (niet zo vriendelijk) aan te spreken. Volgende keer gaan we weer naar een andere vestiging, hier is het ons niet bevallen.
Tina W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Met een groep van 20 collega's wezen eten bij La Cubanita volgens een groepsarrangement.
Dit was prima verzorgd! De tapas volgden elkaar in een rap tempo op en de hoeveelheid was meer dan voldoende. Tenslotte een grand dessert waarbij je met zijn vieren van een groot bord moest eten. Dat was even een beetje vreemd maar doordat het zo lekker was zat iedereen al gauw te smullen. Genoten van een gezellige bourgondische avond!
Etensgenieter1 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Een aantal weken geleden op zaterdagavond gegeten bij La Cubanita in Gouda. Hoewel ik regelmatig (een paar keer per jaar) bij La Cubanita ga eten ken ik het concept. We hadden vrij laat gereserveerd dus er was alleen nog plek om 20:15. Oké, geen probleem voor ons. Daar zijn we wel op terug gekomen want toen we om 20:15 uur aankwamen was onze tafel nog bezet, maar de bediening vermeldde ons dat deze mensen bijna weg zouden gaan. We zijn de moeilijkste niet dus namen plaats aan de bar, met de vraag of we wel hier vast wat te eten konden bestellen. Dat was geen probleem, dus zo gezegd, zo gedaan. Echter duurden er twee dingen erg lang waar wij ons toch aan gingen storen: 1) onze tafel die pas om 21:00 vrij kwam, en 2) onze om 20:30 bestelde tapas die pas om 21:15 op tafel stonden. Hierom wilden wij al kaartjes met de volgende ronde tapas al meegeven aan de bediening, waarop wij een arrogant antwoord kregen met "Ja, maar zo werkt het natuurlijk niet!". Maatja, zo werkt een all-you-can-eat recept natuurijk ook niet, als het gemiddeld zo'n 30/45 minuten duurt voordat een ronde tapas op tafel staat. Desondanks prima gegeten zoals altijd, maar hier moet wel wat aan gedaan worden. Wij hadden dan liever gehoord dat er geen plek meer was geweest omdat jullie vol zaten.
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Gegeten op een dinsdagavond en het restaurant zat helemaal vol. Gezellige boel, knus restaurantje, leuke sfeer. Maar wel heel krap dus zeker niet geschikt als je bijvoorbeeld een kinderwagen bij je hebt.
Dan het eten natuurlijk. We waren met zijn tweetjes en deelden alle gerechten (onbeperkt tapas). Dat was ook wel nodig want sommige gerechten hadden erg grote porties (en alles wat je niet op eet moet je bijbetalen). Pas op met het brood, dat was zo enorm groot dat je snel vol zit (niet bestellen als je maar met zijn tweetjes bent). En na het restaurantbezoek had ik de hele avond enorm dorst, vind ik geen goed teken.
De service was wel goed, hele enthousiaste meiden. Kwamen vaak genoeg langs, niets op aan te merken.
Michelle M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We komen regelmatig bij verschillende vestigingen van La Cubanita. De vorige keer was ik erg enthousiast over La Cubanita Gouda maar helaas viel het deze keer vies tegen. We gingen uiteten met het gezin (6 personen). Tijdens het eerste rondje kregen we 5 drankjes, het 6e vergeten drankje zou ze zo komen brengen. Helaas heeft mijn moeder nog 2 maal moeten vragen om haar drankje voordat ze hem kreeg.
Toen we voor de 3e ronde de kaartjes in hadden geleverd kwam de serveerster terug om te vertellen dat ze geen carpaccio meer hadden.. (rond 19:00 al). Ik heb toen gekozen voor de garnalen in knoflook en de garnalen van de plaat. De garnalen in knoflook waren ondanks alle olie erg droog en in de garnalen van de plaat zat een haar!! Verder was ook de eendenborst erg droog en was onze crèma catalana ook het geld niet waard.
WDvanSnorkel .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Ik heb hier een tijd geleden samen met mijn vriend gegeten. We hadden een tafeltje midden in het looppad waardoor iedereen die er langs wilde tegen ons op stootte. Hierdoor zaten wij ook niet gezellig. Het eten was schandalig, tot drie keer toe hadden wij eten wat nog rauw was. Niet voor herhaling vatbaar.
Miriam J.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Gisteren bij La Cubanita gegeten. Geen hoge verwachtingen maar zelfs die werden niet ingelost. Zelden zo slecht gegeten. Alles redelijk smakeloos en vooral ontzettend vet. Alles dreef in de sausjes, gegrilde garnalen waren droog gebakken, roodbaars halfrauw en ga maar door. Bediening was wel attent en aardig, de meiden deden hun best. Maar ons zien ze niet meer terug.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Heerlijk gegeten! Klein gezellig restaurantje, eten is van goede kwaliteit ( zeer ruime keuze ) en bediening is jong maar alert. Ondanks dat het druk was in de zaak kregen we alle aandachtig die nodig was. Het wordt wel snel wat rumoerig, maar in mijn ogen juist gezellig.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
De zaak is knus, warm, studentikoos, edoch dicht op elkaar gepakte tafeltjes en nogal gehorig.
In de woorden van een bekende Nederlander: "Daar wordt ik niet vrolijk van". Smerige wc's, prullenbak naast de bar lag allemaal troep naast (onder meer peuken), bar niet schoon, tafeltjes plakkerig, etensbakken bij de ingang van de keuken smerig. Kleding rook flink naar etensgeuren bij verlaten van de zaak.
De aanwezige tapas op de kaart niet erg divers, smaken zijn aan de redelijke kant niet uitgesproken goed. Gezien de prijs en all you can eat concept kan je dit wel verwachten.
Personeel jong, onervaren, vriendelijk, snel, redelijk alert op de nieuwe bestelling.
Bij onze laatste bestelling werd ons gevraagd of dit de echte laatste was dit omdat de keuken dicht zou gaan. De laatste tapas kwamen in een sneltreinvaart op tafel dit in tegenstelling tot de vorige dus dit was proppen om het niet koud te laten worden. Daarnaast al bezig met eea aan het opruimen. Niet echt klantvriendelijk.
Ondanks de reeds aanwezige positieve recensies, zijn er vele betere tapas zaken met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Marian .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Hier met mijn familie mijn verjaardag gevierd. Naar vele goede verhalen over dit restaurant had ik hoge verwachtingen. Het is een heel klein restaurantje en iets te vol gepropt. Wel is de sfeer erg gezellig. Het bedienend personeel is echt super. Vriendelijk en snel. Het eten viel voor ons wat tegen. Er staat veel varkensvlees op de kaart wat wij niet eten. Verder hadden we een aantal gerechten die echt niet lekker waren. Het nadeel is dat je pas weer mag bestellen als de vorige bestelling op is. We hebben wel wat terug gegeven maar wat redelijk eetbaar was hebben we toch opgegeten. Het zou mijn voorkeur hebben om kleinere porties te krijgen. Is iets niet lekker is het minder erg. Is het wel lekker bestel je het nog een keer.
Machiel M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Voor het eerst bij La Cubanita gegeten. Niet gereserveerd, maar gelukkig was er een annulering en hebben we de beste tafel in de restaurant gekregen, tegen de raam, voor. Het zat stampvol - en dat op een dinsdagavond.

De vriendelijke bediening was er gelijk bij (verrassend, gezien de drukte), om de concept aan ons uit te leggen. Enkele minuten later stond de eerste glas wijn op tafel en ging ons eerste viltje richting keuken... De rest ging precies zoals ik dat zou willen. De tapas kwamen stuk voor stuk op tafel en we konden aaneen eten, zonder om te wachten...

Uit de 14 gerechtjes die ik geproefd had, is het lastig om de beste te kiezen... De mosselen, roodbaars, ossenhaas, garnalen van de plaat, allemaal heerlijk. De zalm en de kip met honing vond ik een beetje droog (voor mijn smaak), maar wel smakelijk.

Het is een herrie in de restaurant, maar ik hou van een herrie! Ga hier niet heen voor een romantische avond, of om iets te bespreken. Hier wordt gelachen, gedronken en genoten van heerlijke gerechtjes...

Ik verheug mij nu al op mijn volgende bezoek aan deze restaurant!
FrankVerdegaal .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Het eten was ronduit goed. Snelle bediening en alert. Decor met geschreven teksten op de muur door de klanten spreekt me wat minder aan. Kortom gewoon goed en lekker