La Cubanita Enschede

Meer informatie over restaurant La Cubanita Enschede

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Vanavond voor het eerst tapas gegeten bij la cubanita. Moet zeggen dat het tegen viel. Veel frituur en ander vet eten. Sausjes uit een flesje. Lagoustines niet goed gaar en soms wel heel lang wachten op je eten. Het was wel lekker maar om nou te zeggen daar ga ik weer naar toe. Nee. Plus punt was de uiterst vriendelijke jongedame van de bediening
Ruvio2 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De tapas die wij het lekkerst vonden waren de pittige biefstukpuntjes en de gamba's met knoflook. De rest was te vet (veel frituur), sausen onbestemd, alles kant en klaar uit potjes. Voorbeelden: de spaanse hamburgers waren gemaakt van vet varkensvlees (zoals wel vaker bij goedkope hamburgers), de vitello tonnato waren kant en klare plakjes (kalkoen?)vlees met mayonaise uit een fles waar wat kappertjes over uitgespreid waren. Onhelder was wat er met de tonijn en ansjovis gebeurd was; die zijn in ieder geval niet in de onbestemde saus opgenomen. De chutney bij de Mantecho kaas was te zoet en overheersend. De chorizokroketten was weinig chorizo maar veel vettige en melige vulling. Etc. etc.
Bediening
Aardige, jonge studenten
We zaten buiten op het terras. Prima, afgezien van de te luide muziek
GastroGer .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Lauw en koud eten terwijl toch echt 'warme tapas' op de kaart stond. Vlak van smaak zonder ziel of passie. Na twee voorgaande grote tegenvallers was dit onze laatste bezoek aan La Cubanita.
Amdenhartogh .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Erg leuk restaurant! Je waant je in Caribische sferen door de mooie aankleding. Eten is erg lekker, bediening is vlot en accuraat en dat voor een schappelijke prijs. Aanrader!
ITOK .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Om onze weekendje weg in Enschede af te sluiten hebben we besloten hier uit eten te gaan.
We werden vriendelijk ontvangen en werden in een rumoerige ruimte neer gezet we hebben vervolgens om een andere tafel gevraagd en dat was geen probleem ik gok de bedrijfsleider heeft ons toen verder geholpen een erg vriendelijke man! Sangria en de tapas waren goed van smaak en de bediening was vlot en vriendelijk.
Mochten we ooit weer in de buurt zijn dan komen we zeker terug!
Tanja-882 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Ik ben dol op la cubanita.. (vooral op de dadels met spek ;) )

Heerlijk relaxt zitten en uitgebreid tafelen en snaaien. Heerlijk! Bediening is vrij snel en zorgt goed voor je..
De akoestiek is inderdaad wat onrustig, maar ach dat maakt het ook wel weer gezellig. En jammer dat er geen terras is, in de zomer is het binnen ook echt veel te warm. Maar in de koudere periode kom ik zeker nog eens langs!
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Nu 3x hier gegeten. Ik moet zeggen beide keren meer dan prima. Als het druk is, is de akoestiek niet heel prettig en je zit vrij dicht op elkaar. Het eten is lekker, de cocktails heerlijk en wat de bediening aan ervaring mist, maakt enthousiasme meer dan goed. Leuke ervaring!
Hengelo85 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ik ben voor twee weken terug voor de derde keer uit eten geweest bij La Cubanita. Het eten was duidelijk van mindere kwaliteit dan de voorgaande keren. Daarnaast heb ik me doodgeërgerd aan twee dames van de bediening. Tijdens het eten werd je continue gestoord om bordjes, schaaltjes en glazen aan te geven. Ik snap dat het op een vrijdagavond druk is, maar de manier waarop je benaderd werd was ronduit schandalig.
Ik vind het een mooi restaurant, in een mooi pand en met een goed concept, maar ik kom hier niet terug.
Liesbeth_123 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We waren op een vrijdagavond met een groep van 12 personen en de bediening kwam vertellen dat we per keer 1 tapa per persoon mochten bestellen zodat alle gerechten tegelijk uitgeserveerd konden worden. Maar wat bleek: tussen het moment dat de 1e en 12e tapas werd geserveerd, zat soms meer dan 10 minuten, dus die reden was onzin! En op een gegeven moment was de helft al met de 4e ronde bezig, terwijl 1 persoon nog zat te wachten op de 2e en 3e ronde. Ook waren veel warme gerechten koud, brrr...
Erg opdringerig en irritant dat er om de 5 minuten werd gevraagd of we nog iets wilden drinken en vervolgens het kaartje met onze tapas bestelling niet meegenomen werd.
Ook erg jammer dat het zo rumoerig was (hoog plafond): zeker bij een etentje is het wel zo leuk als je ook nog met elkaar kunt praten en niet over de tafel heen hoeft te schreeuwen.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar!
Jacobientje .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Op zaterdagavond met een groep van zes personen gegeten. Het eten is divers en goed. Het is wel erg rumoerig. Alleen de dame die de bestelling opnam had er overduidelijk geen zin in. Uitermate klantonvriendelijk, arrogant en een botte benadering. De laatste paar gerechten zijn, zelfs na een reminder, niet uitgeserveerd.
Nadat we om de rekening hadden gevraagd en aangaven dat er met pin betaald zou worden, werd door de dame in kwestie meegedeeld dat we maar naar de kassa moesten lopen om af te rekenen. Tot onze verbazing stond daar een mobiel pinapparaat.
Wij hebben vaker, naar tevredenheid, bij La Cubanita gegeten in andere filialen. In Enschede komen wij niet terug.

Anita H.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Voor het eerst geef ik twee tienen weg. Wat een verademing om hier te eten. Allereerst werden we keurig vanmorgen gebeld dat ze eerder dicht gingen vanwege Oudjaar, dus indien gewenst konden we eerder komen. De ontvangst was allerhartelijkst. Het eten kwam steeds snel en was perfect van smaak. In vergelijking met veel andere Cubanita's in Noord-Holland veel verzorgder en beter. De bediening was vrolijk, amicaal zonder over de grens te gaan. Kortom, een geweldige avond gehad en een aanrader!
Melatie1966 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Wel vonden het er erg gezellig. Eten was lekker en goed. De inrichting is erg leuk en goed aangekleed. Enig minpuntje die avond: moesten erg lang op het eten wachten Door een stroomstoring in de kassa..kregen pas ruim na 3 kwartier onze eerste tapas. Werden ook pas laat ingelicht dat er een stroomstoring was. Dat was jammer.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Om te beginnen: op internet en de menukaart staat duidelijk dat "gezien de prijsstelling geen kraanwater wordt geserveerd". En als je bedenkt dat je voor 17,50 onbeperkt tapas kunt eten (22,50 op vrij- en zaterdag) heb ik daar veel begrip voor.

Natuurlijk is het geen 100% authentieke tapas, maar ik vond de gerechtjes gewoon lekker: knoflookgarnalen (ze heten niet voor niets zo he?), verse inktvisringetjes, smakelijke tortilla, zeebaars, kipspiesjes, aioli, alles was prima. Nette bediening die wist wat ze op tafel zette, manager die zich keurig had voorgesteld, drankjes die op tijd werden opgenomen en uitgeserveerd en uiteindelijk ook een zeer vriendelijk afscheid. En dat terwijl de zaak helemaal vol zat, uitstekend!

Geen opmerkingen? Door de hoge plafonds in het pand wordt het al snel rumoerig, wellicht is het geluid op de een of andere manier op te vangen?

2 personen, 55 euro incl drankjes en fooi, prima prijs-kwaliteit!
Maud E.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Na het lezen van wisselende recensies tóch La Cubanita in Enschede geprobeerd, tot volle tevredenheid! Bediening was vriendelijk - hoewel wat onervaren - en de tapas waren gewoon heerlijk. Alles lekker warm, vlees mooi roze, lekkere sausjes. Geen te droge tapas of juist verzopen in de olie, maar precies goed. We komen zeker terug.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
In een oud pand aan de Markt in Enschede is deze la Cubanita gevestigd. Zoals altijd is het druk bij Cubanita. Toch werden we vlot geholpen door vriendelijke bediening. De uitleg was moeilijk te verstaan, omdat het nogal rumoerig is in het restaurant.
De keuze was prima: veel verschillende soorten tapas. Voor ieder wat wils. Het viel ons op dat de gerechten, zoals dadels in spek, niet dropen van vet, zoals zo vaak het geval is. De tapas was van een goede kwaliteit!
Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heel rumoerig. Ik schrok in eerste instantie van alle kleuren die er op de eens steriel witte en chique muren van Villa van Heek waren aangebracht... Maar deze zijn correct gezien de Zuid Amerikaanse stijl... Bediening goed. Wijn t.o.v. andere restaurants mooi geprijsd.
Ik raad je aan om porties met je tafeldame of -heer te delen, zodat je veel verschillende gerechtjes kunt proeven.
-Carpaccio, goed, alleen iets te veel dressing
-brood, aoili en tapenade goed
-ham met meloen, goed, mooi vers, ham te dikke plakken, dus te overheersend
-tomaat-mozzarella spiesjes, goed maar te machtig
-gerookte zalm, goed, maar te veel peper
-gerookte eendenborst met frambozendressing, top!
-varkenshaasmedaillons met zoete portsaus, perfect!
-pikante ossenhaaspuntjes, te pikant!
-spiesjes van bacon en champignons, helemaal mijn smaak, mjammie
-beenham met lichte mosterdsaus, mooi
-garnalen in knoflook, véél knoflook
-gefrituurde paprika met zeezout en pijnboompitten, lekker maar te zout
-champignons in knoflookboter, beetje grondsmaak
-cheesecake na, teveel rode dressing

Leuke sfeer, komt zeker ook door het pand waar ik helemaal weg van ben...
De kok gebruikt te veel dressings, peper, knoflook en zout naar mijn mening, ik hou meer van pure smaken.
Yol .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Op zaterdagavond met 2 vriendinnen gegeten. Na een paar drankjes vroeg ik om een kan water. 'Wij schenken geen kraanwater, want wij verdienen niets op het eten en moeten het echt van de drankverkoop hebben, dus ik heb alleen een fles water', was het antwoord… Oke, een fles dus. Eten was middelmatig en vrij vet allemaal. De hamburgertjes hebben we zelfs laten liggen vanwege de weeïge geur en smaak. Bediening liet met de drankjes vrij lang op zich wachten ( dus als ze het daarvan moeten hebben, wordt dat nog wel een dingetje…). Toen we wilden afrekenen, waren we 1 van de laatsten. Het duurde even voordat er iemand was gevonden (wij hebben bijna 10 minuten bij de kassa staan wachten), die ons vrij bot te woord stond en afrekende.
Eline M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Prima gegeten bij La Cubanita. Geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon goed eten voor een leuke prijs.
Gerechten worden snel gereserveerd. De service is goed, al is het personeel niet zo snel in het opnemen van drankbestellingen en duurt het na het bestellen van je drankje ook wel even voordat je je drankje krijgt.