La Cubanita Bussum

6,5
Voordelig
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Al meerdere keren goede verhalen over dit restaurant gehoord dus gisteren voor de eerste keer hier gaan eten met 6 personen.
Wat was het gezellig, lekkere tapas, goede cocktails(sangria!!) en de rekening was ook zeer prettig!
Inrichting gezellig en ongedwongen, mensen in de bediening zeer behulpzaam, ook zeer veel tapas die je allemaal onbeperkt mag bestellen!
Wij komen zeker nog eens terug!
Tamarah H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Voor mijzelf was dit de 3e keer hier... Maar voor het gezelschap waar ik mee was de 1e keer. De vorige keren was het eten prima alleen het wachten tot je het kreeg duurde best lang. Vandaag de laatste keer geweest dat ik dit restaurant een kans heb gegeven. En voor de mensen waar ik mee was de eerste en gelijk de laatste keer. Om 19:00 uur kwamen wij binnen en bestelden een lekkere cocktail, deze kwam vrij vlot en was prima. Vervolgens hebben we ruim een uur moeten wachten op onze eerste gerechtjes. (Carpaccio, wat koud direct geserveerd kan worden lijkt mij) naast ons zaten mensen die een kwartier later dan ons binnen kwamen en deze mensen hebben in dit uurtje al 2 rondes eten opgediend gekregen. En wij dus nog steeds NIETS... Uiteindelijk is mijn vriendin even netjes naar de bar gelopen om te vragen waarom het zo lang duurde en kreeg toen te horen dat ons kaartje onderin een bak lag, dus excuus, een half uur hierna nog steeds geen eten dus bij de serveerster ons beklag gedaan dat het nu wel heel erg lang duurde en we anders weg zouden gaan. Afijn om 20:15 kregen wij eindelijk ons eten opgediend. Wat er de rest van de avond mis ging is mij een raadsel maar het eten was gewoon ronduit smerig..!! Biefstuk was zo vreselijk doorbakken dat je het niet eens kon fijn kauwen, de kip was waterig, gehaktballetjes in tomatensaus smaakten alsof het vlees bedorven was, gamba's die niet meer goed waren... we hebben veel terug gestuurd en vaak ons beklag gedaan, dit serveer je niet aan je klanten... Ik wilde een spa rood en kreeg alleen het flesje, serveerster vraagt of ik een glas wil, ja dit wil ik... Een half uur later nog steeds geen glas?? Dus maar weer opnieuw om gevraagd... vervolgens komt er een andere serveerster die het glas letterlijk op tafel kwakt en zo weer weg loopt. Na meerdere keren excuses gekregen te hebben boden ze ons koffie van het huis aan die wij vriendelijk geweigerd hebben. We wilden gewoon weg hier... Wat een slechte service en wat een smerig eten!! Maar hier komen wij NOOIT meer terug!!!
Lau W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Laatst geweest met de kinderen. Ook zij vonden dit erg leuk omdat ze zelf de gerechtjes uitzoeken en opschrijven. Ook was er een kleine kidshoek en er heerst een ongedwongen sfeer. Wij zaten in de tuin en hebben heerlijke cocktails gedronken. Ondanks dat het druk was bleef de bediening vriendelijk. Veel keus aan tapas maar het is wel even zoeken naar de gezondere gerechten. Prijs kwaliteit verhouding dik in orde
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Al eerder bij la Cubanita in Amsterdam en Haarlem gegeten, nu op deze locatie. Het eten is zoals op alle locaties: wel lekker, maar vrij vet en geen smaken die eruit spatten. Dit weet je echter van te voren als je voor zo'n prijs tapas gaat eten, en de verhouding tussen prijs en kwaliteit vonden we prima. De bediening was deze avond erg wisselend. Zo werden we ontzettend vriendelijk geholpen door twee meisjes toen we besloten toch liever buiten te zitten (het was immers prachtig weer): pluim hiervoor! De heren op het terras hadden er echter minder zin in. Jammer, en dit ook even gemeld. Het decor is wat minder rommelig dan de eerder genoemde locaties, maar nog wel typisch voor het concept. Al met al een prima locatie voor la Cubanita, maar ook geen hoogvlieger.
Harry300 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Mijn vrouw en ik hebben onlangs hier gegeten.
Wat een drama ! We bestelde wat verschillende tapas maar alles smaakte hetzelfde, naar vet. Naar mijn idee is niks vers en alles kant klaar. De Sangria was het enige positieve van de avond . Onervaren personeel, totaal niet vriendelijk.
Wij komen hier zeker niet meer terug .
Singh27 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
vrijdagavond hier gegetenen voor all you can eat menu. ik was al redelijk vol van mijn lunch bij kam yin maar mijn vrouw had trek hierin. Normaal gaan we voor tapas naar Las Tapas, maar wilden wat anders proberen. Veel keuze en het was lekker, ik vind las tapas toch betere kwaliteit hebben. Er was wat fout gegaan met bestelling omdat een andere tafel onze tafel had opgeschreven op bestellijst. Tip zou zijn om tafelnr te controleren als ze het aannemen. Verder was service gewoon goed en heerst een leuke sfeer..
CelineAmore .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Aantal jaar geleden een keer bij La Cubanita gegeten, nu weer een keertje geprobeerd en dit keer in Bussum. Eten was oke, niks bijzonders. Plastic in de salade, dit gemeld bij de bediening waarop zij lachend reageert "oh ik zie het". Deze reactie was zo raar dat wij er zelf ook van moesten lachen, echt heel slecht. Hier doe je toch meteen iets aan. Bij elke ronde moesten we wel achter een aantal gerechten aan vragen. Aantal gerechten helemaal niet gekregen en een aantal gerechten zelfs koud. Gerechten kloppen ook niet met hoe ze beschreven staan, peterselie in plaats van dille bijvoorbeeld. Caprese met rucola in plaats van basilicum, en dat was zeker geen buffelmozzarela wat er bij zat. Overigens wordt bij elk gerecht rucola gedaan, dus aan rucola kom je niet te kort.
Een aantrekkelijke prijs om uit eten te gaan maar ik vond zelfs deze prijs het eten niet waard. Sorry maar dit was meteen de laatste keer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Bekend landelijk all you can eat concept. Voor vaste prijs kun je onbeperkt eten waarbij je per persoon 2 keuzes per ronde mag maken. Kaart is overal hetzelfde en gevarieerd genoeg. Koude gerechten, vlees, vis en vegetarische warme gerechten. Desserts en drankjes betaal je apart. Ze hebben lekkere cocktails, vooral de Mojito's die je met en zonder alcohol en in een aardbei variatie kunt bestellen. De meeste tapas waren smakelijk en goed bereid. Sommige waren vlak van smaak of zagen er wat minder lekker uit zoals de kip met bacon spiesjes zonder spiesje. De prijs / kwaliteitsverhouding vind ik echter meer dan in orde. Ook kun je veel dingen proberen of van elkaar proeven. Leuk en gezellig dus. Puntpaprika's met zeezout en pijnboompitten en de biefstuk op geroosterd brood met peterselie spongen er wat mij betreft positief uit. Bediening is jong maar vriendelijk en attent en de één heeft wat meer horeca aanleg dan de ander maar verder prima. De vloer was glad en mijn vriendin viel dan ook op weg terug van het toilet hetgeen een zere knie en rug opleverde. Tafels en stoelen zijn wat meer basic dan in bijvoorbeeld Alkmaar. Wel heb je relatief meer privacy dan in bijvoorbeeld Haarlem. Decor is overal ongeveer hetzelfde net als de muziek. Doordat men niet langer op de muren mag schrijven oogt het wat frisser en minder studentikoos dan voorheen. Prima gelegenheid om voor een goede prijs met wat meer mensen of kinderen toch lekker uit eten te kunnen. Prettig laagdrempelig. De 6.6 score die ze in Bussum krijgen vind ik aan de lage kant. Vandaar 3x en 8 om nader tot de 7.5 te komen die het zeker waard is. Wel die vloer even wat stroever maken s.v.p.
E R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
We zijn geen fan van het concept "onbeperkt" eten, omdat het dan vaak een "vreetschuur"wordt. We waren blij verrast om te ontdekken dat het hier niet het geval was, tenminste, niet op deze dinsdagavond! Slim om per 2 tapas per persoon tegelijk te laten bestellen en pas daarna een nieuwe bestelling te noteren! Zo heb je de rust om echt te genieten van de tapas en sta je niet binnen een uur buiten! Ook de kwaliteit van de tapas die wij hadden gekozen was prima! Alles op smaak, juiste temperatuur en netjes opgediend! We aten o.a. diverse heerlijke kroketjes, gamba's, inktvisringen(toppertje, niet vet!) groentenspies, geitenkaas/hamrolletjes, mozzarellaspies, kaasquesillada. Daarbij mandje knapperig en nog warm turks brood en ailloli. De sfeer is uiteraard Cubaans met mooie grote foto's van Cuba en warme kleuren. Parkeren is aan de overkant mogelijk op parkeerterrein. De bediening was heel vriendelijk. Al met al een leuke ervaring en we komen zeker terug!
Edgar S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Aantrekkelijke formule, als je honger hebt. Onbeperkt dooreten voor hetzelfde bedrag. Mijn vrouw houdt daarvan. We zijn er nu een keer of 4 geweest, en dan gaan toch de meeste gerechten je steeds meer tegenstaan, gewoon omdat ze niet zo heel goed zijn, en/of niet zo heel goed zijn klaargemaakt. Een paar gerechtjes springen er positief, uit, enkele negatief, en gemiddeld is het allemaal maar matig. De sfeer is prettig. De meisjesbediening is lief, doet overwegend heel erg haar best maar is onervaren en aansturing lijkt volkomen te ontbreken. We blijven komen omdat we houden van de onbeperkt formule, maar ook omdat een vergelijkbaar en beter alternatief ontbreekt in Bussum.
Alexbussum .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Op zich een leuke locatie om te eten en zitten. Het restaurant was druk bezocht en we hadden een mooi plekje in de tuin. Dat is wel echt een plus. Helaas vonden we de tapas niet echt bijzonder. Veel uit de frituur en we ontvangen ook niet altijd alles wat we hebben aangekruist en soms dingen die we niet besteld hadden. Als het eten wat beter van kwaliteit was, zou ik zeker vaker gaan.
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Hier gegeten met onze twee kinderen (4 en 1,5 jaar) op een zondagavond in de zomervakantie en desondanks erg druk. Het decor past helemaal in de Cubaanse sferen, maar de tafels staan erg dicht op elkaar en dit is toch erg vervelend. Bij drukte is het lastig laveren tussen de bediening naar de w.c. bijvoorbeeld.

Het belangrijkste is natuurlijk het eten en dat blijft over de linie maar matig tot gemiddeld uitgevoerd. Slechts 2 à 3 gerechten springen er echt positief uit en dat is naar mijn smaak te weinig. Ook is het 'zuidelijke' in sommige gerechten ver te zoeken en is het aanbod toch beperkt gevarieerd. Op de hoeveelheden valt niets af te dingen, maar de prijsstelling voelt soms wat wrang aan als je gerechten (en hoeveelheden) op prijs gaat vergelijken.

Tot slot de service. De bediening was vriendelijk maar grotendeels onervaren en er leek een totaal gebrek aan structuur. Zo zat je soms 10 minuten te wachten om voorzien en wel drie keer een meisje langs te zien komen die vraagt of het naar wens is. De vieze borden van tafel, dat moet je even actief vragen. De meiden hadden ook weinig tijd en een glimlach kon er bij sommige moeilijk af. Kan veel en veel beter en we zijn ook beter gewend. De volgende keer rijden we graag een stukje verder en betalen we met liefde iets meer voor een restaurant dat beduidend beter scoort op alle punten. Ik adviseer u dezelfde tactiek te overwegen.
Berith S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Zeer eenvoudige en vooral veel vette/gefrituurde tapas.
Cocktails goedkoop, maar zit ook heel weinig alcohol in. Eigenlijk altijd spijt achteraf.
Sandyp567 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij La Cubanita in Bussum. Bediening was aardig en vlot. En ondanks dat het hele restaurant vol zat, kwam het eten ook erg snel. Zeker voor herhaling vatbaar!
PeVee .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Een vol restaurant op Valentijnsdag! Wat is het hier opgeknapt door de schilderbeurt zeg. Het eten was al OK, de lekkerste tapas in de regio tegen aantrekkelijke prijzen, maar de service is nu ook met sprongen vooruit gegaan. Allemaal jonge meiden maar erg attent en snel met bedienen. De nieuwe eigenaresse is goed bezig!
Bameha .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Twee weken geleden hebben wij bij la Cubanita gegeten en het was geweldig.
De ontvangst was heel leuk, mooi tafeltje, snelle bediening en hoogstandjes van de kok(s).
Overmorgen gaan wij weer.
Fee90 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Allemaal zeer gemiddeld eten. Sommige gerechtjes waren heerlijk, terwijl anderen weer te simpel waren. Restaurant was helemaal vol, waardoor het er erg warm en lawaaierig was. Iedereen zat dicht op elkaar en doordat de jassen niet aangenomen werden was het ook nog eens oppassen met lopen. De jassen uiteindelijk opgehangen maar deze lagen op de grond toen we wilden vertrekken, jammer.
Eetfan25 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Samen hier naar binnen gelopen op een maandagavond. Erg rustig, maar alsnog duurde de meeste dingen erg lang. Drankjes waren besteld en kwamen 10 minuten later op tafel, terwijl het bijna leeg was etc.
De kroketjes met ham, spiesje met bacon en champignons, vlees in rode port saus en de hamburgertjes zijn toch echt onze favorieten, heeeerlijk!!!!!
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Zaterdagavond gegeten, echt alles smaakte naar te oude frituurolie, afgewisseld met smakeloze vis, echt heel slecht eten. Ook zaten er een paar haren in het eten.
M O.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Vandaag even tapas gegeten hier met een kind. Bij binnenkomst zie je meteen dat het erg rommelig is. Het rook er ook bepaald niet fris vond ik en was er volgens mij niet al te schoon. Er wordt niet veel tijd en aandacht aan de ambiance besteed. Maar daar zijn de prijzen dan ook wel naar. Voor elk tapagerechtje betaal je tegen de 5 euro maar dan krijg je een acceptabele hoeveelheid. Bediening bestaat uit vriendelijke jonge - echter helaas niet al te oplettende - meisjes. Patatas bravas favoriet bij mijn kleine tafelgenootje. Ook de inktvisringetjes keurde zij goed, echter de kipkluifjes vond zij te pikant. Ik vond dat zeker niet maar wel jammer dat het gewoon gepaneerde stukken waren. Inktvisringetjes wel oké. Het is wel echt toeristisch tapawerk en niet de authentieke Spaanse tapas waar ik op had gehoopt.