La Cubanita Alphen aan de Rijn

Van Mandersloostraat 59 2406 CC Alphen aan den Rijn Nederland Kaart
31-172492006

Over restaurant La Cubanita Alphen aan de Rijn

Zonder vliegen in Cuba

La Cubanita is een tapasrestaurant met een ontspannen sfeer, Cubaanse muziek en een heerlijk terras aan de Rijn. Kleurrijk interieur met mozaiek en schilderingen, zoals in Cuba, en dat gewoon in Alphen aan de Rijn. Het concept is onbeperkt tapas, waarbij je er twee per keer bestelt en je betaalt voor wat je laat liggen. Maar die kans is klein met heerlijkheden zoals jamón, gehaktballetjes in tomatensaus, manchego en natuurlijk cocktails.

Meer informatie over restaurant La Cubanita Alphen aan de Rijn

6,5
Duur
Anniejj1991 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zaterdagavond met z'n 2tjes bij La Cubanita geweest. De voorgerechten waren goed, de hoofdgerechten waren stuk voor stuk koud.
De plek waar wij zaten was niet prettig in het looppad richting de deur. Het was erg koud, doordat we op de tocht zaten.
Jocoranda .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Kwamen zonder te reserveren aan en er werd gelijk een tafel voor ons gedekt, fijn lekker buiten op het terras aan het water. Super gerechtjes die je zelf uit kan kiezen. Voor iedereen is er wat van vlees tot vis en vegetarisch echt heerlijk.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Personeel slecht en onervaren. Mensen met een schoolopleiding worden ingezet en hebben totaal geen horeca ervaring. Lokatie is mooi en perfect, als het kan lekker in het zonnetje buiten zitten. Eten is eenvoudig en een hele makkelijke formule die geen zorg en aandacht nodig heeft. Wij hadden de 17.50 all you can eat voor 2 personen. Dit haal je nooit gezien de lowcost producten. Kwaliteit en de bediening die faalt....vragen wij ons af of wij hier nogeens terugkomen.
J91 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
La cubanita, een restaurant waar ik met regelmaat een hapje eet voor weinig geld. Een leuke avond en lekker op je gemak eten. Je zit lekker aan het water, maar wel erg krap op elkaar. Er zijn allerlei hapjes dus voor ieder wat wils. Wat mij opviel is dat we aan het begin van de avond super snel onze hapjes op tafel hadden staan. Naarmate de tijd vorderde duurde dit langer en langer en langer en werden de gerechtjes ook slechter van kwaliteit. Is dat omdat je dan meer eet dan wat je betaald? Ik moest regelmatig gerechten terug sturen, omdat het koud of taai was. Op het toilet hoorde ik het personeel praten over dat het uitserveren te traag verliep en dat ze alles sneller in de magnetron(!) moeten zetten, want veel mensen hadden klachten. Gezellig sfeertje, maar niet al te breed aan kwaliteit dus.
Tom523 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Al een hele tijd kom ik bij La Cubanita, en elke keer mag ik mijn tafelgenoten weer verrassen met de kwaliteit die La Cubanita ons brengt.

Bij binnenkomst werden we verwelkomt en mochten we een drankje bestellen. Cocktails voor 5 euro, laat die maar doorkomen! De cocktails waren stuk voor stuk lekker te noemen. Het vooraf bestelde broodje was even vergeten, maar dat werd snel goedgemaakt. De bestellingen werden snel gebracht en het eten was erg lekker, zoals altijd! Het personeel zoals altijd af en toe wat klungelig, maar dat zie ik met de kwaliteit van het eten wel door de vingers.

La Cubanita Alphen, ik blijf nog steeds terug komen! Verras me de volgende keer weer!
Kiki G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Eten was niet denderend. Koude gerechten waren niet slecht maar de meeste warme gerechten kwamen koud aan.
Bediening was ronduit slecht! Tafel was telefonisch gereserveerd en halverwege het eten kwam een serveerster melden dat we nog een half uur de tijd hadden om te eten omdat de tafel nog een keer geboekt was. Wij waren hier niet vooraf over geïnformeerd want anders waren wij ergens anders heen gegaan omdat wij een avondje de tijd wilden nemen juist. Toen wij dit meldden ontstond er een hele discussie gestart door de serveerster wat in mijn beleving absoluut not done is als je in een dienstverlenende functie zit. De dame in kwestie zou na gaan vragen hoe dit probleem opgelost kon worden maar is niet meer terug gekomen en wij zijn vertrokken omdat de eetlust weg was. Nooit meer voor ons!
Char-x-Lotje .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Wij hadden het mannenharten arrangement. Het eten was goed en de cocktail was erg lekker. De sfeer was oke, de mexicaanse sfeer (met de onrustige muziekjes) is smaak gebonden. Gelukkig was het niet zo druk dus voelde het niet dat je dicht op elkaar zat, personeel had de mensen goed verspreid over de ruimte. Als het wel vol zit dan zal het ook flink druk aan voelen. Oh de film, zonde van je tijd... Waardeloos :-/ Maar dat doet niks af aan jullie service etc, die was vlot vriendelijk en goed!
AnnekeOfwegen .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Dit nooit meer, nog niet eerder zo slecht bediend. Gezellig restaurant kwa inrichting, leuk menu (vooral frituur maar dat is niet altijd verkeerd) koude gerechtjes prima. Kan wel een stuk beter, warme gerechten soms koud uit de keuken.
Ruim een half uur na binnenkomst werd er pas een drankje opgenomen na wenken bediening. Dit eerste drankje was daarna wederom vergeten, waardoor het nog langer duurde voor het eerste drankje. Cocktails waren mierzoet, bediening was absoluut niet flexibel. ruim 3 uur verder, waarin onze bestellingen veelvuldig werden vergeten of kwijt waren geraakt zijn we maar gaan afrekenen. Nog niet eerder de bediening zo slecht en chaotisch gezien.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Heerlijk gegeten!
Personeel luistert niet goed, na de vraag of we bekend waren met het concept... het antwoord was Ja, ging het meisje toch het hele concept uitleggen, jammer!
Porties Carpaccio zijn kleiner geworden terwijl de porties kippenvleugeltjes en aardappeltjes wel wat kleiner mogen dit zijn bijna hele maaltijden ipv tapas!
Nadien81 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gisteravond gegeten en mijn eerste opmerking is: Check je rekening!
Eten & drinken; Het eten was over het algemeen heel lekker en vrij vlot op tafel. Ruim de helft van de zaak was nog leeg dus het serveren liep lekker door. Een flinke minpunt was dat de zalm niet gaar was en 2 andere gerechten heel lauw waren. Koude biefstuk is gewoonweg niet lekker. Ook viel op, dat naarmate de gerechten het zoutgehalte flink steeg, de gegrilde paprika tot het overdreven af. De vorige keer was het allemaal perfect (buiten het weekend om) maar ook erg zout. Daarnaast hadden we de 1/2 L. Sangria en een Rose. Op de kaart staat dat een halve liter € 9,50 kost en een glas Rose € 3,00 Vond het dus niet netjes dat we € 12,00 en € 4,00 moesten afrekenen (buiten de rest van de bestellingen). Ik vindt het niet erg om meer te betalen, maar wel om belazerd te worden en zo heb ik dat helaas ervaren toen ik vertrok.
Service ; Verliep snel en vlot, niets op aan te merken.
Decor; Het is een hele leuke gezellige tent! Warm, uitnodigend en gezellig. Echter mag er wel eens beter worden schoon gemaakt. Het viel op. Voorbeeld: De spiegel in het restaurant onder de vegen.... Je ziet dat het even snel, snel wordt gedaan of totaal wordt vergeten, dat is zonde want ik ga mij dan afvragen hoe de keuken eruit ziet. Dat is wel een puntje. Verder complimenten voor de meiden, met een volle zaal lopen ze de poten uit hun lijf.
Raymond H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk gegeten ondanks dat de stroom even uitviel ging alles gewoon Door mijn complimenten goede service goed eten en goed personeel
Steffany heeft alles ondanks de stroomstoring in goede banen geleid mijn complimenten top zaak
Een pluim voor Steffany die verdiend ze ik zeg salarisverhoging
Lennart S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Wij gingen niet met het beste gevoel weg. Alle gerechtjes die we hadden besteld waren behoorlijk vet en, op een paar na, niet authentiek Spaans, maar dat laatste hoeft op zich niet erg te zijn als je met de juiste verwachtingen naar binnen gaat. Sommige gerechten waren flauw en andere gerechten werden kwa smaak compleet overrompeld door de saus. Er was te weinig 'licht' eten om te kiezen. Cocktail en rode wijn matig. Aankleding en sfeer zijn best goed. De bediening was jong: soms was je bang dat de dienbladen elk moment om konden kieperen door verkeerde techniek van vasthouden. Wachten op het eten duurde net wat te lang.

Alle waar naar zijn geld natuurlijk en je kunt hier voor een vriendelijke prijs je buik rond eten in een gezellige ambiance, maar ik zal hier niet snel weer op de stoep staan.
Py V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Gezellig aangekleed restaurant, aardige bediening en heerlijk eten. Eigenlijk alles wat we geprobeerd hebben was lekker, maar nummer 13 zalm met toast is hier echt een aanrader.
Mike301088 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Geweldig decor, goed eten; er is keus genoeg, voor ieder wat wils, en de service is gewoon prima. Jong, maar waren we dat niet allemaal? We hebben allemaal moeten leren! Uiteindelijk met een voldaan gevoel vertrokken! Zeker een aanrader!
Cheryl K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Helemaal uit Delft komen wij hier vaak naartoe. Top restaurant. Heerlijk eten, leuke bediening en leuke sfeer. Of je nou in de zomer komt, waar je erg leuk aan het water kan zitten of in de winter ik heb altijd een leuke en heerlijke avond gehad bij La Cubanita in Alphen. Compliment voor de eigenaresse en het personeel!
Jannes0124 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Leuke gezellige tent. Erg goedkope tapas dir in verhouding tot de prijs van hoge kwaliteit is. Bij de meeste tapas helaas wel veel zout door het eten.
Veel jong personeel dat wel vriendelijk was maar niet altijd vollop de rol van gastheer / vrouw op zich nam.
Al met al, lekker eten voor weinig geld met een prima service.
R.Smit .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Afgelopen vrijdag met een groep gegeten. Reservering via de site ging perfect. Bij aankomst (rustige vrijdagavond) gelijk naar onze tafel begeleid. Bediening (jonge dames) zeer vriendelijk maar wat gehaast. We konden deelnemen aan het all you can eat menu, de serveerster legde snel uit wat dit inhoud gevolgd door onze bestelling op te nemen. Helaas kregen we een aantal gerechten veel later dan andere gerechten waardoor sommige van onze groep ''achterliepen'' met de volgende bestelling. Is het concept dus is niets aan te doen door het restaurant. Persoonlijk een tegenvaller. Bij de derde bestelling al een gerecht besteld en pas na 3x vragen na de 5e bestelling gekregen.
De gerechten waren lekker en leuk geserveerd in oven bakjes. Ook het toetje (cheese cake had ik) was heerlijk. Helaas kwam twee maal een verkeerde bestelling (van een andere tafel) bij onze tafel terecht en hebben wij teruggestuurd. We dachten dat dit direct opgepakt zou worden, maar zagen later op de bon toch deze items terugkomen. Maar de serveersters hebben dit netjes opgepakt en excuses aangeboden.
La Cubanita is een leuk restaurant, misten alleen de muziek een beetje, maar verder prima te doen.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Wat een slechte service! We hadden een tafel gereserveerd om 17:00 uur. Gebeld dat we 10 minuten later waren en 17:10 uur aanwezig. Tot 18:15 uur moeten wachten tot 1e ronde op tafel stond van koude tapas. Omdat het zo lang duurde alvast ronde 2 besteld gelijk. Duurde weer zo lang (warme tapas) en aantal keer tapas vergeten. Nu deden we met zijn allen, zodat niet een persoon te weinig had. Contact krijgen met jonge serveersters was soms moeilijk. Bij de 3e ronde werd ons verteld dat we op moesten schieten omdat de tafel om 19:15 uur vrij moest zijn voor de volgende gasten. Toen kwamen de tapas opeens wel snel door. We moesten alvast keuze maken uit dessert. Gedaan en je gelooft het niet! Terwijl de warme tapas vol op tafel stonden werden de toetjes er gewoon tussen gekwakt. Of we nu wilden of niet. Grote mond konden we krijgen van de serveerster toen we vroegen of dessert nog even kon wachten, omdat we nog aan warme ronde tapas zaten. Het was bloedheet binnen en we moesten zelf vragen of de airco aan kon. 25 graden buiten en niet je terras opdekken? Lekker slim zeg! Ook een plekje buiten kon niet. Er mist daar duidelijk een goede bedrijfsleider. Eten werkelijk naar binnen gepropt. Tijd voor thee of koffie toe was er niet en hebben we ergens anders gehaald. Tenslotte hebben we 15 minuten op rekening zitten wachten. Eerst hadden ze zo'n haast om ons weg te krijgen, maar snel met de rekening ho maar. Zelf rekening gehaald en nog netjes aangegeven dat we verkeerde (lagere) rekening kregen. We waren met zijn vieren en hebben bijna 200 euro afgerekend voor hele slechte service. Onze vriendin werd die avond 40 jaar, gelukkig met zijn allen nog leuk gehad, maar niet dankzij La Cubanita dames uit Alphen aan den Rijn helaas. Als je dan met 2 shifts op een avond werkt wat uiteraard prima is, zorg dan dat het eten snel komt en doorlooptijd veel en veel beter is. Helaas nare nasmaak aan deze avond over gehouden.
AndreenAnnemieke .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Super ontvangst. Was 1 persoon met Rolstoel bij en zouden op de opkamer zitten echter werd dat lastig dus hup er werd een andere plek opgezocht. 2 heerlijke flessen wijn bij het eten gedronken en die past goed bij het eten. Heerlijke gerechten!! Zeker voor herhaling vatbaar. Een tip is een iets groter bord buiten aangezien wij er 2 keer voorbij zijn gelopen;)
Denise H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Eten was ronduit slecht, erg flauw en niet speciaal.
Na 10 minuten wachten op ons drinken ben ik zelf maar naar iemand van de bediening gelopen. Ook hebben we gezeten en hebben maar 3 rondes kunnen doen, dus we waren niet voldaan.
Veel meiden van de bediening zag ons niet eens.