La Cocotte

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Natasja1234 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Zaterdagavond bij restaurant la Cocotte gegeten. Het was heerlijk we hadden vooraf vers brood dat direct uit de oven bij ons op tafel stond met kruiden boter en tapenade. Als hoofdgerecht een SUPER lekkere tajine van lamsvlees met pruimen en amandelen. Het was echt heerlijk voor iedereen zeker een dikke aanrader! De bediening was trouwens ook top, heel vriendelijk!
APaul .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Na een tip van een collega heerlijk gegeten bij la cocotte. Tajines smaakten voortreffelijk en authentiek. Toetjes zalig en eindelijk weer eens iets verrassends.
Ali A.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vrijdag 27/5/2016 had een leuke avond moeten worden, althans dat was beloofd door de eigenaar zelf, het werd een nachtmerrie.
Wij waren met 4 volwassenen en 4 kids .
Er werd salade geserveerd met briwat als voorgerecht en drinken erbij.
Drie kwartier later werden er 2 kleine tajines met elke 7 gehaktballetjes in tomatensaus geserveerd.
Bij het afrekenen (schrik niet) €285,- op de bon met als uitleg :
8 menu's van €29,50 P.persoon en €45,- aan drinken. wij gingen met lege maag en portemonnee naar een shoarmatent om ...
Wat kost in godsnaam een kindermenu wat niet geserveerd is (zonder drinken)?
En wat kost 300 gram gehakt in tomatensaus bij een 3 michellinster restaurant?
Ik heb om tekst en uitleg gevraagd zowel via zijn kennis en later telefonische helaas geven ze niet thuis
Ik wacht het af
Monique888 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mijn all time favorite restaurant van Den Bosch!!
Heerlijk, eerlijk eten met verse ingrediënten. Echt, alles is lekker!

De sfeer is huiselijk en heerlijk ontspannen, het is alsof je bij vrienden komt eten.
Samira en Aziz zijn superhartelijk en gastvrij en ze kunnen als de beste koken.
Probeer naast de tajineschotels ook zeker eens de bestilla's.
Eens hier geweest..dan kom je zeker terug!
Beste Monique,
Dank voor de mooie recensie.
Graag tot een volgende keer !

Groetjes Aziz, Samira en Team La Cocotte.
X11i .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Regelmatig kom ik hier een tajine eten met vrienden, familie of kids. Vooraf een paar briwats bestellen. Rustige sfeer om bij te praten. Service is altijd ongedwongen en correct. Blijft een aanrader.
Beste x11i,
Dank voor de mooie recensie.
Wij zien u graag eens terug !

Groetjes Team La Cocotte.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
De originele Marokkaanse keuken blijft een lust voor de tong. Heerlijke hapjes, frisse wortel met koriander, zoete kip met amandel, goed gegrild lamsvlees, huis salade op warm brood. Het kan niet op. Hier wordt met liefde gekookt vanuit het hart. Wijnen oké, thee formidabel. Keer op keer een genot.
Beste Just,
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je bevindingen te delen met andere Iens bezoekers.
Groet namens het voltallige team van La Cocotte.
ProeverMM .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Goede Marokkaanse briwat met Kefta, Geitenkaas en zeevruchten gegeten, gevolgd door een heerlijke tajine met lamsvlees, pruimen, pompoen, kaneel en noten. Dit alles voor een schappelijke prijs. Een aanrader voor wie eens wat anders wil dan de Franse of Italiaanse keuken.
W66 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
La Cocotte ligt op loopafstand dus dit moeten we toch echt eens gaan proberen. Het restaurant komt qua pand en aankleding wat gedateerd over. De kracht van deze zaak zit hem in de sfeer. De gastvrouw en de gasten creëren samen een informele en gezellige sfeer. Tussen dit publiek wil je graag zitten en dan is het decor totaal ondergeschikt.
We hebben echt lekkere en gevarieerd gegeten, geen spectaculaire hoogtepunten.
De vrouw die in haar eentje het gehele (volle) restaurant bedient heeft het druk, maar blijft ontspannen. Respect, doe dit haar maar eens na. Een minpuntje is dat we een vegetarisch hapjes-menu klaarblijkelijk, van tevoren hadden moeten doorgeven, oké iets anders zoeken dus.
Al bij al zeker een adresje om nog eens naar terug te gaan. En zal even bellen van tevoren...
MarianneCoppens .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Wij hadden afgelopen zondag gereserveerd voor 4 personen. De bediening was een lief, aardig meisje die regelmatig langs kwam. Wij bestelden 4 hoofdgerechten om 18.15, maar om 20.00 kwam het eten pas. Dit duurde veel te lang en het eten was ook pittig en weinig verse groenten. In Marokko hadden wij zo heerlijk gegeten, maar hier zat er geen groenten bij de tajinni, alleen een schaaltje salade. Ook de rijst was niet bijzonder. Daarbij kwam dat de ijsthee maar een half gevuld glas was voor 2,75 euro. Nee, wij hadden er zin in, maar kwamen teleurgesteld thuis, te lang gewacht, niet speciaal genoeg en te duur voor wat we kregen...
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Regelmatig schuiven we aan bij La Cocotte als we tijd hebben en zin hebben in lekker eten maar geen zin hebben om te koken. Deze keer had ik falafel, salade la cocotte, briwat en ik mocht wat meeprikken met de tagine. Alles is vers en met liefde bereid (dat proef je) en zeer smaakvol opgediend. De falafel vind ik ook echt aanbevelingswaardig. De tiramisu toe was ook heerlijk.
De bediening is bijzonder hartelijk.
Het was wederom weer erg lekker en erg gezellig.
Annemiek N.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Ter gelegenheid van het 50 jarig jubileum van KASHBA'64 hebben we hier met 8 vrienden gegeten.
Je moet het adres kennen door mond op mond reclame, want je zou het niet verwachten dat er in die wijk zo goed gekookt wordt, en dan bedoel ik ook echt goed en heerlijk. Geen liflafjes op bedjes van weet ik veel met een streepje saus, en een kwakje van iets anders, nee dit is echt eerlijk en heerlijk koken met heerlijke smaken. Waren er maar meer van dit soort koks, want hij heeft het begrepen.Zegt het voort.
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Afgelopen donderdag hebben wij met veel smaak gegeten bij La Cocotte. De Tagine Samira en Tagine Nomades waren overheerlijk. De Tagine Nomades is seizoensafhankelijk en bevatte supermals lamsvlees en allerlei groentes waaronder aubergine, pompoen en aardappel. Wij kregen er rijst, brood, salade en een karaf water bij. Het restaurant is klein, gezellig ingericht, informeel en op loopafstand van het centrum van Den Bosch. Echt een aanrader na een dagje shoppen.
Marliska G.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Mijn man en ik eten altijd bij La Cocotte als we in Den Bosch zijn. Een klein restaurant met een fantastische sfeer. Prima kwaliteit voor een opvallend redelijke prijs.
Mijn man geniet van de superverse, geweldig klaargemaakte vlees en visgerechten en ik ben dol op alle verschillende nationaliteiten waar ik culinair van kan genieten.
Alles is altijd vers en uitstekend bereid en er is volop keuze aan drank.
De Italiaanse gerechten, pizza's en pasta incluis, smaken autentiek. Er zijn heerlijke gerechten uit de Franse keuken en volop keuze uit Marokkaanse schotels.
Alles oogt mooi en smaakt heerlijk! Het eten wordt geserveerd op kleurrijk Marokkaans servies wat het extra aantrekkelijk maakt.
De bediening is hartelijk, snel en professioneel. Het is er warm en gezellig en de prachtige Marokkaanse kunst en artifacts creëren een vankantiesfeer.
Er staan buiten ook drie of vier grote tafels waar je met een heleboel mensen kunt zitten.
Het ligt aan een bijzonder rustige straat waadoor het buiten ook heel gezellig is.
Kinderen zijn welkom en krijgen heel leuke aandacht en mensen zonder kinderen kunnen rustig samen genieten en praten. Wel de moeite waard even te bellen als je met een groepje bent, want het is - terecht - heel populair.
Bourgondirk .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Vandaag 27 mei hier gegeten, ik had een mailtje gestuurd en mevr. informeerde mij direkt of ik van het mailtje was. Heerlijk gegeten, ik bestelde een broodje als vooraf met knoflookboter en ik kreeg me toch een vers gebakken koek, heel lekker en ik wilde wat homous, geen probleem en ook deze echt lekker, niet wat ik gewend ben uit de supermarkt. Deze was zeer goed.

Daarna nam ik Harire soep met lamsvlees, vlees zo mals en zacht geen zware smaak aan echt goed en de soep echt gebonden en zeer rijk gevuld. Ik kende dit niet maar dit is echt eens iets anders.

Zeer aardige bediening, informeerde een paar maal of alles naar wens was.

Ja hier ga ik zeker terug en ik zat echt vol en dat excl. de drank voor nog geen € 10,00.

Ja volgende keer tagine.
Olivier V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Al meerdere malen gegeten hier. Hoofdgerechten zijn altijd top!
Jammer dat de zoetzure sladressing uit een flesje lijkt te komen. Goede olijfolie met wat citroen of azijn zou de verse ingredienten van de salade beter tot zijn recht doen komen.
Reyhana .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
La Cocotte is een erg leuk, gezellig restaurant. Het interieur is gemoedelijk, de gastvrouw erg aardig. We waren met een groep mensen van 9 en we hebben heerlijk gegeten. Het brood vooraf is erg smakelijk, de verschillende tajine gerechten heerlijk. Ik koos voor de lamskoteletjes die heerlijk mals waren. De wijn was ook prima. La Cocotte is echt een aanrader voor iedereen die een gezellige, ontspannen avond wil hebben en echt voortreffelijk eten geserveerd wilt krijgen.
YSandMore .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
La Cocotte bezocht naar aanleiding van de goede recensies op deze site. We hebben vanavond heerlijk sfeervol met z'n drieën gegeten. De gastvrouw heeft een hart voor haar restaurant en dit is te merken aan de bediening. Kortom een gezellige en geslaagde avond. Wij komen zeker nog een keer terug!
Deen D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Met zijn vijven lekker gegeten op tweede kerstdag. Hele hartelijke bediening, de kok aan tafel en fantastische Marokkaanse gerechten. Heel smakelijk, gezellig en ik ga zéker nog eens terug!
mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Klein restaurantje, eenvoudige uitstraling,maar wel gezellig. Op zondagavond alle tafels bezet. Vooraf hadden wij o.a. falafel en soort deegflapjes. Deze waren heel vers en lekker klaargemaakt. We moesten wel geduld hebben,want het duurde ongeveer 45 minuten eer we het op tafel hadden. Stukje brood had wel fijn geweest. Als hoofdgerecht hadden we 2 soorten tajine's, die we met 3 personen gedeeld hebben.( voor ons meer dan genoeg). Het was heerlijk gekruid en erg lekker.Dit maakte het lange wachten wel weer goed. Wil je de Marokkaanse keuken ontdekken is deze zaak een aanrader.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Aangezien we met z'n vieren waren, hebben we enkele dagen tevoren gereserveerd. Bij La Cocotte is het een beetje lastig in te schatten of reserveren nodig is. Soms is het druk, soms niet. Op deze vrijdag zat het al aardig vol toen we arriveerden. Gastvrouw Samira raakt daarvan overigens niet overstuur. Ze blijft de rustig zelve en neemt tijd om uitleg te geven of de bestellingen op te nemen. Keerzijde is wel dat het dan lang duurt voordat je je eten krijgt. Even snel een lekker Marokkaans hapje doen, is er dan niet bij.

Wij kozen als hoofdgerechten voor: Tajine Samira (the one and only), tajine Kefta, bestilla Taklidiya (kip) en brochette de poulet (kip). Alle gerechten waren weer heerlijk en met alle geuren, kleuren en smaken waan je je echt weer even in Marokko. Aziz - de eigenaar en tevens kok - weet er telkens weer wat lekkers van te maken. Tip voor wie tevoren reserveert en zich graag laat verrassen met traditionele Marokkaanse gerechtjes, het arrangement '1001 smaken' is een aanrader.

Qua inrichting doet La Cocotte niet aan als een restaurant, het is eigenlijk meer een eetcafé waar vooral gezelligheid en persoonlijke aandacht centraal staat. Het is net alsof je bij vrienden uit eten bent. En ook daar kan het soms langer duren of blijkt nou net de laatste fles wijn op te zijn.