La Chine

6,7
Voordelig
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Op een zomeravond op het terras gegeten, de inrichting binnen kort gezien. Uitermate correcte en snelle bediening met weinig woorden. Heerlijk gegeten allebei, voorafje en hoofdgerecht smaakten goed. Ruime porties, goed verzorgd. Normale prijzen, zeker gezien de leuke locatie op de Markt. Vlakbij leuke kroegjes om daarna nog wat te drinken.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Vorig jaar en dit jaar tijdens onze vakantie weer geweest, de service is prima. Iets meer persoonlijke aandacht is wenselijk, maar voor toeristische trekpleister op deze plein is dat misschien te hoog gegrepen.

Het eten is prima, geen kritische kanttekeningen. Er is tijdens een jaar niets verandert en dat is jammer, zelfde menu kaart, dezelfde specialiteiten.... Niets vernieuwend te bemerken.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Hier meerdere malen geluncht. Lekkere Chinese gerechten met voldoende smaak. Ruime porties. Het is goed toeven op het terras. Binnen ziet het er verzorgd uit, maar mist het geheel wat ambiance. De (vermoedelijke) eigenaar is een gedienstige en vriendelijke man. Op speciaal verzoek iets buiten de kaart eten was zelfs geen probleem.
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Gegeten na een dagje Maastricht.
Het eten was erg lekker. Ik had de Peking Goulash soep gegeten en vervolgens de zeevruchtenmix met rijst. Toen de zeevruchtenmix werd opgediend leek het heel weinig, maar uiteindelijk had ik er toch genoeg aan. Er werd dus rekening mee gehouden dat er op die manier niet te veel eten weggegooid werd, wat ik een hele goede zaak vind. Wel vond ik dat er meer specialiteiten op de kaart mochten en daarnaast vond ik de prijzen wel erg aan de hoge kant.
Voor wat betreft de service was het voor mij voldoende en de mensen die er werkten waren heel vriendelijk. Alleen vond ik het jammer dat ik uit mezelf moest vragen om het dessert en nog een extra bak koffie. Normaal hoort dit na het eten (in mijn opinie) door het werkende personeel gevraagd te worden.
Het decor vond ik wat kaal en straalde weinig sfeer uit. Mocht nog wat meer aan gedaan worden (bijvoorbeeld wat aquariums en schilderijen).
Ik heb me er verder prima vermaakt en toch heerlijk gegeten.
Lou L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
heerlijk na hele lange tijd weer hier gegeten en het was perfect,heerlijke soep vooraf wantan met garnalen,tussendoor hun overheerlijke grote lumpia en als hoodgerecht overheerlijke raosted duck met flensjes en spring oignons en hun eenvoudige maar oh zo lekkere mie.Het was perfect.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Vandaag weer eens zin in chinees en ter afsluiting van onze vakantie hebben we La Chine weer een bezoek gebracht. Als voorgerecht had ik garnalensoep en mijn partner dim sum, allebei overheerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de ossehaas gegrild in een warm pruttelend keteltje dat aan de tafel werd gebracht en chicken lemon.
Ook deze beide gerechten waren top. Mijn partner kreeg niet alles op van de chicken lemon, daarom heb ik me hier maar tegoed aan gedaan. Gevolg; beetje overeten tgv deze lekkere gerechten.
Personeel is zeer vriendelijk en attent en niks ontgaat hun attentie. Je moet wel zin hebben in Chinees, maar ik vind dat la Chine zich onderscheid van andere Chinese restaurants. En dan in de zin van de veelzijdigheid van hun menu's.
Ik raad bezoekers wel aan om eens wat anders te nemen dan de bekende rijsttafels. De foe Yong hay's en de satehs kennen we ondertussen wel. La Chine bied je de gelegenheid om ook eens de andere kant van de Chinese keuken te proeven. Het is dat we echt genoeg gegeten hadden, anders hadden we zeer zeker nog een toetje genomen.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Tijdens ons weekendje in Maastricht gekozen voor het Chinese restaurant en dat was een goede keus. Eerst hebben wij op het terras genoten van een lekker wijntje, waarna we naar binnen zijn gegaan voor het diner. En dat viel beslist niet tegen! Als voorgerecht hadden we de pekingeend met pannenkoekjes & hoisin saus, tjonge tjonge wat was dat lekker! Daar had ik nog wel een portie van op gekund. Vervolgens de Tja Sieuw en de kip in zwarte bonensaus, vergezeld van een heerlijke portie mihoen. Echt, na lange tijd eindelijk weer eens echt Chinees eten! Na ons dessert nog even blijven praten met de eigenaar die ons nog koffie/thee van het huis aanbood. Dit is uiteraard nergens voor nodig, maar zeker gastvrij!
Jdonselaar .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
La Chine is sinds 1952 het oudste chinees restaurant van Maastricht. Het valt op dat ze altijd een constante kwaliteit bieden, de smaken zijn intenser dan bij de meeste Chinese restaurants, rustigere ambiance, correcte en snelle bediening. en een uitgebreide kaart met specialiteiten, zoals de Nassi Yen Chow en Japanse Bami. Wij komen er regelmatig en graag.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Gisteren onverwachts bij La Chine terecht gekomen. Het stond al een hele tijd op de planning om er eens te gaan eten, maar het was er nog nooit van gekomen. Je moet eigenlijk ook echt zin hebben in chinees en dat heb ik niet altijd. De goede recensies waren meer dan waar. De loempiaatjes als voorgerecht, vond ik enigszins nog een beetje tegen vallen. Maar het hoofdgerecht was overheerlijk. We hadden rijst en bami met een vispannetje en spicy beef. Nou werkelijk allebei de gerechten waren overheerlijk. De rijst en bami alleen al waren enorm lekker. Ook de sambal vond ik lekkerder dan anders. De bediening was zeer vriendelijk en enorm beleefd. Heb ik dan geen noot van kritiek? Jawel, het decor en entourage vind ik een beetje saai en statisch. Daar kun je in mijn ogen veel meer van maken. Maar het eten was echt verrukkelijk en dat is toch feitelijk het belangrijkste bij een restaurant. Ik zal niet heel snel nog een andere chinees gaan proberen als we chinees gaan eten.
Mgpasman .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Afgelopen zaterdag op het terras van La Chine neergestreken, deels omdat alle andere terrassen vol waren, deels omdat we wel weer toe waren aan een Chinese maaltijd. Voor- en hoofdgerecht besteld. Het voorgerecht (diverse hapjes La Chine) was gewoon slecht. Kippepoten waren zwart van binnen, de loempiaatjes hadden een nare bijsmaak. Tegelijkertijd zagen wij op het terras ernaast het ene na het andere goddelijke gerecht voorbij komen. Het hoofdgerecht hebben we geannuleerd (dat gebeurde zonder vragen) en zijn toen een terras verder gaan zitten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Hans van der Togt
houdt u van de echte Chinese keuken? Restaurant La Chine, het oudste Chinese restaurant van Maastricht is een echte aanrader.
Heerlijke gerechten en een buitengewoon prettige bediening bovendien, completeren deze avond uit.
Wij hebben er donderdagavond een bezoek gebracht en ons er echt gast gevoeld.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Als je in Maatsricht bent en je hebt zin in 'Chinees' dan moet je naar La Chine op de Markt. Weliswaar 'traditionele' Chinees, maar van ongekende kwaliteit en smaak. Alles is even goed en de diversiteit is groot. De bediening ook lekker 'ouderwets', vriendelijk.
BasJansen .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Na een keer op het terras gezeten te hebben, had ik besloten om eens binnen te zitten. Jammer genoeg was dit niet bevallen, want de gerechten zijn van matige kwaliteit. De sauzen waren ook niet warm genoeg en aangezien de meeste gerechten voornamelijk bestaan uit saus, waren de gerechten in totaliteit ook niet warm. De service mag verbeterd worden, maar bij een Chinees restaurant is dit meestal niet het belangrijkste punt. Het decor bestaat uit een verouderd Chinees interieur.

De volgende keer ga ik gewoon weer op het terras een drankje nemen!
Chi N.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Ik kom al jaren bij Lachine en het is altijd een feest bij restaurant La Chine met een warmte ontvangst door de familie, goede vriendelijke personeels, je kunt ruim zitten met een groot gezelschap. Het eten is uiteraard zeer goed van kwaliteit, altijd pak ik eerst de wan-ton soep en het is ook altijd continuteit van smaak. Beste aanrader voor wan-ton soep en de peking eend!!
Jasper S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Maandje terug hier gegeten. Het eten was op zich prima, maar weinig avontuurlijk. Smaken over het geheel wat aan de vlakke kant. Ben veel beter gewend.
Het voorgerecht duurde behoorlijk lang en vervolgens toen de borden van het voorgerecht net leeg waren en weg werden gehaald werd het hoofdgerecht al geserveerd. Het is dat het geen Chinese porties waren, dus er bleef niet heel veel over. Maar het was wel zonde en ook gek, zeker gezien wachttijd voor het voorgerecht.
De service vond ik ondermaats. Erg plichtmatig, slordig en onvriendelijk.
De sfeer ook niet geweldig. De 'afhalers' lopen praktisch door het restaurant heen, komt de sfeer zeker niet ten goede.
Al met al kan deze goed aangeschreven chinees uit Maastricht bij lange na niet tippen aan veel betere chinese restaurants die ik in mijn eigen regio gewend ben.