La Chatelaine

Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 21:30
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Prijs/kwaliteit: nog nergens beter tegengekomen.
komen er al zeker 12 jaar regelmatig, ook met Kerst, nog nooit een misser gehad
klein detail, hond mag mee naar binnen
proef en beleef het zelf een keer!
HankMoody1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We hebben hier twee weken achter elkaar op zaterdag gegeten, eerts met z'n tweeen daarna met de kinderen erbij. Mooie combinatie tussen verrassende en vertrouwde gerechten. Erg lekker asprges als voorgerecht gegeten en daarna de Diamanthaas. Diamanthaas is een aarader. De bediening is effectief en vriendelijk zonder fratsen, daar hou ik wel wel. Interieur is erg leuk en best wel bijzonder.
Nicolien J.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
De diamanthaas biefstuk is een zeer goede aanrader, het was Verukkelijk . Het vlees was super mals. Binnenkort gaan we er nog een keer eten.
Jolanda en Nicolien
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Hier anderhalf jaar geleden gedineerd en toen Diamanthaas gegeten, waarvoor geadverteerd. Was voor herhaling vatbaar, dus daarom nu weer daar gedineerd nu met het tweegangendiner, maar wederom de verrukkelijke Diamanthaas. Op een krijtbord zagen we Parelhoen voor o.a. de volgende dag, dus meteen gereserveerd voor de dag erop, en dit was wederom helemaal super. Ook de droge witte huiswijn en de rode wijn een aanrader. Jammer, dat wij helemaal in het overigens zeer culinaire Breda wonen, want anders zouden wij hier regelmatig komen.
Ik kan onderstaand maar een datum aanklikken, maar wij waren er dus ook de volgende avond.
Als wij weer een keer naar Egmond aan Zee gaan logeren in een hotel weten we al waar we zullen dineren.
AnneRuiter .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
La Chatelaine is al langere tijd een van mijn favoriete restaurants; het eten is gevarieerd, anders en smaakvol, de bediening zorgzaam en vriendelijk en de inrichting gezellig en comfortabel. ( een van de enige restaurants waar de stoelen heerlijk zitten! ) De ( wisselende! ) kaart heeft malse biefstuk, zachte pastas, vers wild ( eend, hert ), vis, et cetera! Ik kom er al jaren en er is mij nog nooit een slecht gerecht geserveerd, wat ik overigens niet kan zeggen over de meeste eetketens van tegenwoordig. Heerlijk rustige sfeer. Lof voor de eigenaars.

P.S. Desserts smaken als een stukje hemel.
P.P.S. Eigenaars houden goed rekening met kinderen, klein of ouder, als je deze niet zou willen thuislaten.
Egb_en_mcs .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Wij eten graag in La Chatelaine. Deze keer hebben we het 2 gangen menu met een voorgerecht van gerookte zalm en gamba's en als hoofdgerecht een hele schol gekozen.
Beide gerechten waren heel smakelijk.
Wij komen zeker terug.
Altolisa .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Op 13 juni 2015 hebben mijn man en ik gegeten in La Chatelaine in Egmond aan Zee. We haddn daar een appartementje gehuurd met arrangement. De prijs voor een menu van twee gangen zat bij de prijs in. De kaart was nog niet veranderd vergeleken met de vorige keer, wat de bediening jammer voor ons vond. Wij niet: we hadden nog niet alles geproefd van de kaart! We waren erg te spreken over de lamsbout met een ui gevuld met lamshachee. Het bord was mooi opgemaakt met de lamsbout op een bedje van courgette en twee witte asperges ervoor. De ui gevuld met lamshachee was echt een schot in de roos: heerlijk zacht vlees, vol op smaak. Daar hadden er wel een stuk of tien van op ons bord mogen liggen. Toegegeven: het oog zou in deze dan wel groter zijn geweest dan de maag... Wat opvalt in La Chateleine is de uiterst professionele bediening naast de goede keuken. Speciale complimenten voor de serveerster die ons bediende. Ze wist nog waar we de vorige keer zaten omdat dit een prettig plekje was voor onze hond bijvoorbeeld. Toen ik ging vragen of ze die tafel voor ons wilde reserveren bleek dat al gedaan! Verder is ze vriendelijk, vlot en houdt ze een goed totaal overzicht. Niemand die lang hoefde te wachten terwijl het restaurant best vol zat. Chapeau! En ja: we komen hier zeker weer terug!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
La Chatelaine is niet heel groot, waardoor er snel een "geroezemoes" is en het soms even lastig passeren is voor gasten en bediening. Het was tijdens ons bezoek erg warm binnen.

Voorgerecht was een visplateau met erg smakelijke rillette van makreel. Hoofdgerechten aan onze tafel waren zalm, biefstuk en eendenborst. De gerechten waren de "usual supsects" op een dinerkaart die mikt op inlopende toeristen. Een keuze die ik kan begrijpen, maar wel van weining durf uitgaat. De kerriesaus van de zalm was naar onze smaak veel te zout. De sauzen van de biefstuk en de eend waren dit veel minder. Ons vermoeden is dat er misschien iemand is uitgeschoten of dat hij misschien te lang heeft teruggekookt, jammer.

De bediening was druk, waardoor wachttijden tot circa 1 uur per gang opliepen. ( na uithalen)
Helaas werd in de drukte ook de door ons gekozen fles wijn vergeten, waardoor het een dorstig geheel werd.

Begrijp me niet verkeerd, de bediening doet zichtbaar hun best; het is geen kwade wil, maar er mist duidelijk structuur en overzicht.

Wij vonden het een gezellig avond, maar het eten speelde geen hoofdrol. Jammer, want met wat meer aandacht zou je in Egmond aan Zee snel als topper kunnen worden aangemerkt voor de toerist die NET wat meer wil.

Aliceploeg .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Heerlijk gegeten bij La Chatelaîne. Na een vers broodje vooraf kwam de carpaccio van biologisch rund. Mooi verfijnd voorgerecht! Als hoofdgerecht had ik de gebakken runder biefstuk. Ik vroeg of het wat doorbakken kon, het was precies goed! Daarbij kreeg ik een frisse salade en huis gesneden dikke friet. Heerlijk! Als dessert heb ik voor de crème brûlé gekozen, erg smakelijk. Het geheel afgesloten met een cappuccino. Een feest om bij La Chatelaîne te eten. Eerlijke ingrediënten, leuke presentatie van de gerechten en kundig en sympathiek personeel. We komen zeker terug!
Alicevandeursen .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Heb gisteren met manlief en onze kleine viervoeter het Oudejaar afgesloten in La Chatelaine en zo genoten van de sfeer en vooral het heerlijke eten .. de superrrr smakelijke ragout van bospaddenstoelen, de voortreffelijk hertenfilet en het niet te versmade nagerecht van caramelijs en meloen tiramisu ... wat werd geserveerd door de zéér vriendelijke bediening .... écht een aanrader voor 2015 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Dit restaurant viel erg tegen. Een paar recensies bij Iens gaven aan dat het de moeite waard was, maar dat was het helaas niet.
We hebben buiten gegeten, dat was wel fijn, maar het duurde wel lang voordat we geholpen werden. Vervolgens hebben we ruim 3 kwartier op het hoofdgerecht moeten wachten. Voorgerecht hebben we overgeslagen, er was niets van onze gading te vinden. Gelukkig hadden we brood vooraf besteld, maar dat bleken voer halve boterhammen te zijn met wat sausjes en olijven.
Toen de hoofgerechten er eenmaal waren viel het behoorlijk tegen. Mijn diamanthaas, (de lekkerste biefstuk van Egmond....) bleek te bestaan uit een zeer mini stukje biefstuk, in stukjes gesneden en te doorbakken. Veel pepersaus die het geheel niet verbeterde. De zelfgemaakte dikke frieten waren gefrituurde aardappel stukjes, een aantal nog in de schil.
De beignet van risotto van mijn partner was smakeloos en in plaats van groene asperges hadden ze witte asperges gebruikt, deze smaken echt heel anders.
Jammer, niet de moeite waard. En de Diamanthaas is zeker niet aan te bevelen.
Fred G.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
2 X hier gegeten( en overnacht). Erg goed. Zowel de voorgerechten(o.a. dungesneden kabeljauw, carpaccio van biologisch rund) als de hoofdgerechten(o.a. gebakken kabeljauwfilet, diamanthaas)smaakten heerlijk. Attente bediening en redelijke prijzen !
Mirjan1968 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag gegeten in dit restaurant. Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en werden wij naar onze tafel begeleid.
Kaarten aangereikt en de wijnkaart. Er waren verschillende menu's. De keuze voor mij was het 3-gangen menu. Vooraf een heerlijke dungesneden lamsbout met een loempia gevuld met lamstoofvlees. Smaken waren prima en vers. Als hoofdgerecht gegrilde runderbavette, heerlijk mals en zeer goed gebakken. Garnituren waren heerlijk, zeker de truffelaardappels. Mijn partner had bij het hoofdgerecht een schaaltje sla waarin helaas mais/bonen uit blik in zaten.
Het nagerecht was een tiramisu van limoncello met een milkshake. Alles was zeer mooi gepresenteerd. Het restaurant zag er ook warm en eigentijds uit met mooie verse voorjaarsboeketten.
Bediening mag wat meer gastvrijer zijn, ik had het gevoel dat het allemaal "maar moet".
Dat was echt wel een minpunt voor ons. En een gestreken blouse staat wel wat netter, dat kan je echt niet maken in dit restaurant met deze kwaliteiten. Kortom, prima heerlijk en vers gegeten in dit mooie restaurant, maar bediening..... Let op je gastvrijheid
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Op grond van een rondtocht langs de in Iens vermelde restaurants dit goed scorende restaurant gekozen en totaal geen spijt van. De bij Iens vermelde menuprijs doet een prijzige kaart vermoeden, maar voldoende redelijke keus met als topper de speciaal aanbevolen Diamanthaas "De beste biefstuk in de regio"of zoiets. Niets was minder waar, want de biefstuk was precies goed gebakken met een lekker krokant korstje en ging vergezeld van de op Iens reeds eerder genoemde huisgemaakte frites, ook met een lekker krokant korstje.
Vooraf had ondergetekende een heerlijke pompoensoep en mijn vrouw gamba's, welk bord er niet alleen ook weer erg goed uitzag, maar waren de gamba'sook reeds overlangs gekliefd en in een heerlijke saus. Ook de witte en rode huiswijn een aanrader.
Concluderend een diner, dat al onze verwachtingen ook na lezing van eerdere recensies verre overtrof. Ongetwijfeld zullen wij weleens vaker zo genoten hebben, maar dit blijft ons echt bij. Van belang is ook niet alleen, hoe je het eten op dat moment vond, maar ook de uren daarna, en ook dat was helemaal top.
Helaas wonen wij in Breda, dus dat is wel even rijden, maar wij komen zeker terug naar het leuke Egmond aan Zeeën gaan daar dan beslist weer eten.
N.B. Het zou goed zijn, als Iens niet alleen de menuprijs zou vermelden, maar ook van bijvoorbeeld de dagschotel of van een aanbevolen hoofdgerecht, want dat voorkomt gemiste kansen.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Wanneer we in de buurt ben van Egmond aan Zee zijn, proberen we hier te eten. Dit lukte nog in het wildseizoen. Het is de vierde keer dat we hier komen.

Het voorgerecht is een carpaccio van biologische rund, oude geitenkaas van een lokale boerderij De Klompenhoeve. Rucola en gefrituurde sjalotjes en Balsamico Mayonaise.

Het hoofdgerecht is een gebraden hertenfilet met een korstje van peterselie en hazelnoot. Er is een knolselderij-aardappel-kroketje, een chutney van vijgen en een heerlijke saus met paddestoelen.

Het eten smaakte heel lekker, de bediening is keurig, maar het is vrij druk en we krijgen niet heel veel aandacht. Dat is overigens prima.
Richard En Ria .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
In dit klassiek ingerichte restaurant (wat je buiten niet verwacht want daar staan moderne groen en roze plastic kuipstoelen) werden we welkom geheten en onze jas werd aangenomen. Er zijn linnen servetten, mooi glaswerk en servies. We hebben de biefstuk genomen (15,50) en de lamsbout met asperges (21.50). Bij de biefstuk werd een lekkere salade geserveerd en huisgemaakte patat. De patat werd geserveerd in een stenen "frietzak". Heerlijk mals vlees dat prima van smaak was. Ook de huiswijn is van goede kwaliteit. Bij de koffie werd een bonbonlolly geserveerd, heerlijk! De prijs-kwaliteit verhouding is prima. Je verwacht dat wanneer de jas wordt aangenomen bij binnenkomst dat deze ook wordt aangereikt bij vertrek, maar dat was een misrekening. Dat belet ons echter niet om hier nog eens te gaan eten.
Frankyyy .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Tijdens een weekendje Egmond gegeten bij La Chatelaine. Keuze gemaakt naar aanleiding van de veelal zeer positieve recensies op deze site. Echter viel het ons toch wat tegen.

Het decor is sfeervol en ook het servies en glaswerk is van zeer goede kwaliteit. Echter ging het wat ons betreft mis bij de bediening, deze kwam namelijk zeer gehaast over. We moesten bijna ons best om onze bestelling af te maken. Verder kwam het personeel wat vermoeid en weinig attent over.
Het eten is goed, wel redelijk eenvoudig, af en toe beetje flauw. Het brood was wel erg lekker, evenals de wijnen. Wel jammer dat er niet aan tafel werd ingeschonken. Het ''aperitief van het huis'' smaakte overigens ook erg goed.

Al met al een prima restaurant maar voor de geboden kwaliteit wel redelijk aan de prijs.
Corne01 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Niet voor de eerste keer dat we hier gegeten hebben. Ook dit keer was het geweldig en uiterst gezellig.
De roodbaarsfilet die we hadden met de rouille (sauce) was precies goed gaar en een geweldige combinatie.
De gerookte zalm met een creme van asperges, die we vooraf hadden, was ook al zo geslaagd.
Ik kan gewoon kort zijn; hier moet je echt een keer gaan eten.
Dat ik niet de enige ben die er zo over denkt was duidelijk want het zat helemaal vol.
Ga zo door...
PureCoffeePower .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Afgelopen week lekker gegeten. Prima bediening, leuke gezellige plek. Prijzen ok prima. Heerlijke zalm vooraf, gebraden eend smaakte super en het nagerecht was Limoncello ijs (super combi)
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Bij binnenkomst in La Chateleine vallen je direct de gezellige grote open haard en de sfeervolle inrichting op. Leuke tafelschikking, met rechthoekige en ronde tafels. De stoelen zitten goed.
Ik heb me laten verrassen door de kok.
Als voorgerecht een paar coquilles en een paar gambaatjes, leuk opgemaakt op een bedje en met een groen kroontje. Uiteraard op een bord dat goed heet was, zodat je rustig kunt genieten van de smaken.
Als hoofdgerecht een stuk heerlijk mals kalfsvlees. Ook weer mooi opgemaakt op een bedje, en met wat boleten on top. Met een heerlijk romige aardappelkroket.
En dat alles onder het genot van een goed glas rode wijn.
Ik kom graag weer!