La Casquette

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Slangenkruis .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Jarig geweest, en van de kinderen een Gift for 2 gekregen. In Limburg weinig (goede) keuze, maar La Casquette zag er veelbelovend uit. Goede keuze: de keuken verstaat zijn vak (zwezerik was goed gebakken en niet droog). De bediening is zeer attent, maar acteert nog wat onwennig. Fantastische kaaskeuze als dessert. Het grote terras heeft baat bij een grote aanloop, maar was nu wat leeg en (dus) kaal. De reis van 90 km. meer dan de moeite waard. We komen terug met vrienden.
Madeleineg .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Ook ik had een voucher en voelde mij absoluut niet welkom. Kreeg ook een afschuwelijk glas witte wijn bij het voorgerecht met eendeborst (ik had de gastvrouw gevraagd mij te adviseren!!, had ik beter niet kunen doen) De rest van het menu was ook niet de moeite waard : kreeg 2 x eendeborst geserveerd; zowel bij het voorgerecht als ook bij het hoofdgerecht. Dat verwacht je niet in een goed restaurant. Mijn partner had vis; zelden zo een klein visje op een bord gezien. Ik heb al eerder een recensie over mijn bezoek bij la Casquette geschreven, maar zag hem niet op de site. Verwijderd?
PWaller .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een geweldige maaltijd bij la Casquette. Als voorgerecht, had mijn vrouw een heerlijke, romige pompoensoep met gamba en pimento; ik had een uitstekende Iberico ham. Als hoofdgerecht, hadden wij de chef’s maandspeciaal, een selectie van de verschillende delen van het wild zwijn - heerlijk! De wijnkaart is het ontdekken waard, met veel keuze van goede wijnen per glas tegen zeer redelijke prijzen. Laat je niet afschrikken door de wat grandiose buitenkant - de prijzen zijn hier een koopje voor deze kwaliteit van koken.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Gisteravond hebben we via Groupon een vijfgangen truffeldiner bij 'La Casquette' genuttigd.
Ik was er al een tijdje niet geweest en eigenlijk wat huiverig geworden nav een aantal wat negatieve recensies. Het was gewoon heel erg goed! De ontvangst, bediening, eten, alles...
Een heel mooi uitgebalanceerd menu, geen geduw op het nuttigen van drank en een aangename sfeer. Het eten zelf was erg goed. Het aardpeersoepje, de truffelrisotto, de kalfslende, het dessert; allemaal heel goed. En inderdaad, de kaaswagen was geweldig! De kaasdeskundige vertelde uitgebreid over herkomst en smaak van elke soort kaas op de wagen en liet ons de keuze om nagenoeg van alles te proberen. Vasthouden!
De gastvrouw was in mijn ogen optimaal, precies genoeg afstand en toch interesse, heel fijn!
Ik heb het gevoel gehad dat zij er voor ons waren en niet omgekeerd, gewoon precies zoals bij gastvrijheid hoort..
Janneke44 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Gekozen voor een 5 gangen truffelmenu. Tsja, via Groupon, zo proberen we voor ons onbekende restaurants uit op zoek naar nieuwe favorieten; we zijn echte foodies.

Ontvangst redelijk;er werd wel gelijk ( op wat strakke toon) naar de groupon gevraagd.
Dit bedrijf blijkt daar, gaandeweg de avond, duidelijk problemen mee te hebben , met "groupongasten".
Zo vroegen we naast een best prijzige fles wijn naar een karafje water maar dat serveerden ze niet hoor, bij "groupongasten: ,zo werd ons op ( wederom) wat strakke toon gezegd.
We voelden ons door deze duidelijke kritische houding t.o.v. "groupongasten"daarna niet meer echt welkom.
Het eten viel ons zwaar tegen gezien de prijs.We waren in totaal, ondanks de groupon zo'n €120 kwijt met zijn tweeën.

Gezien het niveau van de gerechten echt een slechte prijs/kwaliteit verhouding!

Voor een luttel bedragje meer hebben we bij een Michelinrestaurant een geweldig 5 gangen lunchmenu INCLUSIEF wijnproeverij gegeten ;we voelden ons daar wel welkom en kregen bovendien gewoon een karafje water ondanks dat we "maar" groupon-gasten waren.

Concreet: de amuse ging wel; theelepeltjes witvis met schuim van anijs en veel gemillimeterde komkommer die verder niet bewerkt was,zout noch peper of wat ook , waardoor de smaken niet samen kwamen.De komkommer overheerste.
Het tussen gerechtje; een aardappel salade met wild zwijn ham ( mooie ham) ,daar was in de verste verte geen truffelsmaak in aanwezig. De aardappel salade smaakt vrij zuur en vlak, underseasonned. Mooie ham maar geen mooi geheel.
Soepje: een heel klein koffiekopje soep van aardpeer met : "truffel". Viel ook tegen; de smaak was vrij vlak en ook hier was geen truffelsmaak aanwezig. Zo te proeven zat er wel een theelepeltje truffel-tapenade in want de smaak van olijven ( dit soort tapenades bestaat voornamelijk uit olijf) was overheersend.
Tussengerecht: pastaatje met pompoensnippers en truffel: op zich wel lekker maar de pasta was te gaar,en ook hier: geen truffelsmaak.Wellicht wat truffelolie erdoorheen??
Hoofdgerecht: stukje vis met krokante korst van truffel. Op zich wel aardig met goed beetgare groenten en een toefje puree ,perfect gegaarde vis maar ook hier..geen truffel/truffelsmaak. Er leek daarentegen een soort paddestoelenpoeder in verwerkt ; welke wij goed kennen.(koken zelf veel)

Wij voelen ons eerlijk gezegd besodemieterd: in het hele "truffelmenu" is nog geen minimaal stukje echte truffel noch echte truffelsmaak verwerkt.

Verder werden we aan het eind getrakteerd door de gastvrouw met een soort klaagzang over groupongasten en hoe weinig ze eraan overhouden. Kijk, de overburen hadden een fles wijn gekocht van €70 en dan krijg je wel gratis een karafje water, zo verklaarde ze.
Wij moesten,omdat we maar goupongasten waren, maar liefst €7 betalen voor 400 cl. water, en 2 maal € 6,95 voor een krap half glaasje witte wijn als aperitief, niet eens een bijzondere wijn ofzo..
Toen we met onze visa-kaart af wilden rekenen werden we bovendien verzocht dit met de pinpas te doen want ze moesten namelijk ook nog eens een commissie ( 24 cent?) aan de Visa betalen en ze hielden al niks over aan die groupongasten.

Wat moeten wij met al die info?! Het vak lijkt me toch dat je je gasten een fijne avond wilt bezorgen

Wij hebben helaas geen fijne avond gehad en dat terwijl we behoorlijk wat hebben uitgegeven; het geen bijzonder restaurant.

Wij komen hier nooit meer terug .We kunnen dit ,blijkbaar in slecht weer verkerende bedrijf, alleen maar afraden want als je toch niet echt welkom bent is het simpelweg zonde van je tijd en geld.
Het belangrijkste is toch dat je je welkom voelt en niet dat alles erop gericht is extra geld aan je te onttrekken omdat je maar een "Groupongast" bent.

Ons inziens is zo'n strakke houding naar gasten ronduit unfair; als je geen Groupongasten wilt, doe dan niet mee aan zo'n actie!
PWaller .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Uitstekende keuken tegen zeer goede prijzen. Eerste klas, seizoensgebonden ingrediënten bereid met echte vaardigheid en toewijding, geserveerd op een vriendelijke en professionele manier in een mooie kamer (ook een mooi terras bij mooi weer). Neem de tijd: koken op dit niveau heeft aandacht nodig. Er is een uitgebreide keuze aan uitstekende wijnen per glas. Ook een geweldig, geselecteerde kaastrolly. U krijgt fantasisch waar voor uw geld, zowel voor eten als wijn, speciaal op dit niveau. Het is slechts 20 minuten rijden van Nijmegen, of 30 minuten met bus 83 die het restaurant passeert. Een betere prijs-kwaliteitverhouding vindt u nergens anders in de regio Nijmegen.
Margathijs .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Rustige plek. Mijn ouders hebben genoten van de chateaubriand. Ook de wijze waarop het opgediend werd. Alles van top kwaliteit, met als sluitstuk het kaasbuffet; een aanrader. Kortom een plek waar kwaliteit geserveerd wordt.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Een week eerder waren hadden we deze zaak 'gespot' in het voorbijrijden en qua uitstraling dachten we in eerste instantie te maken te hebben met een 'all you can eat' tent. Een groot parkeerterrein met daarachter een ruim pand.

Gelukkig was deze eerste indruk volledig fout. (sorry ;-) ). La Casquette blijkt een uitmuntend Frans restaurant te zijn.

Keurige en vriendelijke bediening. De inrichting van de voormalige boerderij is klassiek zonder oubollig over te komen. Een prettige omgeving om te dineren en wat vooral opvalt dat je ruim zit. Je zit dus niet bij de buren op schoot.

Mooi beperkte menukaart met voldoende variatie. De meeste gerechten hebben het 'formaat' van een tussengerecht, maar natuurlijk zijn er ook 'specials'. Alle gerechten waren origineel van smaak en opmaak, uitstekend.

Neem wel even de tijd voor een diner want het tempo in aangenaam traag.
Probeer vooral de kaaswagen want u krijgt een complete les in Franse kazen erbij van de chef.

Warm aanbevolen dus.
ArnieWe .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Eten is gewoon goed; men kiest meer voor kwaliteit, dan voor kwantiteit en daar is véél voor te zeggen, hoewel de vis in het hoofdgerecht niet okay was: smaak was niet je dát en véél graten. Daarentegen was het vlees-hoofdgerecht van grote klasse! Ambiance is uitstekend, tafels netjes gedekt, bestek is schoon, voldoende ruimte tussen de tafels, tafelkleden en geen placemats (vreselijk...) Jammer van de ober; waar je van de goede man verwacht, dat hij decent (eventueel) van zijn kennis blijk geeft, komt het bij hem bijna belerend en betweterig over. Zonde... De kaas-bar is voortreffelijk!
Gega .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Ondanks dat we een groupon hadden, ontvingen wij een top service. Heerlijke gerechten, met een uitgebreide smaakervaring. De tijd tussen de gerechten was totaal niet storend. Van een 5 gangen diner hoor je te genieten en moet je dus niet in een snel tempo naar binnen proppen. Het kaasplankje is zeker een aanrader! Het is zeker niet goedkoop, maar de prijs kwaliteit verhouding is prima
D.schot .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wij werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Wij hadden gereserveerd met een groupon bon voor een vijfgangen diner. Tafel was netjes gedekt met voor alle gangen bestek. De ambiance was wel gezellig maar wat oubollig, net zoals de bediening (door de gastvrouw). Er waren in totaal 5 tafels gereserveerd waarvan zeker 4 tafels met groupon, dus alle vier dezelfde gangen, toch duurde het redelijk lang voordat we de gangen uit werden geserveerd. Het eten was verder goed maar niet verrassend. prijs/kwaliteit was met korting zeker goed maar zonder korting niet in verhouding. Wijn was per glas tussen de 6 en 7 euro, aardig aan de prijs en niet van uitzonderlijke kwaliteit. Voor het dessert kon worden gekozen uit kaas of zoet. Bij de keuze voor kaas werd direct aangegeven dat hiervoor 7,50 in rekening gebracht werd. Over de kazen werd zeer uitvoerig uitleg gegeven door de chef kok. Aangezien de keuze royaal was, moesten de andere tafels redelijk lang wachten op hun kaas en elke keer werd opnieuw hetzelfde bandje afgedraaid.
Wat mij verbaasde was dat de gastvrouw tijdens een telefoongesprek aangaf dat het die avond heel druk was en zij dus geen tijd had voor telefoongesprek. Druk denk ik dan, vijf tafels waarvan vier met hetzelfde menu, wat zegt dit dan over dit restaurant?
CJ T.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Gekozen voor een 4 gangen menu. Het voorgerecht was goed verzorgd en de verwachtingen waren daardoor hooggespannen. Het tussengerecht werd aan tafel bereid. Pasta in de Parmezaanse kaas. Leuke show maar een te simpel gerecht om te serveren. Het hoofdgerecht was sukade met met groenten en wat ondefinieerbare puree (toch maar even gevraagd wat het was). De smaak was zeer vlak. De climax werd een deceptie. Als nagerecht daarom toch maar gekozen voor het kaasplateau. Wel een extra supplement. De kazen waren voortreffelijk en werden met trots gepresenteerd. Toch nog een positief afsluitertje.
De wijnkaart was niet heel bijzonder. De bediening was niet op elkaar ingespeeld. Discussie door het personeel aan tafel kan echt niet. Roseval aardappels werden gepresenteerd als friet...tja?
De gerechten, de smaak en de ambiance kwam op mij over als een restaurant met een groot hobby-kok/kookgids gehalte.
Voor herhaling vatbaar, nee.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Van onze kinderen kregen we twee vouchers via Social Deal voor een 5-gangen diner en ergens anders een overnachting ter ere van ons 50-jarig huwelijk. Dit was allemaal een voorproefje voor het latere grote feest elders op een andere dag. De recensies van La Casquette hadden we gelezen en we gingen er met gemengde gevoelens heen.
Onze dochter had bij de reservering vermeld dat we 50 jaar getrouwd waren en gevraagd om wat extra aandacht aan ons te schenken (onze dochter had de recensies niet gelezen).
Het restaurant was voorheen een boerderij en sfeervol verbouwd tot een gezellig onderkomen met een bijbehorend donker interieur. Buiten is er een groot, zonnig terras en door de pergola's, planten en parasols gaf het een gezellige indruk.
Om 19.00 uur werden we door de gastvrouw verwelkomd en gefeliciteerd en kregen een mooie tafel op het terras. Het was schitterend weer en later op de avond werden er nog sfeerkachels aangestoken.
De tafel was keurig en verzorgd gedekt en fleurige bloemen stonden op alle tafels. In tegenstelling tot de recensies, bleken alle tafels gedekt te zijn met bestek in overeenstemming met het aantal gangen. Kennelijk zijn de recensies ter harte genomen en daar waren we blij om.
De gastvrouw was vriendelijk en voorkomend en moest in haar eentje 7 tafels bedienen met 14 gasten. We hoefden niet lang te wachten tussen de gangen en kregen van haar en soms van iemand uit de keuken, een prima uitleg wat het allemaal inhield. Er werd inderdaad enkele keren gevraagd of we wat extra's bij het menu wilden hebben, maar behoudens de drankjes en twee koffie friandises, was het eten meer dan voldoende.
Wij vonden het eten voortreffelijk, de bediening uitstekend en in een gezellige ambiance.
Het nagerecht was ter ere van ons, speciaal opgemaakt met wat decoratie en "sterretjes".
Dat vonden we zeer attent en hebben dat ook in onze tip doen blijken en gastvrouw en personeel, een pluim gegeven.
De overige gasten vroegen zich af wat er allemaal gebeurde en ter ere waarvan en toen men de reden vernam, kregen we nog contact met enige andere gasten. Heel gezellig en spontaan.
Wij komen zeker terug en hopelijk ook de anderen, die een slechte recensie hebben geschreven.
Geef ze een tweede kans.
Chicken .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Ja, ook ik ben met een Groupon hier gaan eten. De andere reviewers klagen over het bestek, ik heb dat probleem hier helemaal niet gehad. Overigens vind ik het wel typisch Nederlands om te klagen over bestek. Anyways, de smaak was goed, de porties waren voldoende. We gingen allemaal voldaan weer naar huis en de sfeer was prima. De gastvrouw was zeer vriendelijk als ook de gastheer. Aanrader? Ja, ook zonder Groupon. (ps wist je dat groupon de helft opstrijkt van het betaalde bedrag? Moet je eens zien voor welk bedrag je feitelijk dan hebt zitten eten!!)
Rijkevoort2 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Gisteravond met een groupon bon een 7 gangen diner genoten met 4 personen. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw, de ambiance was erg gezellig en het diner was kwalitatief erg goed en zag er verzorgd uit. In ons gezelschap was iemand die diabetisch is en iemand die geen vis eet, daar werd goed rekening mee gehouden. Verder hebben wij van de onderstaande kritieken niets gemerkt. Er lag voor iedere gang bestek opgedekt, bij ieder nieuw drankje kregen we een schoon glas en de bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben geen verschil gemerkt of je wel of zonder groupon bon daar aan het dineren was.
Wij komen zeker nog een keer terug!
Charlotte538 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Gisteravond met 6 personen via Social Deal gegeten bij La Casquette. Ontvangen door een gastvrouw met een kort lontje. Er zat veel tijd tussen de gerechten. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er veel gedronken wordt. Het eten is heerlijk en er wordt een show van gemaakt, maar zoals hieronder ook beschreven staat kregen we de keuze uit een zoet of kaas dessert. Bij het kaas dessert werd een port geserveerd. Heel jammer dat we later op de rekening zien dat er 7,50 extra wordt berekend voor de kaas en 9,60 voor het glaasje port. De gewone wijn kost per glas 6 euro en dat vinden we eigenlijk al behoorlijk aan de prijs. We hebben het idee dat we met een Social Deal voucher ook andere (mindere) service kregen en uiteindelijk toch net zoveel of misschien wel meer kwijt zijn dan de 'gewone' gast.
Jammer, wij komen hier niet meer terug.
SoHappy .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
We hadden via Groupon een 7 gangen diner geboekt. Erg lekker en goed verzorgd. Voor alle gangen lag het bestek op tafel. Kaas na was heerlijk! We komen zeker weer terug!
Coco E.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Wij zijn afgelopen donderdagavond geweest met 2 personen het eten was goed wat ik tegen vond vallen was de prijs voor het water 5,95 voor een fles water drink ik er niet aan af. Tevens werd ons gevraagd of wij friet wilde bij het hoofd gerecht en dat werd apart in rekening gebracht het zelfde gebeurde met het dessert, wijn en kaas werd ook apart in rekening gebracht, en was behoorlijk aan de prijs op zich niet zo erg maar laat de gast dan wel zelf kiezen uit een behoorlijk menu en niet uit zoet of kaas.
Al met al hebben wij lekker gegeten maar voor de prijs die je dan kwijt bent kan je overal lekker en goed eten.
Monic M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Wij zijn hier vorige week, met een groupon een zeven gangen wildmenu, wezen eten. Het voor- en nagerecht waren super mooi opgemaakt en smaakte ook uitstekend.
De andere vijf gerechten waren normaal en niets bijzonder maar het ergste was dat ik zes gangen met hetzelfde bestek moet doen. Wat een verschrikkelijke afknapper. Mij zien ze hier nooit meer
MarloesM .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Het eten was helemaal super! Niks op aan te merken. We hadden via Groupon een wildproeverij. Heerlijke gerechten gehad: een bouillon, verschillende soorten wild (kleine porties, prima). Zelfs na 7-gangen hadden we geen overvol gevoel. Gelukkig.
Maar, zoals al eerder beschreven "moesten" we elke gang eten met hetzelfde bestek. Toen we daar iets van zeiden werd er zeer vervelend gereageerd. Het vieze bestek werd op een vervelende manier bij ons weggepakt en we hoorden zeggen: tafel 1 WENST schoon bestek bij iedere gang... Dit kwam heel vervelend op ons over. Het voelde helemaal niet meer prettig dus bij de 3e gang hebben we aangegeven ons bestek wel te houden. Toen werden we weer vriendelijker bejegend. Maar, dit is geen gastheerschap. We waren een keer eerder geweest maar hierdoor is het de laatste keer. We voelden ons niet meer op ons gemak.
Lezen zij geen beoordelingen? Dit haalt hun cijfer naar beneden. Zonde. Ook begon de gastheer bij ons over de marges. Maar, zoek dan geen samenwerking met Groupon. Dat is een keuze. Jammer!