La Casita

Voorstraat 18 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant La Casita

Spaanse glorie in een historische stadskern

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in de oudste straat van Voorschoten en ademt één en al Spaanse cultuur. Zelfs de kamers van de bijbehorende bed & breakfast zijn vernoemd naar de kleurrijke steden van het Iberisch schiereiland. Of je nou door de historische stadskern van Voorschoten wilt slenteren, een bezoekje wilt brengen aan studentenstad Leiden of gewoon even lekker uitwaaien op het Wassenaarse strand. Alles is hier binnen handbereik en wordt bij La Casita beloond met een smaakmakend diner boordevol Spaanse specialiteiten.

Meer informatie over restaurant La Casita

Dinsdag t/m Donderdag 11:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hebben gekozen voor onbeperkt tapas eten. Je kon per keer twee gerechtjes per persoon kiezen.
Alle gerechtjes waren heel vers en met aandacht gemaakt.
Niets was kant en klaar zoals je wel eens in andere tapasrestaurants meemaakt.
De wijn was van goede kwaliteit. Je kon karaf met water bestellen.
Vrolijke bediening :-)
Komen hier zeker terug!
Marij W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Alles zout vet en zeer weinig
Steeds wordt gevraagd of je meer wil drinken en kun je heel lang wachten op de volgende gang
lenie1111111 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Mooi restaurant goede uitstraling. Verschillende tapas gegeten was erg lekker.
Bediening netjes en correct.
Ik ga zeker weer terug.
Angela T.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wij zijn al vanaf mei buren, maar nooit binnen geweest. Zaterdagavond was het zover, binnen gestapt en mijn mond bleef open staan. Er zijn geen woorden om te beschrijven hoe mooi het binnen is. Supeeeerrrrrrrr mooi uitstraling. Verschillende tapas gegeten was erg lekker.
Bediening zeer netjes en correct.
Wij gaan zeker weer terug.
anaisdefunes .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Vanavond voor het eerst bij La Casita geweest, en het is zeker voor herhaling vatbaar !! Zeer Zeer en Zeer mooi, zowel van binnen als van buiten
De sfeer is echt Spaans, de bediening is heel vriendelijk.
fabianvip .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
borrelbon gekregen met een verjaardag en daar stond deze tent ook op. heerlijke wijn naar keuze van gekregen en een aantal heerlijke hapjes. we zaten heerlijk en hebben toen maar besloten om er te blijven eten. ook dat was heerlijk. kortom, leuke middag/avond gehad met lekker eten en drinken in een prima sfeer. helemaal top zo'n borrelbon!
Moesjniek P.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Dit nieuwe restaurant annex B&B is een aanwinst voor Voorschoten en omgeving. Er is een gezellig, zonnig terras aan de romantische Voorstraat. Binnen is het origineel en smaakvol ingericht. Het geheel ademt een Spaanse sfeer. De keukenbrigade werkt prima en serveert smaakvolle gerechten. De bediening is vriendelijk, maar is nog geen geoliede machine. Kennelijk een startprobleem. Onze bestellingen werden tweemaal opgenomen, maar de tabla de quesos b.v. liet een half uur op zich wachten. Geen hinderlijke achtergrondmuziek. We komen hier zeker meermalen terug.
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Het restaurant voelt gemoedelijk en modern aan. Stoelen zitten prima en dat maak je wel eens anders mee.

Heerlijk gegeten bij La Casita. Lekkere sausjes (mosterd en knoflook) bij de goede friet, hoorntjes met tonijn en avovadocreme zijn overheerlijk (mijn favoriet van deze maaltijd!), kipschnitzels (de buitenkant was op het randje van te hard gebakken) met een pittig saus smaakt goed, tortilla is stevig en romig, Marokkaans gekruide spiesjes vlees waren top met het mintsausje, groene asperges mooi beetgaar en de carpaccio was smaakvol. De rode huiswijn was goed op orde, stevig, tikje tannine en mooie ronde smaak (fruitig).

De bediening is, net als de eigenaar, uiterst vriendelijk. De alertheid laat nog wel iets te wensen over. Zeker het bijvullen van drinken mag alerter.

Groot pluspunt is de gratis karaf water.
Minpunt is dat men drie drankjes niet op de rekening heeft gezet. Wij zijn dan wel zo beschaafd om dat even te melden.

Prima adres voor een heerlijk hapje eten. Met een iets meer alerte houding van de bediening kan dit een topzaak worden.
Samira A.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
De sfeer is echt Spaans met een hippe twist, de bediening is heel vriendelijk.
Wij hadden vooraf 3 tapas om te delen en daarna ieder een heerlijk hoofdgerecht (Zarzuela en heerlijke malse biefstuk)
Marlies G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Vanavond heerlijk gegeten met mijn zoon. We hadden gekozen voor het 3-gangen menu. We konden kiezen uit 3 verschillende voor en 3 verschillende hoofdgerechten. Het nagerecht hebben we buiten op het gezellige terras opgegeten.Het eten was heel erg lekker en origineel bereid
Binnen en buiten is het gewoon heel gezellig vertoeven bij la Casita. Een echte aanrader!!
janpieterdegraaf .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Zeer gezellig en goed eten. Echt een aanrader! Veel keuze uit tapas en ook nog heerlijke hoofdgerechten. Ook goede bediening. Wij hebben een fijne avond gehad.
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
We aten er vanavond voor de tweede keer, en kwamen tot dezelfde conclusie als de eerste keer: smakelijk, informeel en goedkoop, lekker druk, geen haute cuisine, maar gewoon een prima vlotte hap.

De Almeja's (kokkels) waren echt overheerlijk, de pimientos waren prima. De costillas lekker gekruid en met een fijn vetrandje, maar een toch een beetje te droog naar mijn smaak, en jammerjammer de croquetas vielen een beetje tegen: niet knapperig, en waar waren m'n garnaaltjes gebleven?

Alles bij elkaar ruim het geld waard. We gaven met z'n tweeën dik vijftig euro kwijt, inclusief drankjes.
CRIB21 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Wat een geweldig decor heeft dit restaurant. Een warme, gezellige uitstraling. Mijn mening verder is dat het restaurant zich nog moet settelen. Het kost tijd om een restaurant vloeiend te laten lopen. Personeel heeft horeca ervaring maar zijn nog in opleiding. Toch een voldoende voor de service. Het eten is gevarieerd en lekker. Ik heb heerlijk gegeten en een leuke avond gehad. De klachten van sommige gasten herken ik een klein beetje maar dit was niet storend. Het heeft gewoon tijd nodig en van mij krijgen ze die. Prima restaurant met lekker eten.
Rudolph63 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Tapaz 2.0. Verfijnde smaken en gerechtjes, worden in een tempo uitgeserveerd. De een nog smakelijker dan de andere. Interieur met brocante items erin, oogt warm doch sfeervol. Na de maaltijd buiten nog even voor open vuur een drankje gedaan, wat ook zeer aangenaam was. Absoluut een adresje om spoedig terug te keren.
Lidewij S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Voor het eerst bij la casita geweest, hadden hoge verwachting doordat veel mensen het goed vonden. Had verwacht dat het er sfeervoller uit zou zien. Doordat de voordeur de hele tijd openstond was het binnen net niet warm genoeg. Wij hebben tapas gegeten. Als je met z'n tweeën bent en meer dan drie tapas tegelijk besteld, zijn de tafeltjes echt te klein. Eten was redelijk. De bediening kan professioneler. Zo moesten wij om de kaart vragen en vragen ze aan je om dingen aan te pakken terwijl ze het gewoon kunnen neerzetten als ze even omlopen. Was leuk voor een keer, weet niet of ik er nog een keer naartoe zou gaan.
Erwin I.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Een prachtig nieuw restaurant in het centrum van Voorschoten, het historische pand maakt het een fantastische ambiance. Eenmaal binnen valt meteen op dat het personeel jong is, een van de gevolgen hiervan is dat zij niet scherp zijn op de behoefte van de gast. De vraag 'smaakt het?' Is duidelijk een opdracht dan echt betrokken zijn bij de gasten aan tafel. De wijnen zijn goed en men is niet 'zuinig' met de hoeveelheden, een advies krijgen is lastiger door de ervarenheid van het personeel. De tapas zijn, afhankelijk wat je besteld, redelijk. Alles wat gefrituurd wordt kan niet veel aan mis gaan, de producten lijken van een groothandel niveau te zijn terwijl je toch zo dicht bij de kust/vis afslag zit. Versere producten zou de kwaliteit een boost geven. Als hoofdgerecht de tonijn, deze was ronduit slecht. Droog, zonder smaak en geserveerd met gefrituurde aardappeltjes en een salade die smaakte naar niets. Het is een prachtig restaurant waar heel veel potentie in zit maar mis de ziel en passie. Zowel bij de bediening als in de keuken. Ik hoop dat men de komende tijd dit restaurant naar een hoger niveau kan krijgen zodat de prijs kwaliteit verhouding in balans komt.
Geachte Ibrahimovic,
jammer dat U een mindere ervaring had met ons restaurant. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en hebben de keuken en bediening verder ontwikkelt. Ik hoop dat u binnenkort weer een bezoek aan ons wilt brengen en hopelijk ook tot de conclusie komt dat onze kwaliteit en service verbeterd is. mzvg La Casita
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
La casita is een fris kleurrijk gezellig restaurant in een gezellige straat vol restaurants in het oude centrum van Voorschoten. Het eten is prima en heeft smaak, maar op details zijn er toch aardige verbeteringen mogelijk. Het brood met accessoires is heerlijk, maar de kleine spaanse olijfjes erbij zijn zuur en wrang, jammer. De groene salade bij de prima paling is zonder enige dressing en geen olie met azijn op tafel, de frietjes bij de heerlijke mosselen worden vergeten en moet je om vragen, het bezorgen van de drankjes duurt een dikke 10 minuten na het opnemen, terwijl het niet druk is. Overall wel lekker gegeten en een leuke avond gehad, maar dit restaurant moet de puntjes op de i gaan zetten en dan kan het een topper worden.
Martin_V_ .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Goed gegeten, verrassende gerechten tegen een schappelijke prijs en daarnaast een vriendelijke bediening. Kortom, een aanwinst voor Voorschoten. Wij komen zeker terug!
Elles S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Dit was niet goed. Vuil onder het aioli bakje en een haar in de soep was niet het enige dat we niet echt konden waarderen.... Met Social Deal daar gaan eten om het restaurant uit te proberen. Serveerster gaf aan dat onze tafel de trap op links ergens te vinden was. De gast naar de tafel brengen hebben wij de rest van de avond ook niet vaak waargenomen. Volgens de site konden we kiezen uit vis, vlees, vegetarisch of gemengd. De serveerster dreunde echter een standaard menu op voor de Social Deal gasten, waarbij meteen duidelijk was dat wij een soort van niet bij de à la carte gasten behoorden. Bij de gazpacho wist de serveerster dat het 'carpaccio ofzo' was. De rest van de maaltijd was flauw, niet op smaak en de geserveerde gerechtjes pasten niet bij elkaar. Zelf nog even met de eigenaar gesproken nadat wij hadden aangegeven dat het niet al te goed was bevallen. De eigenaar gaf aan dat anderen wel tevreden zijn en wij hadden niet de indruk dat hij open stond voor feedback. Dat is erg jammer want de zaak ziet er verzorgd uit en zit op een mooie locatie....
marliesgreve .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Voor de eerste keer in dit leuke restaurant gegeten, beviel prima. Goede en snelle service, aardig personeel. Mooi gelegen aan de Voorstraat, sfeervolle inrichting en leuk terras. Wij komen hier zeker terug!