La Casita

Voorstraat 18 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant La Casita

Spaanse glorie in een historische stadskern

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in de oudste straat van Voorschoten en ademt één en al Spaanse cultuur. Zelfs de kamers van de bijbehorende bed & breakfast zijn vernoemd naar de kleurrijke steden van het Iberisch schiereiland. Of je nou door de historische stadskern van Voorschoten wilt slenteren, een bezoekje wilt brengen aan studentenstad Leiden of gewoon even lekker uitwaaien op het Wassenaarse strand. Alles is hier binnen handbereik en wordt bij La Casita beloond met een smaakmakend diner boordevol Spaanse specialiteiten.

Meer informatie over restaurant La Casita

Dinsdag t/m Donderdag 11:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

marliesgreve .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Voor de eerste keer in dit leuke restaurant gegeten, beviel prima. Goede en snelle service, aardig personeel. Mooi gelegen aan de Voorstraat, sfeervolle inrichting en leuk terras. Wij komen hier zeker terug!
mi14 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag met 2 vriendinnen bij la casita gegeten. We dachten leuk tapas in Voorschoten! Helaas hebben ze hier volledig de plank misgeslagen met de inrichting. De tafels staan zo dicht op elkaar dat je op schoot zit bij de mensen naast je. De serveerster had geen idee wat er op de kaart stond, het eten paste niet op het kleine tafeltje en was ook niet bijzonder goed voor de prijs. Aan het begin van de avond om een andere tafel gevraagd waar meer ruimte was, dit was niet mogelijk omdat ze helemaal vol zaten. Helaas waren die tafels pas vol vlak voordat wij weggingen. Nee voor ons eens en nooit meer!
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Vlak na de opening gegeten bij La Casita en toen was het eten heerlijk. Mijn man heeft vorige week op een doordeweekse avond gegeten bij La Casita en toen was het eten ook goed.
Afgelopen zaterdag viel het eten echter heel erg tegen. Eerst asperges, calamaris en spareribjes besteld. De asperges waren niet lang genoeg gekookt, dus nog te hard. De calamaris was heel dik en de spareribs waren droog en taai. De ronde daarna was niet veel beter.
Jammer, want het heeft wel de potentie vooral qua decor en uitstraling.
SanderPal .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Wij hebben hier een goede lunch gehad en lekker en voldoende gegeten. De eigenaar is zeer vriendelijk en we hebben een gezellig praatje gemaakt. De service was prima. De entourage is echt top. Er is zeer veel aandacht besteed aan de inrichting en akoestiek, en de verschillende ruimtes zijn heel erg sfeervol en goed verlicht, echt een beleving. Wij gaan er zeker nog een keer tapas eten.
Fleurtje84 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Erg leuk een tapas restaurant in Voorschoten! De ambiance is goed, maar nog zeker ruimte voor verbetering. En wat meer Spaanse attributen zou de sfeer nog wat meer impuls geven. De muziek was top! De tafeltjes achterin staan zo dicht op elkaar dat je de boel moet verplaatsen om uberhaupt te kunnen zitten. En daarna luisteren de buren ook mee met alle gesprekken... De serveerster had wat meer attent gemogen. Er was geen uitleg bij de kaart (soep van de dag?), bij het bestellen van wijn werd geen keuze gegeven , steeds zelf vragen voor nieuw drinken etc. Het eten is wel lekker, sommige gerechten wel duidelijk beter dan anderen. De lamsspiesjes helemaal doorgegaard, en twee erg kleine stukjes vlees.
Een leuke start, maar het kan zeker beter.
Arie Jan S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Iedere keer weer lekker eten hier. Naast tappas nu ook lekkere hoofdgerechten. Attente en leuke bediening. Het terras gaat snel open dus dat wordt genieten!
Martine K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Potentieel een goede aanwinst voor het dorp. Helaas is de boel nog niet op orde. Meerdere gerechten van de kaart waren niet beschikbaar (en dat niet van tevoren melden of alternatieven bieden), de serveerster die niet weet wat de soep van de dag was, gerechten die pas nà de koffie arriveerden en pas van de rekening gehaald werden nadat we de bediening daarop attent maakten. Mosselen die je alleen kreeg bij een social deal, maar als à la carte klant niet kon bestellen. En zo kan ik even doorgaan.
Het eten dat er was, was heerlijk! Daar ligt het echt niet aan. Maar de baas moet echt de boel beter organiseren, dan kom ik nog wel eens terug.
emmyvansomeren .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Zondag 22 februari 2015 gegeten bij la Casita. Geweldige tapas, vriendelijke bediening, heerlijke huiswijn, kortom echt een superavondje uit.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Bij binnenkomst een prettig ontvangst door de eigenaar. Je merkt gelijk dat er een prettige en ontspannen sfeer heerst. Overigens waren de meeste tafels bezet. Wij zijn begonnen met een aantal heerlijke tapas met een bijpassende wijn. Je proeft gewoon dat alles vers is en met zorg bereid, wij vonden bijvoorbeeld de asperges met zeezout en de eend met parmaham erg lekker. Na ons toetje van sinaasappelijs nog een lekkere cappuccino gedronken. Na 3 uur zat deze heerlijk avond er helaas alweer op. Wij komen zeker weer snel een avond genieten. De bediening was snel en accuraat en het Spaanse gevoel krijg je direct bij binnenkomst.
Ron N.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Wat een mooi restaurantje in Voorschoten. De menukaart ziet er veelbelovend uit en we besloten om een tapasmenu te nemen. De tapas worden na elkaar geserveerd, wel zo gezellig voor een avondje uit. De eerste gerechtjes komen na ruim een uur uit de keuken. De volgende gang komt 5 minuten later en vervolgens weer een half uur wachten. Het valt niet mee om de aandacht van de bediening te krijgen. Sommige gerechten zijn koud. Kortom, de keuken en de bediening hebben de zaak niet onder controle. Ook de witte huiswijn valt tegen. Voorlopig komen we hier even niet meer.
Geachte Nailman, wij hebben uw recensie gelezen en vinden het jammer dat U een mindere ervaring bij ons had. Wij zijn inmiddels vijf maanden open en uw bezoek was in Februari toen we vijf weken open waren. Veel van de kinderziektes hebben we nu overwonnen en bediening en keuken zijn goed op elkaar ingespeeld. We hebben nu drie witte wijnen die per glas besteld kunnen worden. Hopelijk gunt U ons een tweede kans en wilt U binnenkort weer eens bij ons komen eten. Met veel plezier bieden wij U dan een welkomstdrankje aan. Mzvg Paul Bruijnzeels La Casita
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wat waren we blij dat er een tapas-restaurant in ons dorp kwam! Maar eerste indruk viel toch wel tegen. Het eten was prima, niet super bijzonder, en zat er wel veel verschil in de grootte van de porties. Jammer was dat er maar 2 gerechtjes waren met vlees. Hoewel ik echt een toetjesliefhebber ben, heb ik het deze keer geskipt, met maar keuze uit 4 niet echt speciale dingen. Minpuntje was toch wel echt de bediening. Het kwam allemaal heel gehaast over. Wat wil je drinken? Wil je bestellen? Wil je nog een keer bestellen? Oftewel hup hup, we hebben je tafeltje weer nodig dus dooreten. Terwijl het idee van tapas is, toch wel een tijdje zitten en allerlei gerechtjes op je gemak opeten. Op een bepaald moment was de chaos compleet. Bestellingen klopten niet meer bij de tafels, mensen zaten te wachten op eten wat niet kwam omdat het er simpelweg niet was, en er waren mensen die iets kregen wat ze niet besteld hadden. Op zich werd dat best komisch. Maar de serveerster stond het huilen nader dan het lachen. Tip: Als je nu net een maandje open bent, en je nog niet goed op elkaar bent ingespeeld, doe dan geen tafeltjes dubbel reserveren op een avond. Je kan maar 1x een eerste indruk geven.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Leuk nieuw restaurant waar de akoestiek en aankleding wat te wensen overlaat, het eten is goed en snel geserveerd. De bediening kan veel beter, aandachtspunt is klantvriendelijkheid.
Twee tips: 1) kleine wijnkaart 2) als er alcohol in producten is verwerkt vermeld dat dan ook.