La Casita

Voorstraat 18 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant La Casita

Spaanse glorie in een historische stadskern

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in de oudste straat van Voorschoten en ademt één en al Spaanse cultuur. Zelfs de kamers van de bijbehorende bed & breakfast zijn vernoemd naar de kleurrijke steden van het Iberisch schiereiland. Of je nou door de historische stadskern van Voorschoten wilt slenteren, een bezoekje wilt brengen aan studentenstad Leiden of gewoon even lekker uitwaaien op het Wassenaarse strand. Alles is hier binnen handbereik en wordt bij La Casita beloond met een smaakmakend diner boordevol Spaanse specialiteiten.

Meer informatie over restaurant La Casita

Dinsdag t/m Donderdag 11:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

ETIA B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Had verse tapas verwacht, geen ongezonde gefrituurde hapjes met een wit bolletje. Als het menu wat gezonder was geweest, dan zeker een aanrader qua sfeer!
Geachte gast,
jammer dat uw ervaring wat tegenviel. Ik weet zo niet welk gerecht u heeft gegeten ,maar wij hebben meer dan 40 tapas op de kaart welke bijna allemaal vers bereid worden. Natuurlijk zijn er ook een aantal gefrituurde bij maar dit staat duidelijk op de kaart aangegeven dat het gefrituurd is.
Ik hoop u nog eens terug te zien waarbij wij u beter in uw keuze zullen proberen te begeleiden.
mzvg Paul Bruijnzeels eigenaar
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Als je 9 mensen trakteert is 21,50 onbeperkt tapas zeer geruststellend. De volgorde en gerechten aan de kok overgelaten. Dan ben je verschoond van het steeds gerechtjes bestellen. Alles lekker! Nadien, voor de grote eters, nog wat besteld wat we op andere tafels zagen. Geen gezeur als er soms iets niet helemaal opgegeten werd. Lekkere GROTE glazen wijn. Gezellige inrichting. Ruime schone toiletten (jammer, zeepautomaatje leeg).
Bij mooi weer buiten gezellig. Nagerecht 'van de chef' moet je met meerderen eten, anders plof je.

Jan H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag hier samen met een vriendin gegeten. Gekozen voor onbeperkt tapas en de keuze voor de gerechten overgelaten aan de serveerster, Naomi. Die had prima keuzes gemaakt. Erg goed bevallen.
cockiepepie .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
heel makelijk super lekkere tapas je proeft dat alles vers is wijn en bier tegen normale prijzen je hebt niet het idee dat je uitgekleed wordt tot snel...
maria J.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Fantastisch gegeten niet verwacht via de spaarkaart. Suprise van tapas, botermalse eend en zalige kabeljauw. Nagerecht was een verassind van dessertjes. Was erg druk maar toch zeer tevreden over de service. Komen weer
EvaBruynje .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Vanavond hebben ik en mijn partner gegeten bij restaurant la casita, wij hebben gebruik gemaakt van de spaarkaart. Wat een leuk menu! Vooraf een proeverij van verschillende tapas, als hoofdgerecht hebben wij beide gekozen voor de tamme eendenborst (heerlijk!) en als dessert kregen we een proeverij. De bediening was leuk en gezellig. Als enige minpuntje zaten wij helaas naast een groepje bejaarden waarvan 1 dame continu en aan 1 stuk door aan het klagen was en de serveerster (17 jaar?) onterecht volledig de grond in trapte, te triest voor woorden. Op een gegeven moment zijn ze gelukkig zelf vertrokken en konden wij onze heerlijke avond voortzetten. Wij komen snel terug!
petra.jac .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gezellige locatie lekker eten/hapjes erg leuk.
Alleen tafels wel heel dicht op elkaar. En de bediening af en toe in de war, maar lekker eten. Zeker een aanrader!!
jolande S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijke tapas, Onbeperkt voor 21,50 euro. Dit is een prima prijs voor heel veel lekkers. De bediening is vlot en vriendelijk. De zaak is sfeervol aangekleed. Echt een aanwinst voor Voorschoten
elainem08 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lekker en gezellig. Het eten was van hoog kwaliteit ingredienten gemaakt. Heerlijk! elke klein gerecht was een verrassing. Het was een feest voor de smaakpapillen. we komen zeker terug.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Met een gezelschap van het werk onbeperkt tapas gegeten. In één woord perfect.
Gezellig ingericht restaurant, vriendelijke bediening, acceptabele prijs, en wat het belangrijkste is: erg smakelijke tapas!
Een aanrader om terug te komen.
Linde41 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Lekker gelucht bij la casita. Leuke kaart. Vooral de proeverij aanrader. Ook kun je kleine kinderen hiermee naar toe nemen , er is speelhoek. Aardig personeel en goede prijs kwaliteits verhouding.
bianca195 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Vriendelijk en ongedwongen. Ook voor ons dochtertje werd goed gezorgd. Flexibel in afwijkingen van de kaart. Voorbeeld slagroom als toetje.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Eten bij La Casita gaat volgens het inmiddels beproefde concept van "all you can eat". En hoewel dat vaak leidt tot echte vreetschuren, gaat dat ik dit geval niet echt op.
De kaart (waarop overigens ook een a la carte te vinden is) biedt voldoende afwisseling en variatie tussen vlees, vis, groente, kaas en brood. Alles gebaseerd op het rijke culinaire Spaanse leven.
De bediening was jong en niet enorm ervaren, maar kundig genoeg om ons een plezierige avond te geven.
De aankleding is mooi aangepast aan het Spaanse thema. De hand van de Heineken-ontwerper is wel duidelijk herkenbaar.
Wij hebben lekker gegeten, en prima wijntje gedronken en een plezierige avond beleefd. Prijs- kwaliteit is in verhouding.
SandravWaal .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Voor de tweede keer gegeten in dit mooie en gezellige restaurant in de voorstraat. Vriendelijke bediening, niet te gehaast of te formeel wat je in veel andere zaken ziet. Wij kozen met ons gezelschap voor het onbeperkt menu, alles was zeer smakelijk. Omdat we steeds 2 gerechten pp konden bestellen per ronde bleef alles goed op temperatuur daar is dus over nagedacht. Niet onbelangrijk: de huiswijn is top. Wij komen snel weer terug!
Piet L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Gisteren voor het eerst in La Casita gegeten. Vriendelijke ontvangst, goede gadarobbe en leuk rustig plekje achter in de zaal. De zaal is in verschillende in elkaar overlopende ruimtes verdeeld zodat een intieme sfeer ontstaan is. De menukaart is enigszins onoverzichtelijk. Er kunnen losse gerechten worden besteld of onbeperkt tapas tegen een vaste prijs. Tevens is er een wisselend 3-gangen menu. Wij kozen voor de losse gerechten. Alles was van goede kwaliteit, leuke opmaak engoede smaak. De rode huiswijn vond ik wat aan de zoete kant, maar er is keuze genoeg uit andere wijnen. De presentatie van de patatas fritas was leuk. Een klein werkbanke met daarin ruimte voor de zak fritas en 2 sauzen. We zullen er zeker nog wel eens vaker weer naar toegaan.
evelynwieringa .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Aardige bediening. Er werd goed uitgelegd en de tijd genomen. Het eten was heerlijk. We hadden atlas en mede door de uitleg ook eenglaasje goede opbouw hierin. Lekker veel kleine proeverijen met heerlijke smaken.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Zijn hier meerdere keren geweest en waren super enthousiast.
Echter nu het all you can eat is geworden is de kwaliteit van het eten minder en zijn er gerechten verdwenen
Garnalen, inktvisringen minder van kwaliteit dan voorheen
En heerlijke biefstukgerecht niet meer als tapas te bestellen
Graag terug naar oude kaart en formule
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Als er een Tapas restaurant opent wordt ik direct enthousiast. Het zou toch niet….. echte Tapas zoals je ze in Spanje ook kan eten?.

La Casita is een dapper initiatief waar Voorschoten ook wel ruimte voor heeft. Een ontspannen restaurant waar je kan borrelen en uitgebreider eten in de mooie Voorstraat.

Met een clubje van 8 hebben we het onszelf en de kok makkelijk gemaakt door voor het Tapas menu te kiezen en we hebben de keuze van de gerechten geheel aan hem overgelaten.

De gerechten waren ruim voldoende, maar helaas niet erg Spaans van smaak en karakter. Toast met tomaten/knoflook mengsel, een bord met drie verschillende Spaanse kazen en verschillende Spaanse hammen, gefrituurde inktvisringen, spiesjes met op Moorse wijze gekruid lamsvlees, gekookte mosselen en nog meer. Dat is eigenlijk wat je in een Hollands eetcafé ook probleemloos kan kiezen. Nu was het voldoende en niet meer dan dat.

Op basis hiervan vermoed ik geen Spaanse kok in de keuken, maar ik ga het zeker nog eens proberen en dan zelf de gerechten kiezen die meer Spaans doen vermoeden.
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Ik kom hier al vanaf het begin en de kinder ziektes zijn er al snel uit! Prima bediening en leuk dat je voor een vaste prijs de tapas kan eten, complimenten voor de gastheer Paul en gastvrouw lucia want deze zaak heeft een hart van goud!
Jambonnetjes
a.f.riswick .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het eten was prima. Prijs is goed voor eten. De drankjes vonden ik wel erg duur. Zou goedkoper moeten zijn. Verder is de site van het restaurant ook helder en duidelijk. Het is alleen jammer, dat het daar getoonde menu niet klopt met het menu wat je krijgt in het restaurant. Dat is een gemiste kans vind ik.