La Casita

Voorstraat 18 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant La Casita

Spaanse glorie in een historische stadskern

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in de oudste straat van Voorschoten en ademt één en al Spaanse cultuur. Zelfs de kamers van de bijbehorende bed & breakfast zijn vernoemd naar de kleurrijke steden van het Iberisch schiereiland. Of je nou door de historische stadskern van Voorschoten wilt slenteren, een bezoekje wilt brengen aan studentenstad Leiden of gewoon even lekker uitwaaien op het Wassenaarse strand. Alles is hier binnen handbereik en wordt bij La Casita beloond met een smaakmakend diner boordevol Spaanse specialiteiten.

Meer informatie over restaurant La Casita

Dinsdag t/m Donderdag 11:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Petra F.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Leuk restaurant met aardige bediening.
Lekker gegeten . Alleen denk je bij tapas dat het Spaans is... Het enige spaanse was de seranoham....
Familie V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Leuke inrichting, ruim restaurant. Aardige ontvangst en goede tafels en stoelen. Jammer dat wij met bonnen van de AH-actie kwamen; Dan krijg je een selectiemenu, bestaande uit een koud voorgerecht, een hoofdgerecht (warme tapas) en een samengesteld dessert. Terwijl we aan andere tafels zagen dat de kok heus wel iets kan en de gasten heerlijke tapas bestelden en kregen (onbeperkt voor 23,50), moesten wij het doen met de goedkoopste selectie; o.a. kaas en ham, tonijn uit blik met wat bonen (droog!) en bij de warme tapas calamares, patat, aardappeltjes, gehaktballetjes in tomatensaus en wat kipstukjes. Bij het dessert wat piepkleine hoeveelheden varia. Als je als restaurant meedoet aan zo'n actie van de Albert Heijn en je maakt je er zo gemakkelijk van af dan zet je jezelf niet erg in de etalage hoor! Doe er tenminste een paar echt lekkere tapas bij, pas de hoeveelheden wat aan, zet er een mandje brood bij, en doe iets aan de toetjes. Op deze manier is de deelname aan zo'n actie wel heel erg opzichtig een lokkertje, al kan dat in onze situatie wel eens averechts uitpakken.
Marianne A.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het was Moederdag en bijna alle tafels bezet. We hadden ah-actie en 3-gangen tapasmenu met proeverij van 4 toetjes. Lekker gegeten ook ideeën opgedaan om thuis tapas te maken. We komen nog wel terug zonder de ah-actie om nog meer uit te proberen.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Het was weer genieten.
Dave O.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Bediening en service was wat matig. Vaak net even te lang moeten wachten (hoewel het vrij rustig was), twee keer verkeerde bestelling ontvangen.

Leuke plek voor (onbeperkt) tapas, prijs is goed te doen.
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
We waren hier met de AH kortingsbon. Je krijgt een 3 gangen tapasproeverij. Was het de vorige echt fantastisch, nu teleurstellend. Veel frituur en geen enkele groente. Was er vorige keer een keur aan mooie vis en groente, nu waren er, taaie, gefrituurde inktvisringen en gebakken champignons. Eigenlijk alleen de gestoofde kipfilet was lekker. De serveerster gaf aan dat samenstelling van de schotels kan verschillen. Het feit dat de samenstelling en de kwaliteit dus kunnen wisselen maakt dat je je niet kunt verheugen op een volgende keer. We zullen hier heus nog wel eens terugkomen, maar we gaan niet meer voor de proeverij.
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Goed gegeten in een moderne, sfeervolle setting. Gevarieerde kaart en vlotte bediening.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Gezellig restaurant. Vriendelijke bediening en ontvangst.
Lekker gegeten. Leuk opgediend. Vooral het nagerecht leuk in heel kleine potjes.
Prima voor een casual etentje.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Bij aankomst lieten wij de bevestiging van onze reservering via Iens zien, maar die bleek niet te zijn aangekomen. Het restaurant zat bijna helemaal vol, maar er werd toch redelijk snel een tafeltje vrij gemaakt en we kregen een drankje aangeboden tijdens het wachten, dus heel goed opgelost! Het eten was erg lekker en het restaurant is leuk ingericht. Voor herhaling vatbaar!
Joyce N.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk gegeten, 3 gangen menu met de kaarten van AH , vriendelijk personeel in een gezellig sfeervol restaurant. Echt een aanrader. Joyce
ppenam .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Een buitengewoon aangenaam ingericht restaurant aan een prachtige straat. Het eten wordt goed opgemaakt opgediend en is van prima kwaliteit en zeer gevarieerd. Vooral het grand dessert was niet alleen erg lekker, maar fantasievol opgediend.
GoBu .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik was hier met mijn partner. We kregen een 3-gangen tapasmenu van AH-actie. De tapas zagen er mooi uit en waren heerlijk. Ook werd goed rekening gehouden met mijn voedselallergie. Het is een gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!
a.ziekenheiner .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Tegen inlevering van onze AH zegelboekjes hebben wij met 4 personen genoten van het geboden 3 gangen tapas menu. Een voorgerecht bestaande uit 5 lekkere hapjes, het hoofdgerecht van 4 tapas aangevuld met wat salade en heerlijke frietjes, een dessert ook weer bestaande uit verschillende kleine lekkernijen. De ontvangst en bediening waren vriendelijk, de tapas gevarieerd, de wachttijd tussen de gangen alsmede de porties wat ons betreft precies goed. Raden wij u dit restaurant aan? Ja zeker!
margaschipper .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het hele plaatje klopt .
De sfeer is warm . De bediening gastvrij en het eten is heerlijk.
Het is een echte proeverij van tapas .
G.T. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We zijn gezellig wezen eten met zijn vieren. De reservering was zo gemaakt via internnet. Ontvangst was prima we kregen een leuke plek. We hadden het AH menu van de kaarten en we hebben heerlijk gegeten. Dus geen mindere kwaliteit omdat het een actie was.
We komen graag nog eens terug.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Prima etentje gehad met de ah restaurant actie. Leuke variatie aan tapasgerechtjes, maar niet super bijzonder. Personeel was heel vriendelijk en opgewekt!
maria J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We werden vriendelijk ontvangen. Inrichting was zeer sfeervol en hebben genoten van de tapas.
Komen zeker terug
Een gezellig restaurant in n mooie straat
Bjorn W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Matig! Sfeer en ambiance zijn ok maar rest valt tegen of is onder de maat. Onduidelijk wat menu inhoudt door onduidelijke communicatie. Rekening verkeerd opgemaakt waardoor veel zaken dubbel op de rekening stonden (dus zeker controleren). Daarnaast aantal gerechten gewoon niet goed bereid en daardoor niet lekker (b.v. .aubergine). Hygiëne ook niet optimaal (plakkerige koeler en tafel). Helaas was dit onze 2e keer met soortgelijke ervaring dus …..
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We zijn gisteren gaan eten met de AH bonnen. Hoewel we dachten dat het menu hierdoor kwalitatief minder zou zijn, waren we aangenaam verrast. De bediening was erg spontaan en vriendelijk. We hadden gekozen voor zowel vis als vlees en kregen bij het voor- en hoofdgerecht heerlijke Tapas voorgeschoteld. Het was een vast menu zonder keuze maar het was meer dan voortreffelijk. Ook het dessert bestond uit vier heerlijke kleine Tapas. We eten vaker bij La Casita maar we hebben er volgens mij nog niet eerder zo heerlijk gegeten. Ronald Heijmans
pppp B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk op 23 december het AH menu gegeten. Zeer afwisselend en goed niveau. Verse producten, vooral de Zarzuela was heerlijk en gezellig personeel. Ongedwongen sfeer en prachtige inrichting. Komen zeker terug.