La Casita

Voorstraat 18 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over restaurant La Casita

Spaanse glorie in een historische stadskern

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in de oudste straat van Voorschoten en ademt één en al Spaanse cultuur. Zelfs de kamers van de bijbehorende bed & breakfast zijn vernoemd naar de kleurrijke steden van het Iberisch schiereiland. Of je nou door de historische stadskern van Voorschoten wilt slenteren, een bezoekje wilt brengen aan studentenstad Leiden of gewoon even lekker uitwaaien op het Wassenaarse strand. Alles is hier binnen handbereik en wordt bij La Casita beloond met een smaakmakend diner boordevol Spaanse specialiteiten.

Meer informatie over restaurant La Casita

Dinsdag t/m Donderdag 11:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

Arthhur .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
WouterWerkman .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Op een rustige dinsdagavond uit eten geweest met mijn vriendin. We maakten gebruik van de AH dinerkaart en kregen daarvoor een drie-gangen menu tapas voor 30,00 euro (let: de gerechten kun je niet zelf kiezen). Bij binnenkomst werden we vriendelijk naar onze tafel gewezen en werd onze jas netjes aangenomen en opgehangen. De sfeer in het restaurant viel ons positief op: de aankleding was sfeervol met warm licht en knusse tafeltjes. We konden snel ons drinken bestellen en er werd ons daarbij gevraagd of we brood vooraf wilden. Dit werd geserveerd met olijfjes, aioli en tapas wat erg lekker was maar best aan de prijs (6,50!).

Het voorgerecht, hoofdgerecht en toetje bestonden uit een assortiment van smaakvolle hapjes. De calamaris bij het voorgerecht was voor ons favoriet en goed te combineren met de aioli. Bij het hoofdgerecht waren de gegrilde groenten met kaas en de varkenshaas erg goed klaargemaakt. Ten slotte maakte het viertal toetjes, waaronder crème brûlée, de maaltijd goed af.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, leuke en originele hapjes. Service is prima, maar ontvangst had beter gekund. Goede sfeer, en fijn dat je rustig kunt praten zonder harde muziek.
P. B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
La casita ziet er leuk uit, ook een leuk terras. De zaterdagavond is een drukke avond,dus erg rumoerig. De bediening was deels goed en deels erg onprofessioneel. Nieuwe kracht? Het AH menu was ruim voldoende. De tapas waren niet echt Spaans . Meer Hollands. Prima, maar meld dit vooraf. Nu waren de verwachtingen gericht op Spaanse tapas.
Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wij zaten op een soort verdieping met erg veel mensen hierdoor was het rumoerig. De tafels en stoelen zijn niet erg comfortabel, kleine tafel, weinig ruimte met je stoel aan de tafel. Het personeel was erg enthousiast en vriendelijk en een goede uitleg bij de gerechten. Qua prijs kwaliteit waren we blij met het AH menu want € 29,95 voor een driegangen menu en € 6,50 voor een beetje brood met aioli en tapenade is in vergelijking met andere tapas restaurant toch wel een beetje aan de prijzige kant. Het eten was lekker en gevarieerd en onze tip is zet meer bordjes op de tafels zodat personeel niet telkens een nieuw bord moet halen. Al met al een gezellige avond gehad en goed gegeten.
Jmz .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Tapasmenu 25,- gegeten en dat was erg goed. Veel keuze aan hapjes. Goede cava er bij. Bediening snel.

Later geluncht en dat was minder. We wilden weer verschillende tapas bestellen maar die stonden op het lunchmenu. Jammer!
Fscheepe .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gegeten bij La Casita met z' n negenen. We hadden een 3 gangen menu van de AH actie. Het voorgerecht bestond uit verschillende tapas die je met elkaar deelde, zo ook het hoofdgerecht. De gerechten werden in kleine schaaltjes geserveerd. Het zag er gezellig en smakelijk uit. Bij de hapjes van het hoofdgerecht kregen we er frites, patatas bravas en salade bij.
Het geheel was smakelijk.
Het nagerecht bestond uit een langwerpig plateautje met 4 kleine toetjes. Zag er ook gezellig uit en was smakelijk.
De witte fles huiswijn die wij hadden was oké, niet bijzonder.
De bediening was erg vriendelijk.
GHBO .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij hebben met drie personen op zondagavond bij La Casita een 3-gangen tapasmenu gegeten. Alle gerechten smaakten uitstekend en werden goed warm opgediend. De bediening was vlot en bijzonder vriendelijk. De eigenaar was zelf aanwezig en bediende ook mee. Zeker in het weekend is het aan te raden van tevoren te reserveren, want het is er behoorlijk druk: een goed teken, lijkt me.
LPleunis .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezellig restaurant, ongedwongen sfeer. Eten was goed, we hadden het AH menu, lekkere tapas gegeten als voor- en hoofdgerecht, zarzuela en eend erg lekker. Lekkere toetjes!
Rianne104 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezellige sfeer en leuke inrichting. Wij hebben met de AH actie genoten van het lunch menu, ik weet niet of ik het gezien de prijs zonder de actie ook zou doen, wellicht is deze iets te hoog? Je kreeg er dan wel weer een royale 3-gangen lunch voor!
Mpjeu .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer gastvrij ontvangen, heerlijk gegeten dus wat ons betreft prima op naar de volgende keer. Zou dit ook aanraden bij familie en vrienden.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met de AH-actie aantrekkelijk geprijsd. Uiterst vriendelijke ontvangst en bediening. Tapas erg lekker en voor onze vegetarier in het gezelschap werden er als extra bij het AH-menu een aantal vegetarische tapas geserveerd. We voelden ons zeer welkom en zeker niet anders behandeld omdat we met de AH-actie kwamen. Gezellig restaurant, wel wat rumoerig omdat het druk was en er dan aardig wat mensen zitten. Wij zaten boven dus dan zit je wat rustiger. Aanrader!
Emcee .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijke tapas, vriendelijke bediening. Je voelde je er zeer welkom, ondanks de ah bonnen.
Enig minpuntje: 7,50 euro voor een fles spa rood vonden we wel aan de hoge kant.
A-Leiderdorp .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wij waren met AH actie. Erg leuk opgediend 3 gangen menu. Ikzelf had vooraf doorgeven dat ik een gluten en lactose intolerantie heb. Hier is prima rekening mee gehouden tijdens alle gangen. Vriendelijke bediening. Het eten was erg lekker. Wel duurde het best lang iedere keer voor volgende gang kwam en werd er bijna een gang over geslagen (foutje, kan gebeuren). Het ziet er gezellig uit, sfeer is goed. Fijn dat je hier met een "dieet" gerust kunt eten. Kom zeker nog eens terug!
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Altijd goed! We komen hier vaker dus over het eten kunnen we kort zijn: heerlijk (anders kwamen we niet terug). Deze keer wilden we een wijntje proberen die we niet kenden. Meteen werd aangeboden eerst even te mogen proeven. De fles ging open en we hebben genoten van deze voor ons onbekende inheemse spaanse wijn.
Vanessa K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Het ah menu bestond uit 2 gangen tapas, koud en warm, waarbij je kon Kiezen uit vlees, vis of gemengd en frites met mayonaise, patatas bravas en salade. Tot slot een proeverij van desserts, waaronder Creme brullee en chocolademousse . Wij waren met 7 personen en de tapas werden gepresenteerd op 2 schalen. Het was erg lekker, gevarieerd en de bediening was vlot en aardig. Prima en voor herhaling vatbaar.
Hj.does .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Erg lekker gegeten. Hadden bonnen van de AH, 2e 3-gangenmenu gratis. We waren met z'n 5-en en kregen alle 5 ons 3-gangenmenu voor de helft van de prijs. Dat vind ik echt een goede service. De bediening was vriendelijk en correct. Vooraf hadden we tapas en als hoofdgerecht ook tapas. Het dessert was een proeferijtje van 4 verschillende dingen, erg lekker allemaal. Na het hoofdgerecht konden we ook zelf bepalen wanneer we het dessert wilden hebben. Toppie
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Met AH-bon, dus helemaal geen keuze. Er werd ook weinig speciaals geserveerd, en het was ook niet bijzonder lekker. Geen lekkere kaasjes of vleesjes. Wat goedkoop. Bediening en sfeer daarentegen wel goed.
Lekkerbek-Jos .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Weer eens binnengelopen voor tapas; was vorige keer goed bevallen. Deze keer toch ook gemengde gevoelens. Positieve uitschieters: salade van artisjokken en makreel, groene asperges, stoofpotje. Negatieve uitschieters: albondigas (zo sterk gepeperd zou in een toko niet misstaan) en garnalen (véél te veel knoflook, niet lekker meer). De kok lijkt de nuance kwijt; van uitstekend gezakt naar goed; helaas.
Verder een leuke locatie, gezellige tent.
Mirte912 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wezen eten met de AH actie. Betaalde voor een 3-gangen menu 29,50 (2e menu gratis). Echt bizar deze prijs, je kunt in dit restaurant voor 22,50 onbeperkt Tapas eten. Waarom is een 3-gangen menu dan ineens 29,50???

- We kregen als voorgerecht een schaal voor 4 personen met verschillende tapas gerechtjes.
- Hoofdgerecht was hetzelfde principe, weer een schaal met verschillende tapas gerechtjes.
- Nagerecht was voor ieder 4 mini desserts.

Pluspunten:
- Gerechten waren erg mooi en origineel opgemaakt.
- Eten was voldoende en gevarieerd.

Minpunten:
- Ze hadden verwacht dat wij met onze eigen bestek in die bakjes gingen prikken?? Ik heb maar even om opscheplepels gevraagd!
- Vlees was wat droog
- We hebben in totaal 2 uur en 50 minuten in het restaurant gezeten en steeds veel te lang op ons eten moeten wachten!
- We zaten aan een tafel naast de ingang waardoor we veel last hadden van de binnenkomende gasten.
- Tijdens het eten kreeg de eigenaar ruzie met een klant en werd er veel te hard gediscussieerd.
- We zaten aan een hoge tafel met hoge krukken waardoor mijn schoonzus niet bij de grond kon met haar benen. We vroegen om een andere tafel, maar bleek niet beschikbaar. Toen wij weggingen was de tafel naast ons nog steeds niet bezet???

Conclusie: Misschien dat het op een doordeweekse avond rustiger is? Maar zoals ik het tot nu toe heb ervaren is het niet voor herhaling vastbaar.