La Casita

Voorstraat 18 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant La Casita

Spaanse glorie in een historische stadskern

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in de oudste straat van Voorschoten en ademt één en al Spaanse cultuur. Zelfs de kamers van de bijbehorende bed & breakfast zijn vernoemd naar de kleurrijke steden van het Iberisch schiereiland. Of je nou door de historische stadskern van Voorschoten wilt slenteren, een bezoekje wilt brengen aan studentenstad Leiden of gewoon even lekker uitwaaien op het Wassenaarse strand. Alles is hier binnen handbereik en wordt bij La Casita beloond met een smaakmakend diner boordevol Spaanse specialiteiten.

Meer informatie over restaurant La Casita

Dinsdag t/m Donderdag 11:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

GoBu .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik was hier met mijn partner. We kregen een 3-gangen tapasmenu van AH-actie. De tapas zagen er mooi uit en waren heerlijk. Ook werd goed rekening gehouden met mijn voedselallergie. Het is een gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!
a.ziekenheiner .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
margaschipper .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het hele plaatje klopt .
De sfeer is warm . De bediening gastvrij en het eten is heerlijk.
Het is een echte proeverij van tapas .
G.T. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We zijn gezellig wezen eten met zijn vieren. De reservering was zo gemaakt via internnet. Ontvangst was prima we kregen een leuke plek. We hadden het AH menu van de kaarten en we hebben heerlijk gegeten. Dus geen mindere kwaliteit omdat het een actie was.
We komen graag nog eens terug.
maria J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We werden vriendelijk ontvangen. Inrichting was zeer sfeervol en hebben genoten van de tapas.
Komen zeker terug
Een gezellig restaurant in n mooie straat
Bjorn W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Matig! Sfeer en ambiance zijn ok maar rest valt tegen of is onder de maat. Onduidelijk wat menu inhoudt door onduidelijke communicatie. Rekening verkeerd opgemaakt waardoor veel zaken dubbel op de rekening stonden (dus zeker controleren). Daarnaast aantal gerechten gewoon niet goed bereid en daardoor niet lekker (b.v. .aubergine). Hygiëne ook niet optimaal (plakkerige koeler en tafel). Helaas was dit onze 2e keer met soortgelijke ervaring dus …..
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We zijn gisteren gaan eten met de AH bonnen. Hoewel we dachten dat het menu hierdoor kwalitatief minder zou zijn, waren we aangenaam verrast. De bediening was erg spontaan en vriendelijk. We hadden gekozen voor zowel vis als vlees en kregen bij het voor- en hoofdgerecht heerlijke Tapas voorgeschoteld. Het was een vast menu zonder keuze maar het was meer dan voortreffelijk. Ook het dessert bestond uit vier heerlijke kleine Tapas. We eten vaker bij La Casita maar we hebben er volgens mij nog niet eerder zo heerlijk gegeten. Ronald Heijmans
pppp B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk op 23 december het AH menu gegeten. Zeer afwisselend en goed niveau. Verse producten, vooral de Zarzuela was heerlijk en gezellig personeel. Ongedwongen sfeer en prachtige inrichting. Komen zeker terug.
maria J.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
We krijgen geen genoeg van het ah menu. Nu voor de derde keer geweest, leuk dat t telkens weer verrast. Kwaliteit en bediening zoals altijd super!! Een aanrader
Overdevest G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Mijn vrouw is evenals haar vriendin na het eten bij La Casita van het menu van de AH restaurantactie ziek geworden. Zeer vervelend, zeker met (de voorbereidingen op) de feestdagen. Reden om niet meer bij La Casita te gaan eten.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk eten, ik kom er iedere keer weer terug. Goede bediening en restaurant leuk ingericht.
Beveel dit restaurant zeker aan.
PaulvanDiggelen1958 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wederom geweest met AH zegels , was erg druk en gezellig en het eten was goed , bediening was voor het eerst deze avond , maar goed , zeker een aanrader
Jori J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Eten was lekker, service goed. Wel prijzig. Moesten ondanks AH actie nog EUR 80 afrekenen. Kwam voornamelijk door de prijs van de drankjes.
arthhur .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Zeer smakelijk gegeten; goede variatie in de tapa's en een sublieme desertproeferij! Vlotte bediening en een heerlijke Rioja als bijpassende wijn gedronken.
WouterWerkman .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Op een rustige dinsdagavond uit eten geweest met mijn vriendin. We maakten gebruik van de AH dinerkaart en kregen daarvoor een drie-gangen menu tapas voor 30,00 euro (let: de gerechten kun je niet zelf kiezen). Bij binnenkomst werden we vriendelijk naar onze tafel gewezen en werd onze jas netjes aangenomen en opgehangen. De sfeer in het restaurant viel ons positief op: de aankleding was sfeervol met warm licht en knusse tafeltjes. We konden snel ons drinken bestellen en er werd ons daarbij gevraagd of we brood vooraf wilden. Dit werd geserveerd met olijfjes, aioli en tapas wat erg lekker was maar best aan de prijs (6,50!).

Het voorgerecht, hoofdgerecht en toetje bestonden uit een assortiment van smaakvolle hapjes. De calamaris bij het voorgerecht was voor ons favoriet en goed te combineren met de aioli. Bij het hoofdgerecht waren de gegrilde groenten met kaas en de varkenshaas erg goed klaargemaakt. Ten slotte maakte het viertal toetjes, waaronder crème brûlée, de maaltijd goed af.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, leuke en originele hapjes. Service is prima, maar ontvangst had beter gekund. Goede sfeer, en fijn dat je rustig kunt praten zonder harde muziek.
P. B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
La casita ziet er leuk uit, ook een leuk terras. De zaterdagavond is een drukke avond,dus erg rumoerig. De bediening was deels goed en deels erg onprofessioneel. Nieuwe kracht? Het AH menu was ruim voldoende. De tapas waren niet echt Spaans . Meer Hollands. Prima, maar meld dit vooraf. Nu waren de verwachtingen gericht op Spaanse tapas.
Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wij zaten op een soort verdieping met erg veel mensen hierdoor was het rumoerig. De tafels en stoelen zijn niet erg comfortabel, kleine tafel, weinig ruimte met je stoel aan de tafel. Het personeel was erg enthousiast en vriendelijk en een goede uitleg bij de gerechten. Qua prijs kwaliteit waren we blij met het AH menu want € 29,95 voor een driegangen menu en € 6,50 voor een beetje brood met aioli en tapenade is in vergelijking met andere tapas restaurant toch wel een beetje aan de prijzige kant. Het eten was lekker en gevarieerd en onze tip is zet meer bordjes op de tafels zodat personeel niet telkens een nieuw bord moet halen. Al met al een gezellige avond gehad en goed gegeten.
jmz .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Tapasmenu 25,- gegeten en dat was erg goed. Veel keuze aan hapjes. Goede cava er bij. Bediening snel.

Later geluncht en dat was minder. We wilden weer verschillende tapas bestellen maar die stonden op het lunchmenu. Jammer!
fscheepe .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gegeten bij La Casita met z' n negenen. We hadden een 3 gangen menu van de AH actie. Het voorgerecht bestond uit verschillende tapas die je met elkaar deelde, zo ook het hoofdgerecht. De gerechten werden in kleine schaaltjes geserveerd. Het zag er gezellig en smakelijk uit. Bij de hapjes van het hoofdgerecht kregen we er frites, patatas bravas en salade bij.
Het geheel was smakelijk.
Het nagerecht bestond uit een langwerpig plateautje met 4 kleine toetjes. Zag er ook gezellig uit en was smakelijk.
De witte fles huiswijn die wij hadden was oké, niet bijzonder.
De bediening was erg vriendelijk.