La Cantina di David

Oudegracht aan de Werf 88 3511 AV Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant La Cantina di David

Traditie en innovatie

Gelegen in het hart van Utrecht aan de historische Oude Gracht. Innovatie en traditie smelten hier op prachtige wijze samen. Nieuwe technieken worden toegepast op authentieke recepten uit de Italiaanse keuken en dit levert ware smaakexplosies op. Tel daar een gepassioneerd team bij op en je avond kan echt niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant La Cantina di David

- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Duur
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten, we waren bang door verschillende recensies dat de porties klein zouden zijn, daar was niets van te merken, we wilden namelijk eerst voor een 4 gangen alla carte gaan, maar dat werd door de bediening afgeraden omdat dat best veel zou zijn en ze hadden gelijk. De carpaccio met zwarte truffel en de Vitello Tonnato waren heerlijk en ook de Saltimbocca was erg lekker. Speciale vermelding voor de Bistecca (800gram voor 2 personen). Als je met z'n tweeën bent en je houdt van vlees, dan mag je deze niet missen!
Wij gaan in ieder geval nog een keer terug.
Toon B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Aan de telefoon was Phillipe al bijzonder attent, ter plaatse net zo. Fijne sfeer en lekker eten.
Marianne A.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Cantina di David. Gastvrije ontvangst, heerlijke wijnen en gerechten. Zeker niet goedkoop, maar de prijs-kwaliteitverhouding klopt. Aanrader!
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Al vele malen gegeten bij Cantina. Na een lange tijd niet hier gegeten te hebben, weer een reservering gemaakt. Een mooie omgeving en een fijne kaart. Voorgerecht was goed (diverse gerechten om te delen). Hoofdgerecht krab en coquilles met pasta was op zich goed alleen had een van mijn laatste krab delen een sterke ammoniak lucht. Ik dacht wellicht ligt het aan mij, even gewacht en toch weer een hapje geprobeerd. De smaak was niet goed en de geur ook niet. Aangegeven bij bediening. Werd slecht opgepakt, eerste ober gaf aan iets te gaan doen maar deed niks, tweede ober rook er aan, nam bord mee en kwam terug met boodschap "het is vers, dus goed". Mager excuus en in de snelheid weer door. We hebben nog een paar minuten gewacht, maar niks. Geen sorry hoe kunnen we recht zetten of goed maken... zelf maar naar de kassa gelopen, betaald en weggegaan. Valt mij erg tegen van dit restaurant.
John B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk gegeten en goede wijn gedronken. Wel €60 per persoon afgerekend (50% wijn - 50% eten). Bediening enthousiast maar een beetje vergeetachtig.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisterenavond heb ik met een vriend een kleine maaltijd gegeten bij Cantina di David. Als hoofdgerecht had ik de ravioli gevuld met ricotta en spinazie (10). Als toetje een grand desert bestaande uit wat pannacotta met bramen (9), tiramisu (10), chocoladeijs met rum (10) en iets van koek met iets erin (8). Bij het eten heb ik 2 glazen echt verse jus (10) gedronken en een karaf gratis kraanwater. Met deze toch kleine maaltijd bewijst Cantina di David weer tot een van mijn favoriete restaurants te behoren. We waren 35 euro pp kwijt.
Ronald R.
Goed en gezellig
Marjo W.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
De kwaliteit van het eten is prima alleen zijn de porties ongelooflijk mager. Tip: Neem geen pasta. Je krijgt namelijk een halve portie voor dubbel de gemiddelde prijs. Op onze klachten daarover werd door de ober weinig professioneel gereageerd.
Casper K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Uitstekend gegeten. Het personeel was vriendelijk. Het nadeel was de rekening hier stonden dranken op die we nooit hadden besteld. Vind ik erg slordig maar kan gebeuren. Het is heerlijk eten aan de oude gracht.
Mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
De kwaliteit van het eten is heel redelijk, maar de porties van sommige gerechten zijn erg klein. Op kritiek hierover werd onprofessioneel gereageerd. Daarnaast is dit restaurant veel te duur voor hetgeen wordt geboden.
Arnoud S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
buiten op het werf gegeten in de heerlijke warmte. Uitzicht op de gracht en de bootjes die voorbij kwamen flaneren. Bediening vlot en vriendelijk. Beiden drie gangen menu genomen. Runder carpaccio was heerlijk. Hoofd en toetje waren goed.
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op vrijdag aan de Oudegracht gegeten. Reserveren ging telefonisch prima, wel moet je Italiaans (neem ik aan) of Engels kunnen spreken. In het Engels ging het afspreken prima!

Het eten was echt super lekker, de bediening goed en de locatie ook. Dit is wel mijn favoriete Italiaan aan de Oudegracht. Net iets minder toeristisch, net iets meer uit de loop.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Op deze zomerse avond op het terras met uitzicht op de bootjes die langs de Oudegracht voeren, genoten we met ons vieren van het La Cantina truffelspaggetti met spinazie hoofdgerecht. De wijn smaakte ons prima. De ruimte binnen ziet er sfeervol uit. Erg goeie koffie.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Hoge verwachtingen vooraf, fantastische menu kaart en kundig personeel werd helaas in het eten niet waargemaakt. Vissoep was meer schelp/garnering dan eetbaar. Pasta flambata werd niet in zicht maar in keuken geflambeerd en was geen zwarte truffel in te ontdekken en Creme brullee pistache was mierzoet. Helaas, wellicht pech gehad of persoonlijke smaak maar had beter verwacht.
R.A. N.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Schitterende werfkelderlocatie waar je met mooi zonnig weer in de vroege avond op het terras kunt genieten op de fraaie Waterstaats kerk met de in het zonlicht glanzende koepeltoren onderwijl genietend van de langsvarende soort zoekt soort gezelschappen.
De maaltijd met toespijs was ouderwets goed evenals de bediening.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op een mooie plek aan de gracht kun je heerlijk zitten bij dit restaurant. De bediening was aanvankelijk minder oplettend maar kwam daarna goed op gang, vriendelijk en relaxed. Het eten viel tegen. Geen verfijning in de gerechten maar meer grof. Veel pasta vult natuurlijk snel maar daar kwamen we niet voor. Het ging ons om de smaken en samenstelling van de gerechten en dat was niet bijzonder maar ook niet onvoldoende. Verder stevig aan de prijs.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijke cote du boeuf gegeten afgelopen week. Ambiance van de Utrechtse werfkelder was top, bediening was vriendelijk en de glazen wijn waren goed gevuld. Goede plek voor Italiaans eten dat verder gaat dan een pizza.
Vanessa A.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Aangezien ik zelf ook in horeca werk ben je automatisch kritischer, en let zeer goed op hoe de andere het doen. Ben weer bij een van mijn favoriete restaurant geweest La Cantina di David uiteraard. Ik ben weer zeer onder de indruk geweest hoe zij zo iets bijzonders en smaakvol op tafel kunnen zetten. Afgelopen maandag met z'n tweeën naar het favoriete restaurant geweest vooraf de Capesante gegeten dit is echt een smaak beleving zou ik kunnen zeggen coquilles en gamba’s heerlijk, en als hoofdgerecht gingen wij voor de Pasta flambata mooie show en een heerlijke pasta die aan tafel werd bereid. Sorry maar deze restaurant blijft toch mijn favoriet. Het is zeer zeker een aanrader.
Reginebj .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Te grote porties en te vet. Bediening matig, lietenregelmatig merken dat we nu maar moesten bestellen. Gooiden bestek voor volgende gang ongeveer op tafel.
Ambiance aan niet interessant stuk van Oude Gracht
Nanja V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wat hebben wij een heerlijke avond gehad aan de gracht in Utrecht! Cantina di David is het klein Venetië van Nederland. Wij hadden ons geen betere afsluiting van deze dag kunnen wensen. Het drie gangen diner was top, ook het doorgeven van onze voorkeur wat betreft eten werd direct perfect opgepakt door Phillipo. De gerechten zijn erg lekker en van hoge kwaliteit. Oja en de limoncello? Perfetto. Onze dank aan Phillipo voor een mooie herinnering en super service op een pracht plek! Bellisimo!