La Candela

Service8,3/10
Decor7,9/10
Derk S. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We eten al jaren lang heerlijk bij Lacandela. Het eten, bediening en romantische sfeertje is zeer fijn!! Menu kaart iets veranderd en decor ook, maar toch voelt het nog steeds even vertrouwd. Onze favorieten zijn de pizza's en pasta's.. Vooral de spaghetti Bebe uit de oven met veel parmezaanse kaas is heerlijk!! Als we voor een vlees gerecht gaan, gaan we voor
De bistecca della casa, jammie!!! De bediening is erg lief.
Hansdezoveelste . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gisteravond de beste pizza van enschede gegeten. Was er in mijn eentje omdat ik een bezoek bracht aan het ziekenhuis dat ernaast ligt.

Ik voelde mij er erg op mijn gemak, o
ndanks dat ik er alleen aan een tafeltje zat. Zeer geinteresserde mensen, vriendelijk en gastvrij.

Toen de mensen wisten dat ik naar het ziekenhuis moest stond de pizza binnen 10 minuten te dampen op mijn bord en was heerlijk.

De setting is alleen iets meer gericht voor een romantische gelegenheid dan voor mijn reden er te eten. Toch voelde ik me er erg prettig.
GPS-wandelaar . Gastronoom (12 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Over de sfeer met kaarslicht zijn de meningen blijkbaar verdeeld, ik vond het wel gezellig! We hebben hier een vrij goede pizza gegeten (4 stagioni). Ik heb maar één puntje van kritiek: de pizzabodem mag wat steviger en krokanter. Verder: de bediening is netjes, de pizza was zeer snel klaar, de prijzen zijn prima en het sanitair is schoon en modern. Ik zou hier best nog eens kunnen eten.
Laura B. Fijnproever (6 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Een gezellig restaurant met goede pizzas en pastas. Kom er al zeker 15 jaar met veel plezier. Vind juist het kaarslicht erg gezellig, mensen die zeuren moeten maar 'gezellig' bij tl-verlichting gaan eten.
Nicoveldhausz . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Sfeer is prima,aleen kaarsverlichting,houd wel in dat de menukaart nauwelijks te lezen is.Porties zijn aan de krappe kant,genoeg voor dames ,bij lange na niet genoeg voor heren.Er werd verbaasd gereageerd toen hier door mij wat van gezegd werd.Geen sorry of iets wat er op leek.Prijsniveau is acceptabel(gezien de te kleine porties eigenlijk weer niet)Kwaliteit van het geserveerde is goed behalve van de spaghetti bolognese,dit lijkt nergens op.Mijn vrouw maakt betere.Al met al geen aanrader en wij komen hier dus nooit meer terug.
Simone E. Bourgondiër (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014

Nadat we een richting gewezen werden ('daar is nog wel ergens plek') kon het lange wachten beginnen.
Na 15 minuten zijn we zelf maar om een kaart gaan vragen. Nog eens 10 minuten later kwam een dame de drankjes bestelling opnemen. We wisten ook al wat we wilden eten maar dat konden we niet aan haar kwijt, daar zou een collega voor langskomen. Nog eens 10 minuten later kwam ze terug met onze drankjes. Op haar collega hebben we nog eens 15 minuten moeten wachten.
Dat is 50 minuten voor we alleen al besteld hadden!
Ook het eten zelf duurde en duurde. We waren er al bijna anderhalf uur voor we ons eten voor ons hadden. En dat met twee kleine kinderen in het gezelschap die dreinden dat ze honger hadden.

Ook de kwaliteit van het eten liet te wensen over. De pizza's waren mager belegd en de pasta die mijn man besteld had kon nog net door als kinderportie.

Wij waren hier met een Groupon, misschien dat de service en het eten daarom ondermaats waren?
Als dat zo is dan heeft deze ondernemer het concept Groupon niet goed begrepen (een voordelige kennismaking om daarna een nieuwe vaste klant er bij te hebben). Deze klant komt niet weer terug!

Toch nog een positieve voetnoot: dat de zaak verlicht wordt door enkel kaarsjes maakt het erg gezellig
Ellen_m . Fijnproever (7 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Verschrikkelijke pizzeria. Ik bestelde een pizza waar o.m. ansjovis op zat. Ik ben vegetariër dus ik wilde de pizza graag zonder ansjovis, dat werd genoteerd maar vervolgens kreeg ik een pizza vol tonijn. Toen ik zei dat ik dat niet besteld had en niet op kon eten omdat ik geen vlees/vis eet, zei het meisje "Dit zit er standaard op, stond op het volgende regeltje". Dit was totaal niet waar want dergelijke dingen controleer ik altijd. Ik zei dat ik het niet op kon eten en met een diepe zucht werd mijn bord weggehaald. Binnen 5 minuten werd er zonder een woord te zeggen een andere pizza op tafel gegooid waar totaal niks op zat wat ik oorspronkelijk besteld had. Bovendien was de pizza half lauw.
Paul L. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Vissoep erg onder de maat, bouillon smaakloos qua vis en veel te scherp. Jammer! want hij wordt goed gevuld. Uiensoep erg smaakvol en lekker. pizza's waren erg lekker en goede kwaliteit. Prijs iets boven gemiddelde maar de ingrediënten zijn daarentegen ook van goede kwaliteit.
Service vriendelijk, vlot en oprecht. Hoofd van bediening moet geen (luid) functioneringsgesprek gaan voeren met personeel in t restaurant.
Derk S. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Top gegeten! We komen hier ook wel geregeld eten, het is gewoon heerlijk en betaalbaar. Pizza peasana en pizza carbonara speciaal zijn voor de vlees liefhebbers een aanrader! Je proeft de kwaliteit. Mijn vriendin is gek op de lasagne en spaghetti bebe met heel wel parmezaanse kaas ;)