La Cacerola

BG Weteringstraat 41 1017 SM Amsterdam Nederland Kaart
31-206279397

Over het restaurant La Cacerola

In 1958 opende La Cacerola voor het eerst haar deuren als Spaans restaurant. Aan het authentieke en romantische interieur in het historische pand aan de Weteringstraat is sindsdien vrijwel niets veranderd. Het restaurant wordt gerund door een groep vrienden met verschillende achtergronden. Chef/eigenaar Gustaaf heeft een achtergrond in de filosofie, daarnaast zijn er ontwerpers, juristen, een socioloog en een historicus werkzaam.

Gedurende de wintermaanden kiezen wij ervoor om veel gebruik te maken van (Hollands) wild. We willen jullie graag laten proeven dat wild niet uitgesproken sterk van smaak is. Op de juiste manier bereid heeft wild een zachte, toegankelijke en kruidige smaak. Daarnaast bestaat er geen gezonder vlees, zowel voor mens als milieu!

Uiteraard beperkt onze kaart zich niet tot wild, ook staan er vis en vegetarische gerechten op het menu.

Hopelijk tot snel in La Cacerola!

Meer informatie over restaurant La Cacerola

9,2

Jouw recensie over het restaurant La Cacerola

Allard A.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Een uitzonderlijk goed restaurant!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Wat een leuk restaurant, dankzij de yum punten hier terecht gekomen en blij dat we gegaan zijn. We hebben het 4 gangen menu genomen en een fles Roemeense rode wijn, echt heerlijk allemaal. Bediening was ook erg gastvrij en brachten gelijk een fles kraanwater en 2 glazen!!! Aanrader, zeker eens heengaan :):).
Anna R.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Heerlijk gegeten; buiten eten gezellig.. stoel aan onze tafel mag wel comfortabeler....
Harold W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Speciaal
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
We kwamen hier vanwege de goede recenssies. En wij vinden het een absolute aanrader. Ik eet 2x per week buiten de deur in amsterdam maar dit heeft ons aangenaam verrast. Heerlijk verrassend en smaakvolle combinaties met een heerlijke wijn. En dat alles voor een goede prijs kwaliteits verhouding.
Kathryn W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk eten en sfeer met goed bediening. Het enige min punt is het geluidsniveau. Als het druk is, is het echt te lawaaiig. Ze moeten een aantal geluidsdempende maatregelen nemen.
Liane R.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Heerlojk gegeten...voortreffelijk
Jolijn F.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
De 3e keer dat ik hier ben geweest; iedere keer weer een feestje!
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten met z'n tweeën. Bediening goed, maar nog wat jong en onervaren waarschijnlijk. Duurde soms even voordat je de aandacht kon trekken om iets te vragen/bestellen. Wel heel fijn dat je direct kosteloos water op tafel kreeg. Dit werd wel steeds opnieuw en op tijd aangevuld. Knus tentje, maar erg rumoerig. Waarschijnlijk door de hoge muren is het met wat groepjes in het restaurant erg lawaaiig. Wat dat betreft is de muziek die ook nog aan staat iets te veel als je elkaar wilt kunnen verstaan. Wij zaten net onder de smeedijzeren trap en dat is geen ideale plaats. Herrie door mensen die trap op en af gaan en bestek wat naar beneden, maar gelukkig niet op ons tafeltje viel. Wij hadden 4- gangen chef's menu en dat was echt een aanrader voor 39,50 p.p. In verhouding is de prijs van een fles Rioja ad 36,- dan wel weer wat aan de hoge kant, maar deze was wel erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar, maar misschien niet op een vrijdag want misschien daarom zo vol met groepjes?
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Het eten was heerlijk, de beide dames van de bediening super aardig. Ons plekje was niet zo leuk, en met twee groepen in dit kleine restaurant was het simpelweg te druk en te rumoerig.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Superlekker gegeten! Porties waren niet heel groot (dus niet voor grote eters) maar perfect van smaak! Echte aanrader voor de fijnproever.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij La Cacerola op 2e Kerstdag. Ze serveerden een verrassend vijf gangen diner voor 49,50 per persoon. Goed samengesteld en voortreffelijk van smaak. Dat gold voor de geporchereerde oester, maar zeker ook voor de rode mul, de wilde eend en de hazerug. Het dessert van ijs en warme chocolade vormden een prima afronding van dit kerstdiners. De bediening was vriendelijk en snel zodat we ruim op tijd waren voor onze voorstelling.
marieke L.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Sfeer restaurant, heerlijke gerechten en verrassende Hongaarse wijnen, kortom heerlijk gegeten en gedronken!
Jean-Paul T.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Gewoon een heel goed restaurant.
Jose M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten, we hadden de chefs choice en alle gerechten waren even lekker! De gastheer Hidde heeft ons goed en gezellig geholpen! Zeker een aanrader.
Paula O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten en prima service!
Poehtje S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Leuk knus restautant in gezellige buurt / 4 gangen diner zeer gevarieerd en zeer smakelijk / goede maar prijzige wijnen !!
Philo G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten met hele vriendelijke bediening. Top avond gehad!
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Superplek, eten geweldig, niet heel veel keus, maar dat is juist geruststellend, geen keuzestress, laat de chef maar beslissen. Porties niet heel groot, wat extra brood bij de gangen zou nog een overweging zijn.
Maar bovenal waren we verrast door de wijn, met een speciale kaart en een 'wijnboekje', waaronder natuurwijnen. En ze weten er ook wat van af.
Volgende week weer.
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijke wijn! Lekker eten, goede bediening. Zeer tevreden dus!