La Cacerola

BG Weteringstraat 41 1017 SM Amsterdam Nederland Kaart
31-206279397

Over het restaurant La Cacerola

In 1958 opende La Cacerola voor het eerst haar deuren als Spaans restaurant. Aan het authentieke en romantische interieur in het historische pand aan de Weteringstraat is sindsdien vrijwel niets veranderd. Het restaurant wordt gerund door een groep vrienden met verschillende achtergronden. Chef/eigenaar Gustaaf heeft een achtergrond in de filosofie, daarnaast zijn er ontwerpers, juristen, een socioloog en een historicus werkzaam.

Gedurende de wintermaanden kiezen wij ervoor om veel gebruik te maken van (Hollands) wild. We willen jullie graag laten proeven dat wild niet uitgesproken sterk van smaak is. Op de juiste manier bereid heeft wild een zachte, toegankelijke en kruidige smaak. Daarnaast bestaat er geen gezonder vlees, zowel voor mens als milieu!

Uiteraard beperkt onze kaart zich niet tot wild, ook staan er vis en vegetarische gerechten op het menu.

Hopelijk tot snel in La Cacerola!

Meer informatie over restaurant La Cacerola

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Schattig tentje. Heel klein. Supergoed eten en voor een redelijke prijs. We waren ongeveer € 110 kwijt voor drie supergoede gangen en wat wijn en bier. Goede wijn ook. De gastheer is een grappige man en heel relaxed.
paul B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Het 3 gangen menu was een heerlijke verrassing. En de bediening was zeer attent.
RobertJan D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Leuke sfeer, lekker eten en fijne locatie!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
La Cacerola is een klein restaurantje dat zich verscholen houdt aan een weinig opvallend straatje aan de rand van het Amsterdamse centrum. In het oude pand zijn de tafeltjes verdeeld over de begane grond en een balkonnetje. Aan de muur zowel blauw of bont tegelwerk maar ook modern schilderwerk. De service van de gastheer was uit de kunst: ter zake, informeel en hartelijk. Er kwam een flesje kraanwater en toast met olijfolie en een mouse van gerookte makreel met sambal en tomatenpuree op tafel. Als voorgerecht had ik de coquilles met een puree van aardpeer, coppa van wild zwijn en een beurre noisette. Het gerecht was lekker maar had werkelijk bijzonder kunnen zijn als het minder zout was geweest. Daarna had ik de rogvleugel met een saus van kappertjes, citroen en sjalot en geserveerd met geprakte aardappeltjes met peterselie: buitengewoon lekker. Een bezoek aan La Cacerola is zeker voor herhaling vatbaar.
Tanja P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Very nice environment and super friendly and efficient service. Very good food, sometime a liitle too salty but positively surprising dishes.
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Geweldig gegeten en gedronken in een super sfeervol zaakje met lieve en gezellige bediening. Niets op aan te merken, het eten was klassiek met een leuke twist in smaak of bereiding en mooi geportioneerd. Zeker een aanrader!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Prima, heerlijk, gezellig, betrokken en leuke bediening
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super knus, vrolijke bediening en heerlijk eten! Echte aanrader in een mooi rustig straatje en toch midden in het centrum.
Lucas H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten en fantastische service! Aanrader
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Het concept met 4 verrassingsmenu's spreek mij niet zo aan. De 2 entrees en de 2 hoofdgerechten ( beide vlees of vis ) vormden uiteindelijk toch de keuze van ons 3 gangen diner. De ontvangst was uiterst vriendelijk en de bediening bleef ook heel aangenaam. We kozen 2 x pompoen met draadjesvlees als vooraf en 1 x de heilbot met limoen. De pompoen was pittig gekruid en net te doen. De smaak was uitstekend. De heilbot was zeer smakelijk volgens mijn tafelgenoot. Voor het hoofdgerecht kozen we 2 x het staartstuk wat een klassieker is in dit restaurant. Een heerlijk stukje vlees met een prachtige roze bereiding. De zoetwatervis met bijlage was ook voortreffelijk. Het dessert, een gevulde cup cake, met een bessensaus en witte chocolade was ook zeer smakelijk. De prijs van € 34,- is aan de redelijke kant voor de goede kwaliteit Kortom weer uitstekend.
Gerrit .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De menu keuze is beperkt, want er stonden twee hoofdgerechten en twee voorgerechten op de kaart. Daarnaast kan je kiezen voor een verrassingsmenu. De wijnkaart is prima.
Bartones .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
10 dagen geleden met z'n drietjes gegeten bij La Cacerola.
Het restaurant ademt een hele eigen sfeer uit. Veel sfeer en romantiek. Weinig tafels die zorgen voor een mooie intimiteit.
Het eten was uitstekend. We hadden een 3 gangen verassingsmenu genomen.
Vooraf een bijzonder lekkere combinatie van aardpeer met coquilles en uitgebakken serranoham.
Als hoofdgerecht een heerlijk mals stuk vlees met een verfijnde frisse salade met een uitstekende dressing. Wel miste ik wat andere groentes. De frites waren geweldig.
Als dessert een vloeibare chocoladecake met ijs. Een echte traktatie.
De service was zonder meer een 10. De maitre d' is een perfecte gastheer. Hij heeft de juiste aandacht, verstand van het eten en weet een prima sfeer neer te zetten. En dat voor een bijbaan. Chapeau!

Paul S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
La Carecola heeft een simpele kaart (: dagmenu en een paar a la carte gerechten) die goed bereid en snel geserveerd worden. Bediening is zeer vriendelijk en de lokatie goed gelegen vlakbij de Vijzelstraat.
Joyce W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Wat een geweldig leuk restaurant. Van origine een Spaans restaurant en al sinds 1954 in business! Wij hadden gekozen voor het 6 gangen menu en het overtrof al onze verwachtingen. Elke gang was werkelijk om je vingers bij af te likken. Met passie klaargemaakt. De service was geweldig. Een superavond!
Genietert .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Via de site een tafeltje gereserveerd.
Ze waren nog niet klaar dus op het bankje buiten alvast genoten van een wijntje. Het broodje met olijfolie en makreeltapanade was heerlijk! Omdat we niet al te veel tijd hadden ivm voorstelling delamar niet 1 van de verrassingsmenu's 3-12 gangen genomen maar alleen een hoofdgerecht. Mijn runderhaas was heerlijk, de cassave frietjes met alternatief sausje super de groente wat minimaal. De uitgebreide visschotel van tafelgenoot super! De kaart met zijn 2 voor en 2 hoofdgerechten eenvoudig maar prima keuze uit te maken. Adremme en gezellige bediening. Minimalistische inrichting en aankleding OK met net onderhouden toilet. Een restaurant dat het waard is avondvullend van te genieten van 1 van de vele verrassingsmenu's.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Prettige sfeer. Het voorgerecht (pompoen met rundvlees) was een hoogstandje. Intiem door tafeltje in een soort niche. Bediening aardig en adequaat.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Een aantal weken geleden bij Cacerola het 6-gangen verrassingsmenu gegeten. Waanzinnig lekkere verrassende gerechten. Ceviche met kokos, coquilles mer pastinaak, pompoen met gezouten vlees alles was super lekker. De bediening was zeer attent en gezellig,we voelden ons zeer welkom.
Het decor is klassiek Spaans, erg veel karakter in het kleine pandje aan de Weteringstraat waar het eea welaan een opknapbeurt toe is. Komen zeer graag nog eens terug!
desireeholtappel .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Gezellig restaurant met super keuken! Bediening is zeer attent en vriendelijk en de gerechten van de kaart zijn klein maar erg fijn! Leuke plek om samen met je vriendin te gaan eten
Compay .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Uitzonderlijke gerechten, zeer fijn van smaak, heerlijk! Leuke bediening, de mensen hier houden duidelijk van hun vak. Absolute aanrader voor een avond lekker eten in een prachtig oud Amsterdams pand(je).
cryssiecrys .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heel gezellig, klein maar knus restaurant. Het eten was niet te ingewikkeld maar gewoon ontzettend lekker. Bediening vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.