La Cacerola

BG Weteringstraat 41 1017 SM Amsterdam Nederland Kaart
31-206279397

Over het restaurant La Cacerola

In 1958 opende La Cacerola voor het eerst haar deuren als Spaans restaurant. Aan het authentieke en romantische interieur in het historische pand aan de Weteringstraat is sindsdien vrijwel niets veranderd. Het restaurant wordt gerund door een groep vrienden met verschillende achtergronden. Chef/eigenaar Gustaaf heeft een achtergrond in de filosofie, daarnaast zijn er ontwerpers, juristen, een socioloog en een historicus werkzaam.

Gedurende de wintermaanden kiezen wij ervoor om veel gebruik te maken van (Hollands) wild. We willen jullie graag laten proeven dat wild niet uitgesproken sterk van smaak is. Op de juiste manier bereid heeft wild een zachte, toegankelijke en kruidige smaak. Daarnaast bestaat er geen gezonder vlees, zowel voor mens als milieu!

Uiteraard beperkt onze kaart zich niet tot wild, ook staan er vis en vegetarische gerechten op het menu.

Hopelijk tot snel in La Cacerola!

Meer informatie over restaurant La Cacerola

9,1

Jouw recensie over het restaurant La Cacerola

Jose M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten, we hadden de chefs choice en alle gerechten waren even lekker! De gastheer Hidde heeft ons goed en gezellig geholpen! Zeker een aanrader.
Paula O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten en prima service!
Poehtje S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Leuk knus restautant in gezellige buurt / 4 gangen diner zeer gevarieerd en zeer smakelijk / goede maar prijzige wijnen !!
Philo G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten met hele vriendelijke bediening. Top avond gehad!
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Superplek, eten geweldig, niet heel veel keus, maar dat is juist geruststellend, geen keuzestress, laat de chef maar beslissen. Porties niet heel groot, wat extra brood bij de gangen zou nog een overweging zijn.
Maar bovenal waren we verrast door de wijn, met een speciale kaart en een 'wijnboekje', waaronder natuurwijnen. En ze weten er ook wat van af.
Volgende week weer.
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijke wijn! Lekker eten, goede bediening. Zeer tevreden dus!
Lieke T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Lekker eten, ietwat aan de zoute kant. leuke bediening. Goede wijnadviezen.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Toprestaurant met vriendelijke service!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Eerlijke, mediterrane keuken. Goede gerechten zonder poespas, prima ontvangst en bediening. Wijnen waren soms wel erg aan de prijs (7,50 euro). Misschien een idee om meteen ook een kaart te geven met de prijzen van de drank, dat is wel zo attent.
Vicentiu V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Top eten en leuke bediening!
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Een restaurantje verborgen onder een groene klimop, een romantische aankomst. We worden hartelijk ontvangen door een dame die goed op de hoogte is van de kaart en de wijnen. Ze is op een prettige manier aanwezig en vult zonder te vragen het tafelwater bij.
We eten een driegangen menu van de chef, er wordt rekening gehouden met 1 zwangere. Voorgerecht bestaat uit een heerlijk taartje uit de oven met hert, pompoen en kaas, echt om te smullen! Hoofdgerecht was neustong met aardappeltjes en peterselie. Ik vond het heerlijk, mijn disgenoot vond de kappertjes die als laagje op de vis zaten iets te zuur. De vis zelf smaakte niet echt naar vis omdat het een redelijk volle botersmaak had maar wel lekker. Toetje vonden we beiden heerlijk! Chocolademoulle met een bolletje ijs en een fruitig sausje en crumble. Heerlijk! Al met al een aanrader en heel redelijk geprijsd.
Enige minpuntje maar daar kan de eigenaar niks aan doen. Er zat een groepje ietwat schreeuwerige zuidas collega's. Ik hoop juist dat dit tentje behouden blijft voor de buurt en niet teveel popi-jopi types gaat aantrekken. Dan behoudt het zijn charme.
Ronald A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gastvrij, gul en lekker. Een heerlijke avond.
jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het 4- gangenkeuzenmenu (plus uitstekende amuses) zat goed in elkaar. Op het hoofdgerecht na was alles buitengewoon smakelijk en letterlijk verrassend. Alleen het hoofdgerecht - lamskarbonade - viel hierbij een beetje uit de toon doordat het vergeleken met alle andere gangen vrij grof was, en niet helemaal op hetzelfde niveau. Als geheel gingen we zeer tevreden naar huis
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Schattig tentje. Heel klein. Supergoed eten en voor een redelijke prijs. We waren ongeveer € 110 kwijt voor drie supergoede gangen en wat wijn en bier. Goede wijn ook. De gastheer is een grappige man en heel relaxed.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Het 3 gangen menu was een heerlijke verrassing. En de bediening was zeer attent.
RobertJan D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Leuke sfeer, lekker eten en fijne locatie!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
La Cacerola is een klein restaurantje dat zich verscholen houdt aan een weinig opvallend straatje aan de rand van het Amsterdamse centrum. In het oude pand zijn de tafeltjes verdeeld over de begane grond en een balkonnetje. Aan de muur zowel blauw of bont tegelwerk maar ook modern schilderwerk. De service van de gastheer was uit de kunst: ter zake, informeel en hartelijk. Er kwam een flesje kraanwater en toast met olijfolie en een mouse van gerookte makreel met sambal en tomatenpuree op tafel. Als voorgerecht had ik de coquilles met een puree van aardpeer, coppa van wild zwijn en een beurre noisette. Het gerecht was lekker maar had werkelijk bijzonder kunnen zijn als het minder zout was geweest. Daarna had ik de rogvleugel met een saus van kappertjes, citroen en sjalot en geserveerd met geprakte aardappeltjes met peterselie: buitengewoon lekker. Een bezoek aan La Cacerola is zeker voor herhaling vatbaar.
Tanja P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Very nice environment and super friendly and efficient service. Very good food, sometime a liitle too salty but positively surprising dishes.
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Geweldig gegeten en gedronken in een super sfeervol zaakje met lieve en gezellige bediening. Niets op aan te merken, het eten was klassiek met een leuke twist in smaak of bereiding en mooi geportioneerd. Zeker een aanrader!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Prima, heerlijk, gezellig, betrokken en leuke bediening