La Cacerola

BG Weteringstraat 41 1017 SM Amsterdam Nederland Kaart
31-206279397

Over restaurant La Cacerola

In 1958 opende La Cacerola voor het eerst haar deuren als Spaans restaurant. Aan het authentieke en romantische interieur in het historische pand aan de Weteringstraat is sindsdien vrijwel niets veranderd. Het restaurant wordt gerund door een groep vrienden met verschillende achtergronden. Chef/eigenaar Gustaaf heeft een achtergrond in de filosofie, daarnaast zijn er ontwerpers, juristen, een socioloog en een historicus werkzaam.

Gedurende de wintermaanden kiezen wij ervoor om veel gebruik te maken van (Hollands) wild. We willen jullie graag laten proeven dat wild niet uitgesproken sterk van smaak is. Op de juiste manier bereid heeft wild een zachte, toegankelijke en kruidige smaak. Daarnaast bestaat er geen gezonder vlees, zowel voor mens als milieu!

Uiteraard beperkt onze kaart zich niet tot wild, ook staan er vis en vegetarische gerechten op het menu.

Hopelijk tot snel in La Cacerola!

Meer informatie over restaurant La Cacerola

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super knus, vrolijke bediening en heerlijk eten! Echte aanrader in een mooi rustig straatje en toch midden in het centrum.
Lucas H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten en fantastische service! Aanrader
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Het concept met 4 verrassingsmenu's spreek mij niet zo aan. De 2 entrees en de 2 hoofdgerechten ( beide vlees of vis ) vormden uiteindelijk toch de keuze van ons 3 gangen diner. De ontvangst was uiterst vriendelijk en de bediening bleef ook heel aangenaam. We kozen 2 x pompoen met draadjesvlees als vooraf en 1 x de heilbot met limoen. De pompoen was pittig gekruid en net te doen. De smaak was uitstekend. De heilbot was zeer smakelijk volgens mijn tafelgenoot. Voor het hoofdgerecht kozen we 2 x het staartstuk wat een klassieker is in dit restaurant. Een heerlijk stukje vlees met een prachtige roze bereiding. De zoetwatervis met bijlage was ook voortreffelijk. Het dessert, een gevulde cup cake, met een bessensaus en witte chocolade was ook zeer smakelijk. De prijs van € 34,- is aan de redelijke kant voor de goede kwaliteit Kortom weer uitstekend.
Gerrit .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De menu keuze is beperkt, want er stonden twee hoofdgerechten en twee voorgerechten op de kaart. Daarnaast kan je kiezen voor een verrassingsmenu. De wijnkaart is prima.
Bartones .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
10 dagen geleden met z'n drietjes gegeten bij La Cacerola.
Het restaurant ademt een hele eigen sfeer uit. Veel sfeer en romantiek. Weinig tafels die zorgen voor een mooie intimiteit.
Het eten was uitstekend. We hadden een 3 gangen verassingsmenu genomen.
Vooraf een bijzonder lekkere combinatie van aardpeer met coquilles en uitgebakken serranoham.
Als hoofdgerecht een heerlijk mals stuk vlees met een verfijnde frisse salade met een uitstekende dressing. Wel miste ik wat andere groentes. De frites waren geweldig.
Als dessert een vloeibare chocoladecake met ijs. Een echte traktatie.
De service was zonder meer een 10. De maitre d' is een perfecte gastheer. Hij heeft de juiste aandacht, verstand van het eten en weet een prima sfeer neer te zetten. En dat voor een bijbaan. Chapeau!

Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Als je binnen komt waan je jezelf in een leuk knus restaurantje waar lekker Spaanse gerechtjes worden geserveerd. Ik koos voor het 4 gangen verrassingsmenu.
Je krijgt water van het huis en brood met olijfolie en een smakelijk smeersel wat naar zalm smaakte. Het 1e gerecht was gestoofd rundvlees met pompoen en gegratineerde kaas. Was erg smaakvol en pikant. 2e gerecht was een ceviche van heilbot. Lekker maar niet heel bijzonder. 3e gerecht was het hoofdgerecht wat bestond uit 4 stukjes rundvlees, paar stukjes pompoen, fijn gesneden paprika op smaak gemaakt en een klein bakje met crunsh. Alleen de 4 tukjes vlees kon je beschouwen als volwaardig de rest diende als garnituur. Ook vonden we het vreemd dat we hier geen groente en patat, rijst of iets dergelijks bij kregen. Het nagerecht was een bord met opgeklopt eiwit, gesmolten vanille ijs (Dit hoorde ook gesmolten te zijn) en karamelsaus. Met karamel en vanille maak je alles lekker, maar dit was evenals het hoofdgerecht ook geen volwaardig nagerecht.
Al met al niet voor herhaling vatbaar, zeker de prijs kwaliteitsverhouding klopt niet en je mag verwachten dat je volwaardige gerechten krijgt. Service was niet optimaal, dit had meer te maken met de bezetting van het personeel, want de inzet was goed! Het decor is zo als gezegd leuk en knus. Als het vol zit dan zit je ook echt wel op elkaar en de stoeltjes zitten niet comfortabel.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
La Carecola heeft een simpele kaart (: dagmenu en een paar a la carte gerechten) die goed bereid en snel geserveerd worden. Bediening is zeer vriendelijk en de lokatie goed gelegen vlakbij de Vijzelstraat.
Joyce R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Wat een geweldig leuk restaurant. Van origine een Spaans restaurant en al sinds 1954 in business! Wij hadden gekozen voor het 6 gangen menu en het overtrof al onze verwachtingen. Elke gang was werkelijk om je vingers bij af te likken. Met passie klaargemaakt. De service was geweldig. Een superavond!
Genietert .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Via de site een tafeltje gereserveerd.
Ze waren nog niet klaar dus op het bankje buiten alvast genoten van een wijntje. Het broodje met olijfolie en makreeltapanade was heerlijk! Omdat we niet al te veel tijd hadden ivm voorstelling delamar niet 1 van de verrassingsmenu's 3-12 gangen genomen maar alleen een hoofdgerecht. Mijn runderhaas was heerlijk, de cassave frietjes met alternatief sausje super de groente wat minimaal. De uitgebreide visschotel van tafelgenoot super! De kaart met zijn 2 voor en 2 hoofdgerechten eenvoudig maar prima keuze uit te maken. Adremme en gezellige bediening. Minimalistische inrichting en aankleding OK met net onderhouden toilet. Een restaurant dat het waard is avondvullend van te genieten van 1 van de vele verrassingsmenu's.
Change .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Prettige sfeer. Het voorgerecht (pompoen met rundvlees) was een hoogstandje. Intiem door tafeltje in een soort niche. Bediening aardig en adequaat.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Een aantal weken geleden bij Cacerola het 6-gangen verrassingsmenu gegeten. Waanzinnig lekkere verrassende gerechten. Ceviche met kokos, coquilles mer pastinaak, pompoen met gezouten vlees alles was super lekker. De bediening was zeer attent en gezellig,we voelden ons zeer welkom.
Het decor is klassiek Spaans, erg veel karakter in het kleine pandje aan de Weteringstraat waar het eea welaan een opknapbeurt toe is. Komen zeer graag nog eens terug!
Desireeholtappel .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Gezellig restaurant met super keuken! Bediening is zeer attent en vriendelijk en de gerechten van de kaart zijn klein maar erg fijn! Leuke plek om samen met je vriendin te gaan eten
Compay .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Uitzonderlijke gerechten, zeer fijn van smaak, heerlijk! Leuke bediening, de mensen hier houden duidelijk van hun vak. Absolute aanrader voor een avond lekker eten in een prachtig oud Amsterdams pand(je).
Cryssiecrys .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heel gezellig, klein maar knus restaurant. Het eten was niet te ingewikkeld maar gewoon ontzettend lekker. Bediening vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het reserveringssysteem kan wat aandacht gebruiken. Via de website een reservering geplaatst en nog een mail ter bevestiging. Maar op de avons zelf kwamen we erachter dat de reservering niet doorgekomen was en het restaurant volgeboekt. De volgende keer plegen we maar een telefoontje.
Gelukkig met wat passen en meten een tafel gekregen die pas om hals negen geboekt was. Het eten is prima in orde. Een aantal verrassingsmenu's en een beperkte kaart. Gemarineerde heilbot, een taartje van pompoen, draadjesvlees en mascarpone en heelijk gegrilld vlees. De spätburgunder werd perfect op temperatuur geserveerd. Leuke frisse bediening. Een aanradertje!
Noëlle H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten. Picanha was echt lekker. Kleine kaart, maar wat er op staat is dan ook echt lekker en niet duur.
J O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Prima gegeten, goed klaar gemaakt, ceviche van heilbot, cocquiles JJ, smakelijk. Weinig keus vanwege de kleine a la carte kaart, verder wel verrassingsmenu's, maar als je niet alles wil eten, is de keus zeer beperkt. Perfecte lokatie. Nog niet ontdekt door toeristen. De trap naar boven, naar de keuken en wc's, is minder. Ook spinrag aan de muren. Daar zit nog een verbeterpunt.
Silva E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Héérlijk gegeten & fantastische bediening. Verrassingsmenu was super, uitgebreide wijnkaart, relaxte sfeer. Helemaal top!
HW W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Niet veranderd sinds 1958. Een betere aanbeveling voor het decor van dit restaurant bestaat niet. Het eten is niet meer Spaans, maar nog steeds erg goed. Het driegangen verrassingsmenu moet natuurlijk geheim blijven, maar was het bezoek meer dan waard: alles precies goed gebakken en gegaard, een mooie combinatie van smaken en smaakjes, geen verwarrende lifjes en lafjes. En een vrolijke opgewekte bediening, zonder de Amsterdamse arrogantie die de sfeer zo kan domineren.
Volkert3 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Klein gezellig tentje met super keuken! Bediening zeer attent en vriendelijk. Kaart klein maar erg fijn! Terugkomer dit. top plek om met klein gezelschap erg lekker te eten!