La Buvette

Coolsingel 104 3011 AG Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Buvette

Weelderig in stijl en smaak

Chique zaak aan de Coolsingel, in het monumentale Erasmushuis, La Buvette. Bijna alles op de Franse kaart wordt huisgemaakt met kwaliteitsproducten, en op het terras hebben ze ook een traiteur en boulangerie. Binnen marmer en goud alsof je een weelderig grand café uit de jaren veertig binnenstapt. Voor een receptie van allure de ideale plek!

Halve fles mineraalwater

Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Hele leuke zaak, wel een beetje verstopt. Wij hebben er geluncht met een lekkere wijn erbij. De service is heel goed en het eten ook echt lekker! Het is een aanrader!
P K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Lunch van Croque Madam en Roerei zalm avocado. Mooi vers brood, ham op de Croque prima evenals de zalm bij het Roerei. Dat zijn toch de ingrediënten waarvan de kwaliteit nogal eens minder is, maar hier dus niet. Een bruin biertje van Tongerlo maakt gelukkig. Goede bediening en een sfeervolle ambiance in het hart van Rotterdam, het oude HBU-gebouw aan de Coolsingel. Wij komen terug.
Carlijn A.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Hier op een regenachtige zondagmiddag wezen lunchen. Het was erg rustig. Super vriendelijke bediening. Eten werd snel geserveerd. We hadden de steak tartaar en een broodje met huisgemaakte filet americain. We hebben zitten smullen. We komen zeker terug!
J.A. D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekende keuken. Vriendelijk personeel. We komen graag terug.
Hugo M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Een heerlijke nieuwe aanwinst in Rotterdam, super centraal. Ben erg benieuwd naar de uitbreiding en het terras in de zomer. Gerechten uit eigen keuken, spannend, nieuw en nooit te gek. Verse ingrediënten! Kleine kaart met uitgebalanceerde keuze, voor ieder wat wils. Prijzen zijn zeer goed.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
In de week na kerst hier met mijn nichtje wezen lunchen. De locatie is fantastisch en doet recht aan de mooie historie van het Erasmushuis.

Mijn steak tartare was heel goed, al vond ik het wel vreemd dat hij geserveerd werd met een zacht gekookt ei, in plaats van een rauw ei.

Mijn nichtje had een salade met kip sous vide gegaard die ook zeer smakelijk was.

In de bediening soms nog wat onwennig, maar dit restaurant heeft alle potentie om de lunchspot van Rotterdam te worden die Rotterdam verdient.
Proever1008 H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Leuke ontvangst, goede bediening en gezellige ontspannen sfeer. Heerlijke redelijk geprijsde lunchgerechten. De broodjes waren heerlijk krokant (maar niet hard) en luchtig. Wij combineerden een drietal broodjes met 2 plateaus en dat was super. Iedereen had voldoende te eten. Enige minpuntje/teleurstelling was het ontbreken van een wijnkaart en (echte) Champagne. Dit moet er wel komen wil je je echt in, NYC, Londen of Parijs wanen zoals de Buik van Rotterdam het omschrijft. Verder een heerlijke en goed verzorgde lunch gehad. Voor herhaling vatbaar.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Mooie plek en prima eten en service; we komen terug !
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Fantastische plek! Zeer vriendelijke bediening en aparte inrichting. Prachtige plek met direct uitzicht op de Coolsingel. Mooie kaart met heerlijke gerechten. Wij namen de zalm met roerei, echt fantastisch! De zalm was heerlijk! En dit alles zeer schappelijk geprijsd. Wij komen zeker terug!
Annemieke K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Leuke nieuwe zaak aan de Coolsingel, op de begane grond van het oude HBU gebouw. Toffe locatie, gelegen in een van de weinige gebouwen die overeind zijn blijven staan tijdens het bombardement. Frans petit restaurant, luxe interieur, je kunt echt zien dat er aandacht aan is besteed. Enthousiast personeel, tijd voor een praatje. Afgelopen zaterdag hier in het zonnetje op het terras gezeten, heerlijke plek om even de beentjes te strekken na een dagje shoppen ! De croque madame was echt heerlijk. Leuke kaart met mooie, originele gerechten. We komen zeker terug !
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dit restaurant zit nog in de opstartfase van een enorm leuk concept en in het midden van het centrum van Rotterdam. Wij hebben hier inmiddels twee keer mogen genieten van North Sea Round Town en de heerlijke muziek van Maya Christina. Vanzelfsprekend hebben we een heerlijke lunch gehad : toast met zalm, roerei en avocado. Heerlijk!

De inrichting is bijzonder te noemen, in het oude bedrijfsrestaurant met moderne zithoekjes en lounge plekken bij het raam. De service is goed en professioneel.

Minpunten
- Capaciteit
- Kinderstoeltjes niet aanwezig?

Pluspunten
+++ prijs-kwaliteitsverhouding