La Buvette

Coolsingel 104 3011 AG Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Buvette

Weelderig in stijl en smaak

Chique zaak aan de Coolsingel, in het monumentale Erasmushuis, La Buvette. Bijna alles op de Franse kaart wordt huisgemaakt met kwaliteitsproducten, en op het terras hebben ze ook een traiteur en boulangerie. Binnen marmer en goud alsof je een weelderig grand café uit de jaren veertig binnenstapt. Voor een receptie van allure de ideale plek!

Halve fles mineraalwater

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant La Buvette

Vanessa K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Er is iets verandert bij La Buvette. Mijn eerste twee bezoeken waren uitmuntend en heb hierom ook lovende kritieken op Tripadvisor geplaatst. Nu weer een paar keer geweest en merk echt verschil in kwaliteit (bediening en eten). Dit vind ik jammer. Helaas moet ik daarom ook een lagere beoordeling geven dan diegene die ik op Tripadvisor heb gegeven.
Talitha N.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
La Buvette is een van mijn favoriete plekken in het centrum om te lunchen. Ik waan me in een chique Franse bistro maar gelukkig is het toch laagdrempelig en betaalbaar. Eigenlijk is alles op de lunchkaart aan te raden en de cappuccino vind ik ook erg lekker.
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Op 1 december samen met een vriendin geluncht in La Buvette. Leuke plek en aardige bediening. Het eten is echter voor verbetering vatbaar. De croque monsieur van mijn vriendin was prima. Mijn eggs Benedict waren echter slecht bereid. Het eiwit van de eieren was snotterig en het eigeel was hard gekookt. Ik kom hier niet snel meer terug.
Jelle M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Gegeten op zaterdag 25 november. Super bediening. Vriendelijk en vol aandacht of alles goed smaakt. We moesten naar theater en daarom al 18.15 aan tafel. Dat had ik van te voren verteld en alles liep perfect op schema, zonder het gevoel te hebben gehaast te zijn.
Hoofdgerecht sucade smaakte perfect, partner had buikspek ook heerlijk. Dessert van kaasjes met uitleg en prima op smaak/temperatuur. Goddelijk bourgogne wijn. Top dus. Restaurant is oud bankgebouw bijzonder om in een bank te eten ????
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Mijn vriend en ik hebben geluncht bij La Buvette. De steak tartaar was ok, maar er zat erg weinig garnituur bij. De eggs benedict waren een echte teleurstelling. De hollandaisesaus ontbrak, er zaten enkel wat druppels van een onbekend sausje bij. Zonde. De bediening was vriendelijk, maar liet nogal wat steken vallen. Voor ons geen tweede keer.
cathrien V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij hadden het wild-menu van de chef. Het dessert paste daar wat minder bij.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gisteravond hebben wij hier heerlijk gegeten. Onze complimenten voor de ambitieuze chef !! Er hangt een fijne sfeer in het restaurant en je hebt goed uitzicht op de Coolsingel. Het restaurant is nog niet zo lang open voor het diner, daardoor zijn er nog wel wat kleine verbeterpunten. Maar wij hebben een hele fijne avond gehad.
Caroline L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Het was het allemaal net niet.... Te weinig personeel, te weinig attentie, te weinig en jammie op je bord, verkeerde muziek, veel te hard gekletter van gewassen bestek terwijl je nog aan het eten bent. Zoveel fout gegaan dan verwacht je bij de koffie wel een suggestie van: wilt u nog een koffie van het huis of zo iets. Weinig initiatief!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Uitstekende gerechten, met veel zorg en smaak bereid.
De porties bij het 3-gangenmenu (voor- en hoofdgerecht) waren zo klein, dat we er patat bij besteld hebben.
Hier werd overigens snel en correct op gereageerd.
Het wachten op het eerste gerecht duurde erg lang.
sil B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Hadden gehoord dat ze vanaf 3 okt open zijn voor diner en hebben het meteen uitgeprobeerd. Wat hebben we zalig gegeten! Heerlijke kreeft buiten de kaart om door de chef en uit de desserts was het moeilijk kiezen. Zeer vriendelijke service en het uitzicht op de Coolsingel is uniek. Wij zijn verkocht en gaan zeker terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De service was prima, vriendelijke bediening. Had er echter meer van verwacht de Steak tartare was simpel weinig smaak en te klein., De zaak heeft voor mij geen warme gezellige uitstraling.
Anja H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
We hebben genoten van ee heerlijke lunch met huisgemaakte filet americain en vriendelijke nette bediening.
Ik heb in de recencie rustige plek aangegeven dat was voor binnen maar wij hebben lekker buiten gezeten in een stukje groen aan de Coolsingel hartje Rotterdam dus ! Wij houden van de stad en de drukte die daar bij hoort.
Binnenkort ook dineren bij La Buvette is, is nu nog niet mogelijk, maar gaan we zeker doen.
Beste Anja,
Hartelijk dank voor mooie recensie. Momenteel kunt u alleen op vrijdagavond bij ons dineren, vanaf oktober kan dit vijf dagen per week. We zullen tzt onze openingstijden bekendmaken.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Moderne inrichting , uitzicht op de Coolsingel.
Vriendelijke alerte bediening.
Wij waren hier voor een lunch en hadden een heerlijk verse baguette met tartaar en een zelfgemaakte saus .
Een klein flesje champagne was niet voorradig wel twee glaasjes lekker droge crémant.
Goede koffie en redelijke prijzen.
Beste Pingrid,
Dankjewel voor uw recensie. Fijn om te lezen dat alles naar wens is. Hopelijk mogen we u binnenkort weer verwelkomen.
groeten Patricia en Martin
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Hele leuke zaak, wel een beetje verstopt. Wij hebben er geluncht met een lekkere wijn erbij. De service is heel goed en het eten ook echt lekker! Het is een aanrader!
Beste Lisette,
Bedankt voor uw recensie. Mede omdat we 'een beetje verstopt' zitten in dit monumentale pand, kunnen we uw aanrader goed gebruiken!
P K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Lunch van Croque Madam en Roerei zalm avocado. Mooi vers brood, ham op de Croque prima evenals de zalm bij het Roerei. Dat zijn toch de ingrediënten waarvan de kwaliteit nogal eens minder is, maar hier dus niet. Een bruin biertje van Tongerlo maakt gelukkig. Goede bediening en een sfeervolle ambiance in het hart van Rotterdam, het oude HBU-gebouw aan de Coolsingel. Wij komen terug.
Beste,
Wauw, we voelen ons zeer vereerd met deze uitmuntende recensie. Veel dank!
Hopelijk komt u binnenkort ook ons diner proeven. Nu nog alleen op vrijdag maar binnenkort kunt u vijf avonden in de week bij ons dineren.
Tot ziens,
Carlijn A.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Hier op een regenachtige zondagmiddag wezen lunchen. Het was erg rustig. Super vriendelijke bediening. Eten werd snel geserveerd. We hadden de steak tartaar en een broodje met huisgemaakte filet americain. We hebben zitten smullen. We komen zeker terug!
Beste Carlijn,
We voelen ons zeer vereerd met uw mooie recensie. Bedankt dat u deze ervaring wilde delen.
J.A. D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekende keuken. Vriendelijk personeel. We komen graag terug.
Hugo M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Een heerlijke nieuwe aanwinst in Rotterdam, super centraal. Ben erg benieuwd naar de uitbreiding en het terras in de zomer. Gerechten uit eigen keuken, spannend, nieuw en nooit te gek. Verse ingrediënten! Kleine kaart met uitgebalanceerde keuze, voor ieder wat wils. Prijzen zijn zeer goed.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
In de week na kerst hier met mijn nichtje wezen lunchen. De locatie is fantastisch en doet recht aan de mooie historie van het Erasmushuis.

Mijn steak tartare was heel goed, al vond ik het wel vreemd dat hij geserveerd werd met een zacht gekookt ei, in plaats van een rauw ei.

Mijn nichtje had een salade met kip sous vide gegaard die ook zeer smakelijk was.

In de bediening soms nog wat onwennig, maar dit restaurant heeft alle potentie om de lunchspot van Rotterdam te worden die Rotterdam verdient.
Proever1008 H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Leuke ontvangst, goede bediening en gezellige ontspannen sfeer. Heerlijke redelijk geprijsde lunchgerechten. De broodjes waren heerlijk krokant (maar niet hard) en luchtig. Wij combineerden een drietal broodjes met 2 plateaus en dat was super. Iedereen had voldoende te eten. Enige minpuntje/teleurstelling was het ontbreken van een wijnkaart en (echte) Champagne. Dit moet er wel komen wil je je echt in, NYC, Londen of Parijs wanen zoals de Buik van Rotterdam het omschrijft. Verder een heerlijke en goed verzorgde lunch gehad. Voor herhaling vatbaar.