La Buvette

Coolsingel 104 3011 AG Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Buvette

Weelderig in stijl en smaak

Chique zaak aan de Coolsingel, in het monumentale Erasmushuis, La Buvette. Bijna alles op de Franse kaart wordt huisgemaakt met kwaliteitsproducten, en op het terras hebben ze ook een traiteur en boulangerie. Binnen marmer en goud alsof je een weelderig grand café uit de jaren veertig binnenstapt. Voor een receptie van allure de ideale plek!

Halve fles mineraalwater

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant La Buvette

Caroline L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Het was het allemaal net niet.... Te weinig personeel, te weinig attentie, te weinig en jammie op je bord, verkeerde muziek, veel te hard gekletter van gewassen bestek terwijl je nog aan het eten bent. Zoveel fout gegaan dan verwacht je bij de koffie wel een suggestie van: wilt u nog een koffie van het huis of zo iets. Weinig initiatief!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Uitstekende gerechten, met veel zorg en smaak bereid.
De porties bij het 3-gangenmenu (voor- en hoofdgerecht) waren zo klein, dat we er patat bij besteld hebben.
Hier werd overigens snel en correct op gereageerd.
Het wachten op het eerste gerecht duurde erg lang.
sil B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Hadden gehoord dat ze vanaf 3 okt open zijn voor diner en hebben het meteen uitgeprobeerd. Wat hebben we zalig gegeten! Heerlijke kreeft buiten de kaart om door de chef en uit de desserts was het moeilijk kiezen. Zeer vriendelijke service en het uitzicht op de Coolsingel is uniek. Wij zijn verkocht en gaan zeker terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De service was prima, vriendelijke bediening. Had er echter meer van verwacht de Steak tartare was simpel weinig smaak en te klein., De zaak heeft voor mij geen warme gezellige uitstraling.
Anja H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
We hebben genoten van ee heerlijke lunch met huisgemaakte filet americain en vriendelijke nette bediening.
Ik heb in de recencie rustige plek aangegeven dat was voor binnen maar wij hebben lekker buiten gezeten in een stukje groen aan de Coolsingel hartje Rotterdam dus ! Wij houden van de stad en de drukte die daar bij hoort.
Binnenkort ook dineren bij La Buvette is, is nu nog niet mogelijk, maar gaan we zeker doen.
Beste Anja,
Hartelijk dank voor mooie recensie. Momenteel kunt u alleen op vrijdagavond bij ons dineren, vanaf oktober kan dit vijf dagen per week. We zullen tzt onze openingstijden bekendmaken.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Moderne inrichting , uitzicht op de Coolsingel.
Vriendelijke alerte bediening.
Wij waren hier voor een lunch en hadden een heerlijk verse baguette met tartaar en een zelfgemaakte saus .
Een klein flesje champagne was niet voorradig wel twee glaasjes lekker droge crémant.
Goede koffie en redelijke prijzen.
Beste Pingrid,
Dankjewel voor uw recensie. Fijn om te lezen dat alles naar wens is. Hopelijk mogen we u binnenkort weer verwelkomen.
groeten Patricia en Martin
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Hele leuke zaak, wel een beetje verstopt. Wij hebben er geluncht met een lekkere wijn erbij. De service is heel goed en het eten ook echt lekker! Het is een aanrader!
Beste Lisette,
Bedankt voor uw recensie. Mede omdat we 'een beetje verstopt' zitten in dit monumentale pand, kunnen we uw aanrader goed gebruiken!
P K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Lunch van Croque Madam en Roerei zalm avocado. Mooi vers brood, ham op de Croque prima evenals de zalm bij het Roerei. Dat zijn toch de ingrediënten waarvan de kwaliteit nogal eens minder is, maar hier dus niet. Een bruin biertje van Tongerlo maakt gelukkig. Goede bediening en een sfeervolle ambiance in het hart van Rotterdam, het oude HBU-gebouw aan de Coolsingel. Wij komen terug.
Beste,
Wauw, we voelen ons zeer vereerd met deze uitmuntende recensie. Veel dank!
Hopelijk komt u binnenkort ook ons diner proeven. Nu nog alleen op vrijdag maar binnenkort kunt u vijf avonden in de week bij ons dineren.
Tot ziens,
Carlijn A.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Hier op een regenachtige zondagmiddag wezen lunchen. Het was erg rustig. Super vriendelijke bediening. Eten werd snel geserveerd. We hadden de steak tartaar en een broodje met huisgemaakte filet americain. We hebben zitten smullen. We komen zeker terug!
Beste Carlijn,
We voelen ons zeer vereerd met uw mooie recensie. Bedankt dat u deze ervaring wilde delen.
J.A. D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Uitstekende keuken. Vriendelijk personeel. We komen graag terug.
Hugo M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Een heerlijke nieuwe aanwinst in Rotterdam, super centraal. Ben erg benieuwd naar de uitbreiding en het terras in de zomer. Gerechten uit eigen keuken, spannend, nieuw en nooit te gek. Verse ingrediënten! Kleine kaart met uitgebalanceerde keuze, voor ieder wat wils. Prijzen zijn zeer goed.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
In de week na kerst hier met mijn nichtje wezen lunchen. De locatie is fantastisch en doet recht aan de mooie historie van het Erasmushuis.

Mijn steak tartare was heel goed, al vond ik het wel vreemd dat hij geserveerd werd met een zacht gekookt ei, in plaats van een rauw ei.

Mijn nichtje had een salade met kip sous vide gegaard die ook zeer smakelijk was.

In de bediening soms nog wat onwennig, maar dit restaurant heeft alle potentie om de lunchspot van Rotterdam te worden die Rotterdam verdient.
Proever1008 H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Leuke ontvangst, goede bediening en gezellige ontspannen sfeer. Heerlijke redelijk geprijsde lunchgerechten. De broodjes waren heerlijk krokant (maar niet hard) en luchtig. Wij combineerden een drietal broodjes met 2 plateaus en dat was super. Iedereen had voldoende te eten. Enige minpuntje/teleurstelling was het ontbreken van een wijnkaart en (echte) Champagne. Dit moet er wel komen wil je je echt in, NYC, Londen of Parijs wanen zoals de Buik van Rotterdam het omschrijft. Verder een heerlijke en goed verzorgde lunch gehad. Voor herhaling vatbaar.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Mooie plek en prima eten en service; we komen terug !
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Fantastische plek! Zeer vriendelijke bediening en aparte inrichting. Prachtige plek met direct uitzicht op de Coolsingel. Mooie kaart met heerlijke gerechten. Wij namen de zalm met roerei, echt fantastisch! De zalm was heerlijk! En dit alles zeer schappelijk geprijsd. Wij komen zeker terug!
Annemieke K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Leuke nieuwe zaak aan de Coolsingel, op de begane grond van het oude HBU gebouw. Toffe locatie, gelegen in een van de weinige gebouwen die overeind zijn blijven staan tijdens het bombardement. Frans petit restaurant, luxe interieur, je kunt echt zien dat er aandacht aan is besteed. Enthousiast personeel, tijd voor een praatje. Afgelopen zaterdag hier in het zonnetje op het terras gezeten, heerlijke plek om even de beentjes te strekken na een dagje shoppen ! De croque madame was echt heerlijk. Leuke kaart met mooie, originele gerechten. We komen zeker terug !
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dit restaurant zit nog in de opstartfase van een enorm leuk concept en in het midden van het centrum van Rotterdam. Wij hebben hier inmiddels twee keer mogen genieten van North Sea Round Town en de heerlijke muziek van Maya Christina. Vanzelfsprekend hebben we een heerlijke lunch gehad : toast met zalm, roerei en avocado. Heerlijk!

De inrichting is bijzonder te noemen, in het oude bedrijfsrestaurant met moderne zithoekjes en lounge plekken bij het raam. De service is goed en professioneel.

Minpunten
- Capaciteit
- Kinderstoeltjes niet aanwezig?

Pluspunten
+++ prijs-kwaliteitsverhouding