La Buona Forchetta

Vijzelstraat 103 1017 HH Amsterdam Nederland Kaart
31-203638196

Over het restaurant La Buona Forchetta

Met open armen

Dagje Amsterdam? Sluit deze dan gezellig af bij La buona Forchetta aan de Vijzelstraat. Het personeel ontvangt je met open armen en ook de chef doet zijn uiterste best om jouw avondje uit tot een daverend succes te maken. Ervaar de gastvrijheid bij binnenkomst en geniet van voortreffelijke gerechten!

Meer informatie over restaurant La Buona Forchetta

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heel lekker, sfeer super! Gegeten met oud collegaas????, wijntje goed, heerlijke frisse tiramisu. Lekkere expresso met Limoncello!
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Onvervalst Italiaans restaurant. Heerlijk gegeten met uitstekende wijn. Komen zeker terug.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Helaas, een tegenvaller. Pizza was oké, maar pasta was niet vers, niet gaar en heel erg zout. Lang moeten wachten. Inrichting verdient opknapbeurt.
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
La buona forchetta was ons aangeraden van diverse kanten. Op zich is het eten goed, maar het werrd bijna op onze tafels gesmeten. De tafels zijn klein met zoveel borden op tafel wordt het al gauw een zooitje. Desert kwam met te weinig bestek en het was bijna onmogelijk om dat snel recht te zetten
De bediening probeert met charme en humor de stemming goed te houden, maar het kan niet verhullen dat het allemaal tamelijk chaotisch is. Niet gaan eten als je een gezellig diner met familie wil hebben en zou willen vetrouwen op een goed lopend diner waar je rustig met elkaar kan praten.
Mare A.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De bediening was vlot met het toewijzen van een tafel. Helaas duurde het een poos voordat de drankbestelling werd opgenomen (geen broodjes vooraf). Toen wij vroegen wat de soep van de dag had (menu) kregen wij te horen dat zij die niet hadden. Op het grote krijtbord was er wel een heel extra menu opgeschreven. Niet handig dat je dan voor een andermans tafel staat te overleggen wat je wil eten. Had wellicht anders gekund.
Uiteindelijk zijn we voor een vitello Tonato gegaan en een groentegerecht als voorgerecht. Deze waren smaakvol.
Daarna hadden we pizza's. Pizza capricciosa: Jammere was dat er maar een heel klein stukje artisjok op lag. De andere pizza was de pizza quattro stagioni. Deze leek op de Capricciosa behalve dat er 15 olijven op lagen . Verder ook hierop maar een hel klein stukje artisjok.
De smaak was prima alleen jammer van de topping. Prima restaurant voor een snelle hap, maar is niet echt Italië
Huiswijn (rood) was lekker.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Radio maakte een storend geluid en de deur naar buiten zorgde voor tocht
Cynthia K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten en super aardig personeel met veel humor. De huisgemaakte Tiramisu was erg goed.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Soms loop je ergens heen en dan kom je in een soort hele slechte slapstick terecht, dan heb je pech en niet alleen wij hadden dit, maar ook de heren die het restaurant runden, want alles ging mis.

We zaten net, toen kwam er een stelling in de keuken van de muur, de scherven vlogen ons om de oren.
Dit werd opgelost door het af te doen als iets dan kan gebeuren, wat natuurlijk ook zo is..... Het was er een grote chaotische bedoeling, en zo smaakte het eten ook, veel te veel zout, smaken rende door elkaar, ingrediënten ontbraken, man man man, toen ik ook nog plastic in mijn pasta terugvond was het drama wel compleet. Het werd aan alle kanten gelijmd met gratis drank en desert, maar heel eerlijk, het was niet voldoende om de ervaring te verbeteren. Ik wens de heren van het restaurant succes en hoop dat dit gewoon een pechavond was ook voor hun.
Kathrin H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heel spontaan konden we met 11 personen op een zaterdag hier terecht. Wat een verrassing. Hier heb je het gevoel nog echt gast te zijn. De antipasti die de baas voor ons opdiende: uitstekend! Een het hoofdgerecht zat op hetzelfde hoog niveau. Het mooie van deze restaurant is dat je net zo goed een lekkere pizza als ook een goed Italiaans gerecht kan komen eten. We gingen allemaal tevreden naar huis.
C L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Eten in dit restaurant is van begin tot eind goddelijk! Lieve bediening, snelle service en attent met het geven van extra's bij de maaltijd.
chanon79 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
In 1 woord goddelijk! Wij gaan frequent uit eten en dit restaurant behoort vanaf heden tot onze favorieten. Zeebaars, dunne reepjes vlees en de truffel risotto zijn heerlijk. Espresso een geweldige afsluiter. Ik hoop dat meer mensen de heerlijke smaak sensatie van dit restaurant leren kennen. Het is een authentiek Italiaans restaurant met vriendelijke en snelle service. Niet de doorsnee Italiaanse pizzaria zoals de Europeanen deze kennen, maar een traditioneel restaurant met pure gerechten die mooi in balans zijn!
Onnie B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Geweldig restaurant, heerlijk eten, goede en leuke bediening en veel extra's en.... niet duur! Alles wordt vers aangevoerd, ook de huiswijn is heerlijk. De tiramisu niet te versmaden!
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker gegeten met een lekker huiswijntje erbij. Bediening was heel attent en vriendelijk.
We kregen vooraf gratis bruschetta en kregen bij de koffie nog een toetje en glaasje limoncello van het huis. Erg lekker toetje trouwens, daar kom ik nog een keer voor terug!
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Na een dagje Rijksmuseum heb ik hier met mijn ouders heerlijk gegeten. Lekkere bruchetta vooraf, goede pizza en een hele goede schotel met zeebaars. Vriendelijke eigenaar en daarmee een top einde van ons dagje uit!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
De gastheer wijdde ons in in de beginselen van de Italiaanse kookkunst. En had een warm pleidooi voor roze knoflook in plaats van witte. Dat plezier in het vak proefden we! Aan het einde van de avond hebben we de kokkin een staande ovatie gegeven.
Amy M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Echt een aanrader! Een hele vriendelijke en spontane gastheer en lekker eten!! Ook het decor was erg mooi. Wij komen zeker terug :)
A.C.A.M. E.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een heel gezellig, niet te groot, restaurant. We wilden heel hartelijk ontvangen met direct al heerlijk brood. We waren met z'n vieren en als voorafje wilden de chef's keuze, een combinatie van verschillende gerechtjes. Degene die ons bediende vond dat wel wat veel, dus raadde hij ons aan om een schotel voor 3 te nemen, want dat zou meer dan genoeg zijn. En dat was zeker zo. Maar ook erg lekker. We hadden alle 4 een ander hoofdgerecht, maar iedereen was meer dan tevreden. En een verrukkelijke wijn erbij, wat willen we nog meer? We hebben maar afgezien van een nagerecht en koffie met een limoncello besteld. Kregen we daar zo maar een flionk stuk tiramisu bij, met 4 vorkjes. En tot slot nog een kleine refill van de limoncello.
Een goed restaurant met uitstekende gerechten en bediening. Zeker een plek om een keer terug te komen!
BibianWetzels .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Na ons telefoontje en vraag over parkeren stond men ons al op te wachten met een pionnetje op de parkeerplaats recht voor de deur. We werden hartelijk ontvangen en kregen bij ons aperitiefje een brochetta. Voor de vrouw in het gezelschap werd extra moeite gedaan, want het was tenslotte moederdag. 3 Vriendelijke Italianen deden hun uiterste best. Eten was prima en bij de koffie kwam er nog een spontaan taartje.
We komen graag nog eens terug!
Jeanfrere .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Uitstekende keuken! Als welkomst een bruschetta van de zaak, geweldige biefstuk met paddestoelen en truffelsaus, tenslotte alweer van de zaak: een stukje tiramisu met aardbeien en een glaasje limoncello. Werkelijk zeer gastvrije bediening. Je verwacht het niet zo aan de Vijzelstraat maar dit is echt een ontdekking!
Sanne W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Fantastisch! Heel lekker eten, super aardige bediening, niet te lang wachten. Zeker geen toeristische valkuil, een echt italiaans restaurant met meer dan oizza!