La Buona Forchetta

Vijzelstraat 103 1017 HH Amsterdam Nederland Kaart
31-203638196

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant La Buona Forchetta

Met open armen

Dagje Amsterdam? Sluit deze dan gezellig af bij La buona Forchetta aan de Vijzelstraat. Het personeel ontvangt je met open armen en ook de chef doet zijn uiterste best om jouw avondje uit tot een daverend succes te maken. Ervaar de gastvrijheid bij binnenkomst en geniet van voortreffelijke gerechten!

Meer informatie over restaurant La Buona Forchetta

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30
7,1
Jan Karel Z.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zie boven ,
plus ; zeer vriendelijk , prettig, informeel ,vlot .
min ;veel te kleine papieren servetjes , geen ijs als dessert beschikbaar en dat bij een Italiaan .
jos.dewaart .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijke, eerlijke echte Italiaan met echt Italiaans eten uit en Pizza's met flinterdunne krokante bodems uit een ronde bolvormige oven .
Prima wijn uit Toscane en een lekker voorgerecht bestaande uit een verzameling van zijn voorgerechten op een groot bord.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Leuk, klein, goed ingericht restaurant. Door de finale van Ajax hadden ze veel die spontaan naar binnen kwamen, maar dat handelden ze goed af. Prijs-kwaliteit is prima. Voorgerecht was een mix van alles samen, zeker een aanrader. Porties zijn ruim voldoende. Hoofdgerecht kalfsoesters en runderhaas, beide uitstekende keuze. Leuk de Italiaanse temperament in het personeel. Zeker een aanrader om een keer te gaan eten.
ditmarsch .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Alhoewel goede kwaliteit van het Italiaanse eten en snelle bediening (er waren niet veel gasten) is de zaak qua inrichting en verlichting niet zo uitnodigend voor potentiële gasten. Maar, daar kan het nodige aan gedaan worden,
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Aanvankelijk werden we nogal chaotisch ontvangen, het was dan ook ontzettend druk, zowel in de zaak als ervoor (een grote groep rokende, luidruchtige gasten?).
Ik wilde mijn reservering laten zien, maar dat vond de ober alleen maar lastig en hij riep iets als: wat is je probleem, je hebt toch al een tafel?
De wachttijden waren erg lang (drukte), maar langzamerhand verbeterde het contact met de ober en aan het eind kwam de baas zijn excuses maken.
Het eten was uitstekend, maar de inrichting van de zaak is wel erg donker en aan de ongezellige kant. Voor een snelle maaltijd, bv voor de film, zoals bij ons het geval was is het een prima zaak, voor een gezellig avondje uit eten is het veel te luidruchtig en druk, zeker achterin de zaak, waar je ook nog eens uitzicht heb op de binnenplaats met vuilniszakken.
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Hier gegeten met de Iens-deal 30% korting. Het restaurant zat vol met leuke gasten. Geen toeristenhok. Bij binnenkomst werden we met een 'grap' welkom geheten. We kregen een prima plek in het restaurant. De te joviale bediening met ongepaste grappen die meer passen in een vriendengroep, maar niet als gastheer tegen gasten. We wilden een witte wijn, maar ze wisten niet wat voor wijn het was. Ja Italiaanse, maar welke druif? Dat moet je weten. We hoopten dat het eten de rare service goed zou maken en dat was na het voorgerecht ook zeker het geval. We hadden champignons, caprese en een soort spinazie-ricotta lasagne vooraf. Het hoofdgerecht was echt niet bijzonder. De pizza Fungi en de pasta pesto waren oké, maar de pasta met zalm en asperges was smakeloos. Weinig zalm en de groene asperges waren veel te gaar. Hier ook wat over gezegd, maar toen kregen we te horen, "ik heb niet gekookt" en "ik ga de kok slaan". Rare opmerkingen. Het leek meer op een veredelde shoarmatent. Wij komen hier niet meer. Jammer.
Anne-Maria V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Héérlijk eten, goed bereid met verse ingrediënten. Vriendelijke service met gratis extra brood, water en zelfs een oplader van een telefoon! top ervaring.
Sirkka G.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Authentiek Italiaanse gerechten met verse ingredienten. Heel gezellige sfeer met charmante chef/gastheer! Echte aanrader en krijgt mooie plek op onze eetclublijst!
Maudy K.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, spontane gastheer, gezellige ambiance, perfecte locatie. Dichtbij het Muntplein. Van starter tot dessert helemaal top. Echt een aanrader !!
albert D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Geweldig italiaans restaurant, vriendelijke bediening en heerlijk eten. Een echte aanrader. De sfeer is goed, en de communicatie met de keuken uitstekent. Doorgebakken betekent hier ook echt doorgebakken, zeg je rare, dan krijg je rare. Perfect.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heel lekker, sfeer super! Gegeten met oud collegaas????, wijntje goed, heerlijke frisse tiramisu. Lekkere expresso met Limoncello!
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Onvervalst Italiaans restaurant. Heerlijk gegeten met uitstekende wijn. Komen zeker terug.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Helaas, een tegenvaller. Pizza was oké, maar pasta was niet vers, niet gaar en heel erg zout. Lang moeten wachten. Inrichting verdient opknapbeurt.
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
La buona forchetta was ons aangeraden van diverse kanten. Op zich is het eten goed, maar het werrd bijna op onze tafels gesmeten. De tafels zijn klein met zoveel borden op tafel wordt het al gauw een zooitje. Desert kwam met te weinig bestek en het was bijna onmogelijk om dat snel recht te zetten
De bediening probeert met charme en humor de stemming goed te houden, maar het kan niet verhullen dat het allemaal tamelijk chaotisch is. Niet gaan eten als je een gezellig diner met familie wil hebben en zou willen vetrouwen op een goed lopend diner waar je rustig met elkaar kan praten.
Mare A.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De bediening was vlot met het toewijzen van een tafel. Helaas duurde het een poos voordat de drankbestelling werd opgenomen (geen broodjes vooraf). Toen wij vroegen wat de soep van de dag had (menu) kregen wij te horen dat zij die niet hadden. Op het grote krijtbord was er wel een heel extra menu opgeschreven. Niet handig dat je dan voor een andermans tafel staat te overleggen wat je wil eten. Had wellicht anders gekund.
Uiteindelijk zijn we voor een vitello Tonato gegaan en een groentegerecht als voorgerecht. Deze waren smaakvol.
Daarna hadden we pizza's. Pizza capricciosa: Jammere was dat er maar een heel klein stukje artisjok op lag. De andere pizza was de pizza quattro stagioni. Deze leek op de Capricciosa behalve dat er 15 olijven op lagen . Verder ook hierop maar een hel klein stukje artisjok.
De smaak was prima alleen jammer van de topping. Prima restaurant voor een snelle hap, maar is niet echt Italië
Huiswijn (rood) was lekker.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Radio maakte een storend geluid en de deur naar buiten zorgde voor tocht
Cynthia K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten en super aardig personeel met veel humor. De huisgemaakte Tiramisu was erg goed.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Soms loop je ergens heen en dan kom je in een soort hele slechte slapstick terecht, dan heb je pech en niet alleen wij hadden dit, maar ook de heren die het restaurant runden, want alles ging mis.

We zaten net, toen kwam er een stelling in de keuken van de muur, de scherven vlogen ons om de oren.
Dit werd opgelost door het af te doen als iets dan kan gebeuren, wat natuurlijk ook zo is..... Het was er een grote chaotische bedoeling, en zo smaakte het eten ook, veel te veel zout, smaken rende door elkaar, ingrediënten ontbraken, man man man, toen ik ook nog plastic in mijn pasta terugvond was het drama wel compleet. Het werd aan alle kanten gelijmd met gratis drank en desert, maar heel eerlijk, het was niet voldoende om de ervaring te verbeteren. Ik wens de heren van het restaurant succes en hoop dat dit gewoon een pechavond was ook voor hun.
Kathrin H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heel spontaan konden we met 11 personen op een zaterdag hier terecht. Wat een verrassing. Hier heb je het gevoel nog echt gast te zijn. De antipasti die de baas voor ons opdiende: uitstekend! Een het hoofdgerecht zat op hetzelfde hoog niveau. Het mooie van deze restaurant is dat je net zo goed een lekkere pizza als ook een goed Italiaans gerecht kan komen eten. We gingen allemaal tevreden naar huis.
C L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Eten in dit restaurant is van begin tot eind goddelijk! Lieve bediening, snelle service en attent met het geven van extra's bij de maaltijd.