La Buleria

Valentijnkade 34 1094 ST Amsterdam Nederland Kaart
31-203314117

Over restaurant La Buleria

Spaans temperament in Amsterdam

La Buleria is een Spaanse zaak in hart en nieren. Tapas eten blijft een populair concept en hiervoor kun je uitstekend terecht bij dit restaurant. La Buleria heeft zijn naam te danken aan een vurig flamencoritme, dus ga uit van een temperamentvolle avond in Amsterdam Oost.

Vol? Neem dan telefonisch contact op, want ze hebben hier ook een enorme bar waar je gezellig aan kunt eten.

Glas champagne

- Ontbijt 9:00 - 13:00

6,9
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met de Albert Heijn actie hier gaan eten. 6 tapas halen, 3 betalen. In dit geval werden de 3 goedkoopste afgetrokken. Eerlijker zou zijn 50% van de 6 tapas in rekening te brengen.
Vervelend dat er geen Nederlands gepraat wordt. Wel leuk als je een beetje Spaans spreekt.
Leuke rumoerige Spaanse tent. Er is enkele beglazing en dat voel je als het buiten koud is.
Wij zijn er voor de twede keer geweest. Toen twijfelden we al of we nog eens terug zouden komen, nu weer.
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
In lange tijd niet zo slecht gegeten. 2x kwamen er schalen van 5 verschillende tapas uit de keuken die met twee personen gedeeld konden worden. Veel frituur, vet, weinig smaak en niet vers. Erg jammer, ik kom hier niet meer terug.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Hartelijk personeel, maar de ambiance is een beetje sleets. Het was er kil en het tocht als je bij het raam zit. De tapas zijn smakelijk maar niet bijzonder. Kwalitatief zeer middelmatig eten. Er was een live flamenco gitarist om het een en ander op te fleuren, maar ze mogen echt wel iets doen aan de rommelige inrichting. Als het vol zit is de akoestiek rumoerig. Dit is kennelijk een poging tot authentiek Spaans maar die is een beetje mislukt helaas. Helemaal schoon is het ook niet. Jammer.
Thecla G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben lekker gegeten, porties waren groter dan verwacht. We zijn geen kleine eters en bestelden ieder 3 tapa's, maar dat bleek veel te veel te zijn. Gelukkig konden we iets meenemen. Maar raad van harte aan om te beginnen met ieder 2 tapa's.
Retti H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond wezen eten met de AH actie. 2 wk geleden gereserveerd. We kregen een tafel toegewezen waar bij de linkerkant vd tafel was afgeschermd door de rug van een andere gast en mijn linker arm was aan het worstelen met de gast die achter mij zat"geplakt".
Er was ruime gemaakt voor een Flamenco show elke zou komen die avond en waar we dus ineens 5€ extra voor moesten betalen. ( achteraf niet berekend omdat we zsm zijn vertrokken)
Eten was helaas ook niet best. Kip was bleek en flauw, inktvis en garnalen waren duidelijk diepvries producten, lamsvlees was taai.
Al met al een ervaring om nooit meer over te doen :-(
LouisEvert .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik heb er gegeten via de ah restaurant actie maar ben niet tevreden over de service en het eten. Ten eerste spreken ze alleen Spaans, ze spreken heel gebrekkig Engels en geen Nederlands. Je kunt je dus niet echt duidelijk maken. Bij het bestellen van sherry wordt je vreemd aangekeken als je het niet op z'n Spaans uitspreekt bijvoorbeeld.
Daarna 3 tapas per persoon besteld. Ik had o.a. gegrilde asperges die waren oké maar wel heel erg simpel, iets met varkensvlees met 1 mals stukje en 2 erg droge stukjes en mijn tafelgenoot had iets met octopus besteld maar heeft pijlinktvis gekregen met een vies smakende inhoud.
Na deze tapas kwamen ze nog met de soep aanzetten. Niet alleen vreemd om de soep na het hoofdgerecht te serveren maar ook niet lekker. Leek wel heet water met alleen zout als smaak maker en wat diepvries zeevruchten.
Al met al geen succes dus. Maar kregen ook nog de volledige rekening, geen rekening gehouden met de ah actie.
Het enige positieve dat te melden valt is de huiswijn waardoor deze culinaire ellende enigsinds te verdragen viel.
Advies ga er niet naar toe, zoek een beter restaurant uit.
Claire S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Niet de moeite waard.... laffe albondigas, knoflook kip zonder knoflook, smaakloze gevulde paprika's en inktvis hes die niet waren schoongemaakt. Kan niet zeggen dat het vies was maar niet voor herhaling vatbaar.
Jeffrey S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Bij Buleria is het altijd een feest. We komen om de paar maanden terug om het spaans gevoel en smaak weer op te pakken. Laatste keer zijn we vreemd gegaan, maar nu toch weer terug van weggeweest. En ook nu weer weten we waarom we steeds terugkomen. Niet alleen de landelijke spaanse sfeer, maar vooral de bijzondere kazen, worsten en tapas. De verano tinto maakt het helemaal af, een geweldige prijs kwaliteit verhouding. Geweldige plek waar je kunt en kunt gaan voor een kleine super snack met perfecte wijn en kunt gaan voor de full monty. Een klein pareltje aan de rand van Oost.
Aracelly G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Er was een probleem met onze reservering, maar de ober wist het op een rustige en professionele manier op te lossen. De tapas zijn heerlijk! Als je grote trek hebt en je hebt een bon, bestel dan wel nog een paar tapas erbij.
De flamenco show was erg mooi!
Angelique S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De prijs/kwaliteitverhouding was niet goed. De gerechten van goede kwaliteit waren erg klein. De grotere, duurdere gerechten waren niet goed bereid.
Welmoed D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteren hier gegeten. De bediening was rommelig en slordig ( lang wachten, wel wijn glazen vergeten, onduidelijke communicatie) veel frituur, groente kroket nog bevroren, weinig kwaliteit voor veel geld. jammer t zag er van buiten en binnen zo aantrekkelijk uit
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Gegeten met de AH actie. Het leuke was dat we niet drie gangen hoefden te nemen, maar hier zes tapas en dan betaal je alleen de drie duurste.
De kwaliteit van de gerechten was erg wisselend. Een lekkere leuk samengestelde russische salade. Goed klaargemaakte aspreges, maar de kroketjes (twee soorten) waren van binnen nog bevroren en zagen er ook niet erg versgemaakt uit. Deze werden vervangen, maar waren niets bijzonders.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Passend interieur voor tapasrestaurant. Bediening leek zich ietwat te generen voor deze teleurstellende horeca ervaring. De kip was rauw en de salade en garnalen matig en erg zout. De helft van de bestelling kwam niet. Zo'n tegenvaller dat ik besloot een recensie op iens te zetten. Kom hier nooit meer.
Debbie H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ik heb zojuist tapas gehaald om mee te nemen en dat is me behoorlijk tegen gevallen. Bij de paar plakjes brood waren ze de alioli vergeten mee te geven. De patatas brava was flauw ipv pittig. De kip in knoflook (gekookt) was koud en smaakte ronduit vies. En de Gamba's waren niet groter dan 2 a 3 centimeter waarvan er maar 9 in 1 portie zaten (wel goede smaak). De gehaktballetjes was het enige van de hele bestelling die voldeden. Ik heb even gebeld en inderdaad ze waren de alioli vergeten, sorry, verder zijn de porties nu eenmaal klein en hadden ze verder geen tijd om langer aan de telefoon te blijven aangezien de man de enige was in de bediening. Ik kan niet zeggen dat ik hier ooit nog eens heen zal gaan. Jammer hoor, ik kom hier geregeld langs.
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Het was zo duidelijk dat dit restaurant de drukte van een AH-restaurantactie niet aan kon. Om te beginnen moesten we 20 minuten op het eerste drankje wachten, en zelfs dat kregen we pas omdat we een medewerker zelf maar aanspraken. De tapas (tegelijkertijd besteld) kwamen met pauzes van 10/20 minuten, dus het was meer alsof je zeven kleine voorgerechtjes zat te eten in plaats van van verschillende borden iets te pakken. Vervolgens de bediening 3x herinnerd aan een gerecht dat nog moest komen (om 10 uur 's avonds). En als klap op de vuurpijl: de rekening. Daar hadden ze 5 gerechten teveel op aangeslagen en het bedrag moest twee keer gecorrigeerd worden. Leuke sfeer en lekker eten wel. Maar dat weegt eigenlijk niet tegen de belabberde service op.
Anniekhoek .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ziet er leuk uit.2 bediening Is aardig. Buiten op terras ruikt het helaas baar de prullenbakken die ernst staan. Eten Is simpel, veel gerechten maar weinig variatie, veel frituur. Als je vraagt of iets gegrild kan worden ipv frituur dan willen ze dat wel voor je doen, dat Was fijn.
Ara G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Mooi restaurantje! Leuk ingericht, het geeft echt een spaanse feeling.
Het eten was erg lekker. Ik vind het wel jammer dat het zo lang duurde voordat ons eten er was. Brood met alioli kwam pas na de 2e tapa, terwijl wij dat juist besteld hadden omdat we nogal hongerig waren en lang moesten wachten. Verder was de alioli in een proeflepel in het mandje van de brood. Het was dus weinig en over ons brood gelekt. Beetje jammer. Voor de rest vond ik de bediening aardig en het eten lekker. We komen er wel weer om de paella te proeven of een sjowtje te zien
AnnaSchr .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Twee mensen in de bediening die zeer hard werken! Volgens mij structureel onderbezet dus het duurde wel steeds even voor we werden geholpen. Tapas: 1) Losse kaas van schaap / geit, was lekker! 2) Soep, beetje verwarrend menu. Ze hadden eigenlijk geen dagsoep en ook geen courgettesoep dus kregen we pompoensoep. Dat hadden we niet besteld maar was wel erg lekker, goed op smaak. 3) Kroketjes, na twee keer opnieuw bestellen bleek dat eigenlijk alleen de geitenkaaskroketjes beschikbaar waren. Die waren redelijk lekker, de geitenkaas komt iets te weinig naar voren. 4) Pittige chorizo, was ietwat verbrand maar als je erom heen snijdt zeer goed! 5) Oesterzwammen met Spaanse blauwe kaas, de kaas was moeilijk te traceren, zwammen vielen tegen. 6) Gefrituurde courgette / aubergine met honing, top smaak combinatie, aanrader! Al met al was het beter als ze van tevoren aangaven wat er wel en niet is. Ik kreeg sterk het idee dat de communicatie tussen de bediening en de keuken niet al te soepel verloopt. Verder redelijk lekker gegeten in een erg sfeervol, typisch Spaans restaurant!
Rosaharbers18 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben ruim 1,5 uur moeten wachten ( terwijl we hadden gereserveerd) en na dreiging dat we zouden vertrekken kwam ons eten.
Het eten was niet lekker. De kroketten waren nog bevroren van binnen.
Het vlees was niet lekker en bij de aardappeltjes waren ze de bestelde aiolie vergeten.
Het enige wat lekker was, was het mandje met brood.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijke tapas, zeer veel keuze, geserveerd door de Spaanse eigenaar, gemaakt door een Spaanse kok, lekker informele sfeer, gezellig met mijn gezin op het terrasje voor het restaurant gezeten op deze uitzonderlijke, warme zomeravond in augustus. Voor herhaling vatbaar.