La Brochette

6,8
Duur
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
La Brochette blijft verbazen. In principe is het een 'frisse zaak' met een bijzonder publiek. Je moet ervan houden en het kan echt verrassend gezellig zijn. De prijzen zijn aan de forse kant - zeker ook omdat alle bijgerechten apart besteld moeten worden en de prijzen suggereren dat het al een compleet gerecht is. Aanraders zijn de tonijncraquelé als voorafje en de rib eye. De schnitzel die mijn tafelgenoot had, viel tegen. Ook qua presentatie. Maar bij de Brochette moet je gewoon geweest zijn. Al is het maar eens in je leven...
Camilo O.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Matig eetcafe eten voor hoge restaurant prijzen. Jammer want we wonen vlak bij en hadden gehoopt op beter.
De kwaliteit van de gebruikte producten viel tegen en daarbij was het matig bereid en gepresenteerd.
Battave .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Restaurant heeft een mooie, luxe uitstraling. Bediening is gezellig, en werkt snel. Eten smaakte goed. Wel iets aan de prijs voor een simpele saté met patat. Maar de smaak was goed. Carpaccio is goed. En ook de tonijn is een aanrader.
Daphne D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Het voorgerecht carpacio was nog erg koud, hoofdgerecht rauwe asperges die terug werden gehaald. 5 asperges beetje aardappel eitje ham en klontje boter. Erg prijzig. We krijgen een drankje voor het ongemak. Na hoofdgerecht werd ons niks meer aangeboden. Daarna maar afgerekend, erg duur. Dit slaan we voortaan over. Jammer.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Het was niet de eerste keer bij La Brochette. Met tussenpozen van een aantal maanden eet ik daar met een vlak in de buurt wonende kennis. Het eten wordt er niet beter op. Het is nooit een restaurant van verfijning geweest, maar het niveau is dalende. De tonijn is lauw aan de buitenkant en koud van binnen. De garnering is een halve citroen (sinaasappel?) met een ondefinieerbaar takje groen er in. De gebakken aardappelen zijn vettig en verbrand. De saus bij de tonijn heeft een kauwgumachtige nasmaak. De schnitzel van mijn tafelgenoot is zwart aan de buitenkant. De dooier van het ei dat er op ligt ziet eruit of iemand er doorheen heeft gewreven. Ook daar de halve citroen. Een kommetje met ondefinieerbare saus staat op het bord (bij schnitzel met ei??) De aangekondigde groente werd vergeten. Onverzorgd en slecht bereid. De service was vriendelijk.
MarcusHaavex .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Bij binnenkomst was een surprise party in de bar die niet was gemeld bij het reserveren. Dus keiharde muziek en een hoop herrie konden elkaar aan tafel niet verstaan en de bediening zei letterlijk is voor Dennis hebben we toch gemeld (niet dus). Konden de kaart niet lezen omdat het pikdonker was op verzoek is het licht letterlijk 8 sec. iets minder gedimd maar daarna was het al weer back to darkness. We hebben een uur moeten wachten tot we de voorgerechten hadden die overigens lekker waren. Hoofdgerechten kwamen sneller maar de kalflever was niet gaar en de kip was wel sappig maar vrij smakeloos. Kortom eens maar nooit meer zeker geen aanrader. Meer eetcafe als restaurant.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met 12 personen wezen dineren bij La Brochette. Van buiten heeft het, door de neon blauwe verlichting, de uitstraling van een UFO, maar van binnen is het echt een ontzettend mooi en modern ingericht restaurant. Mooie vazen, mooie verlichting en mooie decoratie. De kaart is divers en het eten is zeer goed. De bediening is ook super. De prijzen zijn vrij hoog (zalm of paling op toast 17,50) maar de mooie setting, de uitstekende bediening en de kwaliteit van het eten maken dit het ook absoluut waard.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Lunch bij La Brochette.

La Brochette ligt wat verscholen achter Winkelplein Rooswijck aan de Buitenveldertselaan, maar is uiteindelijk gemakkelijk te vinden.

De inrichting is netjes en modern en het personeel attent en vriendelijk Amsterdams.

Wil je bijvoorbeeld geen paprika door je Thaise Ossenhaassalade? Geen probleem, klant is koning bij La Brochette.

De lunchkaart is gevarieerd: van de Kalfskroketten van Holtkamp met brood tot de Warme Beenham gevuld met roerei en appel.

Mijn gerookte zalm met kruidenkaas voor nog geen tientje was voortreffelijk helemaal met een glas Chardonnay!

Kortom La Brochette is een uitstekende lunchplek!
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
De ligging van La Brochette is wat onverwacht: achteraf in een woonwijk en tegenover een hel verlichte garage. Binnen is de sfeer beter dan buiten. De aankleding is wit leer en het licht is zeer gedempt. Het heeft de sfeer van een club met een vaste clientele. Het lijkt dan ook veel op een bar. De bediening is vriendelijk en behulpzaam maar niet van de bezoekers te onderscheiden. Vaste klanten en medewerkers kennen elkaar al lang, zo lijkt het. De kaart is divers en verdeeld in vlees, vis en vegetarisch. Met grote snelheid worden de gerechten geproduceerd. Hoewel het geheel niet onsmakelijk is, is er van enige verfijning geen sprake. Dat is jammer want de ingrediënten zijn goed.
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Met z'n vieren hier gegeten. We hadden allemaal een ander voorgerecht. Iedereen was zeer tevreden. Mijn gerookte paling was heerlijk op smaak. Mijn man lust geen kaas, maar de uiensoep zonder gegratineerde kaas is geen probleem om te bestellen. Ik had als hoofdgerecht kabeljauw op een bedje van risotto (niet op de kaart), zalig. Als dessert had ik gekozen voor huisgemaakte flensjes. Ook heerlijk. Behoorlijk grote porties. Op zondagavond met live jazz muziek. Leuke bediening.
Mandyheus .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Hier gisteren gegeten, was echt super lekker en heel apart. Tonijn caquelé met een crème van parmezaan en ricotta, frisse komkommer afgemaakt met wasabi-mayo en sesam. Als hoofdgerecht de zeewolffilet met een gratinkorst van peterselie en reypenaer is zeer aan te bevelen. Ook de bediening zeer attent, een echte aanrader!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Met Groupon een drie gangen menu ter waarde van 45 euro voor 20 euro gegeten. Voor 20 euro waar voor mijn geld gekregen, maar geenszins de normale prijs waard.

Om 19.00 gereserveerd, direct besteld, maar er was iets mis gegaan met het doorgeven aan de keuken, dus om 20.00 uur kwam de bediening eens kijken wat er aan de hand was. Uiteindelijk kregen we om 20.15 ons voorgerecht, het hoofdgerecht liet daarna ook nog eens tot 21.15 uur op zich wachten. Erg jammer.

Voorgerecht (craquele van tonijn) was heerlijk en zag er prachtig uit, niets op aan te merken. Het hoofdgerecht was een "luxe visstick": compleet doorgegaarde zeewolf in een krokante korst van Reypenaer. Heerlijk van smaak, maar als garnituur kregen we niets anders dan een bakje flauwe friet en trieste salade (sla, komkommer, tomaat, ei). Van een hoofdgerecht van 25 euro verwacht ik wel iets meer dan dit.

Het dessert was een enorme portie sesamijs, geserveerd mer een nog veel grotere kwak slagroom. Aardig van smaak, maar ook niets spectaculairs.

Het decor is zeer verzorgd, erg strak en modern en consequent doorgevoerd. Het jammere is dat aan het eind van de avond de muziek steeds harder en opdringeriger werd, en de enorme televisieschermen een voetbalwedstrijd lieten zien.

Bezoekers waren ofwel via Groupon, ofwel hooggeblondeerd en zonnebankbruin met plat Amsterdams accent, wat dan weer prima past bij de bediening. Dit is niet een tent waar ik graag terug kom, voor een luxe eetcafé zijn de prijzen te hoog maar voor een culinair restaurant valt de kwaliteit erg tegen, met name het hoofdgerecht is een treurige bedoening.
Daisy O.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Super mooi restaurant waar je altijd netjes ontvangen word!
Het eten is super lekker.. !! Zeer goede prijs kwaliteit verhouding!
Vooral de paling op toast en de garnalen cocktail behoort tot 1 van mijn favorieten!
Bediening is altijd superleuk en oplettend !
Wij komen hier snel weer eten
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Zeer vriendelijke attente bediening, gerechten te duur o.i. Voorgerechten tussen 12,50 en 17,50 euro ( bijv slakken, paling, pannenkoekjes met Peking eend ), hoofdgerechten tussen 19 en 24 euro ( kalfsschnitzel, lamsbout o.a. ), bijgerechten moeten dan nog apart erbij besteld worden a 3-4 euro per bijgerecht. Wel heel grote porties en op zich smakelijke gerechten. Interieur netjes, maar niet bijzonder. Voor Buitenveldert een goed restaurant, maar t.o.v. centraler Amsterdam m.i. geen aanrader
Steve A.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
The secret restaurant, hiermee bedoel ik dat je het moet weten en dat je het moet kunnen vinden. Het ligt namelijk in een woonwijk van Buitenveldert in Amsterdam. Het is een zeer bijzondere zaak met een fantastische bediening. Je komt binnen en wordt vriendelijk begroet door de " tweeling" eigenaar of door een van de door de wol geverfde obers. Als een magneet wordt je naar de bar getrokken en als je niet uitkijkt gaat het zo gezellig worden dat je aan de bar blijft zitten i.p.v. te gaan dineren. Want dineren dat doe je hier. De kaart is goed en de hoeveelheden ook. De tournedos is naar mijn smaak een van de beste van Amsterdam !!
Ik geniet in dit restaurant, van de entourage, de live spelende artiest, de bediening en het publiek, want als je niet oppast zit je zo op de lip van Dries Roelvink !
Pepperoni .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Een heerlijke plek om te komen dit restaurant waar ook in het restaurant zich een leuke en gezellige bar bevindt.
Een plek waar je na 19 uur gratis kan parkeren en een uitstekende maaltijd kan gebruiken. Geen top, geen luxe opmaak van de borden maar doe maar gewoon. Kwalitatief helemaal niets mis mee, verse ingrediënten en verse groenten.
Als je het hoofdgerecht besteld en je wil daar de daggroente bij of aardappels dan komt dat wel als supplement op de eindafrekening en dat vind ik een beetje jammer. Door dit soort zaken komt de prijs/kwaliteit verhouding wel iets aan de hoge kant uit.
M84 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Wát een verassende locatie! Wanneer je de woonwijk inkomt, verwacht je niet zo'n leuk restaurant aan te treffen. La Brochette ziet er zowel van binnen als van buiten erg leuk uit, er is duidelijk veel aandacht besteed aan de inrichting. De kaart biedt een ruime en goede keuze, zorg er dus voor dat je honger hebt want kiezen is erg moeilijk. De gerechten zijn goed bereid, maar zijn niet boven verwachting.
Bediening is erg vriendelijk en gezellig maar soms duurt het iets langer dan gewenst voordat je kunt bestellen. Toch is dit restaurant zeker een aanrader voor zowel een zakendiner als een diner met je vriendinnen.
Wammess .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Afgelopen donderdag hier wezen eten en het was echt super! Zo vers en een goede hoeveelheid. Inderdaad wat prijzig, vooral de voorgerechten maar ik vond de kwaliteit van de hoofdgerechten het wel waard. Als de eigenaar deze kok, bediening en inrichtng houdt kom ik zeker nog een keer terug. Het gratis parkeren na 19.oo uur en het hippe warme decor speelt hier zeker in mee
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Heerlijke tent... Prima decor voor alle bezoekers: Senioren uit Buitenveldert, Young Urbans met kapsones, nieuwe generatie 'dorpsbewoners' en (not so) wannabees.
Uitstekend eten (tonijn, tong en biefstuk) en prima open wijn. Trendy? Och..., Beetje too much? Soms..., Formeel? Neu...! Chique...? Wat jij wil. Gezellige bediening als jij het ook bent. Wel aan de prijs, maar dat kunnen ze zich hier (nog net) permitteren. Goddank eens niet deep down Amsterdam, makkelijk en gratis (!) parkeren. Kortom een blijvertje. All jaaaaren.