La Brasse

Poelestraat 32 9712 KB Groningen Nederland Kaart

Over restaurant La Brasse

Heerlijke huisgemaakte specialiteiten

Zoals het een echte brasserie betaamt, voert La Brasse een goede keuken met huisgemaakte specialiteiten. Hier geniet je van het goede leven, de gezellige inrichting zegt eigenlijk al genoeg. De uitgebreide wijnkaart is gevuld met Franse toppers!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant La Brasse

Woensdag t/m Zondag vanaf 11:00
- Ontbijt 11:00 - 17:00
Maandag en dinsdag op aanvraag geopend

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Winterpret .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We kwamen er om te borrelen maar hebben er uiteindelijk gegeten. Erg goed eten voor prima prijzen. Je krijgt genoeg op je bord en gelukkig niet te veel zodat je niets hoeft te laten staan. Dat is een groot pluspunt voor mij. Zeer vriendelijk personeel. Hier kom ik zeker terug!
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hadden een diner for two kaart gekregen.
Wij konden een keuze maken uit de reguliere menu kaart.
Wij kozen voor de carpaccio als voorgerecht.
Heerlijk, met als extra warme, kleine tomaatjes, met een krokant korstje. Misschien niet des carpaccio's, maar lekker.
Hoofdgerecht,gebakken parelhoen, verrukkelijk gekruid en gebakken, met gebakken uien en pruimen.
Een heel smakelijke combinatie. Daarbij een mooie salade en goed gebakken patat. Wij hebben goed en lekker gegeten en zullen zeker dit eetcafé weer bezoeken. Een aanrader......
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten, en lekkere bieren gedronken.
Jammer dat de bediening slecht en ongeïnteresseerd was.
Om dat laatste niet voor herhaling vatbaar.
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij haden als voorgerecht een proeverij van voorgerechtjes, wat een kleine hapjes,de mosterdsoep ontzettend zout. Dan het hoofdgerecht, asperges met zalm met aardappelpuree (?), daar had ik wel trek in, maar het was met gerookte zalm maar dat was er niet bij gezegd, dat hoort in mijn beleving met verse zalm, gebakken of gepocheerd.
Tafelgenoot had diamant biefstuk, zou geserveerd worden met aardappelpuree maar dat kon gelukkig nog met frites geserveerd worden. Geen groente erbij alleen klein schaaltje sla.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Superlekker! Ook de vegetarische pasta was origineel en verrukkelijk. De bediening leek er niet zo heel veel zin in te hebben, maar was wel netjes.
Janfam .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
We hebben onlangs met vier personen gegeten in La Brasse. Het was op een donderdagavond en het was wel opvallend rustig in de zaak. Onze plek was achterin nabij de serre; het zat er goed. De ontvangst en bediening waren gastvrij, vriendelijk en attent. Mijn menu bestond uit de Carpaccio, de Côte de boeuf en de Trio van advocaat. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en het was allemaal zeer smaakvol. De hoeveelheden waren goed. La Brasse is een mooi restaurant met een gezellige ambiance, vriendelijke bediening en prima eten.
HenriD .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Samen met mijn dochter een High Beer gedaan. Heerlijke biertjes en lekkere hapjes. Bediening was vriendelijk en attent. Mooie sfeervolle zaak.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij wilden lunchen bij La Brasse en dat was geen probleem. Het etablissement is erg groot en heel sfeervol. We kozen voor de Groninger Mosterdsoep en een tosti. De soep was smakelijk, maar aan de zoute kant. De tosti's waren twee dikke sneden donkerbruin brood met in mijn geval plakjes gesmolten brie. We hadden zelfs de keuze uit lichtbruin, donkerbruin en witbrood. Alles smaakte prima. Vriendelijke en efficiënte bediening.
Mirjam3333 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op mijn verjaardag ben ik met mijn vriend en mijn moeder bij La Brasse geweest om te eten. Het was te donker om het menu te lezen, maar met een lampje aan mijn sleutelhanger lukte het net. We hebben een uur op het hoofdgerecht moeten wachten en toen het eindelijk op tafel stond bleek het veel te weinig. Een klein taai lapje vlees met 1 worteltje en 6 of 7 boontjes... kom op zeg! Toen ik zei dat er veel te weinig groente bij was, kregen we een klein bakje sla erbij. Het dessert was wel lekker. Omdat we een uur op het eten hadden gewacht, mochten we een gratis kopje koffie na, maar hier had niemand meer zin in. Ruim 80 euro lichter en met een onvoldaan gevoel zijn we weer weggegaan. Waardeloos eetcafé; zeker geen restaurant. We komen hier nooit weer.
Irene.kloosterman .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Wij waren er vanuit de AH restaurantactie en kregen daardoor een standaard 3-gangen menu met de keuze uit vis of vlees en dat was prima! Ook de bediening was vlot en vriendelijk! Aangezien de kaart nog wel wat meer te bieden heeft, gaan wij zeker nog een keer terug!
WenSchu .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gezellig eetcafé. Super vriendelijke bediening (studenten). Dit is zeker een aanrader.
Wij hadden carpaccio vooraf, zalm als hoofdgerecht en het drie chocolade dessert. Niets op aan te merken. Heerlijke Sauvignon Blanc erbij. Als we weer in Groningen zijn, komen we zeker terug.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Het decor: in een (erg) positieve bui kun je het eclectisch noemen, maar het is eigenlijk 'van alles wat' zonder duidelijk idee. Mooi oud, lelijk oud, zogenaamd oud, je kent het wel. Als verzachtende omstandigheid geldt misschien dat het de tijd van het jaar is voor kerstversiering.
Het eten: de kaart is niet lang, maar wat erop staat klinkt goed. Wij kozen de 'Salade Niçoise met kort gebakken tonijnsteak' en de 'Ravioli gevuld met romige pompoen geserveerd met walnotenpesto en rode bieten, gegratineerd met brie'. Hoewel de tonijnsteak kort gebakken heette te zijn neigde hij toch al naar taaiheid. En de ravioli was gewoon niet helemaal gaar. Jammer, want zoals gezegd, het gerecht klinkt lekker.
De service: die was goed. De jongeman die ons bediende nam de moeite het antwoord op onze vragen te beantwoorden - waar komt jullie vlees vandaan? - en gaf mijn klacht over de ravioli direct door aan de keuken.
ElskeFiederelske .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
We hebben op zondag met de AH bonnen gegeten. Het was erg rustig, voordeel was wel dat het personeel tijd had voor een gezellige babbel. Voorgerecht carpaccio: heerlijk. Hoofdgerecht: procureur (van het varken). De procureur was rosé gegrild waardoor het nog een beetje taai was, maar volgens de bediening hoort dit zo (wisten wij niet). Het vegetarische menu viel niet zo in de smaak. Daarbij kleine bakjes salade. Friet moest extra bijbesteld worden. Lekkere Merlot huiswijn.
PennyB .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Driegangenmenu AH: voor- en nagerecht staat vooraf vast. Hoofdgerecht keuze uit vlees en vis.
Wij hadden om 17.30 uur gereserveerd. Maaltijd werd vlot achter elkaar gereserveerd. Stonden om 19.00 uur weer buiten. Lekker gegeten.
Suzannevw .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het vegetarische voorgerecht en het nagerecht was erg lekker. Het vegetarische hoofdgerecht hoofdgerecht wat minder, de pasta was bijvoorbeeld niet helemaal gaar. De bediening was heel enthousiast en vrolijk. Al met al een geslaagde avond!
Bastiaandewit .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij La Brasse, een zondagavond en relatief rustig. Bediening was zeer vriendelijk en gezien ik op mijn tafelgenoot moest wachten brachten ze een krantje. Het eten was voortreffelijk. Een heerlijke geroosterde brie vooraf en wortelravioli als hoorfgerecht met heerlijke kruiden en smaken, zeker een aanrader! Ook mooi ingericht en de service was uitstekend.
Janneke113 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Eerst een borrel bij de open haard in twee heerlijke fauteuils. Prachtige entourage.
Daarna flinterdunne carpaccio zoals hij moet zijn en ook voor het trio van chocola, als dessert, zou ik terugkomen.
KlaasKoning .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Afgelopen woensdag heerlijk gegeten met mijn vrouw bij La Brasse. Zij had de visstoof, ik de cote de boeuf, allebei perfect op smaak! Tel daarbij op een vriendelijke bediening en een mooi decor, dan zijn alle ingrediënten aanwezig voor een geslaagd avondje. Zeker een aanrader
Yvonnevanengelen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
We werden hartelijk ontvangen bij La Brasse. Het personeel was erg vriendelijk en ze deden er alles aan om het naar je zin te maken. Ze hadden voor ons ook een mooi tafeltje bij het raam. Als voorgerecht kregen we een carpaccio, deze was helaas lauw. Het hoofdgerecht en het nagerecht waren heerlijk!
Rennybos .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
We heerlijk gegeten. Het eten zag er prachtig uit. Entourage was goed verzorgd. Aardig personeel. We komen zeker terug.