La Boucherie

Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
War zijn we toch blij met deze bistro in Doesburg. Op maandag ('lazy mondau') serveren ze werkelijk een prima dagschotel (vandaag een malse kalfs rib-eye met zeer smaakvolle paddestoelensaus, gebakken (in de oven?) aardappels en sla voor een extreem vriendelijke prijs. Altijd prettige wijnen erbij en vriendelijk en professioneel bediend. Echt iets om vaker te doen!
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bistro La Boucherie ligt leuk verscholen in hartje van het mooie historische deel van Doesburg. Het interieur is gezellig "Frans" met veel kaarsjes, oude bioscoopstoelen, Franse muziek en leuke Franse beeldjes en prenten Achterin is een grote open keuken. En tot onze verrassing is er ook een verscholen terras achter met uitzicht op de toren van de Martinikerk. De alleraardigste en deskundige gastvrouw laat aan ons de keuze. We besluiten te beginnen op het terras. De wijnkaart biedt lekkere huiswijnen en daarnaast een aantal originele en goede wijnen, waarvan sommige ook buiten de kaart om per glas geschonken wordt. Altijd prettig als je maar met 2 personen bent en zowel wit als rood wilt drinken. Op de menukaart zou je gezien de entourage allemaal Franse klassiekers verwachten, maar naast een menu van de week is er een keus uit 4 voor- en 4 hoofdgerechten waarin ook onverwacht een Italiaanse risotto opduikt.
De amuse vandaag is een borrelglaasje paprikasoep. Mooi, origineel en lekker.
Onze voorgerechten zijn een marbré van gevogelte en een ceviche van zalm, met citroenhangop en avocado. Beide lekker maar jammergenoeg iets te koud, het lijkt wel of het net uit de koelkast komt en dat heeft ook een nadelige invloed op de smaakbeleving. Op de vraag of het gesmaakt heeft melden we dit aan de aardige bediening en die geeft het door aan de keuken. We krijgen jammergenoeg geen reactie van de kok, door de open keuken menen we te horen dat hij het niet eens is met deze kritiek, maar wij horen er niets meer over.
De rouleau van parelhoen is lekker, de ribeye met stroganoffsaus komt met hele lekkere ratatouille. Maar de verse frietjes zijn een beetje bleek, de ook geserveerde gebakken aardappeltjes zijn veel lekkerder. Het dessert van de dag is lekkere rabarber met crumble, ijs en room. Conclusie: beetje verwarrend concept, leuke sfeer, redelijk eten, goede wijn, perfecte bediening.
Gijs Z.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Voor het eerst en onverwacht gegeten in dit stijlvolle restaurant. Een zeer mooie 3 gangen door kok Eddy. Klassiek stylistisch opgemaakt zonder gekkigheid. Echt bijzondere smaakcombinaties van ingredienten. Precied genoeg. Fris, zacht goed op de tong. Alles op de juiste temperatuur. Verfijnd vooraf tonijn, geweldig vegetarisch hoofdgerecht met linzen goede bite en soepel gekruid. Heerlijk nagerecht uitgelikt bord. Met stip gestegen op mijn lijst.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij kozen La Boucherie op basis van de reviews in Iens en we waren niet teleurgesteld!
La Boucherie zit in een oude slagerij uit de 16e eeuw (?), vandaar de naam. Het interieur is een eclectische mix met bepaald een franse toon. Leuk. Helaas heeft de website geen foto's maar het is prima.
De ontvangst is zeer hartelijk. Wij hebben de eigenaar, eigenaresse, en een aardige bedienster allemaal aan tafel gehad. Supervriendelijk en met kennis van zaken.
De amuse (die wel heel snel kwam) was smakelijk. Wij kozen voor het menu. Het vaste menu kent vier gangen. Wij kozen voor drie gangen, waarbij mijn vrouw en ik voor verschillende voorgerechten namen. Mijn vrouw kreeg een heerlijk visvoorgerecht met een stukje tonijn dat zo precies was gegaard - helemaal rondom een milimeter garing, knap! Ik kreeg een heerlijke dubbelgetrokken bouilon van eekhoorntjesbrood. Het hoofdgerecht bestond uit twee bereiding van rund (wang en haas?) met de bijpassende garnituren en mooie saus. Op verzoek kregen we iets meer saus. De nagerechten bestonden uit voor de één bevroren nogat en voor de ander een kaasplankje. Een en ander werd vergezeld van een mooie fles St. Emilion die met liefde aan tafel werd geopend. We komen beslist weer wanneer we in de buurt zijn.
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk 4 gangen menu! Prachtige tonijn, heerlijk krachtige bouillon, mooie hertenbiefstuk en de succade van hert.... Wauw!.
Heerlijke fles wijn erbij, gezellige sfeer en bijzonder vriendelijke eigenaresse. Een aanrader!
Nathalie C.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
We waren naar landgoed Middachten geweest voor de kerstster en via ons B&B werd La Boucherie aangeraden. Het is zoals we verwacht hadden, heerlijke Franse chansons, zeer vriendelijke bediening en gewoon goed eten dat goed gecombineerd wordt. De sfeer is prettig informeel, ik zou alleen nog meer een eigen stempel/ stijl aan het interieur benadrukken.

Catrine B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
We hebben al diverse keren bij la Boucherie gegeten. Het aantrekkelijke is de combinatie van thuiskomen en uitgaan. Na een paar keer zeiden we tegen elkaar:'Er moet toch iets op aan te merken zijn, niets is alleen maar goed' maar kennelijk zijn sommige dingen dat wel. La Boucherie bijvoorbeeld. Heel prettig en bijzonder is het dat er niet alleen rekening wordt gehouden met dieetwensen (meestal betekent het voor mij dat ik 90% van wat er op de kaart staat niet kan eten) maar dat er speciaal voor mij iets lekkers wordt gemaakt dat ik wèl mag eten. La Boucherie is voor ons een avondje uit op niveau!
Mamamaartje .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Op doorreis naar huis vanuit Duitsland deden we Doesburg aan voor een hapje eten. We kwamen hier even na vijven aan. Een hartelijk ontvangst en we konden zo plaatsnemen dat de kinderwagen bij de tafel kon staan. Het eten was superverzorgd en lekker, met vooraf een amuse van het huis. We hoefden niet lang te wachten, wat wel zo prettig was met een baby erbij! Een goede ervaring!
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij La Boucherie! Bij toeval gevonden. Het begint al bij binnenkomst: een fijne Franse sfeer, open keuken en bijzonder vriendelijke bediening. Aangezien we beiden vegetarisch zijn werd ons, naast de reguliere kaart, nog een extra alternatief aangeboden. Drie gangen, met heerlijke risotto als voorgerecht, klassieke asperges en bijpassend garnituur. Aan de overkant aspergesalade en als hoofdgerecht een uitstekende quiche. Alles goed op smaak. Afgesloten met een lekker dessert.
Voor ons was dit het eerste bezoek en zeker niet het laatste...een omrit waard!

Sandra en Arnoud
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Meestal eet ik thuis lekkerder dan uit, maar dat geldt zeker niet voor het etentje bij La Boucherie. Tot mijn verrassing kent Doesburg een uitstekend restaurant 'dat je moet kennen' want anders vind je het niet zo makkelijk. Ik werd er mee naartoe genomen. Het driegangenmenu was royaal en alle gerechten verfijnd van smaak. De combinaties van de smaken uitgekiend. De service was goed: oplettend en vriendelijk. De avond was precies zoals je 'm wenst als je uit eten gaat: de gezelligheid overheerst, het eten verrast en de avond is om voor je erg in hebt. Aanrader.
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Mooi pand, oude slagerij, met allemaal Franse parafernalia. Aardige bediening die goed oplet. Vooraf kabeljouw, met coquilles respect. eendenleverpaté. Prima. Hoofdgerecht vegetarische frittata van gort en eendenborst. Goed bereid en stijlvol gepresenteerd. Mooi garnituur. Toe serieus kaas plateau en lekkere - ik noem het maar een - mousse die echter geen panna cotta was.
Zachte Franse chansons op de achtergrond die geen moment hinderen. Absolute aanrader.
Alleen: er zijn prachtige Franse cremants, ook heel betaalbaar, die de Italiaanse bubbels kunnen vervangen. Dat geldt ook voor het bronwater (Perrier, Badoit of bijv. Quezac).
Burger119 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Het zal aan het weer gelegen hebben dat het er zo stil was. Het was dan ook de enige dag dat de regen de hele dag met bakken uit de hemel viel. Aan het eten en de bediening kan het in ieder geval niet gelegen hebben. Dat was beide uitstekend evenals het decor van La Boucherie met Jacques Brel op de achtergrond.
Als amuse van het huis kregen we een heerlijke Gazpacho geserveerd.
Daarna als voorgerecht genoten van een Panna Cotta van krab en een heerlijke dubbelgetrokken uiensoep.
Het hoofdgerecht werd een kalfsstoofpotje met krokante kalfszwezerik begeleid met zomerse groenten, bietjes en heerlijke aardappeltjes uit de oven.
En als nagerecht een palette d'amour. Een aanrader. Ook als je niet verliefd bent maar wel van lekkere toetjes houdt.