La Bota

7,1
Erg voordelig
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuk restaurant. Cool dat het menu op de muur staat & lekker eten! Bediening kan iets alerter zijn, maar wel vriendelijk allemaal. knusse sfeer, een plekje om vaker heen te gaan.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Op maandagavond na achten met vriendin uit eten. Lekkere kruidenboter! De entrecote is op maandag in de aanvieding voor een tientje en was perect bereid. Vergezeld van een lekkere coleslaw, broccoli en frietjes geweldige prijs kwaliteit verhouding!
Suzy-C .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Eten en bediening waren prima, niets op aan te merken en goed in verhouding met de prijs. We zaten buiten en dat was prachtig, het is een gezellig eetcafeetje met een beetje een huiskamersfeer. Leuke avond gehad
Carla Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Erg lekker gegeten voor een heel redelijke prijs, in een authentieke omgeving in oud Leiden. De rosé was ook prima, en de bediening attent.
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Gisteren weer heel gezellig gegeten bij La Bota, zoals hier door bijna iedere liefhebber van La Bota, het eten is best aardig voor de prijs. Het bier is koud, de patatten warm en knapperig, de sfeer gezellig en de bediening allervriendelijkst. We komen zeker snel weer eens terug!
Lady_Daniels .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Goedkope maaltijd in bruine kroeg ambiance voor weinig geld. Prijs kwaliteit verhouding top en uiterst vriendelijke en meedenkende bediening!
Simone H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten en zeker voor herhaling vatbaar! De sfeer is fijn en relaxt en de bediening is zeer vriendelijk. Het eten is heerlijk en de salades bij het eten zijn ook echt met liefde bereid! Ik verwonder mij dan ook zeer voor de lage scores die worden gegeven...iedereen moet de sfeer en het eten hebben geproefd,dan wil je niets anders meer ????
K_v_E .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Samen met mijn commissiegenootjes wezen eten bij La Bota, een erg goedkoop restaurantje. Sfeer erg knus en gezellig, personeel redelijk vriendelijk. In het begin was het enigszins verwarrend omdat je geen menukaart krijgt maar alle gerechten op een groot krijtbord staan. Ik had de gevulde pasta met zongedroogde tomaat, deze was ontzettend lekker en een grote aanrader. De schaaltjes groenten die je er op tafel bij krijgt zijn echter niet om naar huis te schrijven.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Gegeten in eetcafé La Bota, al tientallen jaren een begrip in Leiden. Mooie sfeer van een bruin café in een van de mooiste wijken van Leiden nabij de Pieterskerk. La Chouffe op de tap!
Aangename bieren, vriendelijke bediening, milde prijzen en eenvoudige, voedzame maaltijden.
Garnalen als voorgerecht en de saté van de varkenshaas smaakten prima. Voldoende groenten en smakelijke frieten. Weer een goede ervaring!
Henny S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Lange tijd niet geweest, maar het is nog steeds als vanouds; heel gezellig en niet duur. Steeds meer keus in vega en vis, een aanrader.
Talus .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Dag na mijn verjaardag met oudste zoon lekker hapje wezen eten in één van de talrijke eetcafé s van Leiden.
Gezellig ingericht, prima terras, lekkere biertjes van de tap. Één van mij favoriete, Texels skuumkopke, blijft een lekker biertje.
Broodje vooraf met kruidenboter stelde niet veel voor. Wat oud en kruidenboter herkenbaar uit de supermarkt.
Daarna allebei spareribs, daar staan ze eigenlijk om bekend. Heerlijk gaar en zalige knoflooksaus erbij. Bijpassende koolsla was niet echt creatief. Frietjes beetje slap, maar van alles ruim voldoende en goed op smaak.
Wat ik wel miste was een bakje water, kost niet veel en is met al die vieze vingers van het kluiven niet echt een luxe.
Voldoende servetten waren er ook niet, maar hebben we maar van de tafel ernaast gepakt.
Als dessert een heerlijke wafel met chocolade saus en vanille ijs.
De bediening was goed, attent en vriendelijk.
Mulder1981 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Nee. Verwacht geen haute cuisine. Menu is prima. Alles wat je zoekt in een restaurant staat op de kaart. En de prijzen zijn zeer aantrekkelijk. La Bota kom je voor de sfeer, beetje cafe/restaurant, ongedwongen en relaxed. Met die instelling kom ik er graag. Eten is niet super. Maar prima.
Priscilla78 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Na aanraden van een serveerster van een lunchcafé zijn we bij la Bota terecht gekomen.
De "droge" witte wijn was niet te drinken en heb ik na twee slokjes laten checken. Nieuw glas maar bij de onmiskenbare geur gelijk afgeslagen en rood besteld.
Menu van €22,- gekozen, goedkoop maar met zoveel concurrentie wel te begrijpen.
Zalm was ronduit vies en duidelijk van een slechte kwaliteit geserveerd op sla van de kinderboerderij zonder enige smaak. Hoofdgerecht steak van 300 gr. Dat bleek 300 gr. vlees waarin ik geen vleessmaak ontdekte. Saus leek uit een pakje poeder te komen en friet/groenten wederom zonder enige smaak. De koolsalade was wel lekker. Mijn man, die bijna hetzelfde had, was ook niet blij met deze kwaliteit/smakeloze manier van eten. Misschien leuk voor een uitgehongerde student maar absoluut geen aanrader. De rekening bevatte nog wel de witte wijn die ik had teruggestuurd. Braaf betaald, geen fooi en een pittige recensie tot gevolg.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Terug naar de studietijd. Niks veranderd sinds begin jaren '80! Voorgerecht aardig: mosselen en tomatensoep. Hoofdgerechten matig. Zalm kwam waarschijnlijk uit de vriezer. Van binnen rauw. Steak van binnen lauw. Bediening aardig. Ik kreeg de indruk dat de gemiddelde leeftijd in de keuken plm 20 jaar met weinig ervaring was.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Zeer gezellig eetcafe met een mooie warme, bruin cafe sfeer. Bediening is jong met weinig ervaring maar heel vriendelijk en meedenkend. Eten was gewoon lekker (en snel op tafel), niks speciaals, maar he, voor minder dan 15 euro moet je geen culinair hoogstandje verwachten. Een aanrader; Prima plekje om gezellig een lekker hapje te eten voor een leuke prijs.
John B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Deze zaak was jarenlang de enige plek om als student een goedkoop vorkje te prikken. Tja, alles was beter dan zelf in een vunzige keuken prutsen.
Helaas voor La Bota is er inmiddels in dezelfde prijscategorie concurrentie en wordt de zaak gedraaid alsof het een fusie (gemeenschappelijke ruimte) in een studentenhuis is.

De borden en glazen waren niet schoon, het eten was ronduit kwalijk, de bediening ongeïnteresseerd en de andere gasten hadden -terecht- meer aandacht voor hun bier dan hun bord.

Voorheen was het, zoals gezegd, een afhaalpizzatje of hier "uit eten". Inmiddels zijn er genoeg leuke restaurantjes in de onmiddellijke omgeving die het wel begrijpen en op een leuke manier bewijzen dat er voor een kleine beurs genoeg alternatieven zijn.
Al heeft zelfs een trog van een willekeurige varkensstal een streepje voor op dit etablissement.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
La Bota is al vele jaren een vriendelijk geprijsd populair eetcafe. Op een gure avond zit La Bota in tegenstelling tot veelbijna lege restaurants waar we langs lopen stampvol. Eerlijk eten voor een prijs tussen 10 en 15 euro, ruime porties en de sfeer en gezelligheid van een bruin cafe. Daarbij een ruime sortering biersoorten. Wie een gezellig betaalbaar eetcafe zoekt gaat naar La Bota.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
La Bota is van oudsher een studentenrestaurant, maar inmiddels hebben ook andere bezoekers deze zaak ontdekt. Wij waren hier al vaker en het is altijd gezellig. Een leuke ongedwongen sfeer. Jonge mensen in de bediening (studenten). We waren met zijn 7-en zonder reservering, maar kregen toch een leuke tafel, nadat we aangaven liever niet bij de toegangsdeur te zitten. Goede service dus. Het eten is hier goedkoop! Zo rond de 12,50 euro heb je een lekker hoofdgerecht. Dus ook maar voor een dessert gegaan. De tiramisu was heerlijk, evenals mijn salade met biefstukreepjes. Ook de overige gerechten aan mijn tafel werden heerlijk gevonden. La Bota is een aanrader, voor jong en oud. Wij zullen zeker nog een keer terugkomen!!
Olaf K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Last minute besloten om toch maar wat voor mijn verjaardag te gaan doen. Een etentje, goed idee, waar? La Bota, lijkt me gezellig. Vlak voordat ik wegging nog even op internet gekeken en ik schrok van het cijfer, als dat maar goed komt.. We (een man of 7) hadden een leuke tafel, begonnen met wat brood vooraf. De gerechten, absoluut niet duur en ja wat kan je verwachten voor een saté van de haas voor nog geen 10 euro? We hebben van 1830 tot 2330 gezeten, een top avond gehad, leuke bediening (met humor), leuke gasten (contact gehad met alle tafels om ons heen) Eten was prima te doen (en vullend) en ja wat kan ik zeggen, gewoon een prima eetcafe voor "iets makkelijks en gezelligs". Wat mij betreft een aanrader als je dus in die sferen iets wilt eten!
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Vrijgezellenfeest bij La Boca, grote groep meiden dus. Leuke setting. Gekozen voor het La Boca menu: keuze uit voorgerecht tomaten- of uiensoep. Dan hoofdgerecht biefstuk of zalmfilet en dessert dame blanche of bananenijs met frambozensaus. Soep oké, geserveerd met vers brood. Zalmfilets iets te gaar, wel smakelijk. Mijn biefstuk echter werd een hele bevalling. Op eigen initiatief om bereiding rare verzocht, werd nl niet gevraagd. De eerste steak was medium/medium well, met ook een dikke zeen in het midden. Deze terug gestuurd. Binnen zeer (!) korte tijd was de serveerster terug met een nieuwe steak, ik dacht zo dat is snel, snij de biefstuk door en deze was werkelijk ijs- en ijskoud van binnen!! Ongelooflijk. De derde keer ging het goed, hoeraaa. Erg ongemakkelijk. Bediening erg onervaren, kwamen niet vriendelijk over. Water werd niet bijgevuld. Bijgerechten wat koude koolsla, broccoli met kaassaus en een vette schaal met friet. Toetjes oké. Al met al helaas zeker geen aanrader.