La Bonbonnière

Achter de Comedie 1 6211 GZ Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant La Bonbonnière

Jean Henri A. Expertproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat imposant om hier op een zaterdagmiddag binnen te komen.

We kwamen voor een kopje koffie, maar toen we de kaart zagen konden we de apfelstrudel toch niet weerstaan. Zowel de koffie als de strudel konden op onze waardering rekenen.
Kees V. Meesterproever (13 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gisteren hier geluncht. Je zit hier net iets rustiger dan op het even verder gelegen OLV plein. De bediening was zeer vriendelijk en het interieur echt bijzonder. We kozen voor 2 gerechten waar je je met de beste wil van de wereld geen buil aan zou moeten kunnen vallen. Een uitsmijter en brood met 2 kroketten. Dat gebeurde dus ook niet.
Gerrit E. Proever (1 recensie) 3,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
isteren 5 februari 2014 hier een amerikaanse hamburger besteld.
De hamburger was verbrand en dit werd gecamoufleerd door een paar stukjes tomaat en komkommer.De verbrande stukken eraf gesneden en op het bord laten liggen.
Bij het afrekenen de standaard vraag van de ober " Heeft het gesmaakt".
Als antwoord gegeven dat de burger verbrand was.Reactie " Oh die paar stukjes dat komt door de gril".
Nooit meer de bonbonniere met een mooie uitstraling, onbeschoft personeel en over prijsd slecht eten.
Arie67 . Fijnproever (4 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Afgelopen zondag hier gelunchd. Prachtig decor en op goed geluk naar binnen gewandeld. Dachten uit de drukte bij het Vrijthof te gaan , maar hadden beter daar kunnen gaan eten. Na 10 minuten bedacht de bediening dat we misschien wel een kaart wilden, werd min of meer neergegooid en zonder te vragen of we iets wilden drinken liep de ober weer weg. Onze kinderen wilden graag een tosti, of chiquer gezegd een croque. Helaas bleek dit simpele gerecht toch teveel van het goede voor de keuken. De bovenkant van de tosti was enigszins zwart geblakerd, maar werd gecamoufleerd door de schijf ananas die weer verstopt was onder een plak kaas. Uiteindelijk de helft maar laten liggen. Onze gerechten waren redelijk, maar ook niet meer dan dat. Iets overprijsd. Van het bezoek aan het toilet van het naastgelegen theater gingen we alsnog over ons nek, aangezien de uitwerpselen met name buiten het toilet lagen. Toen ik dit aan de bediening doorgaf was de simpele reaktie: "alweer?" en de mededeling dat men zich hier niet mee mocht bemoeien want blijkbaar horen de toiletten niet bij het restaurant maar bij het theater, maar daar was niemand te bekennen. Echt eens maar nooit meer.
Linda007 . Fijnproever (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Mooie lokatie en uitnodigend. Helaas, het eten was beneden de maat. Wildragout bleek te smaken naar rundvlees. Niet mals en met veel vet. De bijgeserveerde aardappelpuree was uitgedroogd. De beloofde peer was nauwelijks te vinden, zo klein. En smakeloos.
Navraag via de ober bij de kok over de niet-geproefde wildsmaak...het bleek om kangaroe en struisvogelvlees te gaan. Tja, daar hadden we niet van terug! En hiervoor komen we ook niet meer terug.
Mark S. Meesterproever (13 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Afgelopen zaterdag hier gelunched. We waren hier al vaker geweest en het was toen goed met een mooie ambiance. De laatste keer was al ruim een jaar geleden, dus gingen we nu weer eens daar lunchen. We hadden gekozen voor de Americaanse Burger met friet en de garnalenkroketten. Wat een tegenvaller. Smaakloos en de friet was zelfs niet eens gaar. Echt veel te duur voor het gebodene.
Hans H. Meesterproever (85 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Na een tijdje weer eens bij de Bonbonnière gegeten omdat het de vorige keer wel bevallen was en wij het een prachtige zaak vinden. Meestal kijk ik eerst even op Iens voor de laatste cijfers, dat had ik nu beter ook kunnen doen. Helaas loopt de kwaliteit van het eten niet meer in de pas met de andere beoordelingscriteria. Het voorgerecht ging nog wel, de courgettesoep en de kaaskroketten waren zoals het hoort. De hoofdgerechten waren echter niet goed genoeg. Het vispannetje en de vegetarische pasta moeten smaakvoller kunnen. Wat mij betreft had ik net een 5,5 willen geven voor het eten maar omdat de prijs kwaliteit van het geheel nogal aan de hoge kant was, kom ik bij de 5 uit. Jammer. Het blijft overigens een prachtige zaak met vriendelijke bediening.
Bakker-Vermeer . Fijnproever (2 recensies) 2,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
Vreselijk vreselijk. Fantasieloos eten. Thuis maak ik het lekkerder (en ik kan niet koken). Als hoofdgerecht vis...Nou ja een gebakken scholletje met een presentatie zoals je een kind de eerste keer laat maken. Beneden alle peil!! Het vlees gepresenteerd als plakjes fricandeau mostersaus uit fles en als groente een paar schijfjes bleekselderij. Huisgemaakte creme brullee ja ja... Dat proef je. Net zo fantasieloos als de rest. Een echt afrader!
L. V. Meesterproever (54 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Toen wij eerdere recencies hadden gelezen zonk ons de moed in de schoenen. Zoveel ellende en dan komen wij met een vakantieveilingcoupon. Eerst willen afzeggen en de bon in de prullenbak willen gooien. Niet gedaan en toch een kans gegeven. Dat werd toch echt een verassing. Voor de afgesproken tijd aangekomen zat de zaak nog grotendeels vol met koffie drinkende en borrelende mensen. Op een podium aan het raam stond een keurig gedekte tafel klaar. Dit kon toch niet voor ons zijn? Na een amuse (zalm) kregen wij een 4 gangen diner bestaande uit carpacio, husgemaakte groente soep, snitzel in pepersaus en creme brulee toe. Oké zeker geen hoogstandjes maar wel waar naar je geld. Keurige bediening, redelijke huiswijn (zowel wit als rood) en dit alles in een prachtig pand. Blij dat wij toch gegaan zijn. Daarom deze cijfers want "eerlijk is eerlijk"!!
Boek . Meesterproever (29 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
We hebben hier geluncht. Het was het enige grand café in de buurt waar nog een tafel vrij was op zaterdagmiddag 13 uur. Dat had ons aan het denken moeten zetten.

Als je thee bestelt, krijg je standaard een gewoon theezakje. Als je een andere smaak wenst dan moet je daar zelf om vragen en dan is men wel bereid de enige theedoos die het grand café rijk is op jouw tafel te zetten.

De maaltijdsalade dreef in de dressing en was niet vers. Het stokbrood gelukkig wel. De kwaliteit van de uitsmijter ontsteeg het snackbarniveau niet. De rekening helaas wel.

De bediening was welwillend en vriendelijk genoeg, maar het kostte wat moeite om hun aandacht te trekken. Niet omdat het zo druk was in de zaak, maar omdat ze elkaar in de keuken met theedoeken achterna zaten. Zichtbaar vanuit het restaurant en niet erg professioneel.

Het pand is prachtig. Maar Maastricht grossiert in prachtige panden dus voor de entourage ben je gelukkig niet afhankelijk van de bonbonnière.
SouadB . Fijnproever (3 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Na veel moeite een reservering kunnen maken, omdat het restaurant zgn vol zat. Daar aangekomen bleken er slechts 3 tafeltjes bezet te zijn. Binnen 3 kwartier waren deze mensen allemaal vertrokken en waren we de enigen in het restaurant. Na een uur vertrokken en er was nog niemand bijgekomen. We hadden een menu bestaande uit een amuse van een plakje gerookte zalm, een carpaccio als voorgerecht, aardappelsoep en als hoofdgerecht vis met aardappelpurree en witlof. De diverse gerechten waren kwalitatief erg slecht en fantasieloos. De soep was niet meer dan een smaakloze en kleurloze bouillon , die we ook hebben laten staan. De witlof was gekookt en even onder de grill gestopt, verder was hij slecht schoon gemaakt en was er niks aan toegevoegd. De aardappel purree had een nare nasmaak. Het restaurant ziet er goed uit, maar voor het eten moet je hier niet zijn.
John K. Fijnproever (2 recensies) 2,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Hier moet je zijn om koffie te drinken met gebak. Hier moet je niet zijn om te eten. Wij bestelden beide een Koningin pasteitje. Wat je krijgt is een rond ragout bakje, met een overdadige soep van champions die in water hebben gelegen en stukjes soepkip in een niet te eten ingedikte saus en als topping gedroogde peterselie kruid? Versheid en presentatie als normale proporties zijn ver te zoeken. Dit voor een prijs van € 10,50 per portie. Onze gepaste opmerkingen hierover werden aan de "kok" gemeld. Hierna is er geen enkel contact meer geweest. In een zaak als deze verwacht je een terugkoppeling of de "kok" zelf.

Het is dan ook zeer jammer dat men niets doet met deze in onze ogen normale kritiek. Zo lever je geen gerecht af en als je het op deze manier doet pas dan de prijs aan naar € 3,50.

Het decor is mooi en straalt rust uit
Petersjes . Fijnproever (4 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Zeer slecht gegeten! Wij vinden niet gauw iets niet goed, maar dit was echt beneden alle peil.
Via vakantieveilingen (voor € 49,50 voor 2) een 4-gangen menu met amuse.
Dan denk je dat nog ergens uit kunt kiezen, maar dat was niet zo.
"We hebben het menu al voor u bedacht" was de standaard zin van de (vriendelijke , beetje klucht-achtige ober die duidelijk uit het Westen kwam) iedereen mee verwelkomde.
"Amuse": glaasje stuk koude aardappel, klodder mayo,met 1 plakje tomaat en 1 plakje komkommer erop! Echt niet te geloven!
Soep: groentensoep (hoe simpel!!) Toen wij aangaven dat wij daar niet van hielden, mocht het tomatensoep worden (nee, ...) dan Franse uiensoep. Die was wel lekker.
Toen varkenslende (4 flinterdunne plakjes, nog geen 50 gram vlees) met 2 gekookte en weer opgewarmde aardappels en een mix van wortel en courgette. Plateservice. Geen extra aardappeltjes of frites of sla. Smaakte nergens naar.
Dessert: brownie met kaneelijs. Lekker denk je dan, maar helaas: een keiharde brownie (mislukt dus) en kaneelijs, zonder room- en/of kaneelsmaak.
Wat een afknapper. iedereen at hetzelfde, maar niet iedereen hoefde de reservering van vakantieveilingen te laten zien, dus ik vroeg me af of het soms een menu uit de plaatselijke krant was en ik vroeg me of wat die mensen ervoor betaald hadden.
Het ergste is dat ik er nog een tweede bon van heb... Die geef ik maar aan mijn dochter die in Maastricht studeert.
Ik snap niet waarom Vakantieveilingen hiermee in zee is gegaan.
Benjamin V. Meesterproever (32 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Via vakantieveilingen een 4 gangendiner geboekt. De Carpaccio vooraf was lekker, de spinaziesoep die hierna kwam was niet lekker. De soep zag er niet lekker uit (vieze kleur), en smaakte ook naar warm water.
De varkenshaaslapjes van het hoofdgerecht waren net leerlapjes, en de groente was te lang gekookt en ook niet lekker.
Bij het nagerecht zat een brownie met een keiharde korst, die ook niet echt lekker was, en een soort créme brulée, maar die was ook niet heel lekker.

Ook bij de tafel naast ons waren klachten over het eten. De bediening zelf was wel vriendelijk en, en op zich heerst er ook leuke sfeer. Toch zou ik vanwege het eten hier niet meer terugkomen.
Rob L. Meesterproever (25 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Mooie locatie. Maar het eten is echt beneden ieder pijl.
Een entrecote voor € 22,50 hoort toch een beetje op vlees te lijken. Dat lukt hier helaas niet. De bijbehorende pepersaus (dat had al een waarschuwing moeten zijn) was een soort aangemaakt water. Ook de andere gerechten waren het opeten niet waardig. Zonde van de energie.
Misschien een mooie plek voor een kopje koffie? Dat kunnen we niet bevestigen omdat alweer de bediening onze bestelling vergeten was.
Drie adviezen om hier te eten? Niet doen, niet doen en niet doen.