La Boheme

Observantenweg 3 6212 EN Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant La Boheme

Restaurant La Bohème is gelegen aan de voet van de St. Pietersberg, op loopafstand van het centrum van Maastricht. La Bohème is een restaurant waar u in een sfeervolle, romantische en ongedwongen sfeer een lunch of avond kunt genieten van alle culinaire heerlijkheden die er met passie en aandacht worden bereid. Het credo is dan ook niet voor niets: 'zien, ruiken, proeven en genieten'!

Meer informatie over restaurant La Boheme

Zondag

Voordelig
Henk Z.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten; jammer dat de espresso niet lekker was; de herkansing voor de tweede was beter, maar nog steeds niet zoals espresso hoort te smaken..
Prijs/kwaliteit voor het eten is goed
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Afgelopen weekend zijn wij culinair verwend met ons bezoek aan restaurant La Bohème. Na een glas cava en een heerlijke amuse van eendenlever fondant begonnen we vooraf met de herfst salade met Sint Jacobs schelpen en eendenleverkrullen. Dit gerecht heeft alles in zich: een zoetje, zuurtje, zacht en krokant; kortom een zeer compleet gerecht. Het tussengerecht was een lauw-warme kreeft met bouillabaisse; in één woord: geweldig. Als hoofdgerecht perfect roze gebraden hertenbiefstuk, een betere opening van het wildseizoen hadden we ons niet kunnen wensen. Ter afsluiting een tarte tartin van kweepeer met champagne sorbetijs, en aan de overkant van de tafel een duo van crème brûlée. Al deze gerechten werden door gastvrouw Jolande voorzien van een heerlijk bijpassend glas wijn. Zij heeft er voor gezorgd dat we een compleet verzorgde avond hebben gehad. Uitleg van de verschillende gangen en wijnen, en de tijd tussen de gerechten was goed getimed.

Chef Bart heeft ons bij iedere gang opnieuw weten te verrassen met uitgebalanceerde gerechten. Geen opsmuk, maar pure ingrediënten en zien wat je eet. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, nergens in Maastricht eet je deze kwaliteit voor deze prijs.
Een verscholen parel aan de voet van Sint Pieters berg. (Waar overigens voldoende gratis parkeer gelegenheid is).

Wij kijken nu al uit naar ons volgende weekendje Maastricht en bezoek aan restaurant La Bohème!
Wolkie1972 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Al enkele keren bij La Bohème gegeten.
Elke keer dat wij er waren hebben wij genoten van het gekozen menu de smaken zijn bijzonder en de opmaak van de borden is mooi.
Heerlijke wijn erbij en het feestje is compleet.
Voor ons altijd een heerlijke ervaring.
Harry.witlox .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Een heerlijk familie kerstdiner in een ontspannen huiselijke ambiance.
Hartelijk dank aan Jolande, Bert en hun team voor de goede verzorging.
Een aanrader!
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heerlijke avond gehad bij La Boheme. Gekozen voor 4 gangen a la carte en wat zijn we verwend geworden! De carpaccio van hert met gerookte eendenborst was erg lekker. De patrijs was een echte topper, zo heerlijk! Ook het hoofdgerecht van haas was erg smakelijk. En dan het toetje, het taartje van tamme kastanjes, het water loopt me nog in de mond....
Wij hadden het wijnarrangement en er werden goede bijpassende wijnen geschonken. Ook waren de glazen goed gevuld en werd er niet moeilijk gedaan over een extra glas. Chapeau, want dat zie je ook bijna nergens meer. Dit samen met een vriendelijke bediening en een gemoedelijke sfeer maakte de avond voor ons compleet!
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteren voor het eerst gaan eten in dit restaurant.We hadden een 4 gangen menu van de chef gekozen. Alles smaakte heerlijk inclusief de huiswijnen, een heel groot compliment voor de kok en de bediening. We komen hier zeker nog een keer terug.
Petra.vranken .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Leuke sfeer en erg lekker driegangen menu voor € 25. Bediening was erg vriendelijk. Klein minpuntje: erg lang moeten wachten tussen voor- en hoofdgerecht. Maar verder een heel leuke ervaring!
Luc46 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het restaurant, als je het nog niet kent, heeft een verrassende ambiance / decor.
Buiten denk je mmmm. maar eenmaal binnen is het er aangenaam, best veel klanten, het ziet er netjes en verzorgd uit en je wordt van harte welkom geheten.
We hadden het 3-gangen menu en alles daarvan was lekker en goed klaar gemaakt. Prima kok.
Maar ......... tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht moesten we te lang wachten.
Met als gevolg dat de wijn bijna op is als het hoofdgerecht er dan eindelijk is.
Gewoon jammer. We hebben best een goede avond gehad, maar vanwege het lange wachten zijn we direct na het dessert naar huis gegaan.
V V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het eten was heerlijk, mooi opgemaakt en verzorgd. Hele vriendelijke bediening.
Goede wijn en goed getapte biertjes. Het huis aperitief was mooi van smaak, echter de fles cava was niet vers genoeg meer, en daardoor nauwelijks meer bubbels, dat is jammer.
Een aanrader om rustig te eten.
RickDan .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Fantastische avond gehad met de familie. Mooie, smaakvolle amuse, prachtige gerookte zalm, mooie op de huidgebakken zeebaarsfilet, prima kalfsmedaillon en een mooie parfait als nagerecht. De omranding van deze gerechten, vanaf komkommersoep, inktvisringen, anchoïade, morillesaus, truffelaardappelbolletjes, tot en met gemarineerde aardbeien was uiterst smaakvol in evenwicht gebracht met de gerechten zelf, met zeer feestelijk uitziende gerechten als resultaat. Daarbij nog een uitstekende wijnkeuze en een fantastische, warme bediening. Een werkelijk memorabele avond. Bij de verschillende bezoeken die we aan La Bohème hebben gebracht, werden we steeds verrast door nieuwe vondsten. Dat houdt de bezoeken ook lekker spannend. Een absolute aanrader!
Suzanne H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Serveersters zijn goed, wachttijd veel te lang, lekker eten, gluten-en lactosevrij eten was goed. Persoonlijk vind ik niet dat eenden(, gansen of andere dieren)lever op het menu moet staan vanwege de voedertechniek.
De porties waren (te) klein. Graag hadden we een supplement willen bestellen zoals aardappelen/frieten, rijst, salade,...
Het is allemaal aan de dure kant voor wat je krijgt.

Maud F.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We gingen hier eten voor de IENS-restaurantweek, een drie gangen menu. De amuse vooraf was een smaakvolle verrassing en de rest van het eten was goed bereid met de juiste hoeveelheid per portie. Het wijnarrangement was wel wat aan de prijzige kant in verhouding tot het eten. Daarnaast was de bediening vriendelijk en deed erg haar best. Een gezellige sfeer werd gecreëerd in een ruimte, die voorheen waarschijnlijk een woonhuis is geweest. Een leuk restaurantje aan de voet van de Sint Pieter.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
In een heel chique straat van Maastricht staat een aantal eetgelegenheden. La Boheme past aan de buitenkant goed in dit geheel. Het restaurant kan je het beste als huiskameretabliissement beschrijven. Een pijpenla , die doodloopt in de open keuken, met een nis als bar Netgedekte tafels met ruimte er tussen, 'lopers' als kleedjes en het beste alternatief papieren servetten voor linnen.
De w.c.'s zijn tegenover de ingang, voordat je de eetzaal binnenstapt: schoon,ruim.
Mijn jarige zoon had voor zijn 2 puberkinderen en hun 2 opa's en hemzelf het aanbiedingsmenu van 3 gangen besteld. Op deze donderdag was er slechts 1 andere gast.
De ene wordt direct teleurgesteld dat de biertap niet werkt. Dit wordt aan het eind goedgemaakt door de (duurdere) flessen bier als tap te verrekenen.
De amuse is een heerlijke eendenlever met 2 sausjes.
Het voorgerecht zijn repen zelfgerookte Noorse zalm met een aspergedressing op een bed van rettichstrips.
Het hoofdgerecht gesneden biefstuk op een soort ratatouille met 3 aardappel-truffelballetjes op een mooi gespoten bladvorm van basilicummoes.Op goedverwarmde borden.
Het nagerecht: mintijs met aardbeien, naar believen gedrenkt in alcohol.

De 3 gangen worden prachtig opgediend en zijn goed van smaak. Voor opgroeiende kinderen helaas ontoereikend van hoeveelheid. Ook voor een flinke senior als ik.
Over de prijs kan ik niets meedelen: mijn zoon betaalt.
Ik wil even reageren op deze recensie.
Hoe het menu (iens menu €25.00 )beschreven wordt klopt helaas niet.
Dit is het menu wat deze mensen hebben gegeten.

Amuse
Fondant van eendenlever met een Mango confit en aceto Balsamico siroop.

voorgerecht
Een in limoen en koriander huis-gemarineerde Noorse zalm (70gr) met een salade van rauwe asperges met een asperges vinaigrette

Hoofdgerecht
Lamsrump! (170 gr) met voorjaarsratatouille een crème van broccoli met truffel aardappelbolletjes en een basilicumsaus.

Dessert

Parfait van verse munt met gemarineerde aardbeien.
Voor de kinderen zijn de aardbeien gemarineerd in een siroop i.p.v. Fraise du Bois. Wat ook aan de tafel vermeld is.

Tussendoor is ook nog gevraagd of alles naar wens was.
alles was naar wens!!!!

Wat betreft de biertap wij hadden de week daarvoor een nieuwe tap installatie gekregen. Op het moment dat wij voor deze gast bier wilden tappen bleek de tap het ineens niet meer te doen. Overmacht voor ons en op dat moment was het defect niet op te lossen. Wij waren hierdoor zelf ook onaangenaam verrast. Wij hebben gelijk onze excuses aangeboden voor het ongemak en gelijk voorgesteld dat ze in plaats van tap bier , een speciaal bier konden kiezen.

Wij hebben dit bij IENS gemeld maar schijnbaar is het voor IENS niet van belang dat de gerechten die gegeten worden ook correct vermeld worden, zo dat andere gasten ook kunnen zien wat ze in het restaurant kunnen verwachten

Ondanks de goede bedoelingen van deze gast om deze recensie te schrijven, zijn wij van mening dat daar wel de correcte gegevens/situatie in vermeldt moeten zijn.

Hoewel wij nooit op een recensie reageren en de gasten hun beleving moeten kunnen vertellen zijn wij zeer teleurgesteld in IENS dat er voor de zoveelste keer niets met de ervaring van de restaurant eigenaar wordt gedaan.

Met vriendelijke groet,
Chef-Patron Bart Kusters

Reactie van proever:

Geachte heer Kusters,
U heeft mij terecht gecorrigeerd wat het menu betreft. Als excuus kan ik aanvoeren dat ik het promotiemenu niet op schrift heb gezien, maar slechts 1x heb horen noemen, terwijl ik (76) meer visueel dan auditief ben ingesteld.
Zoals ik uw correct en meer dan vriendelijk bedienende medewerkster keer op keer heb verteld, was ik zeer ingenomen met de smaak en opmaak van de gangen. Vandaar dat ik bedacht een sympathieke recensie te schrijven voor IENS.
Misschien had zij als aanvulling op het gebodene kunnen voorstellen een portie frieten te bestellen, speciaal voor mijn puber kleinkinderen. Ik vond het niet op mijn weg liggen dat te doen.

anf 2e reactie van restaurant:

Dank voor u reactie en fijn dat u heeft genoten van de smaak en opmaak van onze gerechten. Wij willen niemand voor het hoofd stoten. In principe serveren wij geen frieten bij de gerechten we gaan uit van de gemiddelde eter maar als iemand frietjes wilt is dat geen probleem we zullen er rekening mee houden.

Met vriendelijke groet,
Restaurant La Bohème
Tomas G.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Overheerlijk menu met zeer veel aandacht voor het eten. De service is ook goed, soms een beetje koeltjes maar er wordt in ieder geval voldoende tijd in je gestoken. Het decor is niet mis alleen doet het soms teveel denken aan een doorsnee woonkamer/keuken combinatie.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We hebben hier met 4 personen heerlijk gegeten, ook het vegetarische gerecht was perfect. Correcte bediening die goed rekening hield met onze wensen. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Laten we vooropstellen dat het eten heerlijk was en verfijnd met verassende smaakcombinaties. Maar o wat duurde het lang voor het eten kwam en ook tussen de gangen door moesten we gemiddeld ruim 3 kwartier wachten. Mijn tafelgenote en ik kozen beide voor het speciale 4 gangen TEFAF menu voorafgegaan door een heerlijke truffelbouillon als amuse. Het voorgerecht bestond uit cocquilles met eendeleverkrulletjes. Gevolgd door een heerlijke heilbot. Het hoofdgerecht was een zeer malse lamsfillet in een amarettosaus wat een heel verrassend lekkere combinatie was. Als desert hadden we een chocolade parfait met sinaasappel sabayon en een kaasplankje. Al met al een heerlijk avondje uit maar jammer dat wij zo lang moesten wachten.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Leuk en vooral lekker restaurant vlak bij ons in de buurt. Altijd heerlijke gerechten met zeer passende wijnen. Attente bediening ,alles bespreekbaar. Mijn vrouw en ik hebben bv een tussengerecht gedeeld,tarte tatin van witlof met gebakken eendenlever,heerlijk. Eén van de betere zaken in Maastricht.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Op een doordeweekse avond een verrassingsmenu van de chef besteld bestaande uit 4 gangen.
De ontvangst door de dame van de bediening was zeer goed in orde, vriendelijk en met de juiste toonzetting, gewoon zoals het moet zijn. Compliment.

De inrichting is een beetje middle of the road, het mag door sommige gasten best romantische gevonden worden, maar daarvoor is het net niet bijzonder genoeg.
Het uitzicht op de open keuken is overigens erg plezierig, altijd leuk en vertrouwen wekkend als je de chef aan het werk kunt zien.

Het eten dan: dat is prima waar voor het geld. Echter mag het voor de wat meer ervaren restaurantbezoeker iets avontuurlijker met wat meer verassingen. Wij hebben een tonijn capriccio gegeten en als hoofdgerecht ree. Uitstekend gemaakt, maar voor ons net niet spannend genoeg.

Al met al, voor een leuke en gastvrije avond uit goed aan te bevelen deze leuke zaak aan de voet van de St. Pietersberg.
Lasa .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Wij hadden een 4 gangen menu besteld. Voorgerecht was Carpaccio v rode tonijn met coquilles. Was flinterdun gesneden, naar mijn mening op snijmachine ( bevroren ) gesneden waardoor de smaak van het gerecht een beetje verwaterde en de tonijn niet goed tot z'n recht kwam. Tussengerecht was gebakken zeewolf met creuses met een champagneschuim, prachtig gerecht. Hoofdgerecht was Hertenbiefstuk met rodekool en gefrituurde aardappelbolletjes, hier miste ik de juiste gaarheid ( was iets te rauw ) van het Hert.
Nagerecht was een mooie parfait.
Min puntje was de vooraf aanbevolen wijn bij de zeewolf ( Verdejo ) wel op voorraad was maar niet koud was. De aanbevolen Portugese wijn vond ik mooi bij het voorgerecht passen.
Al met al een mooie avond gehad en goed gegeten. Complimenten!!!
E V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Een gastvrij onthaal door de gastvrouw. Wij namen een menu van de chef. Van amuse tot dessert was het een goede prikkeling van het oog en zeker erg lekker eten. Bovendien ook voldoende eten! Wat erg fijn is dat de gastvrouw en de kok met veel liefde en aandacht, ook naar elkaar, dit restaurant uitbaten. Wij bevelen dit restaurant van harte aan!