La Basque

Nobelstraat 22 2513 BD Den Haag Nederland Kaart
31-616701922

Over het restaurant La Basque

Prima Pintxos

Ga een hele avond of voor een kort tussendoortje genieten bij La Basque. Geïnspireerd door het Mediterrane leven kan je hier genieten van pintxos of 'wereld bites', die net zoals in Baskenland klaar staan op de bar. Terwijl je geniet van je 'bites' en wijn, zit je in een geweldig mooi verbouwd pand in het centrum van Den Haag. Alle ingrediënten voor een topavond!

Meer informatie over restaurant La Basque

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
- Wijnbar vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Henny R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Pinxos waren heerlijk maar niet goedkoop, leuk pand
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
gezellig tentje, lekkere verse hapjes, goede wijnen, aardige en enthousiaste bediening - waren al eerder een keer in de zomer geweest en hadden op het mooie terras onder de boom gezeten, maar binnen is het ook gezellig!
Wilfried D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Gastvrij.
nl.hoogduin .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gezellig intiem restaurantje met een ongedwongen sfeer. Zeer vriendelijk personeel. Prima koks.
Je kunt er zowel pincho's eten als voor-, hoofd- en/of nagerecht. Kleine kaart, maar zeer gevarieerd.
Sabine F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de Albert Heijn actie.
Grote keuze uit de voorgerechtjes, hoofdgerecht keuze uit vis, vlees en vegetarisch. Hoofdgerecht was el weinig qua eten. Grote eters zullen nog trek hebben nadien. Dessert maakte het goed, koffietaart was heerlijk en vrij machtig.
Bediening was vriendelijk en nam de tijd. Sfeer was knus en gezellig!

(Voor mensen die niet van katten houden en/of allergisch zijn, et loopt eentje rond. Medewerker is wel bereid hem eruit te gooien)
Neli W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben om 19.00 een tafeltje gereserveerd maar eerste pintxos waren er pas om 19.45 aan de bar. De keuze was beperkt en de smaken van de gerechten ook. De hoofdgerechten (rund en octopus) waren prima van smaak. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervol klein restaurantje. Alles vers en met liefde zijn de traditionele Spaanse gerechten klaargemaakt
Erg leuke bediening!
Top!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wij vonden La Basque een intiem, sfeervol restaurant. Er is een uitgebreide keuze van gerechten, ook met de AH-restaurantactie. Het was soms lastig kiezen tussen al die lekkere dingen! Het eten wordt vers bereid en je kunt de actie in de keuken zien. Het concept van kleinere voorgerechtjes gecombineerd met iets grotere hoofdgerechten sprak ons erg aan. We werden verwelkomd door vriendelijke en enthousiaste mensen die hart hebben voor de zaak en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan.
Anne-Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik was hier nu voor de derde keer en weer was het eten heerlijk, de sfeer gemoedelijk en de bediening enthousiast en attent. Blijft een aanrader, dit klein maar fijne restaurantje.
Kolja L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitnodigende en ontspannen zaak.
Het idee van de keuze uit verschillende 'pinxtos' als voorgerecht(en) en relatief kleine hoofdgerechten spreekt ons aan en draagt bij aan de gemoedelijke en informele sfeer in het restaurant. Voor een buikje vol moet je wel flink door eten. De smaken zijn overall wat vlak en doen ons niet afdwalen naar het Baskenland.
Qua wijnen verrast het ons dat er naast Spaanse wijnen ook ruimte is voor een Franse en Bulgaarse wijn. Dat kan, maar doet af aan het Spaanse van de zaak, zeker met legio opties uit Spanje zelf om veel diepgang in de wijnkaart te hebben.
Bediening is opgewekt en enthousiast, maar net niet attent genoeg om de huiselijke sfeer te complementeren.

Voor een 'bite' en een 'wine' is het voldoende, en komen we na het winkelen nog graag eens langs. Op alle vlakken een plusje extra en dan is het een vast adresje.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een verschrikkelijk restaurant. Met enkele vrienden hadden we ons verheugd op de fantastische Baskische keuken, maar wat een deceptie was dat.
Het begon al met de wijn. Wij vroegen een Txakoli, maar vrolijk vertelde de ober dat ze die niet hadden, ze hadden helemaal geen Baskische wijnen maar alleen mediterrane wijnen. Toen we een Montepulciano besteld hadden en die op was wilden we er nog een bestellen maar die hadden ze niet meer. De wijnen waren ook verschrikkelijk duur, gemiddeld € 30 voor een simpele wijn.
Dan de voorgerechten. Ze hadden verschillende soorten pintxos, maar ze waren allemaal veel te gecultiveerd. Het bijzondere aan pintxos is nu juist dat het een eenvoudige snee witbrood is waardoor de smaak van wat er oplicht goed tot zijn recht komt. Dat verwacht je in een eenvoudige zaak als deze. Maar sommige waren van bisquit en andere uiterst gekunstelde constructies.
Ze hadden maar enkele voorgerechten wat niet erg is. Sommige van ons bestelden qoquilles. Dat hebben ze geweten. Op hun bord lagen 3 coquilles en verder niets, geen groente of sla, helemaal niets. Toen we om brood vroegen zei de ober dat we daar 10 minuten op moesten wachten omdat het uit de diepvries kwam.
Wat een ellende. De rekening klopte ook al niet.
Een slechte prijs-kwaliteit verhouding, een slechte bediening en de naam onwaardig. Maar misschien had ik het kunnen weten, wie noemt zich nu La Basque.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Super gezellig tentje, sfeervol, hele gastvrij ontvangst en bediening, eigenaren die zich inzetten voor een goed doel. Eten is heerlijk en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Mooie fles wijn bij onze gerechten. Leuke formule met kleine hapjes als voorgerecht (maar je kan er ook voor kiezen je hele 'diner' ermee te vullen). De hoofdgerechten zijn om die reden eigenlijk een groot voorgerecht met dito prijs. Toetjes waren zalig, keuze uit twee, maar erg lekker allebei! Kortom een echte aanrader!
fenyouforever .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Onze gastheer was TOP!!! En we hebben heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. 3 pintxos, die je zelf mocht kiezen van de toonbank (genoeg keuze). Klein hoofdgerecht keuze uit 2 vis, 2 vlees en 2 vegetarische gerechten. Ook de desserts smaakten lekker. Ik heb mijn hele leven nog nooit een kop koffie gedronken, maar de koffietaart was mmmmmm!!! Wijn kost €4,95 per glas. Je mag zelfs voorproeven.
fjernster .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
De voorgerechtjes zijn lekker en bijzonder van samenstelling. Dat je alleen kunt kiezen uit koude voorgerechtjes, is jammer. Het hoofdgerecht (coquilles) is wat sober, drie coquilles met alleen een sausje, zou je eerder als voorgerecht verwachten. Het andere hoofdgerecht (picana) is, wat mij betreft goed, maar ik kan mij voorstellen dat anderen het ook wat weinig vinden. Er kon gekozen worden uit twee nagerechten, beide vonden wij goed smaken. Het bedienend personeel was aardig.
Bally B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Wat was het weer een heerlijke avond bij La Basque! Heel lekker gegeten van de creatieve gerechten die ons aangeboden werden. Jammer alleen dat sommige pinxtos niet (meer) beschikbaar waren, maar met de keuze die we hadden, was er niets te klagen! Vooral ook de gastheer deed zijn werk erg goed: het ontbrak ons aan niets en we hadden constant het gevoel dat we alle mogelijke persoonlijke aandacht kregen: een aanrader!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Eten subliem (en dat zeggen we niet gauw), adequate, informele en vriendelijke bediening met kennis van zaken. Prima wijn uitgezocht (je mocht voorproeven uit een open fles) tegen faire prijs. Leuke plek aan het raam (met onze hond in buggy) en leuke formule met pintxos (pak zelf wat voorafgerechtjes van de toonbank). Klein minpuntje: geen leuning bij de steile trap naar de, overigens schone, toiletruimte.
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk avondje gehad bij La Basque. Smaakvolle en verassende hapjes, die je het liefste allemaal wilt proeven! De koks lichten de hapjes allemaal uit wanneer je hiernaar vraagt. Uiteindelijk bij drie pinxtos per persoon en een broodplankje gehouden zodat we nog een hoofdgerecht en dessert konden nemen. Deze smaakten ook erg goed. De sfeer bij La Basque is warm en gezellig. De gastvrouw is zeer vriendelijk en legt met passie uit hoe het werkt en welke wijnen er zijn. Wij komen zeker snel terug om even een wijntje te drinken en een hapje van de bar te pakken, of om weer te dineren!
Gerard L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gezellig dineren met prachtig opgemaakte en lekkere hapjes (pinxtos) een wat groter hoofdschotel gerecht, een fijn dessert en een goed glas wijn
MsIdun .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Erg leuk zaakje waar wij wegens een voorstelling later op de avond wegens de nabijheid gereserveerd hadden. Pakte met de AH-actie erg goed uit. Voor mochten we ieder 3 Pinxtos uitzoeken die gevarieerd en goed waren. Hoofdgerecht een mooi stuk inktvis en na aardbeien. Alles vers bereid in de keuken waar we zicht op hadden. Vlotte en vrolijke bediening. Wij komen terug!