La Basque

Nobelstraat 22 2513 BD Den Haag Nederland Kaart
31-616701922

Over restaurant La Basque

Prima Pintxos

Ga een hele avond of voor een kort tussendoortje genieten bij La Basque. Geïnspireerd door het Mediterrane leven kan je hier genieten van pintxos of 'wereld bites', die net zoals in Baskenland klaar staan op de bar. Terwijl je geniet van je 'bites' en wijn, zit je in een geweldig mooi verbouwd pand in het centrum van Den Haag. Alle ingrediënten voor een topavond!

Meer informatie over restaurant La Basque

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
- Wijnbar vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wij vonden La Basque een intiem, sfeervol restaurant. Er is een uitgebreide keuze van gerechten, ook met de AH-restaurantactie. Het was soms lastig kiezen tussen al die lekkere dingen! Het eten wordt vers bereid en je kunt de actie in de keuken zien. Het concept van kleinere voorgerechtjes gecombineerd met iets grotere hoofdgerechten sprak ons erg aan. We werden verwelkomd door vriendelijke en enthousiaste mensen die hart hebben voor de zaak en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan.
Anne-Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik was hier nu voor de derde keer en weer was het eten heerlijk, de sfeer gemoedelijk en de bediening enthousiast en attent. Blijft een aanrader, dit klein maar fijne restaurantje.
Kolja L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitnodigende en ontspannen zaak.
Het idee van de keuze uit verschillende 'pinxtos' als voorgerecht(en) en relatief kleine hoofdgerechten spreekt ons aan en draagt bij aan de gemoedelijke en informele sfeer in het restaurant. Voor een buikje vol moet je wel flink door eten. De smaken zijn overall wat vlak en doen ons niet afdwalen naar het Baskenland.
Qua wijnen verrast het ons dat er naast Spaanse wijnen ook ruimte is voor een Franse en Bulgaarse wijn. Dat kan, maar doet af aan het Spaanse van de zaak, zeker met legio opties uit Spanje zelf om veel diepgang in de wijnkaart te hebben.
Bediening is opgewekt en enthousiast, maar net niet attent genoeg om de huiselijke sfeer te complementeren.

Voor een 'bite' en een 'wine' is het voldoende, en komen we na het winkelen nog graag eens langs. Op alle vlakken een plusje extra en dan is het een vast adresje.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Super gezellig tentje, sfeervol, hele gastvrij ontvangst en bediening, eigenaren die zich inzetten voor een goed doel. Eten is heerlijk en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Mooie fles wijn bij onze gerechten. Leuke formule met kleine hapjes als voorgerecht (maar je kan er ook voor kiezen je hele 'diner' ermee te vullen). De hoofdgerechten zijn om die reden eigenlijk een groot voorgerecht met dito prijs. Toetjes waren zalig, keuze uit twee, maar erg lekker allebei! Kortom een echte aanrader!
Fenyouforever .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Onze gastheer was TOP!!! En we hebben heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. 3 pintxos, die je zelf mocht kiezen van de toonbank (genoeg keuze). Klein hoofdgerecht keuze uit 2 vis, 2 vlees en 2 vegetarische gerechten. Ook de desserts smaakten lekker. Ik heb mijn hele leven nog nooit een kop koffie gedronken, maar de koffietaart was mmmmmm!!! Wijn kost €4,95 per glas. Je mag zelfs voorproeven.
Fjernster .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
De voorgerechtjes zijn lekker en bijzonder van samenstelling. Dat je alleen kunt kiezen uit koude voorgerechtjes, is jammer. Het hoofdgerecht (coquilles) is wat sober, drie coquilles met alleen een sausje, zou je eerder als voorgerecht verwachten. Het andere hoofdgerecht (picana) is, wat mij betreft goed, maar ik kan mij voorstellen dat anderen het ook wat weinig vinden. Er kon gekozen worden uit twee nagerechten, beide vonden wij goed smaken. Het bedienend personeel was aardig.
Bally B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Wat was het weer een heerlijke avond bij La Basque! Heel lekker gegeten van de creatieve gerechten die ons aangeboden werden. Jammer alleen dat sommige pinxtos niet (meer) beschikbaar waren, maar met de keuze die we hadden, was er niets te klagen! Vooral ook de gastheer deed zijn werk erg goed: het ontbrak ons aan niets en we hadden constant het gevoel dat we alle mogelijke persoonlijke aandacht kregen: een aanrader!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Eten subliem (en dat zeggen we niet gauw), adequate, informele en vriendelijke bediening met kennis van zaken. Prima wijn uitgezocht (je mocht voorproeven uit een open fles) tegen faire prijs. Leuke plek aan het raam (met onze hond in buggy) en leuke formule met pintxos (pak zelf wat voorafgerechtjes van de toonbank). Klein minpuntje: geen leuning bij de steile trap naar de, overigens schone, toiletruimte.
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk avondje gehad bij La Basque. Smaakvolle en verassende hapjes, die je het liefste allemaal wilt proeven! De koks lichten de hapjes allemaal uit wanneer je hiernaar vraagt. Uiteindelijk bij drie pinxtos per persoon en een broodplankje gehouden zodat we nog een hoofdgerecht en dessert konden nemen. Deze smaakten ook erg goed. De sfeer bij La Basque is warm en gezellig. De gastvrouw is zeer vriendelijk en legt met passie uit hoe het werkt en welke wijnen er zijn. Wij komen zeker snel terug om even een wijntje te drinken en een hapje van de bar te pakken, of om weer te dineren!
Gerard L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gezellig dineren met prachtig opgemaakte en lekkere hapjes (pinxtos) een wat groter hoofdschotel gerecht, een fijn dessert en een goed glas wijn
MsIdun .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Erg leuk zaakje waar wij wegens een voorstelling later op de avond wegens de nabijheid gereserveerd hadden. Pakte met de AH-actie erg goed uit. Voor mochten we ieder 3 Pinxtos uitzoeken die gevarieerd en goed waren. Hoofdgerecht een mooi stuk inktvis en na aardbeien. Alles vers bereid in de keuken waar we zicht op hadden. Vlotte en vrolijke bediening. Wij komen terug!
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Derde keer dat ik bij La Basque was, maar de eerste keer om te eten.
Het eten was erg lekker en de sfeer was gezellig en relaxed. We hebben een aantal pinxos genomen (gekruide kip, tonijn, pastei, ham en gevulde peper), gevolgd door hoofdgerecht van struisvogelvlees en kaasplankje. We hebben genoten van het eten en de gastvrijheid.
We komen zeker nog een keer terug om lekker te eten.
Liesbethvdh .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Erg gezellig restaurant. Kleinschalig, vriendelijke bediening en lekkere / creatieve hapjes. Leuk voor stellen of net vrienden. Origineel - hapjes smaken net als in Baskenland, vele malen lekkerder dan tapas! Enige verbeterpunt: koks staan in open keuken & zou leuk zijn als zij iets uitleggen over de hapjes die daar op de bar liggen.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
In tegenstelling tot menig ander restaurant, werden we hier met de ah-kaart als "normale" en gewaardeerde gasten bejegend. Drie relatief flinke lekkere hapjes vooraf, een smakelijk hoofdgerecht en een goed smakend nagerecht voor € 30 ! Met vier glazen mooie wijn erbij waren we € 50 kwijt voor een aangename avond. We voelden ons verwend door Tim, die aardig, attent en snel is en toch goed in de gaten heeft wie wat meer aandacht wil en daar ook de tijd voor vindt. Een vakman.
Sam L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Eten was lekker. De hapjes (pinxho) werden leuk neergezet op de bar. Leuke sfeer en goede bediening. Personeel is heel erg vriendelijk. Zeker komen wij hier terug!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Leuk concept met de pintxos die op de bar staan. Net als in Baskenland kan je deze pakken en de prikkertjes worden verzameld voor de rekening aan het eind van de avond. Pintxos zijn allemaal even lekker, ook veel verschillende soorten. Later op de avond wordt er ook nog langsgegaan met warme pintxos. Ook zijn er een paar kleine 'hoofdgerechten' die besteld kunnen worden en die uitgeserveerd worden. Kom niet te vroeg want dan staan de pintxos nog niet klaar, en ook de warme pintxos komen later pas. Met mooi weer gezellig op het pleintje voor de deur en we hadden ook live Spaanse gitaarmuziek. Eigenaresse loopt haar benen uit haar lijf, maar is erg vriendelijk.
Ourtwolovelies .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heel verrassend, prettige sfeer. De hapjes werden erg leuk gepresenteerd en de bediening was zeer vriendelijk. De aanbevolen witte wijn was bijzonder lekker! Wij gingen via de ah actie en kozen voor de vegetarische optie. Wij komen hier beslist nog eens terug!
Virginie3 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De sfeer, de staff en het eten was geweldig. Ontzettend genoten van deze spaanse culinaire ervaring. De kok is ook echt spaans. Aanrader!
Lorenke .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Lekker eten (niet te uitgebried en dat vind ik bij een restaurant heel aantrekkelijk), leuk sfeer in een historisch gebouw, een echte aanrader! We komen zeker terug :-)
H.segers65 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De ontvangst was zeer vriendelijk en een leuke, losse ambiance.
Als voorgerecht serveerden ze een twaalftal pintxos, kleine hapjes die op de bar geplaatst werden en waaruit je er drie kon kiezen. Daarna als hoofdgerecht een verfijnde kabeljouw op de huid gebakken en als afsluiting aardbeien met ijs.
Een leuke culinaire ervaring. Ook zonder de AH actie komen we hier zeker nog eens terug als we in Den Haag zijn.