La Basque

Nobelstraat 22 2513 BD Den Haag Nederland Kaart
31-616701922

Over het restaurant La Basque

Prima Pintxos

Ga een hele avond of voor een kort tussendoortje genieten bij La Basque. Geïnspireerd door het Mediterrane leven kan je hier genieten van pintxos of 'wereld bites', die net zoals in Baskenland klaar staan op de bar. Terwijl je geniet van je 'bites' en wijn, zit je in een geweldig mooi verbouwd pand in het centrum van Den Haag. Alle ingrediënten voor een topavond!

Meer informatie over restaurant La Basque

• Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Too expensive.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
La Basque heeft mij én mijn 4 tafelgenoten een geweldige avond bezorgd. Zoals bij de reservering afgesproken kwamen we na 17.30 aan en werden verwelkomd door Wendy, die ons direct verraste met een rode wijn 'Pirineos' en heerlijke olijven. Nadat het menu was uitgelegd, konden we beginnen met de pintxos. Een geweldige smaakbeleving, alles (natuurlijk) vers bereid en mooi gepresenteerd. Vlees, vis, vega, iedereen kon heerlijke smaken proeven. Ondanks dat we bij de pintxos wilden blijven, waren we door de kwaliteit ervan toch ook nieuwsgierig naar de hoofdgerechten geworden. Ikzelf nam de schelvis met vadouvan, anderen de eendenborst. Opnieuw een prachtige smaakbeleving voor iedereen aan tafel, de complimenten voerden de boventoon. Dit alles, vergezeld van een andere mooie rode wijn (Merlot), maakte dat onze avond niet meer stuk kon, zeker niet nadat we het dessert geproefd hadden, sommigen chocoladetaart en anderen panna cotta. Raj en Wendy, we hebben zelden zo'n smaakvolle avond in een super sfeer beleefd, hartelijk dank daarvoor! Ik ga graag jullie tonijntartaar met wasabi uitproberen, hopend dat het in de buurt van die van jullie komt. Succes verder en graag tot ziens. Namens Bea,Helene, Dirk en Yolanda, onze lerares Spaans, hartelijke groet, Peter
E F.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Toevallig terecht gekomen via Iens. Wat een leuk restaurantje! Vriendelijke mensen en echt heerlijk gegeten. Een aanrader!
Lars D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijke hapjes en bijpassende wijn! Met name de kalfswang was erg lekker.
Akoustiek kan beter als het vol zit.
G-Y L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten! De koude voorgerechten, die allemaal even lekker lijken, staan op de bar te wachten om uitgekozen te worden, er is hierdoor wat beweging en contact in het knusse restaurant, leuk concept. Je kan zelf kiezen hoeveel voorgerechten je wil, de bijgeleverde prikkerjes bewaar je in een bakje. Aan het einde van de avond worden de prikkertjes geteld en het bedrag voor het voorgerecht opgemaakt.
Voor het hoofdgerecht kan je kiezen uit twee vlees-, vis- of vegetarische gerechten en ook voor het dessert heb je keuze uit twee. Goede wijn en vriendelijke bediening die ondanks het spitsuur gestaag doorwerkte waardoor iedereen geduldig was. Prijs-kwaliteit verhouding +. Een aanrader!
Sainah R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
La Basque is een heel leuk restaurantje, op een leuk plekje in Den Haag. Een beetje verstopt, wat het juist zo leuk maakt. Fijne sfeer, lekker eten en leuke bediening. Ik raad het iedereen van harte aan.
Henny R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Pinxos waren heerlijk maar niet goedkoop, leuk pand
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
gezellig tentje, lekkere verse hapjes, goede wijnen, aardige en enthousiaste bediening - waren al eerder een keer in de zomer geweest en hadden op het mooie terras onder de boom gezeten, maar binnen is het ook gezellig!
Wilfried D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Gastvrij.
nl.hoogduin .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gezellig intiem restaurantje met een ongedwongen sfeer. Zeer vriendelijk personeel. Prima koks.
Je kunt er zowel pincho's eten als voor-, hoofd- en/of nagerecht. Kleine kaart, maar zeer gevarieerd.
Sabine F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zeer gepassioneerd personeel, ongedwongen en relaxte sfeer. Leuk dat je zowel kleinere hapjes (pintxos) als grotere gerechten kan kiezen. Het personeel weet goed advies te geven qua wijnen bij de gerechten! Top restaurant, we komen zeker terug!
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de Albert Heijn actie.
Grote keuze uit de voorgerechtjes, hoofdgerecht keuze uit vis, vlees en vegetarisch. Hoofdgerecht was el weinig qua eten. Grote eters zullen nog trek hebben nadien. Dessert maakte het goed, koffietaart was heerlijk en vrij machtig.
Bediening was vriendelijk en nam de tijd. Sfeer was knus en gezellig!

(Voor mensen die niet van katten houden en/of allergisch zijn, et loopt eentje rond. Medewerker is wel bereid hem eruit te gooien)
Neli W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben om 19.00 een tafeltje gereserveerd maar eerste pintxos waren er pas om 19.45 aan de bar. De keuze was beperkt en de smaken van de gerechten ook. De hoofdgerechten (rund en octopus) waren prima van smaak. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervol klein restaurantje. Alles vers en met liefde zijn de traditionele Spaanse gerechten klaargemaakt
Erg leuke bediening!
Top!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wij vonden La Basque een intiem, sfeervol restaurant. Er is een uitgebreide keuze van gerechten, ook met de AH-restaurantactie. Het was soms lastig kiezen tussen al die lekkere dingen! Het eten wordt vers bereid en je kunt de actie in de keuken zien. Het concept van kleinere voorgerechtjes gecombineerd met iets grotere hoofdgerechten sprak ons erg aan. We werden verwelkomd door vriendelijke en enthousiaste mensen die hart hebben voor de zaak en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan.
Anne-Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik was hier nu voor de derde keer en weer was het eten heerlijk, de sfeer gemoedelijk en de bediening enthousiast en attent. Blijft een aanrader, dit klein maar fijne restaurantje.
Kolja L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitnodigende en ontspannen zaak.
Het idee van de keuze uit verschillende 'pinxtos' als voorgerecht(en) en relatief kleine hoofdgerechten spreekt ons aan en draagt bij aan de gemoedelijke en informele sfeer in het restaurant. Voor een buikje vol moet je wel flink door eten. De smaken zijn overall wat vlak en doen ons niet afdwalen naar het Baskenland.
Qua wijnen verrast het ons dat er naast Spaanse wijnen ook ruimte is voor een Franse en Bulgaarse wijn. Dat kan, maar doet af aan het Spaanse van de zaak, zeker met legio opties uit Spanje zelf om veel diepgang in de wijnkaart te hebben.
Bediening is opgewekt en enthousiast, maar net niet attent genoeg om de huiselijke sfeer te complementeren.

Voor een 'bite' en een 'wine' is het voldoende, en komen we na het winkelen nog graag eens langs. Op alle vlakken een plusje extra en dan is het een vast adresje.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een verschrikkelijk restaurant. Met enkele vrienden hadden we ons verheugd op de fantastische Baskische keuken, maar wat een deceptie was dat.
Het begon al met de wijn. Wij vroegen een Txakoli, maar vrolijk vertelde de ober dat ze die niet hadden, ze hadden helemaal geen Baskische wijnen maar alleen mediterrane wijnen. Toen we een Montepulciano besteld hadden en die op was wilden we er nog een bestellen maar die hadden ze niet meer. De wijnen waren ook verschrikkelijk duur, gemiddeld € 30 voor een simpele wijn.
Dan de voorgerechten. Ze hadden verschillende soorten pintxos, maar ze waren allemaal veel te gecultiveerd. Het bijzondere aan pintxos is nu juist dat het een eenvoudige snee witbrood is waardoor de smaak van wat er oplicht goed tot zijn recht komt. Dat verwacht je in een eenvoudige zaak als deze. Maar sommige waren van bisquit en andere uiterst gekunstelde constructies.
Ze hadden maar enkele voorgerechten wat niet erg is. Sommige van ons bestelden qoquilles. Dat hebben ze geweten. Op hun bord lagen 3 coquilles en verder niets, geen groente of sla, helemaal niets. Toen we om brood vroegen zei de ober dat we daar 10 minuten op moesten wachten omdat het uit de diepvries kwam.
Wat een ellende. De rekening klopte ook al niet.
Een slechte prijs-kwaliteit verhouding, een slechte bediening en de naam onwaardig. Maar misschien had ik het kunnen weten, wie noemt zich nu La Basque.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Super gezellig tentje, sfeervol, hele gastvrij ontvangst en bediening, eigenaren die zich inzetten voor een goed doel. Eten is heerlijk en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Mooie fles wijn bij onze gerechten. Leuke formule met kleine hapjes als voorgerecht (maar je kan er ook voor kiezen je hele 'diner' ermee te vullen). De hoofdgerechten zijn om die reden eigenlijk een groot voorgerecht met dito prijs. Toetjes waren zalig, keuze uit twee, maar erg lekker allebei! Kortom een echte aanrader!