La Barca

6,8

Jouw recensie over het restaurant La Barca

Marcell V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk. Vooral de garnalen in pikante saus waren subliem.
De bediening was goed maar het duurde even voor we bediend werden.
Het interieur doet inmiddels wat gedateerd aan maar ook dat heeft wel zijn charme.
Al met al reden om nog eens te gaan.
ElsKK .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Vrijdag jl. hebben wij gezellig bij La Barca gegeten. Vaak langs gefietst, maar nooit binnen geweest.
Het interieur riep beelden van jaren 70 bistro's op met veel donkerbruin, grot plafond enz. De ontvangst was vriendelijk en de sfeer warm.
De kaart uitgebreid zoals je bij een Italiaan mag verwachten, maar allemaal vertrouwde dingen, beetje fantasieloos. Geen per seizoen wisselend menu.
Grote porties, ruim voldoende qua kwaliteit, maar niet bijzonder. Het enige dat tegenviel wat het groentegarnituur: overgare schijfjes winterpeen met roosjes bloemkool. Het zag eruit als hutspot.
De bediening is vriendelijk en alert zonder opdringerig te zijn.
Helaas bleek bij het afrekenen dat vvv dinercheque niet geaccepteerd werd in combinatie met Iens festival. Begrijpelijk misschien vanuit de ondernemer, maar niet vanuit ons als gast. Dinercheque is betaalmiddel geen kortingkaart. In ieder geval was het fijn geweest als dit van tevoren duidelijk was geweest.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Lieve mensen werken er , eten smaakte prima
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten een groot stuk vlees, super pizza’s, knus en Service is TOP
Kaoutar B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Gisterenavond geweest en niets te klagen. Prima eten. Hadden allen visgerechten en lekker. Gezellige sfeer.
Rosemary V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Via Social Deal hier gegeten. Door de slechte recensies hadden we geen hoge verwachtingen.Maar wat een aangename verrassing, alles was even goed en lekker op smaak, vlotte bediening en zeer voorkomend. Het was stil op zondagavond, misschien daardoor meer aandacht. 2 personen kozen buiten de deal maar het was het waard. De carpaccio was heerlijk en de pizza ook. De 3soorten pasta superlekker.De lamskoteletjes precies de goede garing en smaak en het grillgerecht apart maar heerlijk. We komen zeker terug! De inrichting is erg gedateerd en verdient een opfris beurt.
Marga57 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Via Social Deal hier wezen eten. Eerst getwijfeld vanwege diverse slechte reviews. Maar was vlak bij onze woonomgeving, dus toch maar een keer geprobeerd. We zaten buiten aan een rafeltje met prachtig uitzicht op Merwedekanaal. Binnen 5 minuten werd onze bestelling opgenomen en nog eens minuten later werd het voorgerecht (Carpaccio) opgediend. Daarna pizza Casa en pizza Corleone. Als dessert tiramisu en dame blanche. Alle gerechten waren bereid met verse producten. Porties waren niet groot, maar voor ons voldoende. Pizza had dunne bodem en was al iets ingesneden. Smaakte heerlijk. Ober kwam steeds vragen of alles naar wens was. WE hebben niet lang hoeven wachten op de gerechten. 1 opmerking: zet op elke tafel peper en zout. Dan kan je naar smaak nog wat toevoegen. Wij komen hier zeker terug.
Vincent H.
Service is ondermaats,
Begon al bij via recerviring via de website, ondanks de automatische mail die ik kreeg, bleken ze hun systeem nooit na gekeken te hebben.
Gelukkig was het rustig (zaterdag avond?) en waren alle tafels nog beschikbaar. Hier hadden wij al een slecht gevoel bij.

Maar begin was netjes, broodjes met kruidenboter, drinken alles lekken snel. maar daarna ging het fout.
me vrouw bestelde lasagne bolognese, de ober wist niet dat dit op de kaart stond, er zou alleen normale lasagne op staan.
Maar goed was dus dezelfde.

kinderen van 5 en 7 gingen voor de eigen samen te stellen pizza. helaas moesten ze dit zonder hulp doen want de mogelijkheden waren bij de ober niet bekend.
ook was er geen speciale kaar voor dit kids om met hulp van plaatjes dit te doen.

Na ruim een uur kwamen de gerechten, niet alles tegelijk want 6 personen aan 1 tafel is dan toch weer te lastig. Net als onthouden wie wat had besteld.
kinderen vonden de pizza niet te eten, wij als ouder nog eerst aangemoedigd dat dit geen diepvries was maar ze wilden hem echt niet.
Nou niet zo gek hebben hem zelf geprobeerd maar terug gezonden niet weg te krijgen. Gelukkig kan er nog wat extra patat van af (wel tegen bij betaling)

Kinderen naar de wc? Nou ok dat ging net maar handenwassen is geen aanrader. Water gaat alle kanten op, maar geen handdoeken en geen zeep.

Toch nog even een toetje, kinderen hadden tenslotte het kids menu, eerst 2 toetjes, 1 Dam Blance maar dan zonder chocola, die kwam 5 min later net als de 2 kinderijsjes.
De warme chocolade melk met slagroom kwam nog later, en die bleek echt een drama, glas stuk dat er een stuk glas in de chocolademelk lag, en de drank er door de scheur uit liep.
Die direct aan de bar terug gegeven. 10 minuten wachten op de nieuwe.

Maar dan het einde. de betaling, bij reserveren al aangegeven dat we 2 cadeau-passen hadden. Dit wilde de eigenaar niet accepteren.
Het ging niet en weigerde, en erger nog, ik zij nog splits de rekening dan 4 ons gezin en de andere 2 samen. maar dat wilde hij niet.
Nu werd het echt ongezellig, was allemaal niet zijn schuld dat hun de reserveringen niet hadden gelezen, en ook de opmerkingen niet.
Daarna de bedreigingen en dat als ik niet betaalde de politie zou bellen. Vervolgens werd me vrouw door een familie lid van de eigenaar bedreigt en hardhandig de zaak uit gezet.
ook de kinderen...

Ga er dus niet eten.
Dorinda H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten is redelijk, pizza ronduit slecht. Absoluut geen klantvriendelijk restaurant. Nog nooit zo honds behandeld. Geen aanrader.
alexander W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Pizza was niet te eten zonder tomatentensaus get was een kinderpizza waar ze zelf hun keuze konden maken voor ingrediënten, maar als ze niet weten wat er op kan is dat echt slecht.
En er zat een barst in een glas chocomelk waar de chocomelk doorheen kwam en bestel je een desert moet je nog 5 minuten op de bijbehorende chocoladesaus wachten.
Bovendien was het toilet niet schoon en ik trok het toilet dicht en krijg een luchtverfrisser in mijn nek gespoten. Dan erbij de zeep was op en dus handen wassen was er ook niet bij.
En het toppunt van de avond was, de mail waarin we aangaven dat we met cadeaubonnen wilden betalen hadden ze de mail niet gelezen en dat was niet hun probleem, we konden maar met 1 bon betalen en niet met 2 en toen we daar wat ban zeiden werden vervolgens werden we de zaak uitgegooid waar kinderen en mijn zwangere zus bij was en werden we bedreigd, kortombij La Barca op de Herenstraat 41 in Nieuwegein niet eten.
IB I.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Hier vanuit Spontaan Uiteten van Social Deal gegeten.
Bij voorgerecht keuze uit 3 gerechten. Wij namen de tomatensoep en carpaccio. Soep was vers gemaakt en goed van smaak. De carpaccio was op zich prima.
Als hoofdgerecht hadden wij pizza gekozen; ook deze waren prima, goed gebakken alleen een beetje een grote rand zonder beleg.
Na hadden we dame blanche en de tartufo.
We hebben wat bij moeten betalen omdat sommige gerechten met bijbetaling waren.
Ambiance is erg leuk en de bediening (ik denk eigenaar) met zakelijke vriendelijkheid.
Zee P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Zeer slechte zaak! Ik heb hier met familie gegeten via een social deal bon. Uiteraard niet verwacht dat het een culinair hoogstandje zou zijn, maar op zijn minst was er de verwachting om eetbaar voedsel voorgeschoteld te krijgen. De algehele ervaring bij La Barca was een flinke aanfluiting. Hierbij puntsgewijs mijn kritiek:

- De bediening kon in eerste instantie geen warme chocomel maken omdat het te druk was in de zaak (welgeteld 3 tafels bezet) en daardoor waren alle magnetrons bezet. Later is het de bediening toch gelukt om een warme chocomel te maken.
- De bediening was niet kundig. Men kon niet uitleggen welk gerecht er werd geserveerd. Bij het serveren van een pastagerecht werd er gezegd: hierbij een pasta. Niet echt handig als er 8 verschillende pastagerechten op de kaart staan. De serveerster zou zelfs terug de keuken in moeten om na te vragen welke pasta het nou eigenlijk ook al weer was. Ook bij het serveren van de thee werd er gezegd: "Ik lust geen thee. En ik kan ook niet uitleggen wat al die theezakjes betekenen."
- Het servies had stukjes/hapjes eruit. Dit niet zo heel veilig. Gelukkig zaten er geen kleine kinderen in het gezelschap.
- Het eten dat werd geserveerd, kon je nauwelijks eetbaar benoemen. Ik heb nog nooit een pizza voorgeschoteld gekregen in een restaurant, waarvan de bodem zwart was én absoluut niet door te snijden was. La Barca is daar helaas wel in geslaagd. Wellicht was de pizza te vaak in de magnetron opgewarmd?
- Ik had een pizza Massaia besteld. Deze staat in de menukaart met als omschrijving: pizza met mozzarella, tomatensaus, kerstomaatjes en oregano. Toen mijn pizza arriveerde bleek het een pizza met gewone kaas te zijn. Dit werd doorgegeven aan de bediening, waarop deze reageerde: u heeft niet aangegeven dat u een pizza met mozzarella wilde. Wellicht wordt het dan tijd om de omschrijving in de menukaart te wijzigen? Vervolgens werd mijn pizza meegenomen naar de keuken en niet veel later arriveerde deze terug met een soort blokjes smeltkaas erop. Dit was echter geen mozzarella en niet bepaald appetijtelijk.
- Iemand anders in het gezelschap had pasta besteld: tagliatelle met roomsaus. Ik heb hier een hapje van geproefd en de pasta was snotgaar gekookt en absoluut niet lekker. Het concept van "al dente" moet bij La Barca nog uitgevonden worden.
- Toen de bediening langs kwam om te vragen of het eten goed was, werd er aangegeven dat het eten "om te huilen was". De pizza en pasta werden teruggestuurd. Vervolgens vroeg de bediening of we wat anders wilden eten. Als suggestie gaven wij toen een bakje friet, omdat er geen hoop was dat een andere pizza/pasta een verbetering zou zijn. Na afloop moesten de twee bakjes friet gewoon afgerekend worden. Tot zover een 'oplossing' voor het slechte eten.

Kortom, wil je lekker uit eten, bespaar jezelf dan veel pijn en moeite en vermijdt La Barca.
Ron M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Italiaanse bol op terras. Droog en smakeloos. Heb 3 hapjes genomen. Zei er wat van. Geen reactie van de man waar ik afrekende.Kom hier niet meer.
Barry V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
La Barca is een gewoon goede Italiaan, en daarmee bedoel ik dan ook dat je er echt Italiaans goed kan eten. Zowel pizza's als pasta's zijn authentiek en kloppen gewoon goed. De bediening is prima maar voorziet in de basis en net ietsje meer. De prijzen passen daar ook bij netzoals de wijnen.

Persoonlijk zou ik nog iets meer persoonlijke "touch" in het hele concept willen zien, wat meer passie zodat dit restaurant op gaat voor wen gemiddelde acht, daar is namelijk helemaal niet zo veel mee voor nodig.
Fleur B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Prachtige locatie en het restaurant zelf is mooi. We waren daar op een zaterdag avond en buiten ons waren er 2 andere tafeltjes vol.
Het eten is precies wat er op de kaart staat, geen extra toevoegingen oid. Een vitella tonato is alleen vlees met tonijnmayonaise en een klein hoopje rucola.
De pizza was goed, maar ik had een pizza met plakjes parmaham erop gedrapeerd.
De witte wijn erbij was goed!
Er werd ons geen dessertkaart of koffie aangeboden.
Agatha W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Ik heb daar nu 3 keer gegeten, en ik kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk was, ook mijn tafelgenoten hebben zitten smullen. Ik ben verzot op de dubbelgevouwen pizza, alleen de geur al, mmmmm. Maar ook het vlees en de andere gerechten waren heerlijk. Afgesloten met ijs en koffie.
De sfeer is prima en de bediening altijd vriendelijk aangetroffen. gezellige avond verzekerd.
Devi S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Het eten was verrukkelijk. De spareribs waren erg mals en de pizza was heerlijk! En wat een leuke bediening! Erg aardige en vriendelijke mensen. Zeker voor herhaling vatbaar! Ik raad het iedereen aan!!!!
2Fred .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
gegeten met een voucher van socialdeal.
ontvangst vriendelijk en de bediening ook.
Tomatensoep was lekker, pizza en nagerecht maar net aan een voldoende
Esmae-Julie H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Lekker gegeten, niet duur en vriendelijk personeel. Ben er in de afgelopen maanden 3 keer geweest, leuke locatie! Zeker een aanrader!
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Leuk restaurant. Zeer vriendelijk personeel. Ben er met collega's wezen eten. Eigenaar had een prima menu gemaakt. Als voorgerecht stokbrood met kruidenboter en een soort gekruide pizzabodem, als hoofdgerecht of een pizza naar keuze of spaghetti of penne met bolognese saus of roomsaus met kip of lasagna, een nagerecht naar keuze, 2 drankjes en koffie of thee na voor 20 euro pp. Ik mag echter geen koolhydraten/gluten, heeft hij voor mij een overheerlijke sparerib met wat groente geregeld en als toetje een kaasplankje. Heb lekker gegeten en morgen geen buikpijn! Spareribs zijn echt een aanrader, vlees viel van het bot af zo mals! Bedankt voor een gezellige avond.