La Bandera

Nieuwe Binnenweg 285A 3021 GG Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant La Bandera

Ontdek de Dominicaanse keuken

Maak kennis met de Dominicaanse keuken! Hier geniet je van een breed scala aan specialiteiten, van spareribs tot rijstpudding en van soep tot smoothie. Combineer een dagje winkelen of cultuur snuiven met een heerlijk diner waarbij je wordt blootgesteld aan fantastische smaakcombinaties!

Meer informatie over restaurant La Bandera

Dinsdag t/m Vrijdag 16:30 - 22:00
Zaterdag en Zondag 14:00 - 22:00

Karen H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk eten, waar we wel een beetje lang op moesten wachten. Maar het restaurant is erg knus, dus dan is dat wachten niet zo'n probleem ;-)
noeleen F.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten voor een uitstekende prijs. Een aanwinst in Rotterdam. We komen hier zeker vaker terug.
EVELYN O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Een klein knus restaurant, vriendelijk personeel. Alleen moesten we wel lang wachten op onze eten. Maar eten was echt lekker. Een aanrader.
deheide .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
reservering was niet bekend. 2.25 euro voor 'n glas kraanwater (er was 'n grote fles spa blauw besteld) en 4.50 euro voor 2 plakjes cake met wat kokosmelk staat niet in verhouding. koffie wordt met de hand gezet. tafel wordt na hoofdgerecht (bacalhao en niet al te veel) wel afgeruimd maar er wordt niet meer gevraagd of men nog iets na wil. als ik idd na het hoofdgerecht was opgestapt, dan had ik met 'n minuut of 20-25 weer buiten gestaan.
natalie L.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Super gezellig restaurantje! Heel sfeervol ingericht. Heerijk eten tegen een zeer betaalbare prijs! Zeker een aanrader!
Josimar B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
La Bandera is geweldig. Eten is overheerlijk!!
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Leuk en gezellig restaurant! Het eten is uitstekend. De service is goed. Je wordt vriendelijk geholpen. La Bandera raad ik mijn vrienden zeker aan.
Sanny D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gezellig restaurantje, goede prijs-kwaliteitverhouding. Door de drukte duurde het alleen wat lang tot we ons eten kregen. Gastheer was erg leuk en gastvrij!
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Op woensdagavond hier gegeten met een vriendin via Groupon. Zeer verrast door de heerlijke smaken van de gerechten. We aten de gefrituurde kip en de kabeljauw met garnalen en als nagerecht de gebakken banaan en cake. Zeer leuke en attente bediening. Wij komen hier graag een keer terug!
Jamie S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Ik en mijn man hebben hier heerlijk gegeten. Het eten was met zorg bereid, de porties waren echt heel ruim. Super verassend voor die prijzen. Het zijn ook nog hele beleefde jonge heren die daar bedienen. Dus de bediening was ook uitstekend. Mijn man en ik hadden een groupon dus hebben in totaal 35 euro betaald voor drinken, hoofdgerecht en een toetje. We zijn zeer vriendelijk ontvangen en komen zeker terug door de kwaliteit van het eten, het heerlijke muziekje op de achtergrond en de vriendelijke ontvangst.
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Het eten was verrassend lekker, de kip had een heerlijk krokant jasje met een zachte marinade eronder, zeg maar de tropische variatie van de kip Kiev. Mijn dochter had het geitenvlees, ook lekker gestoofd en de sfeer was ontspannen, echt een aanrader!!
Soraya R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het eten is heerlijk, de porties riant en de atmosfeer super. Je zou het liefst in een hangmat liggen na het eten om de hele ervaring compleet te maken.
Gwyneth E.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijke authentiek Dominicaanse keuken! Simpel, sfeervol en goed betaalbaar. Zeker voor herhaling vatbaar!
Manlief is Dominicaans en heeft genoten van de chivo con morro (gestoofde geit met rijst en bonen) met een sla-tje en ik van de carne de res con morro (gestoofd rundvlees met rijst en bonen). Tevens de tostones (gefrituurde hartige groene bakbananen) en platano maduro (gebakken zoete bruine bakbananen) waren heerlijk. Als dessert hebben we platano maduro met kaneelijs en de tres leches taart genomen en ook deze waren uitstekend! Achteraf nog een typische Dominicaanse koffie, niet te sterk met een beetje kaneel. We waren zo'n 45 euro kwijt. Zeker een restaurant om aan te raden!
Jurjen T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Zeer vriendelijke bediening, leuke sfeer en goede prijs kwaliteit verhouding. Ondanks dat niet alles meer leverbaar was uit de keuken wordt er meegedacht naar goed alternatief. Wij komen zeker terug!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Toen we niet konden kiezen kregen we een proeverij van verschillende gerechten. Bediening was erg vriendelijk.
Ratatouilletje G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gezellige, gemoedelijke sfeer en een zeer vriendelijke en innemende gastheer. De deur die steeds opengaat is met koud weer een minnetje. Het eten: de gekapte kip was een topper, samen met de groene banaan en heerlijke cassave. Mijn vriendin had de kabeljauw, ook dat was voortreffelijk. En toe, de cake met gecondenseerde melk en het caramelpuddunkje: top! Dominicaanse koffie drink je zwart met een vleugje kaneel weet ik nu. Ik ga zeker terug om het geitenvlees te proberen ;-).
Etienne R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Wij zijn afgelopen vrijdag bij La Bandera gaan eten... Eten was erg lekker en service was uitstekend. Echt een aanrader om eens te gaan eten.
mykai .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Als je van authentiek Dominicaans eten houdt is dit een echte aanrader. Heerlijke bachata en merengue muziek op de achtergrond wat bijdraagt aan een algeheel Caribisch gevoel. Vermakelijke bediening die ook graag meedenkt wanneer je er zelf even niet uitkomt.
BambooTree .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Heerlijk zitten, gezellige, warme en relaxte sfeer. De kalfsstaartsoep is zeker een aanrader! Verder zou ik ook de Pollo Fritas proberen met een lekkere limoensap erbij ^_^
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Het is niet bij te houden wat er aan nieuwe restaurantjes op de Nieuwe Binnenweg verschijnt. We kozen dit keer dan maar eens voor La Bandera, dat er toch alweer een tijdje zit. Benieuwd naar de Dominicaanse keuken. En dit bleek een goede keuze. Het restaurant is met bescheiden middelen origineel ingericht en roept een vrolijke Caribische sfeer op (ik ben nooit in die contreien geweest, dus ik kan er met dit oordeel naast zitten). De jonge man die de bediening verzorgde was vriendelijk en zeer attent. En dan het eten. In het kort: alles erg lekker. Iets uitgebreider: ik denk dat hier uitstekend volgens de traditionele Caribische keuken wordt gekookt. De ossenstaartsoep vooraf leek op geen enkele manier op de ons bekende, maar ik vond hem wel lekkerder. Als hoofdgerecht had ik gestoofd geitenvlees met bruine bonen met rijst. De normale portie. Dit was echt smullen, en zo vullend, dat ik blij was niet de grote portie te hebben genomen. Zo was er nog ruimte voor het nagerecht. Dat bestond voor mij uit gebakken banaan met ijs en karamelsaus, en voor mijn tafelgenote uit een punt drie-lagencake. Beide desserts ook weer zeer smakelijk.
La Bandera schenkt geen alcoholische dranken. Als je echter de huisgemaakte limoendrank neemt (zelden zo'n verfrissend drankje geproefd) is dat geen enkel punt.
Als je dan ook nog eens de zeer gunstige prijzen meerekent (met z'n 2-en waren we 40 euro kwijt), dan is er maar 1 conclusie mogelijk: La Bandera is een zekere aanrader!