Meer informatie over restaurant L'Union

Zaterdag
- Ontbijt 10:00 - 11:30
Zondag

6,3

Jouw recensie over het restaurant L'Union

José V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Tomaten soep met spagetti slierten , niet echt geweldig, leek op blik soep. Bief was taai. Saté was lekker. Sla was erg weinig en niet geweldig van smaak. Koffie was lekker.
A V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Ontvangst aan de deur was prima door de ober. De serveerster begroette ons binnen echter niet en vroeg alleen nors of we wel gereserveerd hadden, toen we aan tafel wilden gaan . Toen mijn schoondochter vroeg of de deur dicht kon vanwege de tocht, ging dat ook niet van harte bij de serveerster. Voor mijn schoondochter en vrouw leek het er daarnaast veel op, dat deze serveerster ons gezelschap later die avond met een collega aan het bespreken was, terwijl zij onze kant opkeek. Al met al is dit bijzonder onprofessioneel en ongastvrij gedrag. De overige obers , de service en het eten waren verder prima, maar met een vriendelijke ontvangst en service van het héle team valt of staat alles. Laat dit a.u.b. een leermoment zijn.
Lisahukj .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
We zaten gezellig buiten, maar het duurde een tijd voordat we gezien werden. De service was ok en het eten kwam snel. Beiden vonden het echter niet te eten! De hamburger zat onder een klef, vet, goedkoop broodje en de aardappelsalade die je er bij krijgt is van de lidl. De frietjes waren minimaal twee keer herbakken. De spies was ok, doorbakken terwijl we medium vroegen en ook daar zat niet veel smaak aan. Op het betalen moesten we wel enorm lang wachten en toen we ze binnen gingen halen liepen ze langs ons heen. Ik zou weglopers begrijpen in dit restaurant.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Top lokatie echte huiskamer aan de markt, spannende en interessante menukaart zowel voor de lunch als het diner. Heerlijke zuurkoolsoep met spekjes, fantastische tapas schotel en huisgemaakte moelleux met Belgische chocolade, attente bediening en een zeer goede prijs kwaliteit, komen zeker terug
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Dagje bij zus op bezoek in Roermond.
Geluncht bij L'Union.
Locatie ligt dicht bij outletcenter en is mede daardoor een druk bezocht restaurant.
Geen punt, maar stem dan je capaciteit, personeel en aantal zitgelegenheden op aan.
Dit laatste was tottaal niet in balans.
Slechts 1 dames/herentoilet.
Terras en binnen was het ondanks dat het al medio oktober is overvol.
Schaarse personeel maakte een overspannen indruk en had totaal geen overzicht.
Drankjes werden pas geserveerd nadat het eerste gedeelte vd lunch al lang en breed op tafel stond.
Brood en friet werden een kwartier later geserveerd.
Kwaliteit salades was ok.
Mede door de negatieve ervaring is dit zeer zeker geen aanrader.
Jammer van de goede kaart en toplocatie.....
Gregor S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Twee jaar geleden konden ze een biefstuk ook niet 'medium" maar volledig doorbakken serveren.
Maar vrijdag heeft de kok zichzelf overtroffen:
"Varkenshaas"-saté bij eerste poging moeten terugsturen omdat het niet gaar was en bestaat bij de tweede poging voornamelijk uit vet.
En de bediening kan het al helemaal niets schelen. Er kon geen sorry af.
Ik zou me doodschamen!
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Samen met Rob mijn vakantie ingeluid, fantastische avond beleeft met een goed glas wijn, heerlijk mosselen gegeten en attent bediend.
Nelson88 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Na een dagje shoppen bij de outlet dachten we heerlijk af te sluiten met een diner bij L'Union. Het terras zag er gezellig uit en een serveerster verwelkomde ons. Gezien de goede recensies maakte ik me niet druk, maar het bleek een echte tegenvaller te zijn.
De tafels waren vies, we moesten zelf vragen of er een doekje overheen mocht. De vloer onder ons tafeltje lag bezaaid met mossels en frietjes. Wij hadden de scholfilet en de Black angus burger. De burger was niet bijzonder maar wel ok. De scholfilet was ronduit smakeloos, de saus was vies met groenten uit een potje en de broccoli was overkookt. De serveerster vroeg ons of het heeft gesmaakt en deed uiteindelijk niks met het commentaar op het eten. Ze was te druk met van alles en nog wat.
Het toilet was nog smeriger dan een gemiddeld openbaar toilet. Totslot moesten we 3x om de rekening vragen. We hebben betaald, zonder fooi, en we komen hier nooit meer terug. Het is de goede score hier op Iens absoluut niet waard!
johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Getriggerd door toch een relatief hoge score op Iens (8,2) gaan lunchen bij L'Union
Inrichting : niet onze smaak maar ieder het zijne
Gekozen voor een salade Nicoise met verse tonijn en een bord penne
- Bij de salade ging het al fout bij de dressing ( yoghurt ?) maar vooral bij de gortdroog gebakken tonijn. Wat jammer van deze mooie vis die naar mijn mening toch even aangebakken met een rosé binnenzijde geserveerd dient te worden.
- Het gerecht met penne was goed gekookt maar de saus was veel te vlak van smaak.

Dus : op zoek naar een ander lunchadresje in Roermond

Marc V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Leuke brasserie in centrum Roermond. Kaart met voldoende variatie. Lekker gegeten, borden goed verzorgd opgemaakt, bediening attent en erg vriendelijk. Ook prettig, voldoende ruimte tussen de tafeltjes, kom je wel eens anders tegen.
Kortom, ongecompliceerd gezellig en lekker gegeten!
rob H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Geweldig 3 gangen Christoffelmenu gegeten, vriendelijke en attente bediening en leuke gerechten op de menukaart. Goede prijs kwaliteit.
Komen zeker snel weer!
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Wederom fantastische mosselen gegeten en Ja, wat moet je zeggen over de Bouillabaisse.....die vind je echt nergens...top top top...!!!
Veerle16 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Meermaals al hier gegeten. Eigenlijk altijd als we in Roermond komen om te shoppen.
Sfeervolle aankleding en fijn terras.
Genoeg keuze op de kaart. Mooi ingebonden kaart zou wel veel meer eer doen aan dit restaurant dan het dubbelgevouwen plastic A4tje wat het nu is.
Het eten is goed. Al die keren steeds ook goed geweest.
Vandaag aten we de club Sandwich st. Tropez (vis) en hadden we een kaasplankje na. Beiden lekker en goed verzorgd.
Eerder aten we ook al de Tapaz voor 2 personen. Ook heerlijk. Evenals het stoofpotje.
Wij vinden het een aanrader.
MillyG .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
De bediening was gehaast en sarcastic. Moesten erg lang wachten tussen voorgerecht en hoofdgerecht, 55 minuten. 1 gerecht was erg aangebrand(spies). Ga er niet meer terug
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Dagje outlet super afgesloten met een dinertje bij l'Union! Wat een mooie zaak, goed verwarmt terras met windvrije tafels en hier maar eerst een aperitief genomen want binnen zat het helemaal vol, gelukkig konden wij toch nog binnen een tafeltje bemachtigen. Heerlijk mosselen l'Union gegeten en mijn partner eendenborst. Antorage en de bediening was helemaal top!!!
Volgende keer zeker weer l'Union
Sonny B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Op weg naar het outlet centre in Roermond kwamen we aardig wat stalletjes tegen met asperges. In plaats van ze zelf aan te schaffen werd de keuze gemaakt om asperges te gaan eten na een dagje schoppen. L'Union ligt op loopafstand van het shopping centrum en je kijkt uit over de Markt met oude gebouwen. Het personeel ontving ons vriendelijk en het maakte niet uit waar we zouden gaan zitten. Prima! Het lokale biertje was goed, de wijn een wat kauwgombalachtige witte "droge "wijn, waarschijnlijk uit een van de nieuwe wereldlanden; matig. Het personeel had het erg druk met een jongeman die dicht bij de uitgiftebalie vertoefde en zoveel aandacht nodig had, dat het er bij de gasten een beetje bij inschoot. Ook zijn continue rookgedrag met zijn personeelsvrienden werkte niet mee aan de service. De asperges waren slap en als ik mijn mes er in zette dan werd het een smeuïge substantie. Helemaal doorgekookt en ik hoop maar niet dat ze een extra magnetron tikje hebben gekregen. Mijn vriendin had een fantasieloos Hoengerecht met hierbij een papperige rijst en wederom doorgekookte groenten. Het biertje was goed, dus die nog maar besteld om de boel door te spoelen. Helaas was onze verwachting van de gastronomie in Het Zuiden op deze plek te hoog gespannen. En helaas waren de aspergestalletjes al dicht.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Heerlijk gegeten bij l 'Union, deze keer Spaanse thema avond met authentieke Spaans tapas en geen kant en klare zooi wat je op de meeste zaken voorgeschoteld krijgt. Zeer succesvol en zeker voor herhaling aan te bevelen. het was super gezellig, goede persoonlijke bediening en mooie Spaanse wijnen van het wijnhuis Torres
CLG .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Heerlijk gegeten bij restaurant 'Union. De nadruk op regionale producten spreekt mij erg aan! Er werden heerlijke wijnen geadviseerd en geserveerd bij de gerechten. En voor de BOB was er een speciaal BOB-arrangement! Aanrader!
kaldenberg .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Kaart slecht te lezen klein lettertype , sfeerlicht te gedempt.Hoofdgerechten erg summier qua hoeveelheid.Met name beschamend weinig vlees varkenshaas medaillons 3 stukjes en stoofpotje van wild half slechts gevuld .frites en aardappelkroketjes ook afgemeten weinig !Bediening erg traag met name in drankvoorziening .Toiletgroep was niet erg proper.Het is ons erg tegen gevallen en we hadden als gezelschap er van te voren echt meer van verwacht ! Hopelijk doen ze iets met onze tips op couverts.nl, want dit is geen goede reclame binnen het Roermondse netwerk.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Ik had hier al eerder 'in klein comité' gegeten, en was toen al prettig verrast door ambiance en bediening. Nu waren we terug met een grote (20+) groep voor een familie-jubileum, waarbij we de 'Heerenkamer' op de 1e verdieping tot onze beschikking hadden...
Dat was ideaal: di ruimte heeft een volwaardige bar, espressomachines en via een etenslift een directe verbinding met de keuken. Geen gedoe en gesjouw voor de bediening dus, en dat was in positieve zin te merken.
Tel daarbij een 'privé' garderobe en eigen toilet, plus een mooi uitzicht over de Roermondse Markt bij op, en je hebt een ideale locatie voor groepen!

Uiteraard werd er met 'set menus' gewerkt: vis, vlees en vega, met voldoende flexibiliteit om bijvoorbeeld de vleesliefhebber een visvoorgerecht voor te kunnen schotelen.

Het eten is niet extreem culinair hoogstaand, maar ik krijg ook niet het idee dat L'Union dat pretendeert. Wat het wel is: goede (seizoensgebonden, hier gelukkig wel!) ingrediënten, met prima smaakcombinaties en prima bordpresentatie, in porties die ruim (maar dan ook ruim!) voldoende waren in de gedaante van een viergangenmenu.

Ik was zeer tevreden over de geschonken wijnen, waarbij ook een (Spaanse) dessertwijn niet ontbrak, de prosecco als aperitief was mij wat te zoet, maar ieder z'n meug...

De bediening was voorbeeldig: gezien de groepsgrootte en bijbehorende chaos een klein wonder!