Over restaurant l'Ozio

Italiaans genieten midden in de Pijp

De filosofie in deze keuken: alles is huisgemaakt. Van voorgerecht tot dessert, alles komt uit eigen keuken. Tel daar het strakke, moderne interieur en het fijne personeel bij op en je hebt zeker weten een culinaire topavond. En niet alleen ‘s avonds word je hier verpletterd door de specialiteiten van het keukenpersoneel, ook voor een lunch op hoog niveau zit je hier helemaal goed. Zelfs kritische kenners van de Italiaanse keuken zullen de kok complimenteren.

Meer informatie over restaurant l'Ozio

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 23:30

Eten7,9/10
Service8,1/10
Decor7,8/10
Wiebe W. Gastronoom (30 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Soms wil je het soort Italiaans eten dat net iets verfijnder is dan de gemiddelde pasta en pizzaschotel. en dan is L'Ozio een heel goede keuze, naast dat ze een heel goed gevulde kaart hebben met allerhande heerlijkheden heb je ook keuze ten over wat betreft de wijn, dat in combinatie met de fantastisch vriendelijke bediening en de ambiance van een italiaan, (hectisch maar huiselijk) zeker een aanrader. We komen zeker nog een keer terug
Simeon K. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
L'Ozio blijkt keer op keer een uitzonderlijk goed italiaans restaurant in Amsterdam te zijn. Originele gerechten die ook in Italië zelf op de kaart zouden kunnen staan, mooi modern en toch sfeervol restaurant. De kwaliteit-prijsverhouding is ook dik in orde, zo lekker eet je bijna nergens anders Italiaans in Amsterdam voor deze prijs.
Wij hadden een heerlijk vismenu. Enige vreemde was dat de eerste twee gerechten hiervan voor drie personen werden opgediend op twee borden. Toen we vroegen waarom werd ons verzekerd dat het wel drie porties waren. Vreemde keus: 1 of 3 borden zou logischer zijn. Latere gangen waren wel op drie borden. Het was het enige vreemde van een zeer geslaagd diner. Tiramisu was geen origineel dessert, maar wel uitzonderlijk goed.
Sdejong89 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij l'ozio. Simpele maar lekkere Italiaanse gerechten. Bediening is vriendelijk en weet veel van de wijnkaart. Kortom een heerlijke avond!
StevenSt . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hebben een erg leuke avond gehad bij l'Ozio! Mooi interieur, vriendelijke bediening en een zeer uitgebreide wijnkaart. Meer dan 100 soorten wijn op de kaart! We deelden het plankje met verschillende vleeswaren en daarna de risotto van de dag en ravioli. Simpel en lekker, zoals het hoort bij een echte Italiaan!
Hans Z. 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Tonijn was enorm zout. Dit aangegeven en als reactie gekregen dat dit niet kan omdat de vis niet wordt gezouten. Er zou navraag worden gedaan bij de kok.
Na 10 minuten komt men terug met d'r mededeling sorry .
Wijnkaart geeft enkel rode wijn aan terwijl wij op zoek zijn naar een flesje wit. Triest dat de apart geserveerde wijnkaart enkel wit en rood vermeld terwijl je ook diverse soorten wit serveert.
Klaas V. 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Met twee personen gegeten. De porties waren erg klein en er werden geen bijgerechten bij geserveerd. Verder vond ik de gerechten eigenlijk niet zo bijzonder, zeker gelet op de toch wel vrij hoge prijs. Bediening was beleefd, maar bracht ook niets extra's.
Myarra . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijk gegeten.
Waren met 2, allebei een tasting menu genomen.
Allemaal vrij simpele gerechten, maar ontzettend goed, vooral de risotto en de pasta waren geweldig.

Service was snel, maar kwam niet gehaast over, was wel redelijk rustig in restaurant (op een zondag).

Absolute aanraden als je op zoek bent naar een goede Italiaan die simpele, maar wel ontzettend goede, gerechten voorschotelt. Kies vooral het proefmenu!
Tiness . Fijnproever (6 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
hartstikke mooie zaak in de Pijp. Ik dacht dat het een nieuwe zaak was, maar dat was niet zo, het was alleen net verbouwd! Dekor vind ik erg leuk en het open dak is geweldig, toen het te koud werd, ging het met een knopje dicht, wauw! Bediening spreekt geen Nederlands.
We namen het menu, vleeswaren was lekker, brood en crackers waren lekker, maar de polenta bij het vlees was veeel te zout, toen de bediening vroeg of het lekker was, vertelde wij dat het bij ons beide echt veel te zout was, waarschijnlijk is de kok even uitgeschoten..... Later vroeg nog iemand van de bediening of het lekker was, die ging het doorgeven, maar er werd nooit meer op terug gekomen...niet of het een foutje was, of dat de kok het extra zout bedoelt had, gewoon niets....?! Dat vond ik erg jammer. Mooi dekor, prijs kwaliteit staat niet in verhouding, te duur, te weinig kwaliteit, wat jammer!
Jigs . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Leuk restaurant, onlangs nieuw ingericht. Eten was niet bijzonder. Niet direct iets mee mis, maar je kunt op veel plaatsen verrassender en mooier opgediende maaltijden krijgen voor deze prijs
Henry O. Gastronoom (26 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Ik heb hier heerlijk geluncht. Ben benieuwd naar het avondeten; kom hier graag nog eens voor terug.
Gerechten zijn niet goedkoop, maarde prijs/kwaliteit klopt wel.
Sanneke B. Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De service was matig. Wij hadden het tasting menu gekozen met z'n zessen en dat was prima, maar kregen totaal geen uitleg over het eten.
Carin1969 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk eten, we hebben het menu met wijnarrangement genomen en op een niet helemaal warm dessert ( werd echter snel opgelost) was het heerlijk. Vooral de risotto en antipasti waren vurrukkeluk. Leuke vlotte bediening. Aanrader
AFI . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het eten was erg lekker bij L'Ozio. Echt Italiaans! Wij hebben verschillende gerechten geprobeerd en stuk voor stuk waren ze heerlijk, zo ook de wijn. De presentatie was goed, het personeel is vriendelijk en je hoeft niet te lang te wachten op het eten, de pauzes tussen de gerechten zijn perfect. Wij vonden de inrichting mooier dan op foto's op de site, wat ons betreft een hele verbetering.
Een klein minpuntje en de reden dat wij op een gegeven moment weg wilden gaan, de afzuiging werkt niet heel goed waardoor je het eten wat bereidt wordt, sterk ruikt.
Juulw . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Leuk restaurant! Lekkere Italiaanse gerechten (geen standaard Italiaan), bediening is snel en vriendelijk en weet daarnaast ook genoeg van de wijnen af. We hebben een heerlijke avond gehad.
CarryMJ . Bourgondiër (3 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Behalve de wijn hebben we geen goede woorden over voor dit restaurant.
Bediening gehaast en geen aandacht voor gasten.
Qua tempo van uitserveren had dit wel weg van fastfoodrestaurant.
Nog geen 1,5 uur binnengeweest.

Overpriced, prijs kwaliteit en hoeveelheid totaal niet in verhouding.
Bij hoofdgerecht (keuze was pasta) geen groente.
Sla van voorgerecht was bosje lollorosso met 1 tomaat en een schil wortel voor 6,50.
Strudel van voorgerecht was niet meer soepgroente in een stukjes bladerdeeg.

Gert.jan . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We aten hier met ons gezin voorafgaand aan een bezoek aan het Concertgebouw en dat was een feest op zich. Relaxte sfeer en heerlijke gerechten. Wij komen zeker nog eens terug
Andrea B. Gastronoom (10 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Kwaliteit van het eten is op z'n best gemiddeld te noemen. Aardappel prei soep leek meer op puree dan soep, en werd door de bediening dan ook zeer correct van de rekening gehaald. Overige gerechten best prima, maar niet indrukwekkend. Hip interieur, echter enorm probleem met akoestiek. Je moet schreeuwen om elkaar te verstaan. We zijn echt wel wat gewend, maar gingen in dit geval helaas met hoofdpijn weg. Aardige bediening.
Nathalie V. Bourgondiër (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wat tegenvallend deze keer. Vorige keer erg lekker gegeten, deze keer vonden we het niet zo bijzonder. Vitello wat taai en droog, inktvissalade nietszeggend. Risotto was erg goed maar het taartje ernaast heel saai.
Ook meerdere dranken waren niet meer op voorraad, mag niet op een zaterdagavond.
Ook de bediening viel wat tegen in vergelijk met vorige keer. Hele aardige dame, maar de Italiaanse gastheer was daarentegen kortaf. De aardige dame moest ons meerdere keren 'slecht' nieuws brengen en dan verwachten wij van zo'n restaurant dat ze ons met iets anders tegemoet komen door bijvoorbeeld een drankje aan te bieden of iets dergelijks. Verder veel kleine vliegjes rondvliegend in het restaurant, vervelend en wat onsmakelijk.
We zullen niet zo snel terugkomen helaas.
Elske J. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Menu van de dag gegeten. 4 gangen bestaande uit een mix van allemaal kleine gerechten. Lekker, verfijnd en echt Italiaans! + goeie wijnen. Komen zeker snel weer terug!
FerryWood . Gastronoom (16 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijke vitello tonato gegeten. Mooie zaak dat lekker fris oogt en er goed uit ziet. Overige gerechten waren ook erg lekker. Personeel erg attent en vriendelijk. Italiaans op hoog niveau.