l'Ouest | wijnbar - lunch - diner

Van Oldenbarneveltstraat 139 3012 GT Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant l'Ouest | wijnbar - lunch - diner

In het centrum van Rotterdam, op de hoek van de Van Oldenbarneveltstraat (ook wel ‘Rue de Mode’ genoemd) is in een karakteristiek vooroorlogs pand de intieme horecazaak l’Ouest gevestigd. In 7 jaar tijd is dit wijn- en spijs lokaal (30 couverts) uitgegroeid tot een populaire locatie voor genieters van kwalitatief hoogwaardig eten en wijnen. l’Ouest legt de nadruk op de mediterrane keuken met het drie gangen keuze Menu du Chef, vers bereide tapas en uitgebreide selectie aan charcuterie en fromage. Naast hapjes en diner, serveert l’Ouest op zaterdag en zondag tevens een gezellige lunch.

Alle gerechten worden vanaf de basis zelf gemaakt met dagelijks verse ingrediënten. Voor de wijnen gaat l’Ouest wat verder dan Frankrijk, Spanje en Italië. Bij l'Ouest schenken ze wijnen uit de oude en nieuwe wereld, zolang de prijs-kwaliteit verhouding maar goed is.

Je kunt bij l’Ouest terecht voor een hapje, heerlijk glas wijn, lunch en diner. Ben je een echte wijnliefhebber? Vraag dan eens naar een wine flight, een klein origineel wijnproeverijtje bij jou aan tafel.

Halve fles mineraalwater

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Peggy P.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten met een vriendin. Het restaurant was vol, het terras zelfs ook deels. Toch super bediend, vlot maar niet te, servicegericht, veel kennis van zaken! Het eten (we kozen het menu met vooraf tonijn, als hoofd het vlees (big) en als toetje het kaasplankje) was zeer goed van smaak en bereiding. Enige minpuntje was dat we na afloop toch nog wel ruimte hadden. De wijnen werden bijpassend geschonken en erg lekker. Al met al vonden wij het een top tent en komen wij zeker terug!
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Erg lekker gegeten en gedronken in de wijnbar. We hebben gekozen voor het Plateau du Chef van de borrelkaart. Het was een verrassende mix van warme en koude hapjes. Het zag er verzorgd uit en smaakte heerlijk. Vriendelijke bediening die uitleg geeft over de hapjes en de wijnen die we erbij hadden uitgekozen. De Spaanse rode Muga vonden wij een topper!
BlokMart .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gedineerd en mooie bijpassende wijnen gedronken.
We werden hartelijk ontvangen in de gezellige goed gevulde zaak.
We kozen voor het menu du chef. Waar we uitzonderlijk van hebben genoten. Mooie verse producten met pure smaken. De goede service inclusief het wijnadvies van de sommelier maakte de avond compleet.

De uitgebreide wijnkaart geeft voldoende keus uit wijnen per glas uit de hele wereld. De tapaskaart ziet er ook veel belovend uit.
Dus we komen graag nog een keer terug om nog een keer te dineren of voor een gezellige borrel.
elisabeth3 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vorige maand gaven we een niet besloten borrel bij l’Ouest voor 28 mensen.
Van te voren was afgesproken welke wijnen en andere drankjes er geschonken zouden worden, en welke hapjes zouden worden geserveerd.
Alles was prima in orde. Het personeel hield zich aan de afspraken, was vriendelijk en attent, en hield goed in de gaten wie onze gasten waren. De rekening bevatte geen onduidelijkheden. Kortom, we zijn heel tevreden!
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Voordat we een reservering hadden bij een nabij gelegen restaurant, streken we hier neer op het terras voor een drankje. Gezellig aandoend terras aan een drukke straat, met houten meubilair. Vriendelijke bediening met kennis van de kaart. Veel wijnen ook per glas te bestellen. We zagen veel borrelhapjes (selectie van noten, kazen, etc.) op de kaart staan waar we zeker nog eens voor terug zouden (willen) komen. Redelijk geprijsd, al zijn sommige wijnen per glas aan de prijs.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Werken in Rotterdam valt zwaar! De locale club de beker en Eindhoven kampioen. Brrrr. En dan loop je zo maar een prachtige zaak binnen met een mooie bier en wijnkaart. Een klein terras met lekkere jazzmuziek en een vriendelijke bediening. Dan is het slechte humeur al snel over. De kaart biedt ook mooie kleine gerechten die de moeite waard zijn uit te proberen. Heerlijke sappige mosselen, perfect gegaarde kalfswang en een pulpo salade. De vriendelijke eigenaar weet daar mooie bijpassende glazen bij te schenken. Genieten en een leuk gesprek met de mensen naast je aan tafel. Is er dan ook iets niet goed? Ja, volgend jaar kampioen of een vestiging openen in 020!
Smaaksma .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Absoluut één van mijn favorieten in Rotterdam, een plek waar ik naartoe ga om mezelf echt te verwennen met een duur glas wijn en overheerlijke, soms nergens anders te krijgen, tapas. Boquerones, octopus, gestoofde kalfswang, visstoofpotje, maar ook patatas bravas en minder extreme smaken. Wijnadvies is goed, personeel vriendelijk en kundig en alle plekjes in de zaak en op het terras hebben sfeer en uitzicht. Aanrader! Chic eten voor een bistro prijs, dus trakteer jezelf hier gerust op een glas Rioja van 8,- .
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Echte aanrader in het centrum van Rotterdam!! Zeer gastvrij en vakkundig personeel. Lekker ongedwongen ambiance. We hebben de knappe jongeman in de bediening de vrije hand gegeven om ons te verrassen wat betreft wijn en spijs en daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Wat een smaakbeleving!! Nogmaals onze complimenten!!
Annabel L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ik heb hier op de zaterdagmiddag van het Filmfestival geluncht. Het was gezellig druk, maar desondanks was de kwaliteit van het eten en de service erg goed! Een verse salade met gamba's en ik kreeg er een goed bijpassende witte wijn bij. Het zit op een leuke centrale plek en ik ga hier graag nog eens terug om de rest van de verleidelijke wijnkaart en tapas te proberen! Een aanrader!
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hier zaterdag met wat meiden een wijntje gedaan. leek ons leuk in een echt wijnbar.
klein knus zaakje met helaas niet erg lekker zittende stoelen.
Het was niet superdruk en er liep 3 man personeel.
Na 15 minuten kwam er eindelijk iemand wat te drinken opnemen, we bestelden een Cava en een tapasplank van de chef.

Het duurde wederom erg lang voor we het drinken kregen en toen we deze al bijna op hadden kwam eindelijk het plankje. dit was dus al een half uur later.
Voor 3 man was dit echt ontzettend karig.
We kregen 1 mini gehaktballetje, 2 stukjes brood door midden gesneden, 3 aardappelpartjes, en 1 plakje kaas en het ergste was nog zwart aangebakken pastinaak en wortel. dit zou nog niet eens geserveerd mogen worden!
Verder wat mosseltjes, plakje worst en ansjovis, en dit dan ook nog voor een flinke prijs.
Ook na het vragen van de rekening gebeurde er vrij weinig, we moesten uiteindelijk nog een keer hierom vragen.
ongeïnteresseerd personeel, en hoge prijzen.
Echt heel jammer, we hadden hoge verwachtingen maar dit was een eenmalige ervaring voor ons.
malae .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik heb hier op zaterdag aan het einde van de middag met mijn zus wat wijntjes gedronken en tapas gegeten. Het was gezellig druk en de bediening had zijn handen vol. We hebben eerst aan de bar een lekker aperitief wijntje gedronken op advies van de barman en zijn daarna aan een vrijgekomen tafeltje gaan zitten. daar hebben wij enkele lekkere tapas gegeten met een ander bijpassend wijntje. Wij vonden het een gezellige kleine zaak met leuke hapjes en wijnkeuzes. Niet goedkoop maar zeker de moeite waard.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Een aardige zaak waar we regelmatig een wijntje drinken. Gisteren ervoor gekozen om ook de lunch te gebruiken. De gerechten zijn goed. De bediening was een drama. Het duurde minsten 10 minuten totdat er iemand kwam om de kaart te brengen. Vervolgens werden de wijntjes geserveerd en de lunchgerechten pas na ruim 25 minuten. De tafels werden niet afgeruimd dus als gast keek je naar vuil servies.
SandraAndeweg .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Naar aanleiding van de goede recensies op Iens hadden wij gisteren voor 4 personen gereserveerd. We wilden extra leuk uitpakken voor onze vrienden omdat we met hen iets te vieren hadden. Wat viel dát tegen! De inrichting is heel sober, de toiletdeur kapot, kraan in de wc kapot, doortrek-hendeltje kapot. Of moet dat een authentiek Franse sfeer voorstellen? Dan slaan ze de plank geheel mis. Wij namen het 4 gangen verrassingsmenu voor €31,50 per persoon excl. drankjes. Er werd door de bediening niet gevraagd of er eventuele wensen waren voor het eten, of er allergieën zijn, of we iets misschien niet lusten zodat daar rekening mee gehouden zou worden. De eerste gang was koude serranoham plakjes, plakjes kaas, ansjovis en brood. Dat had ik zelf stukken beter kunnen doen! De tweede gang was een droog broodje hamburger. Niet lekker. De derde gang waren gehaktballetjes in tomatensaus, mosselen, garnalen, brood, en 4(!) groene asperges. Eén van ons lust geen vis dus de mosselen en garnalen vielen voor diegene al af. Vervolgens de vierde gang: dat was crème brulée, dat was wel lekker. Het eten was erg weinig voor het geld wat ervoor gevraagd wordt. Ook kun je dat zelf veel lekkerder en beter klaar maken dan in dit restaurant. En daarvoor ga je toch niet uit eten? Uiteindelijk moesten we € 163 afrekenen. Veel te veel voor slecht eten en entourage. Wij komen hier zeker niet meer terug.
martijn_van_wink .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
beste mensen, 'k kan niet anders zeggen dat zowel lunch als diner bij l'Ouest voortreffelijk zijn. de gerechten worden met kunde en liefde uitgeserveerd. de ingredienten zijn vers, de bediening is vriendelijk en servicegericht. de wijnkaart is met zorg en aandacht samengesteld. wij nemen onze relaties hier graag mee naartoe, een aanrader !
kimila .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten met z'n vieren bij l'Quist. Het 4 gangen tapas menu was zalig, zeker buiten op het terras in het zonnetje. De geserveerde wijnen maakte het compleet. Voor onze dochters was er genoeg keus. Leuke en attente bediening.
fijnproevert82 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Leuk assortiment aan goede wijnen. De spontane bediening weet er veel over te vertellen, ook in combinatie met het eten.
We gaan snel terug!
MGRR .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Heerlijk! Fantastische wijnen en top kwaliteit eten, mooie combinaties. Erg gezellig en fijne bediening. We komen zeker terug. Zeker een aanrader als je niet van massa houdt en echt wilt genieten!
Marloes
R. R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Klein maar knusse wijnbar. Lekker buiten op het terras gezeten. Zit aan een drukke weg met auto's en tram maar dat vinden wij juist erg leuk. Hierdoor krijg je tenminste wel het idee dat je in de stad zit. Correcte bediening met veel kennis en zeer vriendelijke behandeling. Wij kozen voor een wijnarrangement en een verrassingsmenu. Wijn en tapas zeer goed op elkaar afgestemd. Erg leuke avond gehad!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Met Vlaamse vrienden hebben we dit restaurant bezocht en we zijn aangenaam verrast. Heerlijke hapjes met goede wijn; goede kwaliteit van de ingrediënten zoals heerlijke reepjes entrecote die we kregen als afsluiter.
De entourage is goed: een klein etablissement, waar je mee kunt kijken met de geconcentreerde kok die zijn mooie gerechten staat klaar te maken.
Een aanrader wat ons betreft en ik zal er zeker nog een keer terugkokmen
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Niet onze beste restaurant ervaring. De bediening was vriendelijk, maar het duurde allemaal erg lang. Zeker gezien wij de eerste eters waren snapte we dat niet. Het eten was lekker, maar zeker niet bijzonder. Het gevraagde extra brood kwam niet. En ook de gevraagde rekening ben ik uiteindelijk maar gaan halen.
De wijn was lekker...