l'Ouest, wijnbar - lunch - diner

Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Elisabeth3 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vorige maand gaven we een niet besloten borrel bij l’Ouest voor 28 mensen.
Van te voren was afgesproken welke wijnen en andere drankjes er geschonken zouden worden, en welke hapjes zouden worden geserveerd.
Alles was prima in orde. Het personeel hield zich aan de afspraken, was vriendelijk en attent, en hield goed in de gaten wie onze gasten waren. De rekening bevatte geen onduidelijkheden. Kortom, we zijn heel tevreden!
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Voordat we een reservering hadden bij een nabij gelegen restaurant, streken we hier neer op het terras voor een drankje. Gezellig aandoend terras aan een drukke straat, met houten meubilair. Vriendelijke bediening met kennis van de kaart. Veel wijnen ook per glas te bestellen. We zagen veel borrelhapjes (selectie van noten, kazen, etc.) op de kaart staan waar we zeker nog eens voor terug zouden (willen) komen. Redelijk geprijsd, al zijn sommige wijnen per glas aan de prijs.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Werken in Rotterdam valt zwaar! De locale club de beker en Eindhoven kampioen. Brrrr. En dan loop je zo maar een prachtige zaak binnen met een mooie bier en wijnkaart. Een klein terras met lekkere jazzmuziek en een vriendelijke bediening. Dan is het slechte humeur al snel over. De kaart biedt ook mooie kleine gerechten die de moeite waard zijn uit te proberen. Heerlijke sappige mosselen, perfect gegaarde kalfswang en een pulpo salade. De vriendelijke eigenaar weet daar mooie bijpassende glazen bij te schenken. Genieten en een leuk gesprek met de mensen naast je aan tafel. Is er dan ook iets niet goed? Ja, volgend jaar kampioen of een vestiging openen in 020!
Smaaksma .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Absoluut één van mijn favorieten in Rotterdam, een plek waar ik naartoe ga om mezelf echt te verwennen met een duur glas wijn en overheerlijke, soms nergens anders te krijgen, tapas. Boquerones, octopus, gestoofde kalfswang, visstoofpotje, maar ook patatas bravas en minder extreme smaken. Wijnadvies is goed, personeel vriendelijk en kundig en alle plekjes in de zaak en op het terras hebben sfeer en uitzicht. Aanrader! Chic eten voor een bistro prijs, dus trakteer jezelf hier gerust op een glas Rioja van 8,- .
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Echte aanrader in het centrum van Rotterdam!! Zeer gastvrij en vakkundig personeel. Lekker ongedwongen ambiance. We hebben de knappe jongeman in de bediening de vrije hand gegeven om ons te verrassen wat betreft wijn en spijs en daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Wat een smaakbeleving!! Nogmaals onze complimenten!!
Annabel L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ik heb hier op de zaterdagmiddag van het Filmfestival geluncht. Het was gezellig druk, maar desondanks was de kwaliteit van het eten en de service erg goed! Een verse salade met gamba's en ik kreeg er een goed bijpassende witte wijn bij. Het zit op een leuke centrale plek en ik ga hier graag nog eens terug om de rest van de verleidelijke wijnkaart en tapas te proberen! Een aanrader!
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hier zaterdag met wat meiden een wijntje gedaan. leek ons leuk in een echt wijnbar.
klein knus zaakje met helaas niet erg lekker zittende stoelen.
Het was niet superdruk en er liep 3 man personeel.
Na 15 minuten kwam er eindelijk iemand wat te drinken opnemen, we bestelden een Cava en een tapasplank van de chef.

Het duurde wederom erg lang voor we het drinken kregen en toen we deze al bijna op hadden kwam eindelijk het plankje. dit was dus al een half uur later.
Voor 3 man was dit echt ontzettend karig.
We kregen 1 mini gehaktballetje, 2 stukjes brood door midden gesneden, 3 aardappelpartjes, en 1 plakje kaas en het ergste was nog zwart aangebakken pastinaak en wortel. dit zou nog niet eens geserveerd mogen worden!
Verder wat mosseltjes, plakje worst en ansjovis, en dit dan ook nog voor een flinke prijs.
Ook na het vragen van de rekening gebeurde er vrij weinig, we moesten uiteindelijk nog een keer hierom vragen.
ongeïnteresseerd personeel, en hoge prijzen.
Echt heel jammer, we hadden hoge verwachtingen maar dit was een eenmalige ervaring voor ons.
Malae .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik heb hier op zaterdag aan het einde van de middag met mijn zus wat wijntjes gedronken en tapas gegeten. Het was gezellig druk en de bediening had zijn handen vol. We hebben eerst aan de bar een lekker aperitief wijntje gedronken op advies van de barman en zijn daarna aan een vrijgekomen tafeltje gaan zitten. daar hebben wij enkele lekkere tapas gegeten met een ander bijpassend wijntje. Wij vonden het een gezellige kleine zaak met leuke hapjes en wijnkeuzes. Niet goedkoop maar zeker de moeite waard.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Een aardige zaak waar we regelmatig een wijntje drinken. Gisteren ervoor gekozen om ook de lunch te gebruiken. De gerechten zijn goed. De bediening was een drama. Het duurde minsten 10 minuten totdat er iemand kwam om de kaart te brengen. Vervolgens werden de wijntjes geserveerd en de lunchgerechten pas na ruim 25 minuten. De tafels werden niet afgeruimd dus als gast keek je naar vuil servies.
SandraAndeweg .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Naar aanleiding van de goede recensies op Iens hadden wij gisteren voor 4 personen gereserveerd. We wilden extra leuk uitpakken voor onze vrienden omdat we met hen iets te vieren hadden. Wat viel dát tegen! De inrichting is heel sober, de toiletdeur kapot, kraan in de wc kapot, doortrek-hendeltje kapot. Of moet dat een authentiek Franse sfeer voorstellen? Dan slaan ze de plank geheel mis. Wij namen het 4 gangen verrassingsmenu voor €31,50 per persoon excl. drankjes. Er werd door de bediening niet gevraagd of er eventuele wensen waren voor het eten, of er allergieën zijn, of we iets misschien niet lusten zodat daar rekening mee gehouden zou worden. De eerste gang was koude serranoham plakjes, plakjes kaas, ansjovis en brood. Dat had ik zelf stukken beter kunnen doen! De tweede gang was een droog broodje hamburger. Niet lekker. De derde gang waren gehaktballetjes in tomatensaus, mosselen, garnalen, brood, en 4(!) groene asperges. Eén van ons lust geen vis dus de mosselen en garnalen vielen voor diegene al af. Vervolgens de vierde gang: dat was crème brulée, dat was wel lekker. Het eten was erg weinig voor het geld wat ervoor gevraagd wordt. Ook kun je dat zelf veel lekkerder en beter klaar maken dan in dit restaurant. En daarvoor ga je toch niet uit eten? Uiteindelijk moesten we € 163 afrekenen. Veel te veel voor slecht eten en entourage. Wij komen hier zeker niet meer terug.
Martijn_van_wink .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
beste mensen, 'k kan niet anders zeggen dat zowel lunch als diner bij l'Ouest voortreffelijk zijn. de gerechten worden met kunde en liefde uitgeserveerd. de ingredienten zijn vers, de bediening is vriendelijk en servicegericht. de wijnkaart is met zorg en aandacht samengesteld. wij nemen onze relaties hier graag mee naartoe, een aanrader !
Kimila .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten met z'n vieren bij l'Quist. Het 4 gangen tapas menu was zalig, zeker buiten op het terras in het zonnetje. De geserveerde wijnen maakte het compleet. Voor onze dochters was er genoeg keus. Leuke en attente bediening.
Fijnproevert82 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Leuk assortiment aan goede wijnen. De spontane bediening weet er veel over te vertellen, ook in combinatie met het eten.
We gaan snel terug!
MGRR .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Heerlijk! Fantastische wijnen en top kwaliteit eten, mooie combinaties. Erg gezellig en fijne bediening. We komen zeker terug. Zeker een aanrader als je niet van massa houdt en echt wilt genieten!
Marloes
R. R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Klein maar knusse wijnbar. Lekker buiten op het terras gezeten. Zit aan een drukke weg met auto's en tram maar dat vinden wij juist erg leuk. Hierdoor krijg je tenminste wel het idee dat je in de stad zit. Correcte bediening met veel kennis en zeer vriendelijke behandeling. Wij kozen voor een wijnarrangement en een verrassingsmenu. Wijn en tapas zeer goed op elkaar afgestemd. Erg leuke avond gehad!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Met Vlaamse vrienden hebben we dit restaurant bezocht en we zijn aangenaam verrast. Heerlijke hapjes met goede wijn; goede kwaliteit van de ingrediënten zoals heerlijke reepjes entrecote die we kregen als afsluiter.
De entourage is goed: een klein etablissement, waar je mee kunt kijken met de geconcentreerde kok die zijn mooie gerechten staat klaar te maken.
Een aanrader wat ons betreft en ik zal er zeker nog een keer terugkokmen
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Niet onze beste restaurant ervaring. De bediening was vriendelijk, maar het duurde allemaal erg lang. Zeker gezien wij de eerste eters waren snapte we dat niet. Het eten was lekker, maar zeker niet bijzonder. Het gevraagde extra brood kwam niet. En ook de gevraagde rekening ben ik uiteindelijk maar gaan halen.
De wijn was lekker...
Annanoniem .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Sfeervolle en knusse wijnbar waar je naast een goed glas wijn ook lekker kan dineren d.m.v. verscheidene hapjes te combineren. Mijn tafelgenote en ik hebben genoten van diverse hapjes zoals onder andere een lekkere maar vooral niet te zuinige kaas plank. De diverse soorten kaas, die je overigens zelf kon samenstellen, werden geserveerd met huisgemaakt brood.

Helaas was het alleen tussen de hapjes door moeilijk om de aandacht van de bediening te krijgen. Zelfs in zo'n grote mate dat we tot twee keer toe zelf naar de bediening zijn gestapt om onze bestelling te kunnen doorgeven. Daarnaast duurde het soms erg lang voor het opgediend werd.

Ondanks het wachten hebben wij toch een gezellige avond gehad en hebben we lekker gegeten en gedronken. Ik zal er absoluut nog eens heen gaan maar zal dan overwegen om er gezellig te borrelen i.p.v. te dineren.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Heerlijke vrijdagavond voor slechts 50 euro. En wat krijg je daarvoor? Mooi bereide diverse gerechtjes, oa: sardientjes, portobello's, mosselen en gestoofde kippendijen en een top kaasplank. Alle gerechtjes waren zeer goed op smaak gebracht. En wat drink je daarbij, mooie wijnen die voor de gemiddelde wijndrinker een mooie verrijking zijn, zoals een malvasia of een friuli. Maar voor de "wijnexpert" veilige keuzes zijn. Maar niettemin zijn het stuk voor stuk mooie wijnen. Een tent om zeker vaker te bezoeken en om aan te bevelen als je lekker ontspannen wil borrelen en genieten.
S G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2013
Afgelopen vrijdag heb ik bij louest met een vriendin gezeten. We hebben verschillende wijnen per glas besteld die allemaal even heerlijk waren. Daarnaast hadden we wat verschillende kazen en wat nootjes. Het is erg gezellig om hier te zitten en de bediening is zeer vriendelijk. Als je er bent neem dan ook een tapa gerechtje.
Een echte aanrader!!!!!