L'Orangerie

• Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Henk B. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Begin september doet l'Orangerie met met Social Deal. Het viergangenmenu voor € 20,-. We zijn met viertjes op dinsdagavond gasn eten. Het weer is perfect, dus we kiezen een tafel buiten in de gezelligste straat van Tilburg. We eten verrukkelijk. Na de amuse met rosbief kies ik voor de de proeverij van huisgerechten met ondermee eendenborstfilet en zalm. Daarna de bouillabaisse uit de koffiepot. Ik geniet er erg van. Het hoofdgerecht is de botermals gestoofde sukadelapjes met lamskoteletjes. Vooral deplakjes sukadevlees kunnen mij erg bekoren. Ik sluit op advies van de ober af met een kokostoetje. Het geheel laten we vergezellen van een flesje Chileense Sauvignon Blanc. De wijn valt niet tegen maar ik heb lekkerder op maar de prijs valt ook mee (21,50). Bij het hoofdgerechte drinken we een glas rode huiswijn. we rekenen met een zeer gevoel een schamele € 125,- euro inclusief de social deal vouchers af. Een koopje. l'Orangerie staat weer op mijn lijstje en ook zonder actie is dit restaurant de moeite waard. Btw: de bediening is niet perfect maar wel heerlijk spontaan en vriendelijk. Chapeau.
Nicole V. Meesterproever (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Soms is het lekker om even nostalgisch te dineren bij L'Orangerie. Ik kom er al jaren, niet heel vaak maar toch zeker eens per jaar. Op maandag was het er erg rustig, uiteindelijk drie bezette tafels.
De amuse van het huis was een iets te gare tabouleh met wat feta. Als voorgerecht, erg leuk, gebakken spinazie met een lopend spiegeleitje als begeleiders van 3 goed gebakken coquilles en wat plakjes gebakken chorizo.
Het hoofdgerecht een groentespiesje met halloumi en notenrijst en een goed gekruide yoghurt saus, alles goed op smaak.
Omdat we aardig vol zaten was het dessert een kopje koffie met huisgemaakte friandises na. Vooral het zanddeeg gebakje met banketbakkersroom en ingemaakte kers was om te smullen!
Voor mij is L'Orangerie een plek waarvan ik weet dat juist de kwaliteit van het eten constant is. De eigenaars zijn altijd lief en doen hun best je op je gemak te stellen. Ook maken ze een goeie Gin Tonic! En ja, de inrichting binnen is wat oubollig en de kaarsjes op het terras ook. Voor mij is de kwaliteit en service de doorslaggevende factor.
Fred V. Meesterproever (51 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Mooi sfeervol restaurant in uitgaans centrum van Tilburg. Met 3 personen hier meer dan prima gegeten voor een prima prijs. Concept is een 3 gangen keuze menu voor vaste prijs met voor sommige gerechten wat toeslagen. Waarbij wij kozen voor de runderboullion, de garnalen rissotto (erg smaakvol) en de carpaccio vooraf. Als hoofd de prima kogelbiefstuk, de zeebaars, en de langzaam gegaarde eendebout. Allen prima op smaak dat in combinatie met de prettige vriendelijke en gastvrije bediening was dit echt een prima avond. Ook de nagerechten waaronder creme brullee waren een fijne afsluiting. Echt een fijne zaak om nog eens terug te keren.
Wogan D. Meesterproever (11 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Prettig ontvangst en gastvrij door de (denk ik) eigenaren bediend. Bedienen duurt wel een beetje lang en zo ook het opnemen van drankjes en het nagerecht. Restaurant was vol dus dat had er vast mee te maken.
We hadden snoekbaars en aspergekroketten vooraf genomen. Het was smakelijk en aardig bereid. Als hoofdgerecht hadden we tomaatjes gevuld met parelgort en pittige gambas met tagliatelle en groene curry. Was een beetje pittig en de groene curry viel wat tegen. Te weinig curry en smaak.
Nagerecht cheesecake rabarber wat erg goed smaakte. Portie was behoorlijk klein. Kreeg drie blokjes van 2 bij 2 cm.

Inrichting is wat oudbollig en de lampen zijn erg geel wat dit gevoel ook versterkt.
Miranda N. Meesterproever (14 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Eens maar nooit meer. Teleurgesteld, het eten was zout en zeer matig. De wijn van de kaart was slecht. De extra rode wijn was zuur, we hadden hem eigenlijk terug moeten geven. Het geluid galmt door de balzaal. Bediening matig en dan € 140,- afrekenen met 2 personen.....tja
J-schipper . Expertproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Al jaren komen wij bij dit restaurant. Nu ook weer met kerst genoten van het heerlijke kerstmenu waarbij er een zeer ruime keuze was uit voor/tussen/hoofd en nagerecht. Alles klopte, de bediening was zeer vriendelijk en het eten was weer heerlijk van smaak. Ik begrijp niet dat ik lees dat mensen klagen over dit restaurant. Het is gewoon een prima restaurant met smakelijke gerechten en een constant, prima kwaliteit. Voortreffelijk. Fank aan alle personeel voor opnieuw een geweldige avond.
Meta V. Expertproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Een beetje ouderwetse zaak met een chique uitstraling. Ze serveren er klassieke gerechten, die goed uitgevoerd waren: onder andere wildstoof, visduo met kreeftensaus, pittige garnaaltjes en carpaccio besteld.
Aan het begin van de avond stond de gastheer/eigenaar? zelf op de vloer en werden we uitstekend bediend. Hij vertelde een goed verhaal bij de wijnen, die prima bij de gerechten pasten.
Het duurde echter wel vrij lang voordat de lege borden weggehaald werden en de tijd tussen de gangen was ook vrij groot.
Op een gegeven moment was hij verdwenen en de overige bediening nam het niet heel goed over. Zo kwam de serveerster met een rode rioja als begeleidende wijn bij het visduo met kreeftensaus en de daarna geopperde verdejo was volgens mij een fles die toevallig openstond.
Mijn tafelgenoot en ik zijn grote kaasliefhebbers. Op de kaart stond dat ze vijf verschillende kazen hadden, maar dat je ook voor drie kazen kon gaan. Wij gaven aan wel van sterke, krachtige kazen te houden. Vervolgens kwam de ober twee bordjes met een saaie brie en nog twee zachte onbeduidende kazen brengen. Hij had niets anders was het commentaar erbij. Ook met de bijpassende wijn wisten ze zich geen raad. Echt een afknapper en een teleurstelling als afsluiter van een avond die toch heel hoopvol begon.

Cvanderijt . Meesterproever (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Onverwachts terecht bij de L'Orangerie met een groupon bon en wat denk je: Top !
Gastvrij ontvangen, prima service, het eten was voortreffelijk. De wijn, Pinot Blanc was erg lekker. De sfeer was goed. Zowel voor - hoofd als nagerecht waren erg smakelijk. De pauze tussen de gerechten was prima. Leuk dat je bij de koffie en thee, friandises leuk gepresenteerd op een schaaltje krijgt waar je ergens anders heel duur voor moet betalen. Daarentegen is het brood vooraf iets prijzigers maar ...ondanks de bon waarbij je vaak in een hoekje wordt weggeduwd en weinig keuze hebt, was alles in dit restaurant perfekt. Wij gaan zeker terugkomen naar dit leuke plekje!!
Esther D. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Meerdere malen in dit restaurant gegeten. Eten is voortreffelijk!
Service is optimaal. Vragen over het eten of de drank worden uitgebreid beantwoord.
Ik kan dit restaurant iedereen aanbevelen!
Mir J. Meesterproever (57 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Op 24 april met onze jarige dochter heerlijk gegeten bij l'Orangerie in Tilburg.
We kozen voor een 4 gangen menu voorafgegaan door een lekker amuse.
Het was erg druk in de zaak en ook het terras was open, daardoor mogelijk (te) weinig personeel in de bediening.
De witte brigade was erg vriendelijk maar had wat ons betreft meer/frequenter aanwezig mogen zijn. Wijn moest zelf ingeschonken worden en tijdens het hoofdgerecht kwam er niemand vragen of alles naar wens was. Het lukt ons ook niet om iemand aan te spreken, dat lukte pas nadat het bord leeg was en we de te slappe frietjes maar hadden laten staan.
(We konden toen nieuwe krijgen maar dat hoefde voor ons niet meer.)
Het toetje werd voor dochterlief vergezeld van "vuurwerk", onze opmerking bij de reservering vooraf was dus ter harte genomen. Heel leuk!
Iets meer aandacht tijdens de maaltijd en dan wordt de service ook gewaardeerd met een 8.
Cas P. Fijnproever (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Ben hier samen met mijn vriendin op een zaterdagavond gaan eten.
Ik werk zelf in de horeca en het menu sprak me wel aan ivm met de wildproducten en de prijs.
Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en onze jassen werden netjes opgehangen.
We begonnen met een arrivé pompoencreme met parelgort en een langzaam gegaard stukje rund. erg flauw vond ik zelf en de parelgort was niet gaar genoeg. We hebben uiteindelijk gekozen voor een 5 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. De wijnen waren top, het kwaliteit van het eten was beduidend minder en teleurstellend. Al bij al waren de gerechtjes stuk voor stuk flauw en niet voorzien van een zuurtje, dat zou alle smaken iets omhoog gebracht hebben en het allemaal wat spannender gemaakt hebben. Voor mensen die van veel en degelijk eten houden is het zeker een aanrader. Maar de prijs kwaliteidsverhouding klopt voor mijn gevoel niet helemaal. Uiteindelijk bijna 120euro kwijt met zijn tweeën op niveau van een lekker eetcafe.
Faith . Fijnproever (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
We werden gastvrij ontvangen en bediening bleef de hele avond zeer correct. Echter de kwaliteit van het eten viel ons tegen. Mijn voorafje forelmousse smaakte zuur en het hoofdgerecht varkenshaas was niet lekker aangebakken werd met weinig saus geserveerd en de appel-compote smaakte naar appelmoes uit een potje en dat vind ik een gemiste kans. Het nagerecht kaasplankje smaakte prima. De bijpassende wijn was ook goed .