Over restaurant L'Invité

Franse klassiekers met een moderne twist

Aan een van de mooiste grachten vind je dit knusse restaurant. Hier geniet je van Franse klassiekers met een moderne twist, allemaal op ambachtelijke wijze bereid. Voor zowel een Franse lunch als diner ben je hier op de juiste plek. De bediening is bovendien super attent en geeft een goede uitleg bij alle gerechten.

Glas champagne

Service8,2/10
Decor8,4/10
Elkekleinedeters . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vol verwachting bij L'invite le Restaurant gereserveerd. Mooie tent, romantisch sfeervol. Het eten en de wijnen zijn zeer pittig geprijsd. Dit schept hoge verwachtingen. Helaas was het eten best lekker, maar voldeed niet aan de ambities die dit restaurant pretendeert. De porties zijn veel te klein. Wij zijn geen grote eters maar gingen met honger weg. De wijn was goed, maar te duur.
Gajjanssen . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuk concept, verrassende gerechtjes. Verfijnd uitgevoerd. Mooie bijpassende wijn. Heerlijk, aan te bevelen. Kleinschalige gezellige locatie.
Siegried . Bourgondiër (3 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Pretentieus en sommige gerechten zijn ronduit smakeloos en dan ook nog eens veel te duur voor wat het is. En de porties zijn veel te klein (jaja, de nieuwe Franse keuken heeft kleine porties, maar als je thuis de boterhammen moet pakken is het toch een beetje te gortig). En de wachttijden tussen de gangen zijn tergend. De plek is leuk, en de wijn is heerlijk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hopen dat er snel een nieuw concept op die plek komt. Het kan zoveel beter.
Deborah V. 1e beoordeling (1 recensie) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Ronduit slecht.
Smakeloze hap voorgeschoteld.
5 personen vonden het allen niet te eten. 1 pers was allergisch voor vis kreeg daarvoor 3x vegetarisch voorgeschoteld met de proeverij.
Konden geen menu gourmand krijgen alleen de proeverij.
19.00 uur binnen 23.30 pas klaar met dessert zelfs de rabarber van het dessert was rauw en de sabayon dunne drap ipv luchtig geklopt
Ron V. Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op een werkelijk prachtige locatie en met vakkundig vriendelijk personeel, ligt dit pareltje. Wijnen, sfeer, uitzicht, bediening...heerlijke gerechten .... Allemaal top!
Minpunt is dat een van de gerechten niet helemaal vers was klaargemaakt volgens ons ( kwam regelrecht uit de erg koude koelkast), het al met al iets grotere porties hadden mogen zijn en -en dat is wellicht persoonlijk- ik hou er niet van als meerdere gerechten lauwwarm zijn bij aankomst.... Echt warm of erg warm bevalt me beter. Het was trouwens wel erg! smakelijk allemaal en verrassend, maar toch een beetje jammer van bovenstaande ( op te lossen) puntjes.

Volgens mij kan dit restaurant op deze plek net iets beter met het eten ( nu 7,5) dan zou het zo maar eens een 9.10.10 kunnen worden. Pak het aan zou ik zeggen!
Ineke K. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Weer een leuke restaurant in Amsterdam centrum. Langs de gracht met leuk uitzicht. Aperatief op terras in de zon, binnen gezellig en goed gegeten 7-gangen proeverij met bijpassende wijnen. Uitstekend en mooi bedacht door de chef. We komen zeker weer terug.
Mehtap K. Fijnproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Tijdens Iens dinner deal naar L'invite geweest. Mooie gerechten, maar niet bijzonder, voor prijs kwaliteit verhouding prima. De wijnen die bij de gerechten werden geschonken pasten er wel goed bij. Bediening was vriendelijk.
Paul_Alex . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hebben genoten van ons bezoek en dinner bij L'invite. Bij aankomst was er nog een tafel vrij in de zon aan de gracht waardoor je genoeg om je heen ziet gebeuren op het water en in de omgeving. Heerlijke soep geserveerd door de chef kok zelf, erg gastvrij. De gastheer wist precies elke gerecht toe te lichten en de gekozen wijnen waren prachtig gekoppeld aan de verschillende gerechten. Hoogtepunt in de wijnen was de Portuguese Bojador. Ook het vlees hoofdgerecht was fantastisch op smaak en zeer vers. Uiteindelijk was het een feestje om bij L'invite te eten en te verblijven.
Pierre_DuBois . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Van gerechten die kleiner zijn dan amuses verwacht je dat ze compenseren met een explosie aan smaak. Helaas. Mooie ligging, leuk restaurant, vriendelijke bediening en een heel verhaal errond. Spijtig genoeg bereiken de gerechten nooit het niveau waarin dit restaurant zich wil profileren.
Bas E. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten, leuke bediening, (vriendelijk, hoffelijk en zeker niet krenterig met het wijnarrangement!) mooie prijs/kwaliteit. Een aanrader!
Rogier H. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eten was prima - soms net een beetje te ingewikkeld. Heel goed waren het hoofdgerecht en het tussengerecht met vergeten groenten. Ook de lam was heerlijk. Minder was de markreel met ijs van augurk. Maar dat is misschien smaak.

Service was onder de maat. Men wist niet meer dat ik een specifieke tafel gereserveerd had. Er werd geen aperitief geboden maar we gingen direct naar het menu - ook nadat we om een aperitief vroegen. Het duurde (erg) lang voordat er tussen de gangen afgeruimd werd. De wijn bij het dessert werd vergeten.

Vreemd genoeg weigerde de bediening een groep van vijf mensen "omdat het restaurant vol geboekt was" terwijl er de hele avond minimaal vier a vijf tafels leeg bleven. De twee sympathieke heren die de bediening verzorgden oogden voor ons te onervaren.
Pim_van_leeuwen . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Eten was prima maar wel erg kleine hoeveelheden. Originele combinaties, zoals bieten in de crème brullee of caramel in de cocilles. We hadden het zeven gangen menu. Bediening erg vriendelijk. Prettige sfeer in het restaurant.
Martin V. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Door de drukte en onderbezetting ging niet alles vlekkeloos maar dat werd echt super opgepakt door de bediening. Als ik een restaurant had dan wilde ik deze 2 in de bediening hebben. Vriendelijk, attent, relaxt maar niet te. Eten ook prima, wijn heerlijk. En wat een super plek. Al met al een hele fijne avond gehad. Wij komen zeker terug.
Dick B. Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gebruik gemaakt van een aanbieding. Zeven gangen met bijpassende wijnen (gelukkig niet meer dan 4!, hoewel er wel royaal werd bijgeschonken). Het was zoals altijd weer een feest.
Wiebe W. Gastronoom (30 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Zaterdag avond half 8 kwamen wij L'Invite, (weer een dinner deal, maar zo kom je nog eens ergens anders), we waren wat sceptisch ivm voorgaande recensies maar aangezien het 7 gangen menu ons heel erg aansprak wilden we het toch gewoon ervaren: Absoluut geen spijt van, zelf zo dat ik nu bij deze kan zeggen, of de voorgaande negatieve proevers hadden een pech avond, of zij hadden de verkeerde verwachting, want wat hebben wij lekker gegeten, de bediening was meer dat vriendelijk en het eten was boven verwachting smakelijk, ook dat van de porties snap ik niet, het waren 7 gangen met vier wijnen dus logisch (en zeer prettig) dat je niet na gang vier al volgestouwd zit.

Het voorgerecht bestond uit een makreel tartaar met een bolletje augurkijs en hollandse garnalen (super combinatie, zeker met het augurkijs!!) , het eerste tussengerecht was een langzaam gegaarde lamsrillette, (deze was lekker maar miste een ondersteunend smaakje) het tweede tussengerecht was wat mij betreft de lekkerste, een bouillon van druiven met shi-takes en geroosterde amandelen, het derde tussengerecht was een coquille met een spek, lamsoor en een saffraansaus (heerlijke combinatie), het vierde tussengerecht een "tuintje" van vergeten groentes, (ook erg lekker altijd). Het hoofdgerecht was een duo van kalfsvlees, (ook erg lekker!!) en als desert een lichtgeklopte cremé brulee met rabarber en gember (weer een persoonlijke favoriet!!).

Daarnaast 4 verschillende wijnen met een gastheer die veel van de wijn wist te vertellen en tussendoor ook niet vies was van een gesprekje was het heel leuk om bij L'Invite te gast te zijn geweest! We komen zeker nog een keer terug en kunnen meer mensen aanraden er heen te gaan!
Mulsje . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij l'invite! De 7 gangen proeverij was erg afwisselend en bijzonder. De bediening erg vriendelijk en bovendien royaal met het bijschenken van de sowieso al niet matig gevulde glazen wijn. De 4 bijpassende wijnen vond ik kwalitatief erg goed en complementair aan de gerechten. Hoewel dichtbij huis was dit ons eerste bezoek en na gisteren zeker niet het laatste.
Barbara G. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Zo onmogelijk weinig heb ik lange tijd niet gegeten. Een theelepel aardappels bij het hoofdgerecht says it all.
Voor de rest was de bediening heel vriendelijk en de locatie prachtig.
Babetschuil . Gastronoom (23 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Leuk concept met 6 gangen diner
Erg lekker met goede smaken en mooi opgemaakt
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Bediening was prima alleen duurde het soms wat lang tussen de gangen.
Arjan D. Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Bij binnenkomst is de ontvangst erg gastvrij, vlot en vriendelijk en worden we genodigd plaats te nemen. We kiezen een plekje met uitzicht over de bloemgracht, erg leuk. De werkwijze van het restaurant wordt toegelicht (proeverij), er wordt gevraagd welke diëten, allergieën en wensen er zijn. De resterende vraag is alleen nog maar hoeveel gangen wilt u en wat wilt u erbij drinken?

We gaan voor 6 gangen die voorafgegaan wordt door een kleine omelet amuse. De gangen volgen elkaar in goed tempo op, alleen tussen de 2e en 3e gang zit een wat lange wachttijd. Die overigens prima wordt opgemerkt en opgevuld met een glas wijn van de zaak. Heel erg attent!

De gangen zijn (met uitzondering van het hoofdgerecht) klein. Al met al vullen de 6 gangen voldoende voor een maaltijd.

Alle gangen zien er goed verzorgd en opgemaakt uit. Verrassend is het augurkijs als onderdeel van de visgerecht (makreel/garnaal), de vergeten groente (echt een aanrader) en de aardse smaken in de crème brûlée.

De bediening blijft vriendelijk en verzorgend aanwezig. Erg prettig. De rekening is volgens verwachting, niet goedkoop, stevig maar nog (net) niet te duur.

Het was een leuke avond in een prettige ambiance ....
Henk D. Gastronoom (56 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We aten op een rustige vrijdagavond. Wij waren de enige A'dammers, verder toeristen uit de betere hotels. Ten onrechte, dit is een pareltje aan de rustige kant van de Jordaan, in een prachtig klassiek pandje.
We kregen het menu geadviseerd en namen 5 gangen, allemaal lekker en creatief. Portugese huiswijn was prima. Makreel gemarineerd met een ijsje van augurk, ziltige start. Lam ribeye met diverse biet bereidingen. Fenomenale kippenbouillon, geschonken op een prachtig oplossend balletje terrine van appel/venkel/radijs! Een mooi vega tussengerechtje met Hollandse knolletjes en penen.. De kalslende met zijn stoofwangetje een beetje conventioneel maar fijn, en als toe luchtige vanille creme brulee. We hebben gesmuld, en de prijs was zeer redelijk.