Over het restaurant L'Invité

Franse klassiekers met een moderne twist

Aan een van de mooiste grachten vind je dit knusse restaurant. Hier geniet je van Franse klassiekers met een moderne twist, allemaal op ambachtelijke wijze bereid. Voor zowel een Franse lunch als diner ben je hier op de juiste plek. De bediening is bovendien super attent en geeft een goede uitleg bij alle gerechten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant L'Invité

Dinsdag t/m Donderdag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00
Vrijdag t/m Zondag
- Diner vanaf 18:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Eigenaar Sico de Moel heeft ons weer enorm culinair verwend. Op 21 maart hebben weheerlijk gegeten bij l'invite le restaurant. We kregen als welkomstdrankje een heerlijk glaasje champagne en vervolgens hebben we gekozen voor de Proeverij inclusief het smaakvolle wijnarrangement. De goed uitgekozen wijnen pasten perfect bij de diverse gerechten en gaven een juiste balans waardoor je smaakpapillen met veel plezier goedkeuring gaven aan hetgeen Sico en zijn enthousiaste team hadden bereid. Daarbij is het restaurant schitterend gelegen in de Jordaan en is de inrichting heel prettig om te ervaren. Wij waren heel content en vooral verrast door de verse en vooral creatief gecombineerde ingrediënten, waardoor deze culinaire belevenis voor ons langer had mogen duren. Aanrader voor de echte liefhebber.
bedankt Frank
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Gisteren bij l' Invite geweest. Het werd een goede , maar ook wisselende ervaring. We namen beide de proeverij van 7 gerechtjes. Deze waren bijna allemaal erg mooi en lekker. Alleen de vergeten groenten vonden wij een tegenvaller. Ook de biet onderin de crème brûlée was een misser; echt niet lekker. Deze werd geserveerd in een soort ijscoupe. Wat ons betreft zou dit gerecht in een meer klassiek crème brûlée schaaltje zonder toevoegingen van groente stukjes, een veel beter gerechtje worden. Een tussen amuse was een bitterbal van zuurkool met kweepeer mosterd. Deze was heerlijk maar wel slordig geserveerd. Kennelijk waren de ballen te groot en daar om hadden wij beide een doorgesneden helft van een bal. Dat zag er knullig uit. Allebei een kleiner maar echt balletje was beter geweest. Verder stond op de kaart vermeld dat de kleine gangen in hoog tempo geserveerd zouden worden. Dat was zeker niet het geval. Het was soms ronduit lang wachten op de volgende gang. Daardoor werd het aan het einde van de avond bijna haasten om voor sluitingstijd klaar te zijn. Dan de bediening. Deze was allervriendelijkst, maar wel wat stuntelig; het eerste broodje werd keurig geserveerd met lepel en vork, maar wel in de schoot van mijn partner gedeponeerd. Ook was de toelichting op gerechten en wijnen zeer summier. Productkennis leek te ontbreken. We hebben meerdere "strakke" wijntjes gedronken, terwijl ze dit lang niet altijd waren. Dit terwijl de wijnen wel erg lekker en passend waren. Daardoor miste de op zich heerlijke maaltijd wel de extra toevoeging die je bij een restaurant als dit mag verwachten. Achteraf bleek een van de twee kelners de eigenaar annex chef kok te zijn. Je zou verwachten dat hij in staat zou moeten zijn om zijn eigen waar beter aan te prijzen c.q. toe te lichten. Maar wellicht had hij zijn dag niet. Daardoor was over het geheel de ervaring zeker positief (en dit restaurant echt wel een aanrader), maar had deze echt een top ervaring kunnen zijn als de bediening niet alleen heel vriendelijk was geweest, maar ook meer ter zake kundigheid had geëtaleerd. Als dit in de toekomst beter wordt, dan wel dat dit soort mindere dagen achterwege blijven, is het echt een heel mooi restaurant om een goede avond door te brengen!
Gideon S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Gisteren met mijn moeder en broer gegeten in dit sfeervolle restaurant. We lieten ons verrassen met 7 kleine gangen. Het smaakte heerlijk, zowel de vergeten groenten, makreel als het hert. Bijpassende wijnen en vriendelijke bediening maakten de avond helemaal geslaagd. Ik kom hier zeker nog eens terug!
bedankt Gideon en tot snel!
willemdetz .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij zijn van mening dat je van eten blij moet worden.
Gisteravond werden wij heel blij!!!????????
Wat een heerlijke gerechten en uitstekende wijn er bij.
Wij bezochten dit restaurant voor het eerst en komen hier zeker terug om weer blij te worden.
Wat zeker genoemd moet worden is de aandacht en prima service van de bediening.
Dit is echt een topper!!!
daar worden wij ook blij van, bedankt!
Kabas .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wat een pareltje! Mooie locatie, prachtige inrichting, zelfs buiten een mooi tafeltje, helder en sfeervol. De gerechten: verrassend (het voorafje van peer, witte biet met mosterd-ijs maar ook het dessert met stukjes wortel en een luchtige sabayon-mousse, goede smaakbalans van alle gerechten, een hartelijke welkom en een perfecte gastheer. Is vanaf nu een van onze favorieten.
Tomas G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekkere avond gehad al was het een beetje fris voor in het restaurant. Bediening was goed en attent. Wijnen waren top en werden gedurende het diner regelmatig bijgeschonken. Het menu was goed verzorgd (50% super, 50% oké)!
Pia S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuke, gezellige zaak. Het eten was goed, maar verwacht geen superspannende dingen. Ik was zelf een klein beetje teleurgesteld over de amuse die eigenlijk bestond uit een plakje courgette met geitenkaas... beetje saai. Het hoofdgerecht met kalf was supermals, echt heerlijk! De wijnen die geschonken werden, waren erg lekker en af en toe werd er nog een beetje bijgeschonken, top natuurlijk.
Wat ik miste was wat meer kennis van het eten bij de bediening. Bij het hoofdgerecht werd je jus als volgt aangeduid; 'ja, dat is jus... van het vlees' en het voorgerecht werd al helemaal niet begeleid met een uitleg.
Al met al; bediening was supervriendelijk, maar miste productkennis. Eten was heerlijk, maar kon wat spannender.
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het eten was uitstekend alleen wij hebben anderhalf uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. Wij kregen wel een wijntje van het huis maar wij gaan hier nooit meer eten. Het was lang wachten op alles er was gewoon te weinig bediening.
EKrul .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier zeer prettig gegeten in een fijne ambiance. De service was uitstekend. De gerechten waren met veel zorg bereid en werden met enthousiasme toegelicht. De kok heeft overduidelijk een passie voor zijn vak. Bedankt!
EKrul .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier zeer prettig gegeten in een fijne ambiance. Uitstekende service en volmaakte keuken. Gerechten waren met veel zorg bereid en presenteerd. De kok heeft overduidelijk passie voor zijn vak. Bedankt!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
In oktober hier de lunch genoten. Ik kan daardoor alle gerechten niet meer individueel benoemen. Inmiddels is de eigenaar de chef. Alle gerechten waren mooi gegaard, goed op smaak en schitterend van opmaak. De bediening was zeer correct en alles was zeer verzorgd.
Na twee jaar was het weer prettig om hier te mogen eten.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wij hadden voor het Gourmand menu gekozen in de Franse restaurant week.
Bediening heeft tot drie keer toe gevraagd wat we wilden. Terwijl we dit bij de reservering al hebben aangeven. We hadden het idee dat ze niet op de hoogte waren van dit evenement.Het glas champagne werd vervangen door een glas Cava. Het brood dat we besteld hadden werd pas geserveerd na het voorgerecht nadat we er om gevraagd hadden. Het voorgerecht Marquereau zat een graad van de makreel in. Erg slordig als het zo fijn gemaakt is dat er dan toch een graad in zit.De witte wijn die wij besteld hadden werd niet in een koeler gedaan maar zo op tafel gezet. Bij het hoofdgerecht hadden we supplement patatjes en groente besteld. De rode wijn die we besteld hadden moesten we wederom om vragen zo ook de groente die ook niet meer kwam. Van de bediening hebben we geen enkel excuus gehoord. De porties zijn wel heel erg minimaal. En bij de koffie word niets geserveerd. Kortom niet voor herhaling vatbaar.de restaurantgids die we zouden ontvangen na afloop hebben we ook niet gezien.
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk eten met oog voor detail. Alles was even smaakvol!
Quli K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
De vier losse gerechtjes van het restaurantweekmenu waren op zichzelf smakelijk, op de soep na, maar absoluut geen volwaardig menu. Niet in opbouw en niet qua hoeveelheid. Ook voor kleine eters als wij ridicuul weinig.
Elke K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vol verwachting bij L'invite le Restaurant gereserveerd. Mooie tent, romantisch sfeervol. Het eten en de wijnen zijn zeer pittig geprijsd. Dit schept hoge verwachtingen. Helaas was het eten best lekker, maar voldeed niet aan de ambities die dit restaurant pretendeert. De porties zijn veel te klein. Wij zijn geen grote eters maar gingen met honger weg. De wijn was goed, maar te duur.
gajjanssen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuk concept, verrassende gerechtjes. Verfijnd uitgevoerd. Mooie bijpassende wijn. Heerlijk, aan te bevelen. Kleinschalige gezellige locatie.
siegried .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Pretentieus en sommige gerechten zijn ronduit smakeloos en dan ook nog eens veel te duur voor wat het is. En de porties zijn veel te klein (jaja, de nieuwe Franse keuken heeft kleine porties, maar als je thuis de boterhammen moet pakken is het toch een beetje te gortig). En de wachttijden tussen de gangen zijn tergend. De plek is leuk, en de wijn is heerlijk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hopen dat er snel een nieuw concept op die plek komt. Het kan zoveel beter.
Deborah (debby) V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Ronduit slecht.
Smakeloze hap voorgeschoteld.
5 personen vonden het allen niet te eten. 1 pers was allergisch voor vis kreeg daarvoor 3x vegetarisch voorgeschoteld met de proeverij.
Konden geen menu gourmand krijgen alleen de proeverij.
19.00 uur binnen 23.30 pas klaar met dessert zelfs de rabarber van het dessert was rauw en de sabayon dunne drap ipv luchtig geklopt
ron V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op een werkelijk prachtige locatie en met vakkundig vriendelijk personeel, ligt dit pareltje. Wijnen, sfeer, uitzicht, bediening...heerlijke gerechten .... Allemaal top!
Minpunt is dat een van de gerechten niet helemaal vers was klaargemaakt volgens ons ( kwam regelrecht uit de erg koude koelkast), het al met al iets grotere porties hadden mogen zijn en -en dat is wellicht persoonlijk- ik hou er niet van als meerdere gerechten lauwwarm zijn bij aankomst.... Echt warm of erg warm bevalt me beter. Het was trouwens wel erg! smakelijk allemaal en verrassend, maar toch een beetje jammer van bovenstaande ( op te lossen) puntjes.

Volgens mij kan dit restaurant op deze plek net iets beter met het eten ( nu 7,5) dan zou het zo maar eens een 9.10.10 kunnen worden. Pak het aan zou ik zeggen!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Op een heerlijke zondagmiddag hier met vrienden neergestreken en buiten gegeten. Het ene deel van het gezelschap had een mooi uitzicht op de Bloemgracht richting Prinsengracht, het andere deel een lelijk uitzicht op de brug vol met fietsen over de gracht, maar zat aanvankelijk wel lekker in de zon.
De kok bood een zevengangen diner excl. de amuses, feitelijk allemaal kleine hapjes, maar voortreffelijk bereid en zonder uitzondering lekker, dus die kok kan wel wat.
Maar dan de bediening....oh, oh wat was die onhandig en onbeholpen. Zij was alleraardigst en vriendelijk, maar het liep niet. Misschien kwam het door de drukte (?) en pas aan het eind van de avond kreeg zij enige hulp, maar dat was geen verbetering, want die hulp maakte een nerveuze indruk en bracht duidelijk geen rust.
Aanvankelijk geen enkele informatie over het menu en voortdurend gerommel met het bestek. Om brood moest gevraagd worden (het is toch normaal dat dit in een restaurant van deze culinaire allure haast automatisch op tafel komt?). Er werd geen wijnkaart aangeboden, dus zelf maar gevraagd, maar de bestelling werd vergeten en nogmaals gevraagd en toen de wijn kwam was het de verkeerde bestelling. Overigens een aardige wijnkaart met veel variatie. Bij de koffie niets wat leek op een gourmandise. En wat zeg je dan als bij het afrekenen gevraagd wordt of alles naar wens was geweest...? Dan neem je het woord "problematisch" in de mond en dat is dan zacht uitgedrukt.
Bij deze culinaire pretenties hoort ook een topbediening en dat was er dus helaas niet.
Eerlijk is eerlijk: de bediening heeft aan het eind wel haar excuses aangeboden voor het feit dat het zo stroef liep. En dat vond ik wel weer dapper.