L'Invité

1016 KD Amsterdam 1016 KD Amsterdam Nederland Kaart
31-205702010

Over het restaurant L'Invité

Franse klassiekers met een moderne twist

Aan een van de mooiste grachten vind je dit knusse restaurant. Hier geniet je van Franse klassiekers met een moderne twist, allemaal op ambachtelijke wijze bereid. Voor zowel een Franse lunch als diner ben je hier op de juiste plek. De bediening is bovendien super attent en geeft een goede uitleg bij alle gerechten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant L'Invité

Dinsdag t/m zondag
- diner vanaf 18:00
Zaterdag en Zondag
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 18:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant L'Invité

Caroline E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Op het L’invité menu staan zowel vegetarische gerechten (die je ook veganistisch kunt laten bereiden) als vis en vlees gerechten. Hierdoor hebben mijn man, niet-vegetariër, en ik, vegetariër, heerlijk samen kunnen smullen. Hij bestelde 3-gangen, tartaar/kwartel/chocola en ik de vegetarische proeverij (laat je verrassen) beide heel fijn van smaak. En alles in een aangename, hartelijke sfeer en zo biologisch/lokaal/duurzaam mogelijk. Een absolute aanrader.
Dirk Jan J.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Genoten van de proeverij met bijbehorende wijnen. Proef het seizoen, laat je culinair verwennen in L'Invité: een heerlijk restaurant waar je persoonlijke aandacht krijgt!
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
proeverij was erg lekkker. mooie ambiance. we komen zeker terug. -------------------------------------------------------------------------
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Ben eerlijk gezegd wel verbaasd over de recensie van onderstaande Anna R. Hoe dan ook, mijn vrouw en ik hebben er op 29 april jl. de aspergeproeverij geprobeerd en die was in een woord uitstekend. Een half jaar eerder aten wij er à la carte gegeten en ook dat was buitengewoon smakelijk. Kortom: een echte aanrader!
Anna R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
De proeverij werd met aandacht geserveerd. Mooie uitleg bij alle gerechten. Omdat we nog naar het theater gingen, zaten we wat krap in de tijd maar de gastheer zorgde dat we het redden zodat wij toch rustig en zorgeloos van het diner konden genieten. De gerechten waren duidelijk met zorg bereid en smaakten stuk voor stuk heerlijk. Een aanrader!
bedankt
JP F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Ondanks reservering was de ontvangst, alles behalve hartelijk en ongeïnteresseerd. Dame die ons bediende wist nihil van de geserveerde gerechten. Broodjes/boter werden pas bij 3e gerecht geserveerd; extra mini broodje kwam pas 3 keer vragen. Proeverij menu werd in zeer traag tempo uitgeserveerd; deel gerechten was prima, deel gerechten was veel te miniem, zeker t.o.v. de prijs. 80% van de visgerechten waren veel te koud. 2e fles wijn (€60,-) werd gewoon bijgeschonken in de al gebruikte glazen. Met buiten vrieskou en de buitendeur die regelmatig vol open ging, had het gevolg dat het binnen te koud was. Men kan niet onder het argument van biologisch ingrediënten deze prijs/kwaliteit vragen. NOTE: Groep Engelse gasten waren zeer rumoerig; conversatie aan andere tafels was amper mogelijk; ook hier kan je als gastvrouw/heer op gepaste wijze wat aan doen. Jammer!
wat jammer dat u onze proeverij niet heeft kunnen waarderen. Wij kunnen helaas voorkomen dat op een zaterdagavond gasten (aan de andere kant van het restaurant) een gezellige avond hebben.
Welmer J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Op Valentijnsdag hebben wij hier weer gegeten. Wij kozen de proeverij, met een wijnarrangement.
Een absolute aanrader!
Het eten is geweldig, evenals de wijnen en de ambiance.
Wij blijven terugkomen.
graag tot de volgende keer!
Mo G.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Uitstekende service en verassende gerechten, een aanrader!
top!
Arnoud S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Genoten van het verrassingsmenu. Slow food - je krijgt de tijd om te genieten van iedere gang. Goede prijs kwaliteit verhouding.
daar houden we van, bedank!
Chan B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Het aangename restaurant is in deze dagen getooid in kerstsfeer. Intiem en idyllisch. Het op de Franse cuisine geïnspireerde menu is gevarieerd en rijk aan originele combinaties. Een aanrader.
bedankt!
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het restaurant is sfeervol gelegen aan de Bloemgracht en gesitueerd in een prachtig historisch grachtenpand. We besloten te kiezen voor het verrassingsmenu. We aten tartaar van makreel, hollandse scheermessen en uienbouillon. Alles zeer smaakvol. Wat opviel was dat aan de presentatie van de gerechten veel aandacht werd besteed. Een lust voor het oog en zeer zeker ook voor de mond. Daarna een kwarteltje en vergeten groenten, allemaal met een eigen dressing. Het hoofdgerecht was hert. Zelden heb ik zo'n mals stuk, perfect gegaard wild gegeten. Als waardige afsluiter een creme brulee. We kozen ook voor het bijpassende wijnarrangement. Zeer verschillende wijnen, die zeer goed waren afgestemd op de geserveerde gerechten. De bediening was attent en goed geinformeerd. Een bezoek aan l' Invite is zeker een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar.
Irene Koomen
Beste Irene, bedankt voor je zeer attente review en graag tot de volgende keer!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Proeverij met 7 kleine hapjes, spannende gerechten. Met wijnarrangement. Erg lekker gegeten en fijne avond gehad. Ook bediening goed.
bedankt Ineke en graag tot de volgende keer
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben hier gegeten op zaterdag in een bijna leeg restaurant; onbegrijpelijk, want het eten is ons uitstekend bevallen, en ook de setting is prima. Misschien omdat het niet zo in de loop ligt voor toeristen ?
We hebben ons laten verrassen met het proeverij menu met bijbehorend wijnarrangement. Je krijgt in een behoorlijk tempo een 7-tal gerechtjes die ons allemaal prima bevielen; heel smakelijk en fraai opgemaakt. Een breed scala van ingrediënten: vis, gerookte gans, kwartel, een bord met vergeten groentes, en lam.
Indrukwekkend was het dessert: lauwe crème brulee, niet behandeld met een verfbrander, maar echt puddingachtig en gevuld met stukjes rabarber en wortel. Heel lekker.
En dat voor een heel redelijke prijs: menu € 59 en wijnarrangement € 30 per persoon.
We komen zeker terug!
bedankt Arjan,
we hebben nu prachtig Hert van de Veluwe in de Proeverij
tot snel!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Gastheer aardig maar naar mijn smaak niet attent genoeg - geen een keer wijn of water ingeschonken - gewoon fles neerzetten
Smaken eten niet spectaculair genoeg voor de priegeligheid en hoeveelheid van ingredienten gebruikt
Pretentieus zonder succes!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Eigenaar Sico de Moel heeft ons weer enorm culinair verwend. Op 21 maart hebben weheerlijk gegeten bij l'invite le restaurant. We kregen als welkomstdrankje een heerlijk glaasje champagne en vervolgens hebben we gekozen voor de Proeverij inclusief het smaakvolle wijnarrangement. De goed uitgekozen wijnen pasten perfect bij de diverse gerechten en gaven een juiste balans waardoor je smaakpapillen met veel plezier goedkeuring gaven aan hetgeen Sico en zijn enthousiaste team hadden bereid. Daarbij is het restaurant schitterend gelegen in de Jordaan en is de inrichting heel prettig om te ervaren. Wij waren heel content en vooral verrast door de verse en vooral creatief gecombineerde ingrediënten, waardoor deze culinaire belevenis voor ons langer had mogen duren. Aanrader voor de echte liefhebber.
bedankt Frank
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Gisteren bij l' Invite geweest. Het werd een goede , maar ook wisselende ervaring. We namen beide de proeverij van 7 gerechtjes. Deze waren bijna allemaal erg mooi en lekker. Alleen de vergeten groenten vonden wij een tegenvaller. Ook de biet onderin de crème brûlée was een misser; echt niet lekker. Deze werd geserveerd in een soort ijscoupe. Wat ons betreft zou dit gerecht in een meer klassiek crème brûlée schaaltje zonder toevoegingen van groente stukjes, een veel beter gerechtje worden. Een tussen amuse was een bitterbal van zuurkool met kweepeer mosterd. Deze was heerlijk maar wel slordig geserveerd. Kennelijk waren de ballen te groot en daar om hadden wij beide een doorgesneden helft van een bal. Dat zag er knullig uit. Allebei een kleiner maar echt balletje was beter geweest. Verder stond op de kaart vermeld dat de kleine gangen in hoog tempo geserveerd zouden worden. Dat was zeker niet het geval. Het was soms ronduit lang wachten op de volgende gang. Daardoor werd het aan het einde van de avond bijna haasten om voor sluitingstijd klaar te zijn. Dan de bediening. Deze was allervriendelijkst, maar wel wat stuntelig; het eerste broodje werd keurig geserveerd met lepel en vork, maar wel in de schoot van mijn partner gedeponeerd. Ook was de toelichting op gerechten en wijnen zeer summier. Productkennis leek te ontbreken. We hebben meerdere "strakke" wijntjes gedronken, terwijl ze dit lang niet altijd waren. Dit terwijl de wijnen wel erg lekker en passend waren. Daardoor miste de op zich heerlijke maaltijd wel de extra toevoeging die je bij een restaurant als dit mag verwachten. Achteraf bleek een van de twee kelners de eigenaar annex chef kok te zijn. Je zou verwachten dat hij in staat zou moeten zijn om zijn eigen waar beter aan te prijzen c.q. toe te lichten. Maar wellicht had hij zijn dag niet. Daardoor was over het geheel de ervaring zeker positief (en dit restaurant echt wel een aanrader), maar had deze echt een top ervaring kunnen zijn als de bediening niet alleen heel vriendelijk was geweest, maar ook meer ter zake kundigheid had geëtaleerd. Als dit in de toekomst beter wordt, dan wel dat dit soort mindere dagen achterwege blijven, is het echt een heel mooi restaurant om een goede avond door te brengen!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij zijn van mening dat je van eten blij moet worden.
Gisteravond werden wij heel blij!!!????????
Wat een heerlijke gerechten en uitstekende wijn er bij.
Wij bezochten dit restaurant voor het eerst en komen hier zeker terug om weer blij te worden.
Wat zeker genoemd moet worden is de aandacht en prima service van de bediening.
Dit is echt een topper!!!
daar worden wij ook blij van, bedankt!
Kabas .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wat een pareltje! Mooie locatie, prachtige inrichting, zelfs buiten een mooi tafeltje, helder en sfeervol. De gerechten: verrassend (het voorafje van peer, witte biet met mosterd-ijs maar ook het dessert met stukjes wortel en een luchtige sabayon-mousse, goede smaakbalans van alle gerechten, een hartelijke welkom en een perfecte gastheer. Is vanaf nu een van onze favorieten.
Tomas G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekkere avond gehad al was het een beetje fris voor in het restaurant. Bediening was goed en attent. Wijnen waren top en werden gedurende het diner regelmatig bijgeschonken. Het menu was goed verzorgd (50% super, 50% oké)!
Pia S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuke, gezellige zaak. Het eten was goed, maar verwacht geen superspannende dingen. Ik was zelf een klein beetje teleurgesteld over de amuse die eigenlijk bestond uit een plakje courgette met geitenkaas... beetje saai. Het hoofdgerecht met kalf was supermals, echt heerlijk! De wijnen die geschonken werden, waren erg lekker en af en toe werd er nog een beetje bijgeschonken, top natuurlijk.
Wat ik miste was wat meer kennis van het eten bij de bediening. Bij het hoofdgerecht werd je jus als volgt aangeduid; 'ja, dat is jus... van het vlees' en het voorgerecht werd al helemaal niet begeleid met een uitleg.
Al met al; bediening was supervriendelijk, maar miste productkennis. Eten was heerlijk, maar kon wat spannender.