L'Invité

Bloemgracht 47 1016 KD Amsterdam Nederland Kaart
31-205702010

Over het restaurant L'Invité

Aan een van de mooiste grachten vind je dit prachtige duurzame restaurant van Sico de Moel. Hier geniet je van een proeverij van Hollands wild, duurzame vis en lokale groenten van de koude grond, allemaal op ambachtelijk wijze bereid met verrassende smaakcombinaties. De bediening is bovendien super attent en geeft goede uitleg bij alle gerechten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant L'Invité

tramhalte Westerkerk

Dinsdag t/m zondag diner vanaf 18:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant L'Invité

Xandra V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Leontien B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Lekker gegeten in fijne ambiance
Susette61 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Gisteren bij l'invite gegeten, Wow wat een heerlijk restaurant, hebben de proeverij gegeten, veel kleine (bijzondere) gerechten die met liefde gemaakt zijn, de maaltijd was compleet met het wijnarrangement erbij. Klasse!
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Het was een gezellige avond met bijzondere gerechten op een prachtige plek in Amsterdam!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Eten goed en origineel, muziek prettig laag geluidsniveau, aardige en attente bediening.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Heerlijk gegeten, mooi restaurant, heel leuke en kundige en persoonlijk service.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
weer genoten van de heerlijke gerechten bij L'invite en vooral de warme en persoonlijke service van chef en gastheer Sico. Vooral de cappuccino van Franse uienbouillon en schuim van Old Amsterdam is werkelijk hemels. Ons favoriete adresje in Amsterdam. Bedankt!
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Geweldig gegeten vanavond. Top bediening met oog voor alle gasten.
Caroline E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Op het L’invité menu staan zowel vegetarische gerechten (die je ook veganistisch kunt laten bereiden) als vis en vlees gerechten. Hierdoor hebben mijn man, niet-vegetariër, en ik, vegetariër, heerlijk samen kunnen smullen. Hij bestelde 3-gangen, tartaar/kwartel/chocola en ik de vegetarische proeverij (laat je verrassen) beide heel fijn van smaak. En alles in een aangename, hartelijke sfeer en zo biologisch/lokaal/duurzaam mogelijk. Een absolute aanrader.
Dirk Jan J.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Genoten van de proeverij met bijbehorende wijnen. Proef het seizoen, laat je culinair verwennen in L'Invité: een heerlijk restaurant waar je persoonlijke aandacht krijgt!
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
proeverij was erg lekkker. mooie ambiance. we komen zeker terug. -------------------------------------------------------------------------
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Ben eerlijk gezegd wel verbaasd over de recensie van onderstaande Anna R. Hoe dan ook, mijn vrouw en ik hebben er op 29 april jl. de aspergeproeverij geprobeerd en die was in een woord uitstekend. Een half jaar eerder aten wij er à la carte gegeten en ook dat was buitengewoon smakelijk. Kortom: een echte aanrader!
Anna R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
De proeverij werd met aandacht geserveerd. Mooie uitleg bij alle gerechten. Omdat we nog naar het theater gingen, zaten we wat krap in de tijd maar de gastheer zorgde dat we het redden zodat wij toch rustig en zorgeloos van het diner konden genieten. De gerechten waren duidelijk met zorg bereid en smaakten stuk voor stuk heerlijk. Een aanrader!
bedankt
JP F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Ondanks reservering was de ontvangst, alles behalve hartelijk en ongeïnteresseerd. Dame die ons bediende wist nihil van de geserveerde gerechten. Broodjes/boter werden pas bij 3e gerecht geserveerd; extra mini broodje kwam pas 3 keer vragen. Proeverij menu werd in zeer traag tempo uitgeserveerd; deel gerechten was prima, deel gerechten was veel te miniem, zeker t.o.v. de prijs. 80% van de visgerechten waren veel te koud. 2e fles wijn (€60,-) werd gewoon bijgeschonken in de al gebruikte glazen. Met buiten vrieskou en de buitendeur die regelmatig vol open ging, had het gevolg dat het binnen te koud was. Men kan niet onder het argument van biologisch ingrediënten deze prijs/kwaliteit vragen. NOTE: Groep Engelse gasten waren zeer rumoerig; conversatie aan andere tafels was amper mogelijk; ook hier kan je als gastvrouw/heer op gepaste wijze wat aan doen. Jammer!
wat jammer dat u onze proeverij niet heeft kunnen waarderen. Wij kunnen helaas voorkomen dat op een zaterdagavond gasten (aan de andere kant van het restaurant) een gezellige avond hebben.
Welmer J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Op Valentijnsdag hebben wij hier weer gegeten. Wij kozen de proeverij, met een wijnarrangement.
Een absolute aanrader!
Het eten is geweldig, evenals de wijnen en de ambiance.
Wij blijven terugkomen.
graag tot de volgende keer!
Mo G.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Uitstekende service en verassende gerechten, een aanrader!
top!
Arnoud S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Genoten van het verrassingsmenu. Slow food - je krijgt de tijd om te genieten van iedere gang. Goede prijs kwaliteit verhouding.
daar houden we van, bedank!
Chan B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Het aangename restaurant is in deze dagen getooid in kerstsfeer. Intiem en idyllisch. Het op de Franse cuisine geïnspireerde menu is gevarieerd en rijk aan originele combinaties. Een aanrader.
bedankt!
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het restaurant is sfeervol gelegen aan de Bloemgracht en gesitueerd in een prachtig historisch grachtenpand. We besloten te kiezen voor het verrassingsmenu. We aten tartaar van makreel, hollandse scheermessen en uienbouillon. Alles zeer smaakvol. Wat opviel was dat aan de presentatie van de gerechten veel aandacht werd besteed. Een lust voor het oog en zeer zeker ook voor de mond. Daarna een kwarteltje en vergeten groenten, allemaal met een eigen dressing. Het hoofdgerecht was hert. Zelden heb ik zo'n mals stuk, perfect gegaard wild gegeten. Als waardige afsluiter een creme brulee. We kozen ook voor het bijpassende wijnarrangement. Zeer verschillende wijnen, die zeer goed waren afgestemd op de geserveerde gerechten. De bediening was attent en goed geinformeerd. Een bezoek aan l' Invite is zeker een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar.
Irene Koomen
Beste Irene, bedankt voor je zeer attente review en graag tot de volgende keer!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Proeverij met 7 kleine hapjes, spannende gerechten. Met wijnarrangement. Erg lekker gegeten en fijne avond gehad. Ook bediening goed.
bedankt Ineke en graag tot de volgende keer