L'Incontro

Amstelveenseweg 71 1075 Amsterdam Nederland Kaart
31-204004102

Over restaurant L'Incontro

Echt Italiaans

Een warm welkom, laat je een heerlijk aperitief inschenken en geef je over aan de kunsten van de chef. Hier geniet je van de echte Italiaanse keuken, pure smaken bereid met de mooiste producten. Sluit je avond af met de perfecte espresso en je gaat diep tevreden weer richting huis.

Meer informatie over restaurant L'Incontro

TGAdamTG .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eten bij L incontro is fantastisch. Het eten is echt heerlijk en de service subliem. Wij konden niet kiezen, dus stelde de gastheer voor om wat verschillende pasta gerechten te combineren speciaal voor ons. Erg attent. Daarna kwam er ook nog spontaan een heerlijke chocolade soufflé. Kortom geweldige service en heerlijk eten. Zeker een aanrader.
Sean B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Het is niet de eerste keer dat ik een recensie schrijf over L'incontro, maar ik wil mijn mening over dit restaurant graag up-to-date houden.
Gisterenavond heb ik hier wederom genoten - simpele, authentieke gerechten met kwalitatieve ingrediënten. Het personeel in combinatie met de 'trattoria' inrichting zorgt voor een huiselijke sfeer. Ik blijf komen.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voorproefje van Italië. Terwijl we heerlijke vis aten, hebben we plannen gemaakt voor een vakantie naar Italie. Vanwege ons dieet was de keuze beperkt maar de branzino con pomodori was smakelijk bereid. De gamberoni alla griglia waren heerlijk! De bediening was vrij onverschillig en had kennelijk geen zin om even wat Italiaans te spreken. Het interieur mag wel eens een keer opgefrist worden. Wel goed eten maar bovengemiddelde prijzen, daardoor slechts redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten, voor de 3e keer! Wij bekijken nooit de kaart maar laten de keuze aan de eigenaar/gastheer over, altijd heerlijke verrassingen! Vandaag begonnen met antipasti, toen 3 soorten pasta gedeeld en daarna een vis/vlees plateau, daarna een tiramisu! Ook de huiswijn is erg lekker en voorkeuren kun je doorgeven! Absolute aanrader wat ons betreft!
Sophie C.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
De lunette pasta met truffel & cherry tomaten is zo waanzinnig lekker. De Fiocci met gorgonzolasaus en peren ook. Echt super goeie pasta. De rest heb ik nog niet geproefd. Bediening is attent & persoonlijk. Het enige wat me af en toe weerhoudt om te komen eten is het decor. Het plafond vind ik echt kantorig.. en het mag allemaal wat frisser.
Jordi86 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben zojuist besteld via Deliveroo, dus kunnen niks zeggen over service of decor. Maar het eten alleen al wat het waard om een recensie te schrijven. Wat smerig! Harde pasta met saffraan, een berg saffraan wel te verstaan. En een pizza zonder smaak. Niet voor herhaling vatbaar..
Herrie2801 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Bij toeval hier beland na een dag shoppen in de stad , een warm welkom ,lekkere wijn en heerlijke gerechten , vooral de gegrilde lamskoteletten waren zalig! De home- made tiramisu is een echte aanrader en de prijzen zijn in verhouding met de kwaliteit zeer billijk , wij komen hier zeker terug!
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Al snel na onze vroege (rond 18.00 uur) aankomst liep het restaurant vol, een goed teken! De ontvangst is vriendelijk en de bediening attent, ongedwongen en vlot, ook tijdens de maaltijd bleef er aandacht, bv. even langskomen om bij te schenken. De gekozen gerechten waren prima bereid, smakelijk en voldoende. Blijf niet in de binnenstad, maar neem even de tram of bus naar het Haarlemmermeerstation (tien minuten vanaf Leidseplein met de toeristenhoreca) en loop dan nog een paar minuten om te genieten van een heerlijke maaltijd in een rustigere omgeving waar u gastvrij wordt ontvangen!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
prima Italiaan, redelijke prijzen, smaak is goed.
De Pizza's zijn prima en de service erg aardig.
De inrichting is wat te glad naar mijn smaak, maar smaken verschillen.
Een leuk buurtrestaurant
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Ik kom hier regelmatig eten, zowel zakelijk als privé en heb meerdere koks meegemaakt. De sfeer is warm, soms kun je je afvragen of er wat aan de belichting gedaan kan worden. Afhankelijk van de drukte, bepaalt hoe de service is. Zelf laat ik mij regelmatig verrassen door ´het menu van de dag/week´.

Verder vinden wij het personeel altijd fijn, de ingredienten veelal vers en de pizza´s bijzonder lekker. De pizza´s zijn relatief dun, dus let erop dat je de pizza´s snel opeet anders kunnen ze snel afkoelen. Voor mij is dit elke keer een soort thuiskomen.
Kimberley V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Vanavond met z'n drietjes hier gegeten, na een super warm welkom werden we compleet verrast door al het heerlijk eten. De service zoals in L'Incontro kom je tegenwoordig bijna nergens meer tegen. Ik ben zelden zo goed ontvangen en de beste man voorzag in zijn eentje het hele restaurant van eten en drinken en alles met zoveel charme en een grote glimlach. Het toetje was ook echt voortreffelijk, het warme chocoladetaartje en daarna nog een limoncello van het huis.
Als je heerlijk wil eten met een geweldige service moet je echt hier eten, ik kan alleen maar zeggen een dikke 10!!!
Narell N.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Met teambuilding hadden we als restaurant L`incontro gekozen. We waren in totaal 50 mensen. Van te voren had ik telefonisch contact gehad over de mogelijkheden. Vooraf hadden we antipasta gehad. Het was heerlijk netals de vorige keren. Ik kom graag naar deze restaurant omdat ze hele goede kwaliteit hebben en prijs is niet slecht. Het is zeker niet duur van wat jij terug krijgt. Wat een goede keuze ! In de afgelopen jaren is dit restaurant uitgegroeid tot een met bijzondere kwaliteit.
Mooie locatie, fijne sfeer…het idee om je lekker culinair te laten verwennen.
Hoofdgerecht heb ik Ossenhaas met rucola en Parmazaanse kaas genomen natuurlijk rode wijn erbij heerlijk. Beide gerechten waren heerlijk. De ossenhaas, precies zoals ik hoopte. Als ik nu aan denk krijg ik weer trek. Een heerlijke, fijne combinatie van smaken die elkaar goed aan vulden. GE - WEL - DIG !
Uiteraard werd het diner afgesloten met koffie.
Speciale dank gaat uit naar de medewerkers van L`incontro.
De gastvrijheid, professionaliteit en oog voor details hebben gezorgd voor een zeer geslaagde avond.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Op een natte doorregende woensdagavond bezoeken we op uitnodiging van een goede kennis l'Incontro. Het restaurant is door ons tot dusverre nog niet aangedaan en ook ''through the grapevine'' was het nog niet ter ore gekomen. Op verzoek van dezelfde goede kennis stappen we vroeg in. Zo rond 18.00 is het nog vrijwel leeg, een situatie waarin gedurende de avond geen verandering komt, met uitzondering misschien van een echtpaar dat, al zoekende naar ontvangst, na enkele minuten besluit de maaltijd elders te nuttigen omdat ze blijkbaar de bediening niet zijn opgevallen.
L'Incontro is een keurig zaakje, modern maar rustig aangekleed, goed meubilair, hooguit wat weinig licht misschien, waardoor de mobieltjes behulpzame zaklampjes blijken.
De, overigens goede, bediening suggereerde een combinatie van de kaart: antipasti, een proeverijtje van verschillende pastagerechten en een dito ensemble surf en turf. Omdat de avond geen nadere culinaire doelstelling beoogde was dit een prima optie en niet in de laatste plaats een wellicht onbedoeld maar aardig overzicht van de kaart. Die oogt overigens niet spectaculair in de zin van exclusiviteit, maar bevat de gebruikelijke segmenten, voldoende vertegenwoordigd. De start is een goed ''flatbread' met een verse tomaten/rucola salade. Daarna een ruime selectie koude antipasti: de bekende carpaccio's, vitello, prosciotto en salami. Goed, niks mis mee, maar niet meer dan dat.
Vervolgens verschijnt een viertal juist geproportioneerd pasta's van de kaart, waarbij de fiocchi met gorzonzolasaus en peer het niveau groothandel ontstijgen. Dat doet de rest, die overigens prima bereid en goed gepresenteerd wordt, niet helemaal. Als slotstuk, we laten het dessert voor wat het is, de ''surf en turf'': grote gamba's uit de oven, lamskoteletjes en wat plakken ossenhaas, respectievelijk goed, goed en volledig doorbakken.
We hebben aardig gegeten, een goed gesprek gevoerd, een paar glazen goede huiswijn genoten en zijn, ondanks de aanhoudende slechte weersomstandigheden, tevreden huiswaarts gekeerd. Daarmee is eigenlijk alles gezegd. l'Incontro is een gemiddelde zaak, vanwege de ligging zeker geen ''tourist trap'' en keuken en bediening zijn goed zonder te excelleren. Een zaak waar je niet voor omrijdt, maar die zeker een buurtfunctie kan en zal vervullen.
Epco33 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Bediening bijzonder betrokken en attent, plezierig nadrukkelijk aanwezig maar nooit over de top. Een galantheid die ik zelden ben tegen gekomen ! Het eten heel smakelijk en verzorgd, de wijn heerlijk ! Een plek om veel vaker naartoe te gaan? Een verrijking voor de Amstelveenseweg en qua sfeer en inrichting heerlijk om te zijn ! DANK !!! Epco
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zaterdagavond, plekje aan het raam, heerlijk driegangen menu met antipasti, drie soorten pasta en een schotel met stukjes vlees en vis. Vooral de farfalle met truffelsaus was verrukkelijk! We komen hier zeker terug!
Stéphanie B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Al jarenlang ons favoriete Italiaanse restaurant, met de komst van de nieuwe chef is het zo mogelijk nóg lekkerder. Authentieke Italiaanse/Siciliaanse gerechten. Altijd vers en vol smaak. De bediening is top. evenals de huiskat Bruno :-) Complimenten aan Baggio, Figo en Tina!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Slecht gegeten. Ravioli was ontzettend zout, en hard. Zelfs de pizza was slechter dan een afhaal pizza. Halverwege de avond kruipt er nog een kat naast ons op de stoel? De eigenaar was erg aanwezig en opdringerig en ging nog een discussie aan met een van de serveersters aan onze tafel. Thuis kun je veel lekkerder eten voor een schrijntje van de prijs. Wij gaan hier nooit meer naar terug.
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Ik eet elke 2 weken in dit restaurant met de dinerjaarkaart. Afgelopen woensdag weer gegeten met mijn vriend en een vriendin. Uitstekende service en eten! Je krijgt een gratis pizzabroodje met olijfolie of verse tomaten erbij en het eten komt snel door. En niet duur! Aanrader voor mensen die op zoek zijn naar echt italiaans eten, gepassioneerde mensen en goede service voor een leuke prijs!
Tomas33 V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Ik kom hier regelmatig en iedere keer is het weer genieten. Absolute aanrader. speciale pasta pappardelle Lincontro flamberen op de grote parmezaansekaas met de verse tomatensaus. werd ik gek helemaal. Tiramisu was ook heerlijke en smaakvol.limoncello van het huis.ik kom zeker terug,
AHaans .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Fijne en gezellige avond gehad bij dit restaurant. Als voorgerecht hadden we een anti pasti en als hoofdgerecht hadden we ossenhaas met truffelsaus. Het vlees was super bereid en de saus was heerlijk romig. Als nagerecht verse tiramisu met een lekkere kop cappuccino. De gastheer was vriendelijk en het ontbrak ons aan niets.