l'Entrecôte Museumpark

Museumpark 35 3015 CB Rotterdam Nederland Kaart
"Aan het Museumpark vind je een formule uit Parijs die bijna alleen maar Franse producten serveert. Met een enorm terras is het een ideale plek voor een borrel in de zomer, maar het is absoluut een aanrader om hier aan te schuiven voor het diner. Het menu staat niet op papier, maar Jorrit komt het je aan tafel graag toelichten. Een goede steak maakt Kelly in de keuken in ongeveer een half uur voor je klaar en daarom krijg je bij Entrecôte Museumpark naast een karaf water eerst een salade vooraf.

De entrecôte is black angus vlees uit Australië dat 3 maanden gerijpt wordt, met zogenaamde wet aging. Dan wordt het vet er af gesneden en wordt het met de beroemde groene saus en zelfgemaakte friet met mayonaise geserveerd. Er zijn altijd alternatieven, voor de vegetariër staat er altijd een huisgemaakte kaassoufflé uit de oven op de kaart en het andere alternatief is sliptong.

Bij deze gerechten kun je optioneel ook nog een wisselend tussengerecht bestellen en het is sowieso aan te raden om voor een van de 8 Franse desserts te gaan, op het krijtbord boven in het restaurant zie je welke desserts er die dag beschikbaar zijn. Een ideaal restaurant, of je nu naar een museum bent geweest of niet en een plek waar je waarschijnlijk nog vaker terug zult komen."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Aanvullende fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De dagverse taarten voor het dessert worden gemaakt door de vrouw van Jorrit"

Over het restaurant l'Entrecôte Museumpark

In het hart van het museumkwartier, in de punt van Het Nieuwe Instituut vindt u ons restaurant met groot terras aan het water. Voor de borrel kunt u bij ons terecht vanaf 16.00 uur. De keuken is open om 17:30 uur. Dan serveren wij de beroemde Franse formule à € 24,50: frisse botersla met een mosterd vinaigrette vooraf, entrecôte met de beroemde dragon-botersaus & knapperige, huisgemaakte Franse frites als hoofdgerecht. Voor de vegetariër is er de Huisgemaakte kaassouffle uit de oven. Visliefhebbers kunnen bij ons verse in roonboter gebakken sliptongetjes nemen. Er is ook een wekelijks wisselende schotel die aansluit op het seizoen. Daarna is er een keuze uit negen klassieke Franse desserts zoals crème brûlée en tarte tatin vanaf € 4,50.

Meer informatie over restaurant l'Entrecôte Museumpark

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant l'Entrecôte Museumpark

• Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk gegeten op het buitenterras wat zeer aangenaam was. De crepe Suzette maakte het diner helemaal af! We kijken ernaar uit om in deze ongedwongen sfeer weer topvlees te eten.
Bea B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Een eerlijke, Franse beleving zowel wat de menukeuze, de aankleding en de persoonlijke aandacht betrof
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Jorrit en zijn team hebben het 50e verjaardagsfeest van mijn vrouw tot een groot succes gemaakt.
zoals te doen gebruikelijk prima gerechten geserveerd en prima wijnen. l'entrecote is absoluut aan te raden voor familiefeesten tot max. 36 man (dan is de tent vol)

gr. Peter en Eveline
D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Wat een super restaurant! Hele bijzondere ligging, niet te groot, zoals de naam doet vermoeden is hun specialiteit entrecote maar niet zomaar entrecote, echt nog nooit zo lekkere entrecote gegeten. Zacht, smaakvol, tongstrelend, je hoeft niet te snijden want al voor je gedaan. Heerlijke saus erbij, evenals de fritessaus zelf gemaakt! Smalle en krokante frites, zoals je ze wilt. Het concept met door zn simpelheid perfecte salade vooraf is ideaal. Bediening goed en vriendelijk, je hoeft niet uren te wachten, lekkere bijpassende wijn en zowel met je gezin als met vrienden of zakelijk een geschikte plek om te gaan eten. Een pareltje in Rotterdam!!!
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Top, lekker buiten gezeten in de avondzon. Heerlijke pinot noir, vlees zoals altijd, voortreffelijk! Kaasplankje als dessert maakte het geheel helemaal af.
René Jet Nicolas Henri G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk op terras in avondzon gegeten.
tarte-a-tien .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Mijn vrienden en ik hadden een heerlijke avond bij l'Entrecôte! Voor mij was het allang niet meer de eerste keer, maar de meegenomen vrienden vonden het een verborgen pareltje in Rotterdam! Nergens eet je een betere steak dan hier en de toetjes zijn ook super lekker; moeilijk kiezen, dus wij hebben bijna alles besteld en gedeeld. Het nieuwe meisje in de bediening deed heel erg haar best om het ons zo goed mogelijk naar de zin te maken. Moet nog wel wat leren, maar wie moet dan niet? Wij komen (weer) terug!
Cedric V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Hoge verwachtingen niet ingelost, sla moet bij de entre cote gegeven worden en niet als voorgerecht, vlees was matig
Marissa T.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Zo heerlijk wanneer alles klopt!
Eten fantastisch, bediening super. Medewerkers en een eigenaar die t snappen!
Enige minpunt zijn de toiletten:(
Geweldige avond gehad!
Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Leuk dat er toelichting wordt gegeven op de gangen. Kwaliteit van het eten is erg goed en dessert van de dag was lekker.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Goed restaurant op minimale loopafstand van ErasmusMC, vriendelijke bediening, heerlijk mals vlees. Ideaal om met familie of vrienden te eten na afloop van een bezoek aan ErasmusMC of museum Boymans.
Marlinda K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Als je komt voor een zeer goede entrecote: die krijg je daar zeker. Verder daarom heen vond ik het wat tegenvallen. Sla vooraf en patat bij de entrecote. Qua prijs vond ik het daarom wat aan de dure kant.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Altijd lekker! Geen keuzeproblemen heerlijk Entrecote met frietjes erbij en altijd even vriendelijke service!
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Heerlijk mals vlees dat je krijgt na een lekkere salade, aanrader: gratis extra portie frites en een eenvoudige maar toch heerlijke wijnkaart.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Het vlees smelt op je tong. Afgemaakt met de overheerlijke dragonsaus. Geweldig vriendelijke service, oplettend.
Trinus .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Sublieme entrecote gegeten met dito eigen gemaakte frites. Service was als vanouds weer top. Komen snel weer. Dan gaan we ook de nagerechten proberen.
tarte-a-tien .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Altijd een feestje om hier te eten! De heerlijkste steak, perfect gebakken met een bijzondere saus, knapperige, verse frietjes en fantastische toetjes. Nergens eet ik die lekkerder dan hier!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijke entrecote gegeten met een uitstekende wijn. Leuke bediening. Mooi uitzicht!
Sonja O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een eerste bezoek aan dit leuke restaurant: een heerlijke entrecote besteld en die overtrof onze verwachtingen, boterzacht, smakelijk stuk vlees met lekkere patatjes erbij en een zalig dessert. Vriendelijke, lieve bediening, warme ontvangst en snelle service, we komen zeker terug!
Quinten M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018