L'Entrecôte et les Dames

Donderdag t/m Zaterdag vanaf 17:30
Zondag vanaf 17:30

Rico R.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ouderwets genieten in dit restaurant. Natuurlijk genoten we van de altijd goede entrecote, voorafgegaan door de prima salade. Alles wordt afgesloten door een voortreffelijk nagerecht. Niets te klagen dus, vlotte bediening waarbij goed rekening gehouden met het feit dat we op tijd moesten vertrekken.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het concept van L'Entrecôte et les Dames is beproefd: een eenvoudige salade met dressing en walnoten vooraf, vervolgens een mooie entrecôte (of sliptong als je dat liever hebt.. Maar dat is natuurlijk niet het idee!) met frietjes en indien gewenst een dessert a la carte.

Al verschillende keren gegeten, en eigenlijk altijd prima. Het vlees was nu ook weer erg mals, echter, wel wat aan de koude kant. Jammer, want dit komt de smaak niet ten goede! Aandachtspuntje voor het restaurant.

Erg leuk (en een voorbeeld voor andere restaurants) is de manier waarop de wijnkaart is opgebouwd: je betaalt per 75 ml, oftewel, als je 7/10 van een fles op hebt dan betaal je ook maar 7/10 van de prijs van de fles. Ideaal en sympathiek naar gasten toe, complimenten!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het was Entrecote van een lichte koe gisteren... dit verklaarde volgens de bediening mogelijk de flauwe smaak van het vlees. Als behoorlijk trouwe bezoekers van L'entrecote verbaasd over het aantal lege tafels op vrijdagavond (eerlijkheidshalve de straat is opgebroken maar ons hield dat toch ook niet tegen). Altijd fan geweest, maar gister kon het concept ons niet bekoren. De sla vooraf toch wat te gewoontjes, de saus zo bekend van smaak, maar misschien te bekend, en het vlees zou ook zonder saus lekker moeten zijn, wat gister niet het geval was en niet zoals we het kennen. De textuur en zachtheid van het vlees trouwens nog wel perfect. Rood was ook niet heel rood, maar ook dit had met de koe van dit keer te maken. De il flottante (ik hield mijn hart vast) was nog steeds fijn, ook een tikje minder luchtig en licht dan anders maar absoluut nog heerlijk. Kort gezegd: als Entrecote je concept is dan moet ie gewoon perfect zijn. Lichte koe of niet....
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Vanwege de ligging van ons kantoor heb ik met diverse collega's hier geluncht. Bijna onopvallende op de van baerlestraat, maar eenmaal binnen wordt je goed ontvangen. Keuze uit diverse wijnen, maar vooral de italiaanse Balma Venitia, Rhône, Ventoux heeft mijn voorkeur als ik hier kom. Er is een lunch concept: keuze uit twee gerechten: Steaksandwich of Steak tartare. Allebei worden geserveerd met friet en salade. De bediening is zeer attent en helpen graag uitkiezen van wijnen en of gerechten. Ook schakelt men makkelijk tussen Nederlands en Engels, handig voor mijn buitenlandse gasten. Al om al een prima restaurant om heen te gaan met je zakenrelaties. Ik zal zeker een keer gaan voor een dinner.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
je weet de beperkingen in de keuze maar af en toe, voorafgaand aan concert een mooie en lekkere formule: prima stevig krokante sla als begin, overheerlijke entrecôte, mooi rood gegaard, ruime portie, knapperige frietjes, lekker sausje, met passende stevige wijn...kortom: goed in zijn vrij unieke formule. Apart wat rommelig maar gezellig kader. Altijd druk, kom op tijd, er is geen reservering mogelijk tenzij voor groepen.
MargoSita .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Formule goed. Bediening vriendelijk, voor vleesliefhebbers te weinig entrecote.
Bij binnenkomst word je keurig met je jas geholpen, maar bij het weggaan niet?
Tot onze grote verbazing moest het bestek 2x gebruikt worden!
Dat hebben wij nog nooit meegemaakt. Deel van de formule?
Appelenei .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Heb tweemaal gegeten bij l'Entrecote et les Dames. Beide keren was de entrecote super mals, ook toen ik bij mijn tweede bezoek verzocht om het vlees 'well done' te bereiden ivm zwangerschap. Het was heerlijk. De salade vooraf was lekker, maar minder lekker dan tijdens het eerste bezoek. De vinaigrette was iets te scherp naar mijn smaak (te scherpe mosterdsmaak), en de verhouding vinaigrette /sla was iets uit balans (teveel voor de hoeveelheid sla), maar verder was het erg lekker de botersla knapperig en smaakvol en de walnoten ook. Als toetje de profiterolles met chocoladesaus, was lekker.Tip: serveer echt vanilleijs bij de desserts. Het ijs was wat vlak van smaak.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
De bekende formule uit de PC Hooft wordt hier al enige jaren voort gezet. Het blijft heerlijk en makkelijk om te kiezen. Lekker sla vooraf en dan Entrecote .Jammer blijft dat de heerlijke originele saus niet te evenaren valt.Het originele recept is niet meer. Jammerrrrr....... Het was ooit goddelijk.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben lekker gegeten bij entrecote. Er is een vast menu dus je hebt niet veel keus. Het eten is simpel maar goed. Wij kennen entrecote van de foodhallen in Amsterdam en besloten om eens het restaurant te proberen. De bediening vonden wij niet zo, we zijn vriendelijk ontvangen en bediend maar de communicatie tussen de personeels leden was erg hard waardoor wij alles mee kregen wat om ons heen gebeurde. Er was ook vaak niet iemand in de beurt om iets te bestellen. Het leek erop dat ze meer bezig waren met andere zaken dan de gasten in het restaurant.
Lisanne T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Fijne formule om even te eten vóór een bezoek aan het Concertgebouw. Snelle, vriendelijke en vrolijke bediening, prima ongedwongen sfeer. De sliptong was prima. Toch een zesje vanwege het ontbreken van een menuoptie voor vegetariërs...
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Een ideaal restaurant om te dineren alvorens naar het Concertgebouw te gaan. De service is vriendelijk en snel, de formule is simpel: voor € 24,75 een 2-gangen diner met als enig voorgerecht een prima verse botersla met dressing en walnoten en voor het hoofdgerecht keuze uit entrecôte of sliptong, beiden vergezeld door uitstekende frites. De entrecôte is goed saignant gebakken, heel mals en de bijbehorende groene kruidensaus is heerlijk. Beide hoofdgerechten worden nog een 2e keer uitgeserveerd. Als apéritief namen we een glas soepele Viognier en bij het hoofdgerecht een Ventoux uit het Rhônedal. Er is wel een ruime keuze uit desserts (10), waarvan ik mij van vorige bezoeken de heerlijke profiterolles herinner, maar daar zijn we dit keer niet aan toe gekomen. Er wordt gedekt met linnen servetten en door de prettige inrichting en de afwezigheid van luide muziek is dit een comfortabel verblijf.
Raaf0410 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gisteren gegeten bij L'Entrecôte er les dames. Service en huiswijnen waren uitstekend. Voorgerecht vond ik een grote teleurstelling, een berg sla met dressing en wat walnoten. Dit kan ik thuis ook maken, in een handomdraai. Hier hoef je niet voor naar een restaurant.
Hoofdgerecht met de entrecote, frites en een knoflooksaus. Het vlees was goed en daar blijft het dan ook bij. De frites waren saai en er was geen enkele opmaak, geen groentes. Alleen mayonaise.
Voor een restaurant met maar twee menu's op de kaart, zou je toch meer van de gerechten verwachten. Jammer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Dat was even schrikken, in ons vertrouwde restaurant. We kwamen na een concert om 10.30 binnen.
Het duurde relatief lang voor de bediening kwam. Dat was geen probleem. Maar van correct opdienen had de ober geen kaas gegeten, hij serveerde voor de dames langs terwijl er ruimte genoeg was aan de andere kant, zonder excuses.
Toen werd het 24.00 en het personeel ging gezamenlijk aan een tafel zitten, naast ons, zette de muziek harder, met opdringerige muziek en een aantal van begon te roken!
We eten er vaak, we vinden het eten steeds voortreffelijk, maar we zullen er niet meer komen.
Battie .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Heerlijke avond gehad bij dit sfeervolle restaurant. De bediening is zeer attent en straalt plezier uit op de werkvloer. Dit heb ik in een lange tijd niet meegemaakt. Zowel de slibtong als entrecote zijn van hoge kwaliteit voor een goede prijs. Dit restaurant is zeker een aanrader en al 10 jaar een begrip in Amsterdam.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015

Hier vorige week vrijdag gegeten, voorafgaand aan een concertbezoek in het Concertgebouw.
Erg leuke formule met twee verschillende hoofdgerechten (entrecote of sliptong). In twee gangen opgediend met prima frietjes en een eenvoudige, doch zeer smakelijke salade.
Het vlees was voortreffelijk, zo ook naar ik vernam de tong. Een leuke keuze uit nagerechten,
waarbij ik genoot van een heerlijk bordje, zeer aparte, kazen.
Ook de bediening was zeer attent en vriendelijk.
Een aanrader voor een prima no nonsens diner, zeker voorafgaand aan een concert.
Catelijn .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Voor het eerst gegeten in dit restaurant. Wat een geweldig concept! Mooi vlees, heerlijke dragonsaus, goede frietjes. Goede wijn. Het vlees wordt in 2x uitgeserveerd. Een aanrader!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Voorafgaand aan bezoek in het concertgebouw hier wat gegeten.

Een enthousiast ontvangst kon we beneden of boven plaats nemen. Omdat de koffiemachine en het snijden van het brood midden in het restaurant gebeurd is het op een leuke speelse wijze interactief plus dat de geur van de koffie, vind ik persoonlijk, lekker ruikt.

De keuze in het menu was sliptong of entrecote. Voor beide gerechten werd door ons gekozen voorafgaande een makkelijke maar smaakvolle salade met walnoten. Waarna de entrecote en sliptong doorkwam toen deze gerechten benutigd waren kwam de bediening opnieuw omdat we niet goed gelezen voor ons als een verrassing met de 2e ronde. Opnieuw een lekkere sliptong en overheerlijke salade, wat een feest.

Grappig vonden wij ook dat er een fles wijn besteld kon worden en wat je niet opdrinkt dat dat in mindering zou komen op de rekening. Bij ons gaat de fles altijd wel op maar ik vind dat wederom erg klantvriendelijk.

Enig kleine minpuntje wat ik zeggen is dat als de deur naar de keuken openging dat er vaatwasmachine lucht was maar dit valt in het niets met de positieve ervaring welke wij plotseling door concertgebouw hebben opgedaan.
Arvid B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Kwaliteit in alle eenvoud. Een heerlijk concept, uitstekende bediening een waanzinnig lekker gegeten. Een soort magisch recept voor de groene saus (dragon?), maar wat was het smullen. In een fijne omgeving, op speelse niveaus, stuk voor stuk warm aangekleed. Bediening is jong, fris en vrolijk. Superfijn, hier kom ik zeker terug!
Jolienvanmale .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Altijd lekker eten bij l'entrecote et les dames! Als vleesliefhebber zit je hier goed! lekkere entrecote met een heerlijk sausje.
Ook in 2 delen je eten krijgen is erg fijn! Enige minpunt is dat de tafels erg dicht op elkaar staan. Maar des al niet te min kom ik hier zeker terug!
Loukie D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Weer heerlijk gegeten bij l'entrecote et les dames! Een goede formule als je op tijd in het Concertgebouw moet zijn. Het vlees en de saus zijn echt heel lekker. Iedere keer het zelfde. Vriendelijke bediening, maar wel erg onpersoonlijk bij vertrek. Moesten zelf jas zoeken.
Afstand tussen tafels zou wat groter kunnen zijn.
We komen zeker terug!
Ps jammer dat we 's avonds de lekkere steak tartare niet kunnen bestellen!