L'Azzurro

Meer informatie over restaurant L'Azzurro

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30
PImhof .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Echt Italiaans restaurant meer heerlijke typisch Italiaanse gerechten. Mooie anti paste, primi en secondi gerechten waar duidelijk de extra aandacht aan is gegeven. Hoewel we met 6 man waren en allen wat anders namen, kwamen alle gerechten gelijktijdig, op goede temperatuur en met een verrukkelijke smaak. De gekozen (huis) wijn is van hoge kwaliteit. Bedienend personeel is zeer vriendelijk, behulpzaam en gezellig, mooie mix van formeel en informeel. De chef kwam aan eind zeer trots langs de tafel en terecht! We keren zeker terug!
A_noniem1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Zonder meer ons favoriete Italiaanse restaurant in Eindhoven. We worden keer op keer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw, en ook de overige bediening is aardig en beleefd. Ik kan me niets voorstellen bij die paar slechte recensies over het voedsel die ik las, want ik eet er altijd heerlijk en ik ben erg kritisch. Uit eten gaan moet immers beter zijn dan hetgeen ik zelf thuis kan klaarmaken, en niet vergelijkbaar (laat staan slechter). De prijs/kwaliteitverhouding is zonder meer goed te noemen. Het decor is typisch Italiaans; daar houd je van of niet. Ik vind het passen bij de zaak. Al met al ben ik blij dat ik in de buurt woon en regelmatig een hapje kan komen eten. Overigens kies ik altijd een pasta, en mijn partner eet pizza. De lasagne is ook een aanrader!

Believe B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Erg leuk restaurantje, waar we netjes ontvangen zijn. Het was erg rustig voor een zondag, daarom kregen we een leuke plek bij het raam. We hebben a la carte gegeten. Alles wat we bestelden zag er mooi verzorgd uit en alles was prima op smaak. Ook de wijn en het Italiaanse biertje smaakte goed. Al met al een prima gelegenheid om een keer Italiaans te eten.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Vooropgesteld, de bediening is prettig en correct. Nadat 1/3e pizza als veel te nat door olie is terug gegeven (olie hoort bij diavola maar dit...), waardeer ik het correcte gebaar de helft in rekening te brengen. Belangrijker is dat mijn reactie met de keuken wordt gecommuniceerd. Daarom over een aantal weken nog eens een herkansing met opnieuw pizza diavola. Wel juiste pit. Fijne stoelen, gedekte tafels en voor de liefhebbers slierten met nepbladeren en lege flessen aan het plafond.
Plienn .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Een van de beste Italiaanse restaurants in Eindhoven. Heerlijk eten voor de fijnproever. Verse producten en heerlijk bereid. Zeer vriendelijk personeel en Bijzonder gastvrij. Zeker een aanrader!
Mr_Pizza .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Het eten een 10: Tja wat zal ik er over zeggen. In Eindhoven heb ik nog geen betere pizza's en pasta's gehad dan bij L'Azzurro. Als je echt lekker wilt eten zit je hier dus bij de juiste Italiaan. Voor ons zeker weten de beste van Eindhoven.

De service een 10: Vriendelijk, leuk en oplettend personeel, je zal op het gebied van drankjes dan ook zeker niks tekort komen. Bij een leeg glas komen ze meteen vragen of je nog iets wilt drinken. De gastvrouw van L'Azzurro is erg vriendelijk, betrokken met gasten en zeker weten de leukste van Eindhoven. Kortom de service is echt top hier. Het eten komt ook altijd goed op tijd, ook al is het er druk.

Het decor een 9: Buiten kun je lekker op het ruime terras zitten en in de Dommelstraat is altijd wel wat te zien. Binnen heeft het de inrichting zoals je van een Ristorante wel verwacht. Gezellig en op z'n Italiaans.

Zeker de moeite waard dus en wij zullen hier dan ook nog vaak terugkomen.

Jedidja V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het menu is zeer uitgebreid en divers. Je kunt kiezen uit een groot hoofdgerecht of je kunt je eigen tapas menu samenstellen. Als je kiest voor tapas menu 1, kun je uit vier zeer diverse, heerlijke warme en koude tapas gerechten kiezen (zowel vegetarisch als met vlees). Deze keer heb ik voor warme vegetarische tapas gerechtjes gekozen, met onder andere de risotto, champignons in knoflooksaus, overbakken aubergine en rozemarijn aardappeltjes. Het eten was perfect, goed op smaak en voor een persoon die niet te veel eet, waren de kleine tapas gerechtjes precies goed. De bediening was erg vriendelijk en ook zeer snel. Je hoeft niet lang te wachten op je eten of drinken, ook al is het erg druk. De ambiance van het buitenterras was goed en met het goede weer waan je je zo in een ander land.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Binnen een week 2 keer geweest. Eerste keer specialiteit van het restaurant uitgeprobeerd. Het was echt fantastisch! De kok heeft een top italiaans gerecht toebereid. Vlees was mals en goed gekruid, tomatensaus met champignons en paprika echt heerlijk! Bijlagen zoals gegrilde aardappelen, verse salade met veel verschillende groenten en olijven. Wij wilden graag nog een keer terug en hebben andere vlees en vis gerechten gekozen en waren ook hier weer dik tevreden. Zalm was top en ook weer heel mooi opgediend. Kalfslapjes in witte wijnsaus smelten op de tong....bediening was opnieuw zeer vriendelijk en snel. Wij komen met zekerheid vaker bij L' Azzuro en dan gaan wij de pizza's en pasta's uitproberen.
Die zagen er ook heerlijk uit bij de tafelburen. En niet te vergeten de Tiramisu!
Nootje1985 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Bij binnenkomst voelt het alsof je in Italie bent. De welbekende druiventakken met flessen wijn aan het plafond en een begroeting in het Italiaans.
We zaten nog maar net en er werd al gevraagd wat we wilde drinken. 1/2 l rode huiswijn besteld, beetje waterig dus die was zo op. De fles water die we erbij bestelden was al open gedraaid dus of dit gewoon kraanwater was weten we niet.
We kozen op aanraden van de ober voor de 5 tapas pp. Met hulp van hem kozen we de gerechtjes.
De mozzarella was erg lekker! Op de carpaccio zat geen olie/dressing, erg droog, champignons leken vlug in de pan gebakken. Daarna de warme gerechten, het lamsvlees had een erg sterke smaak, moet je van houden, de tongfilet proefde je niet door de grote hoeveelheid saus, op het visspiesje zat zalm en een kreeftje, waar geen vlees in zat.
De porties waren erg klein en vol zaten we niet. We kozen voor een toetje; tiramisu bij een Italiaan, die moet goed zijn. Ook deze viel wat tegen.
Al met al hadden wij niet gek gedaan en moesten toch €81 euro voor 2 pers afrekenen. Wij vonden het veel geld voor hetgeen we gegeten hadden.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
wij komen altijd speciaal uit valkenswaard om hier te eten! Het eten is hier heerlijk echt niets op aan te merken en de prijzen zijn hier ook nog leuk.
Madelief87 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Met een grote groep vrienden hier gegeten. We kregen meteen een tafel en er werd meteen gevraagd of we iets wilden drinken. Er werden pizza's en pasta besteld. De pizza's waren niet erg goed belegd, wat jammer is. De pasta's waren goed maar niet bijzonder. De service was goed, er was ruim voldoende aandacht voor onze tafel. Het restaurant is ingericht als een standaard italiaan, niets bijzonders.
GLT .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
In mei hier gegeten met 2 personen. Mijn disgenoot had pasta als voorgerecht en pizza als hoofdgerecht, wat allemaal uitstekend smaakte. Ik had Italiaanse tapas: heel erg lekker, veel variatie, en een uitgebreide keuze, ook voor de vegetariër. Lekker buiten gezeten, goede tafels en stoelen, vriendelijke en attente bediening. Jammer dat ik niet in de buurt woon, ik zou er vaak gaan eten...
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Vanavond werd ik door een bevriend stel getrakteerd op een maaltijd bij L'Azzurro. Vooraf had ik een tomatensoep, niet heel bijzonder (7). Mijn vrienden hadden als voorgerecht een salade caprese (buffelmozarella met tomaat en verse basilicum) die ik erg lekker vond (9). Het hoofdgerecht was een risotto di mare, inclusief een grote ongepelde garnaal (8). Als toetje een matige tiramisu (7). Er was geen verse jus, dus heb ik water gedronken, uit een fles dus duur.