L'Auberge (Dam Hotel)

Keizersgracht 1 1135 AZ Edam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant L'Auberge (Dam Hotel)

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
6,7
Caroline J.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Ik heb vanmiddag 29 november 2016 met een vriend geluncht in het Damhotel/restaurant.
Ik had een saté besteld, het vlees was goed, maar de satésaus was net water en het had een aangebrande smaak!
Hoe krijgt een kok het voor elkaar om zo'n simpele saus te verknallen.
Toen de chagarijnige serveerster vroeg of alles naar wens was, heb ik er niets over gezegd.
Vorig jaar ook daar gegeten,toen was de saus bij het ijsdessert verknald, kreeg een slappe smoes van de kok.
Kortom, ik ga daar echt niet meer naartoe.
Ilse R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik kom regelmatig in dit restaurant. Dan reserveer ik altijd in het brasserie gedeelte omdat ik dat het meest gezellig vind. Je kan ook rustig van de restaurant kaart iets kiezen maar de brasserie kaart is prima en leuk. Het eten is beslist goed en mooi opgemaakt. Het enige minpuntje is dat je toch regelmatig iemand moet aanschieten om een bestelling te doen. Personeel mag iets meer gericht zijn op de klant. Voor de rest een fijn restaurant op een mooie plek en met een super buiten terras.
Margriet K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Borrelplankje besteld. In onze beleving geen 15 euro waard. 2 kipvleugels 2 chipjes half handje nootjes 2 plakjes ham 2 stukjes kaas
2 taaie schuimpjes 2 bladerdeegstukjes en olijven. Ik gaf aan dat ik geen olijven met ansjovis lust maar werd geen gehoor aan gegeven . Moest zelf wijn gaan halen want na 10 minuten nog niemand gezien.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Meg 20 personen hier een diner gegeven in de tuinsalon.
Alles was geregeld zoals vooraf besproken, dus professioneel
Een 3 gangen menu, met voldoende keuzemogelijkheden.
Onze gasten vonden het heerlijk, en waren vol lof over het feit dat wij het Damhotel uitgekozen hadden
Bediening vlot vriendelijk en attent
Een aanrader volgend jaar weer
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
als er werken bezig zijn kan je het decor natuurlijk niet correct waarderen. goed en centraal gelegen en misschien daarom ook zeker van voldoende klanten. Het was er niet druk maar als het personeel tijd nodig heeft om een lang gesprek aan te knopen met bepaalde vaste klanten dan gaat de kwaliteit van de service er niet op vooruit. Het feit dat (de verbouwingen?) er blijkbaar steeds ver moest gelopen worden om wat aan te brengen was ook niet behulpzaam We aten de huzarensla en het was ook huzarensla ,iets wat huzaren op het oorlogspad snel eten en voedzaam is.
In G.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Vanmiddag hier na een lange wandeling een kop thee gedronken met een stuk appeltaart. Helaas hadden we de thee al op voordat het appelgebak kwam. Het was heel druk en het personeel kon deze drukte duidelijk niet aan. Het kwam heel chaotisch over, meerdere mensen kwamen aan ons tafeltje om te vragen of we al besteld hadden. Het restaurant zag er wel heel sfeervol uit.
Jerney E.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Sfeervol restaurant, heerlijke salades en vriendelijk personeel. Amsterdamse salade en salade nicoise zijn zeer zeker aan te raden. Wij komen hier graag nog eens terug!
Hendricus S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Door een misverstand was er in het restaurant voor ons (9 personen ) gedekt in plaats van de Brasserie.We wilden gewoon een lunch met ons gezin.Dit werd zeer soepel opgelost en voor het misverstand, dat niet de schuld van Damhotel was , werd ons ook nog een leuke amuse aangeboden.
De lunch was van de kwaliteit die wij hier al jaren gewend zijn :prima.
Wij komen hier zeer regelmatig en hopen dat nog vele jaren te blijven doen.
Corloes .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Gerechten zijn smakelijk, maar de porties erg klein. Geen bijgerechten, dus dan moeten de porties daar op afgestemd zijn, dat was niet het geval. Qua prijs/kwaliteit verhouding is het niet helemaal in balans. Inrichting erg specifiek, veel religieuze beelden, daar moet je van houden. We aten in de brasserie en dat betekent een simpele opdek, geen tafellinnen. Ergens klopt dat niet met de pretenties (en prijzen) van de kaart. De combi met de brasseriekaart (nacho's met druipende laag kaas komt voorbij bv.) wringt nogal. De bediening is vriendelijk maar mag de kleding naar de stomerij? Kortom: de rekening is stevig en onze honger niet geheel gestild.
Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Gastronomisch weekend gehad in L'Auberge/Dam Hotel (waarom 2 namen?). We verwachtten een goed maar geen excellent diner, maar het vijfgangen diner met wijnarrangement was zeer goed. De wijnen waren niet exclusief maar heel goed gekozen. Waarschijnlijk de hand van ober/sommelier Arjee die qua service en uitleg niet onderdoet voor een collega uit een sterrenrestaurant. Het terras is ook erg goed gelegen dus op een mooie zomerdag komen we een keer terug.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Met z'n vijven hier gegeten. Mooi klassiek interieur met oude balken en een kopie van de Nachtwacht. Edam is sowieso een openluchtmuseum. Gezellig ingericht. Alleen de verlichting zou, juist omdat het restaurant een oude uitstraling heeft, wat minder fel mogen en wat geliger. Ledlampen (of wat voor spaarlampen dan ook) dragen niet echt bij aan een gezellige sfeer. De bediening van de charmante dames is erg leuk en attent. Alleen mag er wel eens gevraagd worden of het eten heeft gesmaakt, staat wat geïnteresseerder. De porties mogen er zijn. Bord vol zalige carpaccio (nooit eerder zo lekker gegeten!) en een heerlijk visdrieluik. Daarna hadden we de super malse ossenhaassaté aan een hangende spies met patat in een geestig frituurmandje. Lekkere open wijnen die eerst geproefd konden worden. De pasta Turf & Surf was heerlijk maar voor ons net iets teveel qua hoeveelheid. Koffie complet toe met een likeurtje. Zelfs een simpel vanilleijsje kon op verzoek worden geserveerd, prima! Prijs/kwaliteit is zeer goed. Alles opgeteld is deze Auberge zeer aan te bevelen!
Niek D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Afgelopen zaterdagavond het vijfgangen diner gegeten met een groot gezelschap. Het decor in het Dam Hotel is heel sfeervol en de bediening is heel attent, vriendelijk en bijzonder effectief. Voor mij speciaal was het een heel bijzondere avond, aangezien ik een allergie heb en in veel restaurants ernstige problemen krijg omdat men niet in staat is met mijn allergie rekening te houden. De keukenbrigade in L'Auberge Dam Hotel bereid praktisch alles zelf van verse producten klaar en heeft een voortreffelijk vijfgangen diner, eigenlijk met de amuses praktisch zevengangen, bereid, waar ik zonder enig probleem echt van genoten heb. Het diner was wat mij betreft een culinair hoogstandje. De afwisseling in de voorgerechten, de malse en sappige lende biefstuk met uitgebreide groente combinatie en het uitgebreide kaasplateau waren rijk voorzien en toch zonder dat het op enig moment te veel te werd. Al met al een zeer geslaagde avond.
De-Gastronoom ..
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Afgelopen zaterdag in de brasserie van L'auberge gegeten. Vanwege de Kaasmarkt en het mooie weer was het heel druk maar daar was niets van te merken, tafel voor vijf en een kind werd zonder problemen georganiseerd. Brasserie kaart niet heel bijzonder maar de bereiding was goed.Zelf een stoofpot besteld waar je ook met z'n tweeën van had kunnen eten. Lekker huiswijntje goeie sfeer. Prima!
Legato .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Veelste duur voor wat je daadwerkelijk krijgt. Plus de gastvrouw rond uit asociaal. Sta je dan heb je gereserveerd zegt ze wacht hier. Er komt zo iemand van de bediening.

Heten eten was enigszins oké tot dat het hoofdgerecht koud was.

Geen aanrader dit restaurant.
235689 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Onlangs tijdens de vakantie ons op een lunch, en een week later een diner getrakteerd. Het ligt op een prachtige locatie en mede door het prachtige weer, was het gezellige terras redelijk goed bezet. Het eten was iedere keer erg smakelijk en goed bereid. Toch hebben we ons tijdens beide bezoeken verbaasd over het niveauverschil tussen het smakelijke eten in dit fraaie restaurant, en de trage en ongeïnteresseerde bediening. Wij zijn van mening, dat gasten goed verzorgd horen te worden. Dit verdient zeker meer aandacht.
Milou S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Een hele fijne avond gehad. We hadden een 6-gangen diner, twee amuses en een spoon. Bij alle gerechten werd een bijpassende wijn geserveerd.
Het eten was heerlijk. Mooie variatie en de porties waren niet te groot. Hierdoor was ik ook nog in staat te genieten van de laatste gangen.
De bijpassende wijnen daarentegen waren niet bijpassend. De wijnen waren op zichzelf heerlijk (sommige voor mij te uitgesproken qua smaak, maar dat is persoonlijk), maar klopten totaal niet bij de gerechten. Dit was erg jammer.
De bediening was super aardig, behulpzaam en snel. Dit gecombineerd met de prachtige entourage van het restaurant maakte dit een heerlijk avondje.
IvoM .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
In l'Auberge kun je kiezen tussen de brasserie en het restaurant. Wij aten in het restaurant (dat geweldig gestyled is) en kozen het Bib Gourmand menu, uitgebreid naar vijf gangen.
Het eerste gerecht was een ceviche van coquilles gegaard in limoensap, met in tempura gefrituurde kreeft. Leuk gerechtje, hoewel de coquilles wat hoger op smaak hadden gemogen. Missertje: bij mijn vrouw was de limoenzest vergeten.
Bij gang twee ging het om tarbotine op de graad. Lekker visje, maar bij mij had men niet kritisch genoeg gesneden, waardoor ik een stuk of zes kleine graatjes uit mijn mond moest vissen. Dat eet natuurlijk onplezierig.
Gerecht drie was een nage van langoustines met garnaaltjes. Daar was de brigade uitgeschoten met de zoutbus. De eerste drie happen gingen nog, maar vanaf nummer vier werd het onaangenaam. De zeer vriendelijke serveerster bevestigde dat ze de nage die dag ook erg zout vond.
De houtduif die daarna aan de beurt was, was heerlijk.
En het dessert bestond uit witte chocoladetaart met aardbeiensorbet. De sorbet was prima, maar de vegen bosbessencoulis waren louter decoratief. Deze waren waarschijnlijk uren eerder op de borden aangebracht en zo de koeling in gegaan, waardoor ze alleen met een mes waren los te schrapen. Dat was niet erg. Wel een probleem waren de geroosterde pistachenootjes. Die waren te ver. Eigenlijk gewoon verbrand, waardoor ze de witte chocola volledig wegbliezen.
Al met al heel aardig, maar wel een paar missers.
Trespa123 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Ik had een keuze gemaakt uit de brasserie kaart, surf en turf met pasta. Jammer dat zij hiervoor een modern diep bord voor hebben gebruikt. Nu moest je de biefstuk snijden op de pasta wat natuurlijk het aanzien en daardoor de smaak niet tot culinair niveau brengt.
Disgenoten hadden de biefstuk die prima van kwaliteit was, groente daar doen zij bij dit restaurant niet echt aan, wat wel een beetje simpel is. Vriendelijke bediening met verstand van wijn. Dus in het algemeen goed maar niet super!
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
16-02-2014 gedineerd met 2 personen, menu van de chef.
Ober behulpzaam bij het uitzoeken van de juiste wijn.
Voorgerecht tonijntartaar een smaakexplosie in je mond
Hoofdgerecht Skrei filet, perfect gebakken vis , met goed garnituur.
Voor mijn tafelgenoot, heerlijke malse kalfswangen
Dessert, choco brownie met ijs.
Wij komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Gedineerd op 14 nov met 2 pers.
Menu van de chef 4 gangen, veel smaken, echt lekker.
Service rustig en attent.
Decor een beetje oubollig.
Maar zeker een aanrader