L'Auberge (Château Neercanne)

Cannerweg 800 6213 ND Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant L'Auberge (Château Neercanne)

Vergeet de drukte van de dag

Gelegen het oudste gedeelte van Château Neercanne. Vroeger een kapel, nu een schitterende, rustieke plek waar je geniet van een vriendelijk geprijsde lunch. Alleen zin in een kop koffie met een taartje? Je bent van harte welkom! Bij mooi weer is het terras voor de kapel een heerlijke plek om neer te strijken met een weergaloos uitzicht over het Jekerdal.

Meer informatie over restaurant L'Auberge (Château Neercanne)

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Heide J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lunch op het terras, helemaal ongepland, niet gereserveerd. Wij werden hartelijk ontvangen. De bediening was bijzonder alert, je hoefde nergens om te vragen … het was er gewoon inclusieve de waterbak voor de hond. Professionele bediening, heel ontspannen sfeer.
Wij wilden eigenlijk alleen een ‘klein hapje’ bestellen maar de kaart was zo verleidelijk dat wij toch maar voor 3 gangen zijn gegaan.
Alles was perfect op smaak, de wijn suggestie perfect en ik heb nog nooit zo’n lekkere ‘kleine Bouillabaisse’ geproefd. Niet helemaal de smaak die je gewend bent bij een Bouillabaisse maar voor mijn smaak nog rijker en lekkerder.
Wij hebben hier uren gezeten en genoten van de hele entourage. Zeker een plek om naar terug te komen en s ’avonds een keer het sterrenrestaurant te bezoeken.
Bedankt voor de fijne middag!
Wil en Heide
Mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Dit was voor ons een weerzien met een geweldige locatie, en vandaag mooi weer, dus genieten van een lunch op het ruime terras. Het eten was heerlijk; goed klaargemaakt. Leuk is de ontvangst met huisaperitief: je krijgt een kannetje witte wijn en vier soorten fruitlikeur, waaruit je zelf mag schenken om je aperitief op eigen smaak te maken. We aten verschillende salades en daarna bouillabaisse voor de een en kalfsvlees voor de ander. Jammer dat de bestelling in de keuken kennelijk niet helemaal goed liep, waardoor het wel heel erg lang duurde voordat we onze hoofdgerechten kregen.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op reis naar de Waalse Ardennen zijn we speciaal omgereden naar Chateau Neercanne, we wilden het lunchrestaurant l'Auberge eens proberen. En dat was de moeite waard.

We hebben beiden het lunchmenu genomen, en omdat iedere gang twee keuzes bood dan maar beiden iets verschillends, en over en weer een beetje proeven natuurlijk.
Het heeft weinig nut om het weekmenu te beschrijven, dat is een volgende keer toch anders.
Het huisaperitief is wel een speciale vermelding waard, een "kir", door de gast zelf in te schenken, met de keus uit vier verschillende likeuren (in plaats van "slechts" de standaard crême de cassis). Leuk en lekker.

Het eten was goed verzorgd (bereiding en opmaak) en werd met een keurige ruimte tussen de gangen opgediend. De bediening was attent en informeel. En de totaal indruk was uitstekend. Hier komen we graag nog eens terug, het was de omweg waard.

PetervanDiest .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Bij L'Auberge zul je niet gauw 'nee' horen als je een speciaal verzoek hebt. En ook humor staat op het menu. (”Heeft u een lunchkaart?" "Ja hoor, een heleboel.") Halverwege een lange wandeling in de omgeving van Maastricht is L'Auberge een aangename stop om weer even bij te tanken. Een lekkere lunchsalade, met nog meer humor geserveerd ("Die is voor mijn partner." "Weet ik, maar ik laat hem u even zien"), een mooie ambiance, en een lekker biertje, daarna kun je er weer tegenaan. Als je in de buurt bent: doen. Als je niet in de buurt bent: zorg dat je in de buurt komt.
Hugo B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Wat een prachtige plek! Wij komen zelf van de Veluwe wat ook mooi is maar hier kijken we echt onze ogen uit. Het eten was lekker bereid alleen niet erg creatief. In de bediening leek het niet erg goed georganiseerd totdat er een jongeman bij kwam. Deze jongeman was erg aardig en liet ons champagne proeven van de Apostelhoeve, erg leuk om daar heen te gaan trouwens. Ook kregen wij een uitgebreide rondleiding over het Chateau. Het was kortom erg geslaagd en zeker een aanrader voor wie van genieten houdt.
JackvM .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij hadden op vrijdag 7 augustus 2015 gereserveerd voor een uitgebreide lunch met 6 personen. Ontvangst was prima, er stond een mooie tafel klaar. Maar onze hoge verwachtingen kwamen niet uit helaas. Wat ging er goed: Eten van goede tot prima kwaliteit, goede warme borden, mooi opgemaakt. Wat ging er niet goed: Een hoofdober die zich constant bemoeide met onze prive-conversatie, grappig probeerde te zijn en de etiquette voor serveren niet kende (rechts opdienen, links afhalen,etc). Kwam ongevraagd met een aperitief met wijn en likeur. De bestelde witte wijn werd na een hele tijd als out-of -stock gemeld en er kwam een binnenlands alternatief. Een tweede fles die wij bestelden werd in een plastic zak met koud water op tafel gezet met de mededeling dat hij nog moest koelen, stond helaas niet koud. Zelfs na het nagerecht was deze wijn nog niet op temperatuur. Resultaat: hoofdgerecht en nagerecht zonder wijn genuttigd. De hulpober was een jonge vakantiekracht, zonder enige ervaring en/of opleiding. Waarom niet iemand van de hotelschool?! We gingen om 13:00 uur aan tafel en waren pas om 16:15 uur klaar, dit is veel te lang voor een 3-gangen-lunch en kwam simpel omdat de bediening slecht georganiseerd was.
Bart6363 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Het onthaal was niet goed. De man die onze tafel bediende plaatste direct een aantal flessen op tafel met de melding dat dat was voor bij de witte wijn. Hij had nog niet eens gevraagd of we een aperitief wilde drinken en zo ja welke dan. De tafel( te klein trouwens voor 4 personen) stond bepaald moment eivol. Hebben we zelf maar wat op de vensterbank geplaatst. Het eten zelf was goed maar heb al beter gegeten in brasserie's. Kortom, de service en eten stond niet in evenredigheid met het kader.
Duifje1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Naar aanleiding van de recensies op IENS hier gegeten.
We hebben genoten, maar niet met volle teugen.
Het interieur komt gedateerd op ons over; van deze ruimte kun je veel meer maken.
Bediening is alleraardigst maar manifesteert zich obligaat.
Of een Bib Gourmand hier terecht is ? Denk van niet, in vergelijking met vele andere Bib-restaurants.
De kwaliteit van de keuken is goed, maar een beetje fantasieloos en niet bijzonder in samenstelling van de gerechten .
Wijnkaart is goed samengesteld met voldoende keuze aan smaakvarieteiten; prijzen zijn aan de hoge kant.
Voor een 9.2 op IENS moet de prestatie stevig omhoog.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Wij wilden een lunch gebruiken. Niet gereserveerd, toch werd er even gekeken voor tafeltje. Gelukkig hadden we nog een plekje. Een gewone lunch kun je hier niet bestellen. Het is meteen een drie gangen diner. Dat vonden wij iets te veel van het goede. We hebben daarom een voorgerecht besteld en het daarbij gelaten. Dit ook vanwege de prijs. Toen we plaats namen aan ons tafeltje werd er meteen een viertal likeuren op tafel gezet en daarbij een beknopte uitleg gegeven wat hier de bedoeling van was. Eigenlijk overviel het ons zo dat we geen nee durfden te zeggen. Er werd een klein karafje witte wijn bij gezet en het was de bedoeling dat je dat mengt met één van de likeuren. Achteraf kostte dit maar 10 euro, dus dat viel mee. Mijn man had een carpaccio besteld en ik lauw warme kip op een bedje van sla. Dit alles was voortreffelijk van smaak. We kregen er heerlijk brood bij en als amuse een gamba, tempura gebakken. Dus al met al hadden we genoeg als lunch. De ambiance is erg leuk en sfeervol. De bediening is vriendelijk. In de omgeving kun je mooie wandelingen maken.
Guusculinair .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Wat een heerlijke gerechten en overvriendelijke bediening. Zeer attent en niet te zuinig met het inschenken van de glazen. Wij waren zeer onder de indruk. En wat een prachtige locatie! Wij zouden zeggen wilt u genieten en wilt u in de watten worden gelegd? Dan is dit zeker een aanrader.
Janpiet2012 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk genoten met vrienden van de 3 gangen menu met heerlijke bijpassende wijn.
Service is ook top.Ze staan altijd klaar ,op de juiste tijdstip.

Een aanrader voor iedereen
Hennesy .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
In 1 woord fantastisch!
Heerlijk gegeten, heerlijke combinaties (verrassingsmenu met wijnarrangement), relaxte sfeer. Compliment voor het goed aanvoelen wanneer het tijd is voor het volgende gerecht (dus niet te snel). Het was met recht een verrassing te noemen, zeker voor herhaling vatbaar!

Moustache .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Lunchen bij L'auberge blijft een belevenis.
Met gastheer Leo Smeijers en zijn team een genot, uitzicht op het Jekerdal met de ENCI schoorsteen op de achtergrond, magnifiek wat een mooi Limburgslandschap.
Aperitief in de grot met aansluitend lunch op terras in de zon wat kan een mens beter wensen.
Het voorstel is het menu te volgen waarbij er nog steeds voldoende keuze is voor de individuele gast, veelal koos men voor vlees, we waren met 6 personen zelf ben ik een vis eter dus werd het gegrilde makreel voortreffelijk en aansluitend gebakken kabeljauw mooi.
ja en als je op het terras in de zon zit wil je als dessert ijs, dat werd zo lekker met mooi zomers fruit.
L'auberge bedankt.
Dan waarom 10 voor eten en service en decor, ja dit moet je gewoon zelf gaan beleven zeker de prijs die hier berekend wordt is voor mij een 10, chapeau.
Team, blijf dit vasthouden dan komen we nog vaak terug.
groetend Richard
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Het blijft een unieke lokatie om naar toe te gaan. de grotten met de schitterende wijnen. Het restaurant met sublieme service en gerechten die je altijd weer doen verbazen hoe lekker eten kan zijn. Je kijkt je ogen uit bij de wijnen die geschonken worden en vooral in de "setting" die je om je heen hebt. een avondje uit eten is echt geslaagd!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
In een zeer plezierige ambiance hebben we feestelijk geluncht. Door de gewelfde bouw ontstaat een intieme sfeer.
De lunchkaart is klein van uitvoering (je steekt hem in je borstzak en neemt hem mee) en groot van inhoud. Prachtige salades die met veel verschillende ingrediënten zijn opgemaakt, zijn onze voorgerechten. Het zelfde geldt voor de hoofdgerechten, schitterend en heerlijk. Opvallend is de plezierige, ongedwongen bediening met humor en kennis van zaken.
Masarati .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
op een zonnige dag genoten met vrienden van een heerlijke lunch ( 3 gangen menu ) , rosé en een uitermate gezellige nazit.
De bediening is zeer vriendelijk , waarbij gezegd dat Leo een echte topper is. Dit is gastheerschap zoals het moet zijn.
En dan natuurlijk de entourage, meer heb je dus niet nodig.
de Auberge is voor mij nummer 1 in de categorie lunchrestaurant.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Al meerdere keren geweest en altijd goed. Klassiek eten voor een eerlijke prijs bereid door vakmensen. Gastheer Leo geeft je altijd het gevoel weer thuis te komen. Het meubilair mag langzaam wel eens aangepast worden, ondanks deze een absolute aanrader!
Mestreechtenere .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Op een zonovergoten terras, onder het genot van diverse (non) alcoholische versnaperingen, een héle middag genoten van het overheerlijke eten én de fantastische bediening.
Leo is een perfecte gastheer die de wensen van zijn gasten prima aanvoelt! Chapeau!!
Zeker voor herhaling vatbaar.