Meer informatie over restaurant L'Atelier

9,5
9,5
Brouwer66 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Vandaag voor de tweede keer gegeten in restaurant l'Atelier. Vanwege het mooie weer konden we buiten lunchen. Heerlijke gerechten met mooie ingrediënten (Tonijn, zwezerik, zeebaars, runderlende, rabarber) en bijpassende wijnen. Elk bord was een plaatje om te zien. Prettige bediening. Volgend jaar weer en hopelijk hebben ze dan een ster ontvangen want die verdienen ze echt!
Lowiekedevos .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Met een gezelschap van 7 mensen waarvan 4 boven de 70 geluncht. We gingen voor de 4 gangen, alles inclusief. Het was een heerlijke middag en de aanpassingen voor de oudjes werden perfect uitgevoerd. Iedere gang zag er weer prachtig uit. Maar dat niet alleen, ieder onderdeel was echt lekker en een toevoeging aan het gerecht. Bijzonder goed uitgevoerd. Bijvoorbeeld de tonijn tartaar gecombineerd met een bonbon van tonijn, gevuld met aardappelsalade en kalfstong en gefrituurde zwezerik in een krokant jasje waren goddelijk. Ook het wijnarrangement was heerlijk! Hier zijn echt vakmensen aan het werk. Il faut le detour!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gisteravond weer eens heerlijk naar L'Atelier. Wat een genot was het weer. De amuses waren al heerlijk, een modern jasje rond de klassieker: erwtensoep, daarna een echt soepje maar ditmaal van aardappelen, heerlijk. Daarna menu L'Atelier. Alle gangen waren geweldig. De smaakcombinaties passen perfect en de wijnen maakten het geheel af. De skrei, de zeebaars en het rund waren heerlijk, maar voor mij was de coquille met de varkensnek echt top.
cyrilschell .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
op zaterdagavond gingen we om 19.00 uur aan tafel en met zn vieren besloten we het speciale 6 gangen diner voor de clini clowns te nuttigen. samen met het wijn arrangement was dat een perfecte keuze. goede combinatie van vis en vleesgerechten met geweldige wijnen .
jammer dat we niet meer in de buurt wonen om vaker te genieten. 23.30 verlieten we voldaan dit voortreffelijke restaurant.
Clemens G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Afgelopen donderdagavond hier gegeten met zijn tweeën. Heerlijk menu, met mooie combinaties, en mooie wijnen met zelfs een heerlijke wijn uit de streek. Topavond. Jammer dat er niet meer gasten waren. Op sterniveau, zeker weten. Komen terug.
Jacques G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Zelden zo,n culinaire topavond gehad, wijn en spijs smaak en presentatie perfect, toelichting door de brigade eveneens en de persoonlijke touch ontbrak evenmin. kost een paar centen maar dan heb je ook wat; 5 uur lang!
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Voor de 2e keer hier gegeten. Speciaal vanuit Rotterdam een paar dagen Gulpen gepland om het weer te doen. Het was opieuw geweldig. Gekozen voor het menu Atelier in de vier gangen variant. Met onze wensen (eenmaal geen vis, eenmaal geen vlees) werd uitstekend rekeninggehouden.
De amuses waren opnieuw heeflijk, het menu meer dan uitstekend en de bijpassende wijn prima. Ook leuk dat je tegenwoordig buiten kunt eten.
Het was kortom weer een feest. De prijs (85 euro in totaal pp inclusief aperitief,water en koffie) is voor deze kwaliteit eigenlijk een koopje. Ik zei het twee jaar geleden al: het is me een raadsel waarom dit restaurant nog geen ster heeft. Profiteer ervan, want als dat gebeurt gaat de prijs waarschijnlijk omhoog.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Een toprestaurant. Een complete avond uit met seizoensgebonden gerechten, als schilderijtjes opgemaakt, genieten.. De bediening laat je voelen dat je welkom bent, zonder opdringerig te zijn. Veel extra heerlijke tussendoortjes als verrassing. De prijs is het waard.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Een aantal weken geleden hebben wij ontzettend genoten bij L'Atelier in Gulpen. Een beleving als deze begint al bij het maken van de reservering. Direct naar alles gevraagd, waar naar gevraagd gehoord te worden. Allergieën, dieetwensen en of het een speciale gelegenheid betrof. Ontvangst was heel hartelijk. Erg zonde dat er niemand op het mooi gelegen terras zat op het moment dat wij arriveerden. Wij mochten een tafeltje kiezen en kozen voor een ronde tafel met weids uitzicht. Als aperitief namen wij, na een flinke fietstocht op deze warme dag, een lekker koud biertje. De hapjes die hierbij geserveerd werden, werden erg leuk gepresenteerd. Salami, olijven, heerlijk voor bij de borrel.

Toen wij de menukaart kregen, kozen wij al snel voor het menu L'Atelier. Besluiteloos over onze wijnkeuze werden beide flessen waartussen wij twijfelden voor ons opengetrokken en hebben wij ze beide mogen proeven. Wij kozen voor een Viognier uit Californië, voor bij het voor- en tussengerecht. Het voorgerecht, verschillende bereidingen van lam, was erg goed in balans. De krokante zwezerik was perfect bereid en de salade van lamstong omhuld met de carpaccio was mooi in balans en de salade niet vettig.

Het tussengerecht, snoekbaars met pata negra, was erg verrassend en complex, maar zeker in balans. Mooie cuison van de vis.

Voor bij het hoofdgerecht, Speekvarken - mosterd - hete bliksem, waren wij wederom besluiteloos over de wijn. De gastvrouw bracht ons daarop een rode wijn van de kaart, en twee rode wijnen die ze op proef had binnen gekregen. De eerste wijn beviel ons wat minder, maar de andere twee wijnen vonden we allebei erg goed. Er werd bij ons beide een glas van beide de wijnen geserveerd. De flessen bleven op tafel met als mededeling: 'Kijk maar hoeveel er gewenst is'. Met een knipoog.
Het hoofdgerecht was een lust voor het oog, maar zeker ook voor de mond. Wat een heerlijke smaken! Normaal gesproken houden wij beide niet van varkensvlees of zwijn, maar hier maakten we zeer graag een uitzondering voor!

Als dessert koos een van ons voor kaas en een van ons voor zoet, zodat we toch alles konden proeven. Voorafgaand aan het dessert kregen we nog twee pre desserts, top! De dessertwijn die geschonken werd was heerlijk. Niet mierzoet maar nog fris en met een subtiel zoetje. Het dessert en de kaas waren wederom top.

Een lovende recensie, en volgens ons helemaal terecht. De gastvrouw en chef zijn op en top professionals, maar toch heel persoonlijk. Het eten is echt ontzettend goed en de bediening vakkundig. Tijd leek geen rol te spelen, alles wat we vroegen werd uitgebreid beantwoord. De prijs-kwaliteit valt zeker ook op, heel erg goed. Het gevoel hebben dat je welkom bent, dat je aanwezigheid gewaardeerd wordt, is iets wat we zelden zo ervaren hebben in een restaurant. We hopen dat iedereen hier net zo geniet als hoe wij gedaan hebben!
Roeluitbreda .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Een last minute uitje op de eerste zonnige dag in mei. Hotel geboekt in epen, tafel geboekt in Gulpen. Overdag lekker gewandeld en genoten van het fantastische landschap van zuid Limburg . Even opfrissen in het hotel en daarna op naar L' atelier. We komen binnen om half 9 en het restaurant zit lekker vol. Na een formeel ontvangst gaan we aan tafel. De serveerster bekijkt bedenkelijk als we aangeven dat we als aperitief een bierje en een bitter lemon wensen. Misschien niet echt sjiek maar ach we hebben dorst. Na een korte bestudering van de menukaart gaan we voor een 5 gangen surprise menu. Met andere woorden: vrij spel voor de chef!

We beginnen meteen met 2 fantastische amuses. Creatief, seizoensgebonden, verrassend, lekker. Kortom: de toon is gezet! De gerechten die daarop volgen kunnen echter dit niveau niet handhaven. Voor alle gangen geldt dat ze goed zijn bereid, mooi zijn gepresenteerd en qua smaak prima zijn gebalanceerd . Toch missen we een stukje bezieling in zowel de culinaire als bediendende prestaties. Misschien is dit een resultaat van te hoge verwachtingen maar gezien het prijsniveau mag de gast toch kritisch zijn vinden wij. De gerechten zijn ons qua smaakcombinaties net iets te braaf en de bediening te onpersoonlijk. Dat laatste kan ook bijna niet anders als er gedurende de avond 4 of 5 ( we zijn de tel kwijtgeraakt) leden van het bedienend personeel een opwachting aan onze tafel maken. Alle gerechten die voorbij komen zien er uit als kleine schilderijtjes en met name het pre desert amuse is werkelijk een kunstwerk. Bij de meeste gerechten ontbreekt echter het wow-effect en daar hadden we stiekem wel op gehoopt. Neemt niet weg dat de keukenbrigade laat zien de kooktechnieken goed te beheersen en dat de ingrediënten van topkwaliteit zijn. . Al met al een prima avond echter nog voor verbetering vatbaar.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Al jaren in de Lekker top 20 en nog steeds geen Michelin ster dus dat maakt nieuwsgierig en vraagt om een bezoek.

De ontvangst is hartelijk en de inrichting zeer apart maar wel gezellig. We krijgen een mooie plaats met zicht op de keuken toegewezen en nadat we het aperitief voor ons hebben staan gaat het meteen los met mooie amuses zoals een soepje van asperges met schuim van gerookte paling, aspergemousse met gelei van ham, eigeel en krokant van aardappel en een lekkere crème van ganzenlever met een schuim van diverse soorten fruit.

We kiezen voor het 'Moederdagsmenu' en begeleidende Bob-wijnen voor de tafelheer.
Het eerste gerecht bestaande uit coquilles, gevuld met een tartaar van wilde Canadese Zalm met linten van gerookte asperge en venkelzaad is mooi van opmaak en goed van smaak maar er ontbreekt m.i. het frisse van komkommer of het licht zure van Yuzu. Doe er vervolgens nog een krokantje bij en je hebt een perfect gerecht. De witte wijn uit Spanje bij dit gerecht is trouwens een sensatie. Heerlijk!

We gaan verder met naturel gepocheerde Canner mini kreeft met asperge, zeekraal en kreeftsabayon. Mooie compositie en een lekker gerecht maar de krachtige smaak van de kreeftsabayon brengt zoveel geweld met zich mee zodat de zachte kreeft een beetje ondersneeuwt.

Vervolgens een ballotine van Anjou duif, omwikkeld met spek, een saus van bosbessen, raapstelenstamppot en ganzenlever. Lekker gerecht met veel smaak en een lekkere saus. Vermeldenswaardig is het feit dat tafelgenote geen ganzenlever eet en daarvoor een ballotine van gevogelte erbij krijgt. Goede service.

Het hoofdgerecht bestaat uit zeer mals Texels lam, Ossobucco, lamsnek en filet met asperges, tuinboontjes, krieltjes en Vadouvainsaus. Heerlijk gerecht waarbij wat extra van die lekkere saus het helemaal compleet zou maken.

Na een dessertamuse met onder meer ijs van kruidnagel, crème van mascarpone en mango sluiten we af met diverse structuren van aardbei, yoghurt, witte chocolade en Lievevrouwebedstro. Een soms zoet maar soms ook fris nagerecht wat op het bord en in het glaasje erbij ook nog eens goed uitziet.

Al met al een zeer geslaagde avond gehad. Verwacht hier geen stoeltje voor de damestas, je servet wordt hier niet opgevouwen als je even van tafel bent en je krijgt hier geen lezing van 5 minuten over de productie van de betreffende wijnen.

Wat je wel kunt verwachten is heerlijk op niveau eten met lekkere wijnen erbij voor schappelijke prijzen. Die eerste Michelin ster zal dan ook niet lang meer op zich wachten.

J J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
We sloten een dag mountainbiken af met een feestdiner. Alles klopte bij l'Atelier. De locatie, de opbouw van het menu, de royale porties, de wijnkeuze en niet te vergeten de bediening. In een hilarische dialoog met bazin Ellen kwam de wijn bij de parelhoen uit bij Muddy Waters, een pinot noir uit NZ. Treffend naast de hoen en de asperge garnituur. De verrassing was een kabeljauw onder een peterseliekorstje. Zou het de garing op 60 graden zijn geweest? Het lokale asperge accent kwam terug bij het kalfgerecht met een exact gebakken zwezerikje. De basilicum maakte me enthousiast voor het toetje en gaf een smakelijke draai aan de ananas waar ik eigenlijk niet zo gek op ben.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Gisteren zijn we hier gaan eten om de verjaardag van mijn vriendin te vieren. Het is ons favoriete restaurant in de regio. Het eten is altijd bijzonder, verfijnd, van hoge kwaliteit en gewoon altijd heel erg lekker. De opmaak is prachtig. De wijnkeuze was goed en de gastvrouw erg vriendelijk. Een aanrader vooriedereen.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Prima restaurant. Prijs/prestatieverhouding net aan goed. Eten munt vooral uit in een veelheid aan smaken op één bord. Wat ons betreft soms wat te veel. Niettemin alles voortreffelijke bereid. Wijnkaart goed, hoewel nieuwe wereld wijnen, naar mijn mening onderbedeeld zijn. Bediening vriendelijke en capabel, maar wat mij wel zeer irriteerde was het feit dat we meer dan een uur hebben moeten wachten op ons eerste gerecht, waarbij alle tafels die later binnengekomen waren al wel waren bediend. Zonder twijfel geen opzet, maar het zet wat vraagtekens bij de organisatie in de bediening en de keuken. Decor goed maar niet zeer uitgesproken.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
We hebben maandag mogen genieten van dit heerlijke restaurant. Het was lang geleden dat we zo lekker geeten haddden, we hadden het 6 gangen menu genomen met aangepaste wijnen, mmmm zalig ! een echte aanrader waarvoor ik zeker nog eens uit belgie voor terug kom, doe zo verder !
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Dit weekend voor de vierde keer naar l'Atelier geweest dus dat zegt op zich genoeg, lijkt me. We opteerden voor het 6-gangen wild-menu, hoewel we ook de keus kregen om het 'traditionele' menu te volgen. Om eerlijk te zijn waren de vorige 3 keer net een tikje beter. Ik vond het menu wisselend van kwaliteit, met een variatie van briljant tot redelijk. Dat is jammer, want ik weet zeker dat ze beter kunnen. Maar misschien was het ook niet helemaal mijn ding? Verrassende wijnen volgden de diverse gangen en deze waren erg goed op eentje na. Ondanks de paar kleine uitglijdertjes hadden we toch een top-avond en komen we absoluut terug!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Wat een feest! Heerlijk en superverzorgd gegeten bij l’Atelier. Gastvrijheid met een zachte, maar hoofdletter G. Al bij de reservering valt op hoe attent men is, als er gevraagd wordt naar allergieën. We genoten van het 6 gangenmenu. Van start tot einde één reeks schilderijtjes op een bord met prachtig uitgebalanceerde smaken. De gastvrouw/sommelier schenkt in het wijnarrangement verrassende wijnen die perfect passen en echt een ontdekkingsreis zijn. De keuken straalt al werkend volledige rust uit wat de sfeer extra prettig maakt. Dit was de eerste kennismaking, maar zeker niet de laatste. Wat jammer dat het voor ons wat ver van de Randstad ligt ;-)
wouter H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2012
Ter gelegenheid van ons 25 jarig huwelijk hebben we hier van een 5 gangen menu genoten.
Een prettige sfeer, persoonlijke aandacht, geen maniertjes: veel restaurants in het westen zouden hier nog wat van kunnen leren.
De broodjes, de amuses, elk gerecht een aangename verrassing.
De keuken werkt geruisloos en zeer gedisciplineerd.
Ellen en Hans hebben het goed voor elkaar, we gunnen ze die ster.
Marijke en Wouter Hildebrandt, Amstelveen
Olga H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Heerlijk gegeten in een iets lager gelegen ruimte bij de deuren aan het terras. We voelden ons helemaal vertroeteld met heerlijke en soms enigszins bijzondere gerechten. Maar die wijnen; helemaal TE gek, vooral die dessertwijn want die proef ik nu 3 maanden verder nog steeds! Service heel vriendelijk en correct (dus niet te afstandelijk, jong, fris, enthousiast, deskundig en onopvallend maar toch gezellig aanwezig). Een hele mooie ervaring.
kckvdv .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Team L'atelier bedankt!
gister avond voor mijn verjaardag gegeten bij L'atelier met mijn ouders. Bij de ontvangst vergat ik even de regen want binnen schijnt de zon. Eenmaal aan tafel was het tijd voor champagne:) we kozen voor het 6 gangen menu. Van te voren had ik via de mail contact gehad over een lijstje uitzonderingen ivm ziekte. Daar is zonder problemen de hele avond rekening mee gehouden! de gerechten zagen er stuk voor stuk uit als schilderijtjes. Aangezien ik wel van lekker eten houd ga ik geregeld eten en dat een mooi gerecht ook altijd mega top is is een sprookje, maar alles smaakte TOp! de wijnen waren heerlijk bij de gerechten. de bediening was proffesioneel en de liefde en passie straalt er van af. kortom een geweldige ervaring. ik kom zeker terug ! nogmaals dank