Meer informatie over restaurant L'Atelier

9,5
9,4
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ons bezoek aan l'Atelier was het waard. Heerlijk gegeten, mooie spijscombinaties en heerlijke, goed bijpassende, wijnen. Ook een begrijpelijke en herkenbare uitleg bij de wijnen. Alles was royaal. Veel goede en verrassende amuses, broodjes die ongevraagd werden bijgevuld, goede porties. Misschien ging het wat snel en kan de bediening wat authentieker. Naast ons een tafeltje met onder meer twee jongens van rond de tien. Ze werden stijlvol, maar passend en begripvol bediend. Wat ons opviel was de lage bezetting voor een vrijdagavond.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Bij l’Atelier weet men de gasten te verwennen.
Een gastvrij onthaal; mooi gedekte tafels, tafels niet te dicht op elkaar.
Een half open keuken die past in het geheel en niet storend is.
Niet alleen veel, maar zeer zeker ook mooie en lekkere amuses.
Het 3 gangen menu is niet experimenteel; wel zeer toegankelijk voor de meeste gasten.
Alle drie de gerechten zijn fraai opgemaakt en bijzonder appetijtelijk.
Op verzoek werd de saus bij het hoofdgerecht apart geserveerd. Dit voorkomt veelal dat er teveel zout wordt geconsumeerd. Teveel zout is niet gezond en camoufleert de eigen smaak van het gerecht. Wij zijn er voorstander van dat in restaurants in Nederland, net zoals momenteel in New York, gerechten met veel zout worden aangeduid met een zoutvaatje.
De wijnen van het wijnarrangement zijn verrassend en passen uitstekend bij de gerechten.
Ook de koffie met friandises is van topkwaliteit.
Het komt niet veel voor dat echt alle gerechten van bijzondere kwaliteit zijn.
Vandaar dat we een top waardering geven.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Elk jaar weer bezoeken wij jaarlijks Zuid Limburg i.v.m. het prachtige landschap en om de vele culinaire mogelijkheden in dit gebied. Door omstandigheden (sluitingsdag, vol) konden wij dit jaar voor het eerst restaurant l'Atelier in Gulpen bezoeken.
We hebben er maar een meerdaags bezoek van gemaakt en de beste vrienden uitgenodigd om ook naar het Zuiden af te reizen om dit met ons mee te maken.
Wat een uitmuntende prestatie wordt hier geleverd!
Fantastisch mooie plaatjes op de borden, een uiterst vriendelijke en ervaren bediening en topprestaties op de borden. Een genot om de keukenbrigade o.l.v. Hans Kinkartz aan het werk te zien.
We hebben genoten van de sfeer en van de onovertrefbare gerechten: lichtgegaarde kabeljauw, op de huid gegaarde schelvis, kwartel, gegrilde kalfslende, kalfszwezerik en kalfswang, langoustines, Canadese kreeft, tarbot, konijn, hert en een dessert met ijs van ganzenlever waarbij alles gecompleteerd met de mooiste en lekkerste groentjes en sauzen.
Onovertrefbare klasse, wat vinden wij het jammer dat we hier nooit eerder zijn geweest, wat zijn wij verheugd dat we dit adres hebben ontdekt.
Pure klasse tegen een uiterst vriendelijke prijs-kwaliteitverhouding. Volg onze raad: ga hier genieten !
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Afgelopen weekend hebben mijn partner en ik hier een 8 gangen amusediner gegeten, dit in het teken van de 'koelkastopruiming' voor de zomersluiting, en wij hebben er werkelijk van genoten!! Wij vonden alle 'kliekjes' even verrassend en perfect op smaak. Bij het amusediner zat ook een wijnarrangement en zowel de wijnen als de gerechten werden keurig toegelicht door zeer vriendelijk en kundig personeel. Wij zijn zeker van plan om nog een keer terug te komen!
PaulS1968 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Afgelopen vrijdag waanzinnig lekker gegeten! Heerlijke combinaties met prachtige wijn erbij. Bereid vanuit de open keuken van waaruit de rust het restaurant in straalt. Prachtig om te zien. En natuurlijk met Ellen en Nicole in de zaak die het gastvrouwschap beheersen en ons een fijne avond bezorgden.
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Het beste sterrenrestaurant zonder ster wordt dit weleens genoemd en wij waren het ermee eens.
Hartelijke ontvangst, heerlijk huisaperitief. Aardige bediening, dringt niet op, behandelen je als een gast.
We kozen voor het 4 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement.
Eerst meerdere gangen amuses, fantastisch begin, prachtige pure smaken.
Eerste gang koningskrab-Thaise curry, erg smaakvolle krab met mooie ananas-kokos 'garnituur'
Tweede gang kreeft en zeetong, sappig, zacht en heerlijke smaak.
Derde gang Texels lam op 3 wijzen bereid, heerlijk mals.
Alle gerechten waren perfect op smaak, zout was niet nodig.
Toetje gintonic, heerlijk fris. Wijnen goed bijpassend, leuke uitleg.
Decor is klassiek, wat past bij dit restaurant. Het kan daarom soms wel wat stijfjes aanvoelen.
Dit alles met een prijskaartje, maar dan heb je ook heerlijk gegeten.
Alexandra K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Een subliem diner gehad. 7 gangen met wijn arrangement. Begonnen met een aantal amuses gevolgd door mooie gerechten en een perfecte wijn combinatie. Meer dan de moeite waard.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Persoonlijk met veel liefde bereid. Erg smaakvol met verrassende combinaties. Vooraf en tussendoor diverse amuses. Zeer zeker een aanrader. Zou genomineerd moeten worden voor een Michelin ster.
annewinkens .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Werkelijk waar een geweldige ervaring. Een (zeer) verlate belofte om na mijn slagen hier te gaan eten, en ik kan zeggen dat het een goede keuze was! Gelijk bij binnenkomst werd ik nog gefeliciteerd (met dank aan mijn ouders die dit hadden doorgegeven). Ook was men al op de hoogte van mijn lactose-intolerantie en werden zelfs de amuses daarvoor speciaal voor mij bedacht door de koks.
We kozen voor een 5-gangen menu en hoewel ik op dit moment neit meer precies weet wat er allemaal tussen zat - en de kaart regelmatig aan de hand van het seizoen veranderd- was alles werkelijk subliem. Smaken werden perfect op elkaar afgesteld, en de eigenaresse wist prachtige details te vertellen over zowel het eten als de wijn. Voor de gelegenheid kregen we zelfs een speciale, door haar zelf uitgezochte biologische wijn die niet perfecter bij de derde gang had kunnen passen.
Voor een restaurant zonder ster is dit restaurant een werkelijke topper. Meest gastvrije bediening die ik ooit heb ervaren, het eten was geweldig en het enige lichte minpunt was dat het die avond vrij rustig was, waardoor de zaak een beetje leeg aandeed. Maar ondanks dat, alle lof voor Atelier!
11floris .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wederom bij L'atelier gegeten. Wij komen hier al een aantal jaren. Ondanks dat we af en toe een uitstapje maken naar andere restaurants ( met ster) blijft dit een favoriet restaurant van ons. Steeds weer nieuwe smaken en kunstwerken op het bord. We vragen ons wel eens af hoe dat nu zit met michelin, gezien een vorige ervaring met ster? Voor ons mag het blijven zoals het is echter L'atelier past prima tussen de sterren.
Kirti B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Voor mijn verjaardag een paar dagen in Gulpen verbleven en met restaurantweek bij L' atelier gegeten.
Ik had naast het menu een supplement erbij en tussen de 5 gangen Door werden we keer op keer verrast Door de heerlijke amuses. Die trouwens prachtig werden geserveerd.
Ik had een wijnarrangement erbij alles klopte!
De bediening is vriendelijk en vlot...neemt tijd voor vragen, maar staat ook niet 10 min over een wijn te vertellen. Ik was super tevreden!
Eten was top, drank was top en bediening was goed.
Ik kom hier vast vaker terug!
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Weer een keer heerlijk geëten bij dit beste restaurant van nederland zonder ster.gang na gang blijft de keuken verassen met heerlijke smaken. De bediening denkt mee om buiten de vaste menu's om de keuze de beste voor deze speciale klant te maken. Een avond pure verwennerij
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Na enkele heerlijk verassende amuses als goede opwarmer kozen wij voor het 4 gangen menu.
Dit begon met een heerlijk taartje van st Jacobsschelp. Daarna een malse ossebuco van ree. Vervolgens hazerug. Alle gerechten werden opgediend met diverse smakelijke kleine bijgerechtjes, vooral de mousses waren heerlijk. Het toetje was een frisse hangop. De bediening was vriendelijk. In het begin dacht ik dat ze nogal haast hadden maar later trok dat geluk bij.
laurensh .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
L'Atelier is het omrijden waard. We kozen voor 6 gangen menu Atelier en hebben stuk voor stuk genoten van alle gerechten. Mooie gebalanceerde gerechten, hoog op smaak en mooie opbouw in het menu. De pastrami van hert was een van de toppers van de avond. Absolute aanrader!
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Het was werkelijk een heerlijk diner tijdens een fantastische avond.
Het begon al met de reservering, waar de dieetwensen werden gevraagd. Nadat ik aanvankelijk geen dieetwensen kon bedenken voor de groep waarvoor ik reserveerde, bedacht ik me op tijd dat één van de gasten graag een glas whisky als aperitief drinkt en dan alleen Famous Grouse. Ze hadden het niet in huis. Jammer, maar geen onoverkomelijk probleem.
Aangekomen in het restaurant werd het aperitief besteld. En wat bleek: de whisky was speciaal in huis gehaald. Een unieke extra service!

Over het eten kunnen we kort zijn. Na een luxe hoeveelheid aangename amuses werden we achtereenvolgens verwend met heerlijke pastrami, een gedeconstrueerde en weer opgebouwde jacobsschelp en op lage temperatuur gegaarde hertenrug. Alles met verrassende en zeer lekkere garnituren. Ook het dessert van abrikoos met hangop was goed (al was de hoeveelheid hangop wel heel 'petit').
Een aanrader voor iedereen, de moeite van de reis vanuit Amsterdam hiernaar toe helemaal waard. En hoe ontzettend betaalbaar allemaal.
C H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Ik kan alleen maar zeggen: wij hebben ontzettend lekker gegeten! Zelfs voor ons als verwende Randstadters en veel-uit-eten-gaanders was dit een culinaire verrassing.
L'Atelier bestaat 15 jaar en heeft daarvoor een menu samengesteld. Dat hebben we genomen. Het voorgerecht bestond uit heerlijke koningskrab. Een heerlijk licht, smakelijk gerechtje. Daarna de tarbot met saus van rookworst. Wat een vondst: heerlijk! Als hoofdgerecht heerlijk malse reebout. Tijdens het hoofdgerecht kwam de gastvrouw langs met een schaaltje hertenstoof. De kok had dat ook gemaakt en of we daar ook wat van wilden? Ja, lekker! En voor mij als afsluiter: de lauwwarme munster-kaas met ijs van ganzenlever. Wat een klapper! Daarvoor alleen al zou ik op en neer rijden naar Gulpen vanuit Rotterdam.
Vrolijke, leuke, attente bediening, goede uitleg, met duidelijk plezier in het werk.
Inrichting ietsje onpersoonlijk naar onze smaak, maar geen stoorfactor.
Ik kom terug!
Ina W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
In het kader van de actieweek "Dining with the Stars" een 5-gangen diner met bijbehorend wijnarrangement in dit Gulpense restaurant genoten. Vanuit het midden van het land de reis naar het zuiden ondernomen - gevolgd door een overnachting elders in dit Limburgse dorp. Pas ter plekke ontdekten we dat l 'Atelier geen ster had/heeft, maar wat ons betreft hebben ze die dubbel en dwars verdiend! Voorafgegaan door een serie smaakvolle amuses volgden mooie gerechten en voortreffelijke wijnen. Twee gerechten die een van de gasten wat minder aanspraken werden zonder problemen vervangen door iets anders. Gastvrouw Ellen deelde op een plezierige en charmante manier haar wijnkennis en zorgde er - samen met echtgenoot Hans in de keuken - voor dat dit echt een avond genieten was. De liefde voor het vak klonk in alles door. Gastvrijheid in optima forma in combinatie met culinaire creaties van hoog niveau maken dat deze reis naar het zuiden zeer de moeite waard is!
GastMaastricht .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Gisteren uitgenodigd voor een diner in l' Atelier in Gulpen. Wij werden hier uiterst vriendelijk ontvangen door een professionele en attente bediening. De gehele avond waren zij een voorbeeld van Limburgse gastvrijheid. Wij aten het 5 gangen '15 jaar jubileum menu'. De 5 gangen werden ook nog eens vergezeld door 5 amuses. Een breed pallet van verschillende smaken troffen wij aan bij ieder gerecht dat steeds erg mooi werd gepresenteerd.
Voor mij persoonlijk waren het echter te veel smaken op een bord. Het mag best wat minder met de verschillende mousses en combinaties van ingrediënten. Het eten mag ook wel herkenbaar zijn. De bij de patrijs geserveerde bolletjes bloedworst zagen uit als jeneverbessen en zijn door mij dus aan de kant geschoven. Jammer achteraf.
De chef is evenwel een topper en gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.
EstherJoost .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Afgelopen vrijdag na lange tijd weer eens bij L'Atelier geweest. Dit keer een 4-gangendiner met wijnarrangement. Gerechten waren allemaal van hoog niveau, zeker de 2e gang met cocquilles. Was een van de betere gerechten die wij de laatste jaren hebben gegeten! Volstrekt onbegrijpelijk dat dit restaurant geen ster heeft. Maar misschien dit jaar dan.....
Michiel W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Waar moet je beginnen om over dit bijzondere restaurant de loftrompet te steken: de subtiele keuken van Hans Kinkartz, de zeer attente gastvrouw Ellen Kinkartz met een aanstekelijke wijze om haar wijnkennis met je te delen of het prachtige interieur waarin je van kookkunst en mooie bijpassende wijnen mag genieten.
We hadden een week culinaire vakantie en eindigden de laatste drie dagen in Maastricht, toevallig met de neus in de boter van een restaurantweek waaraan L'Atelier voor de eerste keer meedeed. Dat we dus met enige "discount" mochten aanzitten, was uit niets te blijken: maar liefst 4 amuses, alle subtiel van smaak eindigend met een gazpacho met een schuim van bleekselderij. Het menu ving aan met texturen van jonge makreel met komkommer en mooie smaaktoetsen waaronder wasabi en kaffirlimoen en oost-indische kers om te vervolgen met kraakverse coquilles in combinatie met slowcooking gegaard buikspek en mooi ingekookte kalfsfond en als pièce de résistance sous vide gegaarde eendenborst met de eerste cêpes het vlees van het pootje en een fantastisch smakende saus van eendenfond met zwarte bessen, die in alcohol "verdronken" waren.
Natuurlijk een desert-amuse, en tot slot een dessert waarvan voor mij de vlierbloesemsorbet en frambozen gevuld met rozengelei zeer memorabel blijven.
Gastvrouw Ellen heeft duidelijk wijn als haar hobby. Naast een mooie wijnkaart en de 10 open wijnen die het makkelijk maken om bij een menu een bijpassend glas te vinden, heeft zij buiten de kaart om fantastische wijnen van kleine importeurs die, zo lang de bescheiden voorraad dat mogelijk maakt, vooral in de wijnarrangementen aanbod komen (en dat overigens voor heel aanvaardbare prijzen per glas die voor dit niveau je blij maken). Daag haar een beetje uit en laat je vervolgens verrassen. De mooiste wijn van deze avond was voor mij een Soave Monte Sella met houtrijping, terwijl een glas Nederlandse Pinot Gris van de Wijngaardsberg mij deed verstommen dat Limburgse wijnen aan mij net besteed zouden zijn.
Dat was trouwens een andere prettige ervaring, Ellen Kinkartz had een bijzonder charmante wijze om lichte wijnvooroordelen en foutjes mijnerzijds te corrigeren, gewoon door twee glazen op tafel zetten en mij te laten proeven van de wijn van mijn eigen keuze en ook van een andere "bijzondere, bijpassende wijn", die het natuurlijk volop van mijn keuze won en vervolgens werd doorgeschonken.
Kortom, wij hebben deze avond genoten. Advies: rijdt voor dit restaurant maar rustig wat kilometers om. En via hier mijn dank voor deze fijne avond. Ach ja, en cijfers geven, voor leen een 10 en voor Hans een 9, maar wellicht als hij ook nog langs de tafel zou zijn gekomen………...