Meer informatie over restaurant L'Atelier

9,5
9,2
Josvantilburg .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wederom geweldig gegeten bij l'Atelier. Geweldig eten en super service en een sommelier die weet waar ze het over heeft. Zeer verfijnde en op elkaar afgestemde gerechten en wijn.
Tot de volgende keer.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Charmante ontvangst.Genoten van een voortreffelijk viergangendiner ondersteund met verrassende amuses. Van half acht tot twaalf uur genoten. Mooie wijnselectie.
Bram F.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Iedere keer opnieuw is het een feest hier te eten, ook deze keer weer. De combinatie van smaken, de uitleg bij de wijnen en de gerechten, het is een feest. Wij hebben nogal wat wensen waar steeds supermooi rekening gehouden wordt. Het is puur genieten van gastvrijheid, liefde voor het vak, verwennerij van smaken en een heerlijk ambiance. Ik hoop hier nog vaak te zullen eten.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Super gerechten en dito bediening! 4 gangen gehad met bijpassende wijnen. 3 amuses vooraf. Voor ons genoeg. Koffie met digestief na. allemaal helemaal ok!
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik word altijd een beetje wantrouwig van zoveel goede recensies en geen enkele negatieve.
Maar wat betreft dit restaurant is er niets teveel gezegd. heel erg lekker gegeten met veel bijzondere gerechtjes. Enig minpuntje: de gerechtjes zijn heel erg klein (zoals zo vaak in restaurants van hoger niveau). als ik kreeft eet dan wil ik ook kreeft en niet zo'n heel klein flintertje. Dat geldt ook voor de langoustine. Zeker voor de prijzen die atelier hanteert.
Maar het is zeker een aanrader die sterwaardig is.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Ieder gerecht was niet alleen smaakvol, maar was ook een list voor het oog!
Bijzonder vriendelijke bediening. Hier komen wij zeker nog eens terug!
engelin .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een ware verrassing in Gulpen . Nog net open voordat het carnaval losbarst. Deskundige en zorgzame bediening, goede uitleg van de wijnen en geen probleem om halve glazen te schenken. Een mooie rillette met foie gras, en schiderachtig geserveerd. Een goed gebakken entrecôte , mooie bescheiden portie samen met krokante zwezerik en alles goed getimed opgediend.
Is zeker een omweg waard
Mady V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alweer 8 jaar geleden, dat we hier een paar keer hebben gegeten.
Toen was het al subliem en nu heb ik geen woorden hoe perfect en heerlijk
we hier gistermiddag hebben geluncht.
Ons gezelschap bestond uit zes, waarvan 3 personen verschillende voedsel allergieën hebben. Geen enkel punt voor Hans en Ellen Kinkartz en hun
keukenbrigade om met geweldig smaakvolle alternatieven te komen.
Alle zes hebben we gesmuld van de koningskrab met langoustine, de kreeft
op risotto, de haas met stoof en het dessert.
De amuses voor de maaltijd en tussendoor waren tongstrelend.
We vonden het een groot snoepfestijn van creatieve, overheerlijke hapjes.
De wijnen pasten er perfect bij.
Attente en vlotte bediening.
Viel ons op, dat er zoveel gasten waren voor de lunch en dat vlak voor de
feestdagen. Tussen alle tafels was overigens meer dan voldoende ruimte.
Onze gasten en wijzelf waren bijzonder onder de indruk van het eten en de overweldigende kwaliteit.
Het was een super ervaring en we hebben ervan genoten.

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ons bezoek aan l'Atelier was het waard. Heerlijk gegeten, mooie spijscombinaties en heerlijke, goed bijpassende, wijnen. Ook een begrijpelijke en herkenbare uitleg bij de wijnen. Alles was royaal. Veel goede en verrassende amuses, broodjes die ongevraagd werden bijgevuld, goede porties. Misschien ging het wat snel en kan de bediening wat authentieker. Naast ons een tafeltje met onder meer twee jongens van rond de tien. Ze werden stijlvol, maar passend en begripvol bediend. Wat ons opviel was de lage bezetting voor een vrijdagavond.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Elk jaar weer bezoeken wij jaarlijks Zuid Limburg i.v.m. het prachtige landschap en om de vele culinaire mogelijkheden in dit gebied. Door omstandigheden (sluitingsdag, vol) konden wij dit jaar voor het eerst restaurant l'Atelier in Gulpen bezoeken.
We hebben er maar een meerdaags bezoek van gemaakt en de beste vrienden uitgenodigd om ook naar het Zuiden af te reizen om dit met ons mee te maken.
Wat een uitmuntende prestatie wordt hier geleverd!
Fantastisch mooie plaatjes op de borden, een uiterst vriendelijke en ervaren bediening en topprestaties op de borden. Een genot om de keukenbrigade o.l.v. Hans Kinkartz aan het werk te zien.
We hebben genoten van de sfeer en van de onovertrefbare gerechten: lichtgegaarde kabeljauw, op de huid gegaarde schelvis, kwartel, gegrilde kalfslende, kalfszwezerik en kalfswang, langoustines, Canadese kreeft, tarbot, konijn, hert en een dessert met ijs van ganzenlever waarbij alles gecompleteerd met de mooiste en lekkerste groentjes en sauzen.
Onovertrefbare klasse, wat vinden wij het jammer dat we hier nooit eerder zijn geweest, wat zijn wij verheugd dat we dit adres hebben ontdekt.
Pure klasse tegen een uiterst vriendelijke prijs-kwaliteitverhouding. Volg onze raad: ga hier genieten !
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Afgelopen weekend hebben mijn partner en ik hier een 8 gangen amusediner gegeten, dit in het teken van de 'koelkastopruiming' voor de zomersluiting, en wij hebben er werkelijk van genoten!! Wij vonden alle 'kliekjes' even verrassend en perfect op smaak. Bij het amusediner zat ook een wijnarrangement en zowel de wijnen als de gerechten werden keurig toegelicht door zeer vriendelijk en kundig personeel. Wij zijn zeker van plan om nog een keer terug te komen!
PaulS1968 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Afgelopen vrijdag waanzinnig lekker gegeten! Heerlijke combinaties met prachtige wijn erbij. Bereid vanuit de open keuken van waaruit de rust het restaurant in straalt. Prachtig om te zien. En natuurlijk met Ellen en Nicole in de zaak die het gastvrouwschap beheersen en ons een fijne avond bezorgden.
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Het beste sterrenrestaurant zonder ster wordt dit weleens genoemd en wij waren het ermee eens.
Hartelijke ontvangst, heerlijk huisaperitief. Aardige bediening, dringt niet op, behandelen je als een gast.
We kozen voor het 4 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement.
Eerst meerdere gangen amuses, fantastisch begin, prachtige pure smaken.
Eerste gang koningskrab-Thaise curry, erg smaakvolle krab met mooie ananas-kokos 'garnituur'
Tweede gang kreeft en zeetong, sappig, zacht en heerlijke smaak.
Derde gang Texels lam op 3 wijzen bereid, heerlijk mals.
Alle gerechten waren perfect op smaak, zout was niet nodig.
Toetje gintonic, heerlijk fris. Wijnen goed bijpassend, leuke uitleg.
Decor is klassiek, wat past bij dit restaurant. Het kan daarom soms wel wat stijfjes aanvoelen.
Dit alles met een prijskaartje, maar dan heb je ook heerlijk gegeten.
Alexandra K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Een subliem diner gehad. 7 gangen met wijn arrangement. Begonnen met een aantal amuses gevolgd door mooie gerechten en een perfecte wijn combinatie. Meer dan de moeite waard.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Persoonlijk met veel liefde bereid. Erg smaakvol met verrassende combinaties. Vooraf en tussendoor diverse amuses. Zeer zeker een aanrader. Zou genomineerd moeten worden voor een Michelin ster.
Anne W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Werkelijk waar een geweldige ervaring. Een (zeer) verlate belofte om na mijn slagen hier te gaan eten, en ik kan zeggen dat het een goede keuze was! Gelijk bij binnenkomst werd ik nog gefeliciteerd (met dank aan mijn ouders die dit hadden doorgegeven). Ook was men al op de hoogte van mijn lactose-intolerantie en werden zelfs de amuses daarvoor speciaal voor mij bedacht door de koks.
We kozen voor een 5-gangen menu en hoewel ik op dit moment neit meer precies weet wat er allemaal tussen zat - en de kaart regelmatig aan de hand van het seizoen veranderd- was alles werkelijk subliem. Smaken werden perfect op elkaar afgesteld, en de eigenaresse wist prachtige details te vertellen over zowel het eten als de wijn. Voor de gelegenheid kregen we zelfs een speciale, door haar zelf uitgezochte biologische wijn die niet perfecter bij de derde gang had kunnen passen.
Voor een restaurant zonder ster is dit restaurant een werkelijke topper. Meest gastvrije bediening die ik ooit heb ervaren, het eten was geweldig en het enige lichte minpunt was dat het die avond vrij rustig was, waardoor de zaak een beetje leeg aandeed. Maar ondanks dat, alle lof voor Atelier!
11floris .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wederom bij L'atelier gegeten. Wij komen hier al een aantal jaren. Ondanks dat we af en toe een uitstapje maken naar andere restaurants ( met ster) blijft dit een favoriet restaurant van ons. Steeds weer nieuwe smaken en kunstwerken op het bord. We vragen ons wel eens af hoe dat nu zit met michelin, gezien een vorige ervaring met ster? Voor ons mag het blijven zoals het is echter L'atelier past prima tussen de sterren.
Kirti B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Voor mijn verjaardag een paar dagen in Gulpen verbleven en met restaurantweek bij L' atelier gegeten.
Ik had naast het menu een supplement erbij en tussen de 5 gangen Door werden we keer op keer verrast Door de heerlijke amuses. Die trouwens prachtig werden geserveerd.
Ik had een wijnarrangement erbij alles klopte!
De bediening is vriendelijk en vlot...neemt tijd voor vragen, maar staat ook niet 10 min over een wijn te vertellen. Ik was super tevreden!
Eten was top, drank was top en bediening was goed.
Ik kom hier vast vaker terug!
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Weer een keer heerlijk geëten bij dit beste restaurant van nederland zonder ster.gang na gang blijft de keuken verassen met heerlijke smaken. De bediening denkt mee om buiten de vaste menu's om de keuze de beste voor deze speciale klant te maken. Een avond pure verwennerij
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Na enkele heerlijk verassende amuses als goede opwarmer kozen wij voor het 4 gangen menu.
Dit begon met een heerlijk taartje van st Jacobsschelp. Daarna een malse ossebuco van ree. Vervolgens hazerug. Alle gerechten werden opgediend met diverse smakelijke kleine bijgerechtjes, vooral de mousses waren heerlijk. Het toetje was een frisse hangop. De bediening was vriendelijk. In het begin dacht ik dat ze nogal haast hadden maar later trok dat geluk bij.