Meer informatie over restaurant L'Atelier

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,5

Jouw recensie over het restaurant L'Atelier

Mark M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Goddelijk genieten in Gulpen. De ontvangst is warm. Wij startten met champagne en oesters op het zonnige terras. Daarna de verrassende en leuk opgemaakte amuses die de toon voor het zesgangendiner prima wisten te zetten. Te veel en te lekker om allemaal op te noemen. Maar het spectaculaire Munster op een krokantje met een bolletje van ijs van bio-ganzenlever was zoo lekker dat wij bijna nog een portie hadden besteld. Speciale vermelding ook voor de sommelier. Bij deze gang was de Vieilles vignes Gewurzstraminer vendanges tardives een uitstekende en ook wel voor de hand liggende keus. Sommige gerechten waren echter zeer complex in smaakpallet en ook daar wist zij precies de juiste combi te maken. Met een grote passie voor haar vak. Daar geniet ik dan ook weer van. Och wat heerlijk. Woonde ik maar wat dichterbij. Nu ja. Je staat niet zomaar op plaats 25 in de Lekker top 500. Tot snel l'atelier!
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Helaas wonen we in Rotterdam en komen hier te weinig. Voor het eerst in paar jaar weer geweest en werkelijk onbegrijpelijk dat ze nog geen ster hebben (maar dat zegt waarschijnlijk meer over Michelin dan over het restaurant). Dat het niet vol zat op de vrijdagavond (bevrijdingsdag) was trouwens ook onbegrijpelijk. Alles klopt aan dit restaurant. De amuses, de gerechten, de service, de wijnen (met deskundige uitleg van de sommelier). Tja. Echt geen reden om te aarzelen om hier te boeken
VraagAntwoord .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Een geweldig restaurant waarbij alles op het hoogste niveau ligt. Het eten is absoluut minimaal 1 Michelin ster waard, dit wordt versterkt door een geweldige wijnkeuze. De service en persoonlijke aandacht is warm, gastvrij en zeer professioneel. Voor iedereen een aanrader.
Johnwetzels .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Op 1 april hebben wij voor het eerst l'Atelier bezocht.
Uitstekende service, prachtige amuses en gerechten.
De gekozen wijnen combineerden perfect bij de gerechten.
De sommelier en haar collega zijn echte professionals die beschikken over kennis en kunde. Een groot compliment voor hen uiteraard voor de keuken. We hebben de Michelinster nog niet kunnen ontdekken, maar l'Atelier verdient er in ieder geval één!
Het was fantastisch wij komen graag terug.
John en José Wetzels, Brunssum
Eduard L.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Gulpen wordt door mensen uit Maastricht en Valkenburg omschreven als saai maar er zit werkelijk een fantastisch restaurant genaamd L'atelier. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is dik in orde, Hans stuurt met een bijna serene rust zijn jonge keukenbrigade aan en Ellen zorgt met haar ontwapende gastvrijheid dat alles aan tafel op rolletjes loopt. Volgens ons ster waardig en absoluut een must als je van eten op niveau wilt genieten. Petra &Ed ( Amsterdam )
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
We hebben uitstekend gegeten. Wat wel opviel was dat de voorgerechten traag op gang kwamen maar naarmate de avond vorderde het tempo steeds hoger kwam te liggen. We begrepen alleen de filosofie achter een zeer zoete amuse en een heel zoet koffieschuim bij het voorgerecht niet. Dit past beter bij het dessert. En jammer van de kleine porties. Bediening erg vriendelijk. Een fijn restaurant voor een echte avond uit. Enige echte minpunt van de avond was een groep van 5 losgelaten mannen die luidkeels aan het wedijveren waren wie de populairste en het grootste haantje was. Gebrek aan goede manieren.Bah. We konden elkaar soms niet eens meer verstaan. Maar dat valt het restaurant niet te verwijten.
thom V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijke en prachtige gerechten, geweldige service, niet stijfjes.
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het blijft een feestje om bij Hans en Ellen en hun brigade te mogen eten. We kwamen voor het 8 gangen wildmenu en dat kregen we. In alle soorten en bereidingen. Het een nog lekkerder dan het andere. Tel daar de heerlijke wijnen bij op en de fantastische bediening en dan hoef je niks meer te wensen.
Michaël V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wildmenu. (H)eerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Dineren met 6 personen. Iedereen heeft tot en met het dessert genoten. Bediening is geweldig en attent.
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdag hier gegeten. We werden goed en vriendelijk ontvangen en geadviseerd Verrassend was de veelheid aan voorafgaande amuses. Leuk en lekker. Het voorgerecht van coquilles was een vreemde combinatie van uitgesproken en vooral sterke smaken als bloemkool met ras el hanout, ganzenlever en coquille en truffel. Gelukkig niets vermengd want dan had je de coquille niet geproefd. Tussengerechten waren goed. Het hoofdgerecht (qua formaat hetzelfde als de voorgaande gerechten ) was hertenrugfilet. Deze was helaas aan de droge kant. Met onze opmerking hierover werd overigens niets gedaan.
De bijpassende wijnen waren goed gekozen maar voor de prijs hadden we wel meer exclusieve wijnen verwacht. Prettig is dat bijschenken niet meerkosten leidt. Netjes.
Gaande de avond werd de aandacht van de bediening steeds minder. Dat was jammer.
Al met al goed gegeten en een gezellige avond gehad. Maar het was niet de 9/10 die we verwachtten op basis van de recensies.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Was het bedwingen van 'de Cauberg' vandaag het sportieve hoog(s)te punt, ons avondje bij L' Atelier was opnieuw een culinair hoogtepunt. Voor de tweede keer te gast en eenzelfde positieve ervaring. Een overvloed aan mooie amuses, lekker brood en vijf heerlijke gerechten. Goed opgebouwd en met een herkenbare rode draad door alles heen. Mooie bijpassende wijnen die goed werden geduid. Passend en rustig gastvrouwschap met ruimte voor een praatje over de wijn, het eten, het restaurant, de markt en Gulpen. Het was een mooie afsluiting van een prachtige septemberdag in Limburg.
YvonnevanTilburg .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Een avond pure verwennerij .Sublieme smaken en ware kunstwerkjes.Met een geweldig wijnarrangement kon onze avond niet meer stuk.Ik kan niet zeggen welk gerecht ik het lekkerste vond,echt een aanrader.Chapeau !
Josvantilburg .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wederom geweldig gegeten bij l'Atelier. Geweldig eten en super service en een sommelier die weet waar ze het over heeft. Zeer verfijnde en op elkaar afgestemde gerechten en wijn.
Tot de volgende keer.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Charmante ontvangst.Genoten van een voortreffelijk viergangendiner ondersteund met verrassende amuses. Van half acht tot twaalf uur genoten. Mooie wijnselectie.
Bram En Greet F.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Iedere keer opnieuw is het een feest hier te eten, ook deze keer weer. De combinatie van smaken, de uitleg bij de wijnen en de gerechten, het is een feest. Wij hebben nogal wat wensen waar steeds supermooi rekening gehouden wordt. Het is puur genieten van gastvrijheid, liefde voor het vak, verwennerij van smaken en een heerlijk ambiance. Ik hoop hier nog vaak te zullen eten.
Mauritsio_ .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Super gerechten en dito bediening! 4 gangen gehad met bijpassende wijnen. 3 amuses vooraf. Voor ons genoeg. Koffie met digestief na. allemaal helemaal ok!
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik word altijd een beetje wantrouwig van zoveel goede recensies en geen enkele negatieve.
Maar wat betreft dit restaurant is er niets teveel gezegd. heel erg lekker gegeten met veel bijzondere gerechtjes. Enig minpuntje: de gerechtjes zijn heel erg klein (zoals zo vaak in restaurants van hoger niveau). als ik kreeft eet dan wil ik ook kreeft en niet zo'n heel klein flintertje. Dat geldt ook voor de langoustine. Zeker voor de prijzen die atelier hanteert.
Maar het is zeker een aanrader die sterwaardig is.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Ieder gerecht was niet alleen smaakvol, maar was ook een list voor het oog!
Bijzonder vriendelijke bediening. Hier komen wij zeker nog eens terug!
engelin .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een ware verrassing in Gulpen . Nog net open voordat het carnaval losbarst. Deskundige en zorgzame bediening, goede uitleg van de wijnen en geen probleem om halve glazen te schenken. Een mooie rillette met foie gras, en schiderachtig geserveerd. Een goed gebakken entrecôte , mooie bescheiden portie samen met krokante zwezerik en alles goed getimed opgediend.
Is zeker een omweg waard
allergieculinair .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alweer 8 jaar geleden, dat we hier een paar keer hebben gegeten.
Toen was het al subliem en nu heb ik geen woorden hoe perfect en heerlijk
we hier gistermiddag hebben geluncht.
Ons gezelschap bestond uit zes, waarvan 3 personen verschillende voedsel allergieën hebben. Geen enkel punt voor Hans en Ellen Kinkartz en hun
keukenbrigade om met geweldig smaakvolle alternatieven te komen.
Alle zes hebben we gesmuld van de koningskrab met langoustine, de kreeft
op risotto, de haas met stoof en het dessert.
De amuses voor de maaltijd en tussendoor waren tongstrelend.
We vonden het een groot snoepfestijn van creatieve, overheerlijke hapjes.
De wijnen pasten er perfect bij.
Attente en vlotte bediening.
Viel ons op, dat er zoveel gasten waren voor de lunch en dat vlak voor de
feestdagen. Tussen alle tafels was overigens meer dan voldoende ruimte.
Onze gasten en wijzelf waren bijzonder onder de indruk van het eten en de overweldigende kwaliteit.
Het was een super ervaring en we hebben ervan genoten.