Meer informatie over restaurant L'Atelier

Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Michaël V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wildmenu. (H)eerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Dineren met 6 personen. Iedereen heeft tot en met het dessert genoten. Bediening is geweldig en attent.
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdag hier gegeten. We werden goed en vriendelijk ontvangen en geadviseerd Verrassend was de veelheid aan voorafgaande amuses. Leuk en lekker. Het voorgerecht van coquilles was een vreemde combinatie van uitgesproken en vooral sterke smaken als bloemkool met ras el hanout, ganzenlever en coquille en truffel. Gelukkig niets vermengd want dan had je de coquille niet geproefd. Tussengerechten waren goed. Het hoofdgerecht (qua formaat hetzelfde als de voorgaande gerechten ) was hertenrugfilet. Deze was helaas aan de droge kant. Met onze opmerking hierover werd overigens niets gedaan.
De bijpassende wijnen waren goed gekozen maar voor de prijs hadden we wel meer exclusieve wijnen verwacht. Prettig is dat bijschenken niet meerkosten leidt. Netjes.
Gaande de avond werd de aandacht van de bediening steeds minder. Dat was jammer.
Al met al goed gegeten en een gezellige avond gehad. Maar het was niet de 9/10 die we verwachtten op basis van de recensies.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Was het bedwingen van 'de Cauberg' vandaag het sportieve hoog(s)te punt, ons avondje bij L' Atelier was opnieuw een culinair hoogtepunt. Voor de tweede keer te gast en eenzelfde positieve ervaring. Een overvloed aan mooie amuses, lekker brood en vijf heerlijke gerechten. Goed opgebouwd en met een herkenbare rode draad door alles heen. Mooie bijpassende wijnen die goed werden geduid. Passend en rustig gastvrouwschap met ruimte voor een praatje over de wijn, het eten, het restaurant, de markt en Gulpen. Het was een mooie afsluiting van een prachtige septemberdag in Limburg.
Josvantilburg .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wederom geweldig gegeten bij l'Atelier. Geweldig eten en super service en een sommelier die weet waar ze het over heeft. Zeer verfijnde en op elkaar afgestemde gerechten en wijn.
Tot de volgende keer.
YvonnevanTilburg .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Een avond pure verwennerij .Sublieme smaken en ware kunstwerkjes.Met een geweldig wijnarrangement kon onze avond niet meer stuk.Ik kan niet zeggen welk gerecht ik het lekkerste vond,echt een aanrader.Chapeau !
Jgabrandt .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Charmante ontvangst.Genoten van een voortreffelijk viergangendiner ondersteund met verrassende amuses. Van half acht tot twaalf uur genoten. Mooie wijnselectie.
Bramflippo .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Iedere keer opnieuw is het een feest hier te eten, ook deze keer weer. De combinatie van smaken, de uitleg bij de wijnen en de gerechten, het is een feest. Wij hebben nogal wat wensen waar steeds supermooi rekening gehouden wordt. Het is puur genieten van gastvrijheid, liefde voor het vak, verwennerij van smaken en een heerlijk ambiance. Ik hoop hier nog vaak te zullen eten.
Mauritsio_ .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Super gerechten en dito bediening! 4 gangen gehad met bijpassende wijnen. 3 amuses vooraf. Voor ons genoeg. Koffie met digestief na. allemaal helemaal ok!
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik word altijd een beetje wantrouwig van zoveel goede recensies en geen enkele negatieve.
Maar wat betreft dit restaurant is er niets teveel gezegd. heel erg lekker gegeten met veel bijzondere gerechtjes. Enig minpuntje: de gerechtjes zijn heel erg klein (zoals zo vaak in restaurants van hoger niveau). als ik kreeft eet dan wil ik ook kreeft en niet zo'n heel klein flintertje. Dat geldt ook voor de langoustine. Zeker voor de prijzen die atelier hanteert.
Maar het is zeker een aanrader die sterwaardig is.
Carolinewijnperle .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Ieder gerecht was niet alleen smaakvol, maar was ook een list voor het oog!
Bijzonder vriendelijke bediening. Hier komen wij zeker nog eens terug!
Engelin .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een ware verrassing in Gulpen . Nog net open voordat het carnaval losbarst. Deskundige en zorgzame bediening, goede uitleg van de wijnen en geen probleem om halve glazen te schenken. Een mooie rillette met foie gras, en schiderachtig geserveerd. Een goed gebakken entrecôte , mooie bescheiden portie samen met krokante zwezerik en alles goed getimed opgediend.
Is zeker een omweg waard
Allergieculinair .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alweer 8 jaar geleden, dat we hier een paar keer hebben gegeten.
Toen was het al subliem en nu heb ik geen woorden hoe perfect en heerlijk
we hier gistermiddag hebben geluncht.
Ons gezelschap bestond uit zes, waarvan 3 personen verschillende voedsel allergieën hebben. Geen enkel punt voor Hans en Ellen Kinkartz en hun
keukenbrigade om met geweldig smaakvolle alternatieven te komen.
Alle zes hebben we gesmuld van de koningskrab met langoustine, de kreeft
op risotto, de haas met stoof en het dessert.
De amuses voor de maaltijd en tussendoor waren tongstrelend.
We vonden het een groot snoepfestijn van creatieve, overheerlijke hapjes.
De wijnen pasten er perfect bij.
Attente en vlotte bediening.
Viel ons op, dat er zoveel gasten waren voor de lunch en dat vlak voor de
feestdagen. Tussen alle tafels was overigens meer dan voldoende ruimte.
Onze gasten en wijzelf waren bijzonder onder de indruk van het eten en de overweldigende kwaliteit.
Het was een super ervaring en we hebben ervan genoten.

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ons bezoek aan l'Atelier was het waard. Heerlijk gegeten, mooie spijscombinaties en heerlijke, goed bijpassende, wijnen. Ook een begrijpelijke en herkenbare uitleg bij de wijnen. Alles was royaal. Veel goede en verrassende amuses, broodjes die ongevraagd werden bijgevuld, goede porties. Misschien ging het wat snel en kan de bediening wat authentieker. Naast ons een tafeltje met onder meer twee jongens van rond de tien. Ze werden stijlvol, maar passend en begripvol bediend. Wat ons opviel was de lage bezetting voor een vrijdagavond.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Bij l’Atelier weet men de gasten te verwennen.
Een gastvrij onthaal; mooi gedekte tafels, tafels niet te dicht op elkaar.
Een half open keuken die past in het geheel en niet storend is.
Niet alleen veel, maar zeer zeker ook mooie en lekkere amuses.
Het 3 gangen menu is niet experimenteel; wel zeer toegankelijk voor de meeste gasten.
Alle drie de gerechten zijn fraai opgemaakt en bijzonder appetijtelijk.
Op verzoek werd de saus bij het hoofdgerecht apart geserveerd. Dit voorkomt veelal dat er teveel zout wordt geconsumeerd. Teveel zout is niet gezond en camoufleert de eigen smaak van het gerecht. Wij zijn er voorstander van dat in restaurants in Nederland, net zoals momenteel in New York, gerechten met veel zout worden aangeduid met een zoutvaatje.
De wijnen van het wijnarrangement zijn verrassend en passen uitstekend bij de gerechten.
Ook de koffie met friandises is van topkwaliteit.
Het komt niet veel voor dat echt alle gerechten van bijzondere kwaliteit zijn.
Vandaar dat we een top waardering geven.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Elk jaar weer bezoeken wij jaarlijks Zuid Limburg i.v.m. het prachtige landschap en om de vele culinaire mogelijkheden in dit gebied. Door omstandigheden (sluitingsdag, vol) konden wij dit jaar voor het eerst restaurant l'Atelier in Gulpen bezoeken.
We hebben er maar een meerdaags bezoek van gemaakt en de beste vrienden uitgenodigd om ook naar het Zuiden af te reizen om dit met ons mee te maken.
Wat een uitmuntende prestatie wordt hier geleverd!
Fantastisch mooie plaatjes op de borden, een uiterst vriendelijke en ervaren bediening en topprestaties op de borden. Een genot om de keukenbrigade o.l.v. Hans Kinkartz aan het werk te zien.
We hebben genoten van de sfeer en van de onovertrefbare gerechten: lichtgegaarde kabeljauw, op de huid gegaarde schelvis, kwartel, gegrilde kalfslende, kalfszwezerik en kalfswang, langoustines, Canadese kreeft, tarbot, konijn, hert en een dessert met ijs van ganzenlever waarbij alles gecompleteerd met de mooiste en lekkerste groentjes en sauzen.
Onovertrefbare klasse, wat vinden wij het jammer dat we hier nooit eerder zijn geweest, wat zijn wij verheugd dat we dit adres hebben ontdekt.
Pure klasse tegen een uiterst vriendelijke prijs-kwaliteitverhouding. Volg onze raad: ga hier genieten !
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Afgelopen weekend hebben mijn partner en ik hier een 8 gangen amusediner gegeten, dit in het teken van de 'koelkastopruiming' voor de zomersluiting, en wij hebben er werkelijk van genoten!! Wij vonden alle 'kliekjes' even verrassend en perfect op smaak. Bij het amusediner zat ook een wijnarrangement en zowel de wijnen als de gerechten werden keurig toegelicht door zeer vriendelijk en kundig personeel. Wij zijn zeker van plan om nog een keer terug te komen!
PaulS1968 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Afgelopen vrijdag waanzinnig lekker gegeten! Heerlijke combinaties met prachtige wijn erbij. Bereid vanuit de open keuken van waaruit de rust het restaurant in straalt. Prachtig om te zien. En natuurlijk met Ellen en Nicole in de zaak die het gastvrouwschap beheersen en ons een fijne avond bezorgden.
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Het beste sterrenrestaurant zonder ster wordt dit weleens genoemd en wij waren het ermee eens.
Hartelijke ontvangst, heerlijk huisaperitief. Aardige bediening, dringt niet op, behandelen je als een gast.
We kozen voor het 4 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement.
Eerst meerdere gangen amuses, fantastisch begin, prachtige pure smaken.
Eerste gang koningskrab-Thaise curry, erg smaakvolle krab met mooie ananas-kokos 'garnituur'
Tweede gang kreeft en zeetong, sappig, zacht en heerlijke smaak.
Derde gang Texels lam op 3 wijzen bereid, heerlijk mals.
Alle gerechten waren perfect op smaak, zout was niet nodig.
Toetje gintonic, heerlijk fris. Wijnen goed bijpassend, leuke uitleg.
Decor is klassiek, wat past bij dit restaurant. Het kan daarom soms wel wat stijfjes aanvoelen.
Dit alles met een prijskaartje, maar dan heb je ook heerlijk gegeten.
Alexandra K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Een subliem diner gehad. 7 gangen met wijn arrangement. Begonnen met een aantal amuses gevolgd door mooie gerechten en een perfecte wijn combinatie. Meer dan de moeite waard.