Meer informatie over restaurant L'Atelier

Uitmuntend
9,4
9,5
9,2

Jouw recensie over het restaurant L'Atelier

Steven E.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Afgelopen donderdag 11 oktober niet voor de eerste keer in dit restaurant geweest! En wederom enorm genoten. Allen kozen wij voor het 4 gangen verrassings menu! Over het eten niets dan lof! Bijzonder creatieve amuses, en een buitengewoon lekker menu, met heerlijke wijnen! De bediening was attent, maar de jonge dame in de bediening was veels te amicaal! Als je tijdens een gesprek laat vallen dat je zin in hebt in een sigaretje, hoef ik dat als gast echt niet te weten!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Als sinds 2007 in de top 25 van Lekker maar door Michelin nog niet echt gewaardeerd. Het kliekjesmenu gaf voor ons extra aantrekkingskracht, dus gereserveerd voor de lunch op vrijdag.
Helemaal in het zuidelijke punt van Limburg waar het heuvellandschap voor een vakantiegevoel zorgde. Parkeren kan op een grote parkeerplaats aan de andere zijde van de doorgaande weg. Het restaurant ligt aan een klein pleintje verdeeld over twee panden waar een luifel voor herkenning zorgde. Via een trapje loop je het hoger gelegen deel binnen. Centraal de open keuken met eromheen de tafels. De inrichting is een symbiose tussen modern en klassiek, authentieke elementen zijn in het hoger gedeelte deels bewaard gebleven. De tafels zijn keurig met fijn linnen ingedekt, mooi.

We kregen een tafel aan het raam met uitzicht op de open keuken, fijn. Als aperitief een Spaanse frisse witte van Abadal die erg goed beviel. Ernaast een amuse trio. Loempiaatje met dip van chorizo mayonaise, snackje.
Op een lepel krokantjes van selderij met eidooier gegaard op -20 graden, afgewerkt met truffel, lekker smeuïg en filmend, met subtiele bite.
Voor mij de lekkerste was de crème brulee van piccalilly met erop gel en chipje van augurk, lekker fris en crispy.

De amuse was een fijne brunoise van komkommer, erop een ijsje van appel en yuzu en kroepoekje van wasabi, aan tafel afgewerkt met een jus van knolselderie en lavas. Heerlijk licht, fris en kruidig.

Een krokant scheurbroodje kwam op tafel ernaast een heerlijk dipje van licht gekruide crème fraise met pijnboompitjes en olijfolie, niet knoeien was de grootste uitdaging.

De eerste begeleider werd keurig met plezier voor het vak gepresenteerd door de leerling Sommelière. Uit Portugal een Cabriz Reserva 2015 gemaakt van de inheemse Encruzado, mooi aroma met tonen van fris tropisch fruit en een vleugje toast. Op het bord tartaar van koud gerookte zalmforel, erop stukjes zoetzure gele wortel, ijs van vadouvan, grijze garnalen en gepofte wilde rijst, aan tafel aangevuld met een frisse mandarijnenolie. Meteen al wat vollere smaken waarnaast de wijn keurig in balans was. (9,5)

Verder meteen complexe blend uit de Rhône de Aura van Fontaine du Clos, heerlijk fris en verfijnd. Uit de keuken een signature gerecht. Op de huid gebakken wilde zeebaars in een olie van prei, erop zacht gegaarde mosselen, schijfje geschroeide prei en kroepoek krokantjes. Aan tafel aangevuld met een frisse beurre blanc. De baars was keurig gegaard, de zilte toets van de mossel combineerde uitstekend. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma en heerlijke zuren. (9,75)

In het glas iets heel speciaals, Kritt Pinot Blanc 2015 van Mark Kreydenweiss. Biodynamisch gemaakt, in het aroma een toets van azijn, in de mond heel mineralig met een vleugje calvados, wow. Ernaast een op de huid gebakken filet van bronforel met paaltjes van appel en bleekselderie, stukjes hele verse geitenkaas, borage cress en hazelnoot aan tafel afgewerkt met een sausje van snijbonen. Een mooie smakencombinatie en indrukwekkende wijn spijs, met name door de snijbonensaus. (9,6)

Op een bruin bord gebakken handgedoken Noorse coquilles, bloemkool roosje, krokantje van kippenhuid, gel van augurk en seroendeng, aan tafel afgewerkt met een kerrie-kokossaus. Mooie smaken met Aziatische toetsen. In het glas de Que sa Quo een dikke viognier uit de Ardèche die naadloos aansloot, heerlijk! (9,75)

Weer iets speciaals uit de Bordeaux, Les Aubelines 2015 van Château Saint Luce Bellevue, goud gele kleur, kruidig en mineralig. Uit de keuken een signature gerecht. Kreeft, stukje van de staart en schaar op een bedje van parelcouscous met lamsoren, stukje wortel en kreeftensabayon waarop gebakken spekjes. Aan tafel afgewerkt met een krachtige kreeftenbisque. Een feestje voor de zintuigen met de complimenten voor de sommelière. (9,8)

Over naar Hongaars rood met de Belzebub 2013 van Vylyan, soepel fruitig met aangename kruidigheid. Werd ik nog even jaloers gemaakt met de langoustines van partner, o,o. Voor mij de "Kuusj" varkens die worden gehoed met liefde voor het dier en natuur. Langzaam gegaard buikspek, zoetzuur gelakt en krokant afgebakken met een geschoeid meloeske en gemalen macadamia aan tafel afgewerkt met de zoetzure eigen saus. Het spek was mooi hoog op smaak met een wat stevige textuur, de wijn maakte de gang compleet. (9,6)

Uit Californië een geconcentreerde Cabernet Sauvignon 2015 van Carnovor, bijna zwarte kleur, in de mond als een vloeibare zwarte bessen confiture met zijde zachte afdronk. De chef presenteerde zelf het pièce, leuk. Traag gegaarde eendenborstfilet (90 minuten op 60 graden) licht krokant afgebakken met een heerlijke rendangsaus, ernaast stoof van de bout afgedekt met een sabayon van kokos, crunch van cashewnoot, structuren van wortel en krokantjes van ui. De cuisson was prima, het jasje was een smaakversterker. De Aziatische smaken waren keurig gedoceerd en de wijn maakte het feestje compleet. (9,75)

Een signature gerecht dat al vanaf 2010 op de kaart staat met een vertrouwde smakencombinatie waar ik helemaal fan van ben. Op een plakje brioche een punt lauwwarme Munsterkaas, ernaast een quenelle ijs van biologische ganzenlever (mooi hoog op smaak) met ernaast kogeltjes van groene appel en toefjes gel van appel gekruid met komijn. Mooie warmkoud beleving met in het glas een Gewurztraminer Vendanges Tardives 2011 van Schoffit, geconcentreerd, kruidig met in de afdronk een toets van rozenblaadjes, top! (9,88)

De dessertwijn was een Vendanges Dorees 2012 uit Gaillac gemaakt van inheemse druiven, rond met tonen van abrikoos en mandarijn, heerlijk. Op het bord een mooie presentatie. Op een crumble van yoghurt verschillende structuren van abrikoos en quenelle sorbetijs van "Dreum van Mestreech". Dat is een speciale thee waarin bloemen en vruchten van Blanche Dael (een winkel in het centrum van Maastricht). Mooie smaken, de toets van thee was slechts subtiel, de wijn versterkte de abrikozentoets. (9,6)

Als afsluiter een krachtige espresso met een zestal goede tot hele goede friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door de twee dames, een hoofdrol voor de leerling Sommelière die met liefde, passie, gezelligheid en humor een echte allrounder is.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat was het een bourgondische middag die boven verwachting was met mooie gerechten en een wijnselectie waar je U tegen zegt. Veel bio en biodynamisch met soms hele verrassende smaken die de gerechten nog net even beter tot zijn recht laten komen, complimenten! Ofwel een aanrader voor de bourgondiër, levensgenieter en wijnliefhebber, bedankt!
Sigrid H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Waarom L’atelier geen ster heeft snap ik niet. Echt niet. Als regelmatige (ster) restaurant bezoekers zijn we hier gisteren gaan eten na een tip van familie. Ongelofelijk lekkere gerechten die de juiste toon treffen in combinatie met de geserveerde wijnen. Gerechten zijn niet pretentieus maar gebalanceerd en prachtig van opmaak. Personeel is vriendelijk, niet te formeel en weten waar ze het over hebben: hun kennis over de gerechten en bijpassende wijnen is on point. Inrichting en ambiance is sfeervol, comfortabel en men kan hier rustig praten. Ga hier eten. Echt!
roger L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
De ontvangst, de bediening en de uitleg van de gerechten van het signatuurmenu was gewoon goed. Het eten absoluut ook. Echter, veel recensies vinden dat het een ster verdient. Dat vind ik niet. Daarvoor ontbrak de finesse in de gerechten. Je merkt dat bijvoorbeeld aan de kwaliteit en bijzonderheid van de amuses. Nogmaals het was lekker en zeker ook aan te bevelen maar verwacht er niet te veel van. Dat was mijn foute inschatting. Maar heb zeker een heerlijke avond gehad
Daniela K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Is gewoon maar 1 woord voor. TOP Thnx Ellen ,Hans en team voor een top avond.
Gewoon zelf een keer gaan eten en gaan genieten.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wat een prachtige gerechten, hoog op smaak. Gedenkwaardig gegeten. Het is een volkomen raadsel waarom ze geen Michelin ster hebben. Echt de moeite om naar toe te reizen. De jong vrouwelijke sommelier verdient een speciale vermelding. Wat een gastvrouwschap, alertheid en kennis van wijn. Chapeau!
johnmei62 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Er is geen excuus om dit restaurant niet minstens éénmaal in uw leven te bezoeken.
Prettige informele sfeer, deskundig team en heerlijke gerechten en wijnen.
Vooral zelf ervaren!
robbleijenga .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ja , Klasse wij komen speciaal uit Voorburg om daar te genieten, een 10 voor alles (Bleijenga) we komen zeker terug in de zomervakantie
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Goddelijk genieten in Gulpen. De ontvangst is warm. Wij startten met champagne en oesters op het zonnige terras. Daarna de verrassende en leuk opgemaakte amuses die de toon voor het zesgangendiner prima wisten te zetten. Te veel en te lekker om allemaal op te noemen. Maar het spectaculaire Munster op een krokantje met een bolletje van ijs van bio-ganzenlever was zoo lekker dat wij bijna nog een portie hadden besteld. Speciale vermelding ook voor de sommelier. Bij deze gang was de Vieilles vignes Gewurzstraminer vendanges tardives een uitstekende en ook wel voor de hand liggende keus. Sommige gerechten waren echter zeer complex in smaakpallet en ook daar wist zij precies de juiste combi te maken. Met een grote passie voor haar vak. Daar geniet ik dan ook weer van. Och wat heerlijk. Woonde ik maar wat dichterbij. Nu ja. Je staat niet zomaar op plaats 25 in de Lekker top 500. Tot snel l'atelier!
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Helaas wonen we in Rotterdam en komen hier te weinig. Voor het eerst in paar jaar weer geweest en werkelijk onbegrijpelijk dat ze nog geen ster hebben (maar dat zegt waarschijnlijk meer over Michelin dan over het restaurant). Dat het niet vol zat op de vrijdagavond (bevrijdingsdag) was trouwens ook onbegrijpelijk. Alles klopt aan dit restaurant. De amuses, de gerechten, de service, de wijnen (met deskundige uitleg van de sommelier). Tja. Echt geen reden om te aarzelen om hier te boeken
VraagAntwoord .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Een geweldig restaurant waarbij alles op het hoogste niveau ligt. Het eten is absoluut minimaal 1 Michelin ster waard, dit wordt versterkt door een geweldige wijnkeuze. De service en persoonlijke aandacht is warm, gastvrij en zeer professioneel. Voor iedereen een aanrader.
Johnwetzels .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Op 1 april hebben wij voor het eerst l'Atelier bezocht.
Uitstekende service, prachtige amuses en gerechten.
De gekozen wijnen combineerden perfect bij de gerechten.
De sommelier en haar collega zijn echte professionals die beschikken over kennis en kunde. Een groot compliment voor hen uiteraard voor de keuken. We hebben de Michelinster nog niet kunnen ontdekken, maar l'Atelier verdient er in ieder geval één!
Het was fantastisch wij komen graag terug.
John en José Wetzels, Brunssum
Eduard L.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Gulpen wordt door mensen uit Maastricht en Valkenburg omschreven als saai maar er zit werkelijk een fantastisch restaurant genaamd L'atelier. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is dik in orde, Hans stuurt met een bijna serene rust zijn jonge keukenbrigade aan en Ellen zorgt met haar ontwapende gastvrijheid dat alles aan tafel op rolletjes loopt. Volgens ons ster waardig en absoluut een must als je van eten op niveau wilt genieten. Petra &Ed ( Amsterdam )
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
We hebben uitstekend gegeten. Wat wel opviel was dat de voorgerechten traag op gang kwamen maar naarmate de avond vorderde het tempo steeds hoger kwam te liggen. We begrepen alleen de filosofie achter een zeer zoete amuse en een heel zoet koffieschuim bij het voorgerecht niet. Dit past beter bij het dessert. En jammer van de kleine porties. Bediening erg vriendelijk. Een fijn restaurant voor een echte avond uit. Enige echte minpunt van de avond was een groep van 5 losgelaten mannen die luidkeels aan het wedijveren waren wie de populairste en het grootste haantje was. Gebrek aan goede manieren.Bah. We konden elkaar soms niet eens meer verstaan. Maar dat valt het restaurant niet te verwijten.
thom V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijke en prachtige gerechten, geweldige service, niet stijfjes.
Wilma L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het blijft een feestje om bij Hans en Ellen en hun brigade te mogen eten. We kwamen voor het 8 gangen wildmenu en dat kregen we. In alle soorten en bereidingen. Het een nog lekkerder dan het andere. Tel daar de heerlijke wijnen bij op en de fantastische bediening en dan hoef je niks meer te wensen.
Michaël V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wildmenu. (H)eerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Dineren met 6 personen. Iedereen heeft tot en met het dessert genoten. Bediening is geweldig en attent.
maarten J.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdag hier gegeten. We werden goed en vriendelijk ontvangen en geadviseerd Verrassend was de veelheid aan voorafgaande amuses. Leuk en lekker. Het voorgerecht van coquilles was een vreemde combinatie van uitgesproken en vooral sterke smaken als bloemkool met ras el hanout, ganzenlever en coquille en truffel. Gelukkig niets vermengd want dan had je de coquille niet geproefd. Tussengerechten waren goed. Het hoofdgerecht (qua formaat hetzelfde als de voorgaande gerechten ) was hertenrugfilet. Deze was helaas aan de droge kant. Met onze opmerking hierover werd overigens niets gedaan.
De bijpassende wijnen waren goed gekozen maar voor de prijs hadden we wel meer exclusieve wijnen verwacht. Prettig is dat bijschenken niet meerkosten leidt. Netjes.
Gaande de avond werd de aandacht van de bediening steeds minder. Dat was jammer.
Al met al goed gegeten en een gezellige avond gehad. Maar het was niet de 9/10 die we verwachtten op basis van de recensies.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Was het bedwingen van 'de Cauberg' vandaag het sportieve hoog(s)te punt, ons avondje bij L' Atelier was opnieuw een culinair hoogtepunt. Voor de tweede keer te gast en eenzelfde positieve ervaring. Een overvloed aan mooie amuses, lekker brood en vijf heerlijke gerechten. Goed opgebouwd en met een herkenbare rode draad door alles heen. Mooie bijpassende wijnen die goed werden geduid. Passend en rustig gastvrouwschap met ruimte voor een praatje over de wijn, het eten, het restaurant, de markt en Gulpen. Het was een mooie afsluiting van een prachtige septemberdag in Limburg.
Josvantilburg .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wederom geweldig gegeten bij l'Atelier. Geweldig eten en super service en een sommelier die weet waar ze het over heeft. Zeer verfijnde en op elkaar afgestemde gerechten en wijn.
Tot de volgende keer.