L'Arena Italiano

Olympiaplein 105 1077 CT Amsterdam Nederland Kaart
31-206790435

Over restaurant L'Arena Italiano

Traditioneel Italiaans

Geniet van de traditionele Italiaanse keuken in dit gastvrije restaurant. Op het menu vind je niet alleen pizza's en pasta's, maar ook heerlijke vlees- en visgerechten. Je kunt lekker uitgebreid tafelen. Dit in combinatie met de geweldige sfeer levert een top eetervaring op.

Meer informatie over restaurant L'Arena Italiano

Peter R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
De service vonden wij wat te langzaam. Uiteindelijk hebben we gied gegeten. En dat is meer belangrijk.
Miranda W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Vriendelijk personeel ! De kok kwam zelf de pizza's aan de tafel brengen. Snelle bediening. Heerlijk gegeten ! Wij komen zeker nog eens terug !
Makkinga78 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Om eerlijk te zijn een zeer matige ervaring. Met name de bediening is onprettig. Vraagt veel te vaak of alles lekker, maar dan op een toon die geen tegenspraak lijkt te dulden. Geen warm bad maar vooral een typisch Amsterdam arrogant toontje. Naar. Eten matig in verhouding tot de prijs. Slechtste risotto ooit in Nederland gegeten. Dit moet echt veel beter kunnen.
Anneke J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Het eten was weer heerlijk, vooral de antipasti misto. Voortreffelijk! Jammer dat bij het toetje de aardbeien bevroren waren. Zeer vriendelijk en gezellig personeel
MatildeBak .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het was gezellig. Niet heel bijzonder. Eten medium, service goed en entourage niet heel bijzonder, maar je zat er fijn. Wel veel kinderen.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
De zeebaars smaakte voortreffelijk, de bediening zeer voorkomend.
De sfeer was gezellig, de ruimte aan tafel een beetje krap.
Moray .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vroeger at ik hier altijd heerlijk pizza en stokbrood met kruidenboter. Echt ik heb het na jaren meerdere malen weer geprobeerd. Mijn pizza leek net of ie voor de 2de keer warm gemaakt was en het leken geen verse champions. Kruidenboter was nog bevroren totaal niet meer de smaak van vroeger. Erg jammer maar wij komen niet meer terug.
Renger12 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vooraf hadden wij een heerlijke mozzarella en een fantastische gamberoni rosso. Daarna een flinke ribeye en een prachtige zeebaars. De Amararone wijn is bijzonder goed. Wij komen hier al jaren en worden nooit teleurgesteld. Het personeel is heel vriendelijk en professioneel en wij voelen ons altijd heel welkom. Ook (prima) pizza's afhalen doen wij regelmatig.
AsianDelight .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Op een drukke zondag avond toch nog een tafeltje kunnen krijgen zonder reservering.
Zeer vriendelijke en spontane bediening, met de juiste kennis van wijnen.

Als voorgerecht de Buratta genomen die heerlijk was, erg romig en vers, jammer dat er wat weinig balsamico bij zat, deze paste namelijk erg goed bij dit gerecht.

Als hoofdgerecht hadden we de risotto met zeevruchten, pasta met gehaktballetjes, ravioli met gorgonzola en pasta met siciliaanse ragout, waar helaas de truffel aan ontbrak.

Alle gerechten waren zeer ruim en goed op smaak, helaas iets te veel voor mij op alles op te eten.

Al met al een gezellige Italiaan, met goede gerechten en leuke bediening. Ik ga zeker nog een keer terug om de pizza's te proberen.
Tom H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Hier voel je je echt in een Italiaanse 'huiskamer' De eigenaar neemt je jas van je aan en hangt deze voor je op in zijn garderobe. De obers zijn werkelijk zeer snel en met een echte lach op hun gezicht. De menukaart ligt snel op je tafel en bijna gelijk met een mandje warm brood. Dan is het moeilijk een keuze te maken ! De verse vis trekt ons altijd het meest aan. Maar ook een simpele Italiaanse 'schnitzel' is niet te versmaden. Afsluiten doe ik meestal met een espresso of een 'Scropino' (Het liefst twee) . Dan krijgen we onze jassen weer terug en het arrivederci of ciao bello volgt. We hebben er weer een leuke avond gehad, bij Enzo (de eigenaar van L'Arena).
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Wij eten in L 'arena met grote regelmaat. Lekker en prettig. Prima voorafjes zoals de tomatensoep of bruschetta, heerlijke Pizza lorenza, een dunne pizza zonder de normale meegesmolten mozzarella maar met losse mozzarella ham en rucola en kleine tomaatjes. De laatste keer ook de zeer smakelijke hertenbiefstuk. Fijn restaurant, gezellig, pretentieloos en goed eten.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Dit is een beetje een verhollandste Italiaan, niet zo authentiek zoals je het in andere Amsterdams-Italiaanse restaurants kan krijgen. Goed voorbeeld is het brood met van die vettige kruidenboter i.p.v. goede olijfolie op tafel. Teleurstellende antipasti schotel voor twéé personen met veel vleeswaren, twee plakjes gegrilde koude courgette, wat mozzarellabolletjes met rucola, één bruschetta met overrijpe tomaat met knoflook erop en wij vroegen expliciet of er carpaccio bij zat maar dat was bijzonder weinig, letterlijk voor ieder één hap.
Jammer dat je voor de buffelmozzarella op je pizza bij moet bijbetalen. Voor deze prijs gaan wij liever naar een van de vele concurrenten die Amsterdam rijk is.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
We zijn wat vroeg maar de ontvangst is hartelijk. De sfeer is warm en typerend voor een Italiaans restaurant. Als aperitief nemen we een prima glaasje Prosecco waarbij van het huis heerlijk vers trokbrood met kruidenboter en olijven bij worden geserveerd. Vooraf neem ik de tomaat gebonden groentensoep (héérlijk verse met licht knapperige groenten) en mijn vrouw de Mozzarella met tomaat en Basillicum. Ook prima.
Daarna een pizza met Mozzarella, panacotta, gedroogde tomaten en geschaafde italiaanse kaas. Een topper. Heerlijke bodem met verse gerechten een echte smaakbeleving. De pizza Mozarrella van mijn vrouw blijkt teveel na het voorgerecht dus daar gaat veel van terug maar dat ligt niet aan de smaak en ingrediënten. We sluiten af met een goede koffie en cappucino. Gewoon een goede Italiaan waar ik graag terug kom
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Met een grote groep gegeten in dit restaurant. Vriendelijk personeel, die regelmatig vragen of alles naar wens is. Een van mijn tafelgenoten wil graag de Burrata di buffola delen. Voorgerecht wat je alleen maar kan bestellen voor 2 personen. Een soort salade Caprese, maar dan met top producten klaar gemaakt. Het smaakt heerlijk, al is het voor mij persoonlijk een te grote portie. Als hoofdgerecht kies ik voor de gegrilde zeebaars. Die komt in z'n geheel opgediend, met stukjes limoen in de vis verstopt en gekruid met rozemarijn en wat knoflook. Absolute aanrader. Erbij een schaal met heerlijke beetgare groentes en aardappeltjes uit de oven. De huiswijn, witte pinot grigio smaakte heerlijk bij beide gerechten. Tafels staan wat dicht op elkaar en het is geen goedkope Italiaan, maar ik heb een heel plezierige avond beleefd.
Janderaaf .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Heb zelf een aantal keren gegeten bij L'Arena, omdat het restaurant om de hoek is. Als je geen zin hebt om te koken: IDEAAL.

Elke keer ben ik weer teleurgesteld over de smaak van het eten. Als voorgerecht hadden we de burrata, een soort romige mozzarella. Deze was erg lekker. De pasta van de dag met hertenragout klonk erg goed. De smaak en presentatie van de pasta was echt onvoldoende. De hert lag in grote taaie brokken in een smakeloze tomatensaus. Niet op smaak gebracht en volgens mij te lang laten koken. Mijn vrouw had pizza en deze was ook niet echt bijzonder. Als je trek hebt misschien prima, maar voor de prijs en locatie is het echt zwaar onvoldoende.

De service is overdreven Italiaans en vriendelijk. Toen ik aangaf dat ik het eten echt niet lekker vond, werd er laconiek gereageerd: uw bord is toch leeg? Zo onbeschoft heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik zou eerder excuses verwachten en wat meer oog voor de klant.

Ik heb besloten dat dit de laatste keer was bij L'Arena. In de buurt zijn meerdere Italiaanse restaurants die stuk voor stuk veel beter zijn!
Misja A.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Het eten hier is best goed. Ik had aubergine uit de oven als voorgerecht, die kwam op tafel in een wat waterige tomatensaus maar smaakte prima. Het hoofdgerecht, gamba's met knoflooksaus was goed. Alleen was alles behoorlijk aan de prijs dus daarom toch maar een 7, voor dat geld had ik toch wat meer verwacht.
Mijn partner had pizza besteld maar kreeg de verkeerde. Toen we dat meldden kregen we alsnog de goeie, maar op de rekening stond weer de verkeerde, en die was 6 euro duurder. Nogal slordig.
Maar verder zat het hier best gezellig, het is echt een buurtrestaurant en de sfeer was goed.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Gewoon lekker Italiaans eten, met liefde bereid en opgediend. Goed wijnadvies. Wij eten hier graag. Prettige sfeer en bediening.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
even snel een pizza eten, prima verzorgd, lekker brood wordt op tafel gezet, een karafje water wordt niet moeilijk over gedaan, oftewel..prima Italiaan

minpuntje...alsjeblieft doe iets aan de muziek ! gewoon te hard op een aantal momenten, en muziek die ook helemaal niet leuk/vriendelijk is. doe gewoon een gezellig Italiaans deuntje op de achtergrond, maar ik heb me dus echt hieraan zitten ergeren
Florenville .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Prima buiten gegeten in ontspannen sfeer. Ik heb stellig de indruk dat er veel vaste klanten uit Zuid hier zijn, gezien de amicale omgang van de bediening. Galant en charmant, bij veel klanten zoenen bijvoorbeeld.
Het eten was een plezier met een prima voorgerecht dunne ossenhaas met truffel saus en als hoofdgerecht lamskoteletten met mint. Wat verder opviel was de kwaliteit van de gegrilde groenten naast het hoofdgerecht
SuperMarios .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Het Olympiaplein verandert in piazza de San Marco als je L’Arena binnenstapt. Hartelijke ontvangst door de twee gastheren met Amsterdamse schwung. De bar is goed en prima vertoeven op zichzelf en wordt bemand door vrouwelijk schoon. Het interieur is zoals het bedoeld is voor een Ristorante, goede tafels, goede stoelen, ruim en toch gezellig. Met veel lambrisering voor het juiste gedempte geluid en er is een kick-ass serre + goed terras. Het menu is uitgebreid en bevat de klassiekers maar ook eigentijdse gerechten. De prijs kwaliteit verhouding is fantastisch! Pasta’s, Pizza’s, Pollo of een filetto di manzo (bistecca), het is net zo goed of beter als bij de ‘grote jongens’.
L’Arenea is het pareltje in zuid! Ssst niet door vertellen…