l'Angolo Italiano

Scheldestraat 23-25 1078 GD Amsterdam Nederland Kaart
31-206757808

Over restaurant l'Angolo Italiano

Italiaans genieten bij L’Angolo Italiano

Dit prachtig stijlvolle Italiaanse restaurant is gelegen in de Rivierenbuurt. Bestel heerlijke gerechten met gezonde en verse ingrediënten. Kwaliteit staat voorop en ook dat is terug te zien in de gerechten die worden geserveerd als een kunstwerk op je bord! De gevarieerde menukaart en ontzettend fijne sfeer zorgen voor een onvergetelijke avond uit. Een walhalla voor elke liefhebber van Italie!

Meer informatie over restaurant l'Angolo Italiano

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag

Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Ives V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Jazeker een fantastische eetgelegenheid. Bij binnenkomst werden we direct opgemerkt en ontvangst was alleraardigst. Ook stond er direct brood, olijven en water op tafel. Wat een absolute geruststelling was dat er een mooie avond in het verschiet lag. De wijnen, oh la la: er staan een paar Italiaanse knallers op de kaart. We kozen uiteindelijk voor de betaalbare Primitivo Negroamaro, een heerlijk volle zondoorstoofde rode wijn. Als voorgerecht een bordje met allerlei heerlijkheden; Antipasto misti. Waarbij de gekookte ham een hoofdrol speelde. Het hoofd: de Pulpo was heerlijk gerookt en knapperig van buiten en romig en mals van binnen. De fileto met gorgonzola was ook precies goed gebakken, alleen had wat ons betreft de gorgonzola meer op de voorgrond mogen treden. Het mocht de pret niet drukken. De toetjes maakten het avontuur compleet. Oud en vertrouwd: de tiramisu. En het chocoladetaartje met gesmolten chocola van binnen werd prompt omgedoopt tot het lekkerste wat mijn vriendin die avond had gegeten.
Cornelie D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
prima restaurant, goede sfeer, prettig personeel en heerlijk eten!
Je voelt je welkom en het restaurant is goed bereikbaar.
Wilma Z.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke sfeer en goede en vriendelijke bediening.
Mijn voorafje tonijn was top, zelden zo lekker gegeten.
Personeel praat nederlands engels en Italiaans door elkaar erg leuk.
En tafel vlak bij de deur is niet aan te raden er komt erg veel kou binnen als hij open gaat.
Elly G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
ik was met een vriendin met de AH aktie bij l Angolo ....Een geweldige ambiance en zeer vriendelijk
personeel en het eten was bijzonder lekker...echt een aanrader ..... we komen terug ....... elly en alice
Adriaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Super lekker eten, aardige bediening! Inclusief drank is het aan de prijs, maar je krijgt wel waar voor je geld. Zowel de vis- als de vleesgerechten waren smaakvol en goed bereid. Een leuk detail was de chef die de sgroppino aan tafel voor je klaar maakt. De sfeer is ietwat oubollig maar dat maakt het ook weer gezellig.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Een erg goed en druk restaurant, mooie glazen, linnen tafelkleden en servetten.
Bij binnenkomst werden onze jassen niet aangenomen, we moesten ze zelf over onze stoel hangen.
De tonijn in het voorgerecht en ook in het hoofdgerecht was meer dan uitstekend klaar gemaakt
De mix-antipasta was keurig opgemaakt en ruim voldoende.
Rundvlees met eekhoorntjesbrood was erg mals en smaakvol.
De dolci waren goed.
Gelukkig kregen we kraanwater waar niets voor gerekend werd.
Akoestiek was matig, het was moeilijk om in deze drukte een goed gesprek te voeren.
Omdat we vrij vroeg waren was het duidelijk dat er na ons nog mensen aan onze tafel "moesten" eten. Er werd snel gevraagd of we "echt" klaar waren.
Een deel van het personeel spreekt geen Nederlands.
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gisteren met 3 vriendinnen gegeten bij L'Angolo. Ontzettend aardige ontvangst en bediening, deden echt heel erg hun best. Er hangt een hele gezellige sfeer, tafeltjes leuk gedekt. Je krijgt meteen een goed gevoel als je binnenkomt.
De kwaliteit van het eten was helaas wisselend. Twee van ons hadden als voorgerecht de tonijn, Deze was prima van smaak, maar had iets meer aangekleed kunnen worden op het bord. Een van ons had de carpaccio, Wederom was de smaak prima, maar 3 dunne plakjes is wel héél weinig. Zelf had ik de artichoksalade. Ik heb helaas geen artichok gezien of geproefd. Het zag er een beetje uit als koolsalade, Bij navraag werd me verteld dat de artichok Julienne gesneden was en daarna gebakken met balsamico. Ik vond het in ieder geval een misser.
Hoofdgerechten waren prima. We hadden alle 4 iets anders, 3 verschillende vleesgerechten en 1 keer de spagetti met kreeft en gamba's. Wel een beetje jammer dat er verder helemaal niets bij geserveerd werd.
Als desert hadden we scroppino, tiramisù en 2x een kaasplankje, De eerste twee waren prima maar het kaasplankje was echt een aanfluiting. Beetje jammer. Wel een gezellige avond gehad maar weet niet of we er nog een keer teruggaan.
EngelOverDeTong !.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Via IENS gereserveerd voor een dinsdagavond om 19u. Bij binnenkomst blijkt ons tafeltje (nog) niet beschikbaar. De zaak was stampvol en vermoedelijk dus overboekt. Overigens is de zaak altijd mudvol (met hipsters) als ik er voorbij loop. We kunnen pas om 20:20 aan tafel, net op het moment dat we het hadden opgegeven. Het lawaai was enorm; een gesprek was bijna niet mogelijk. Als we wijn bestellen bij het aan tafel gaan bleken waren ze ons weer vergeten.

Vooraf namen we de antipasto misto, een schaal met allemaal lekkere Italiaanse hapjes. De ingrediënten kwamen zo uit de koeling (misschien de hele schaal wel) en waarom daardoor niet heel sterk van smaak en dus erg koud. Als hoofdgerecht namen we rundvleespuntjes met rucola, parmezaanse kaas en oude balsamico en de gegrilde knapperige tonijn met broccoli. De smaken waren prima, maar niet heel spectaculair, behalve de textuur en smaak van de tonijn: bijzonder goed. Toe een tortino al cacao, een chocolade lava-cakeje.

Omdat het zo druk is, heeft het personeel nauwelijks tijd voor je. En het is ook niet erg hartelijk. Toch denk ik dat we gewoon pech hebben gehad, gezien de andere goeie recensies...
Marle V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Het was een drukke avond, we hadden het laatste beschikbare plekje in het midden van het restaurant. Die plek was iets minder fijn, had gevraagd of het aan het raam kon. Ook duurde het in het begin lang voordat de bediening langskwam om alvast drankjes op te nemen.

Verder was het een fantastische avond. Heel erg lekker gegeten ( carpaccio, hoofd: tonijn en gegrilde ossenhaas, tiramisu ). Echt stuk voor stuk aanraders! De sfeer in het restaurant is echt italiaans, het lijkt een familiebedrijf.

Wij komen hier zeker weer :)
Adriegolf .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
wij hebben hier voor de tweede keer gegeten en wederom zeer zeer goed.
Leuke ambiance en erg vriendelijk personeel
Via ah gekomen maar komen zeker weer terug
Idebruyne .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hebben dit restaurant voor de eerste keer bezocht met de restaurantactie van AH. Een vriendelijke ontvangst en ook tijdens de maaltijd bleef het personeel vriendelijk en behulpzaam. Het eten was uitstekend. Zeer verse vis die goed klaargemaakt was. Vooraf hadden we een schotel met vleeswaren en kaas. Deze was ruimschoots voldoende. Als desert had ik een aan tafel (!) bereidde scropino. Heerlijk. Kortom een restaurant om terug te komen en aan te bevelen.
Trees T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en service was goed. Een nadeel: het was vrijdagavond erg druk en ontzettend rumoerig waardoor het converseren moeizaam verliep.
H.M. W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat een gezellige restaurant. De huiselijke sfeer zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt. Leuke ontvangst en op mijn verzoek om op tijd weg te kunnen gaan is er meteen gehoor aan gegeven. Top.
Het eten was heel smakelijk en zag er ook mooi uit. Wij zijn heel tevreden en komen zeker terug.
Delicious78 V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij L' Angelo.
Ossehaas is een aanrader! Sfeer is goed, behulpvaardige bediening.
We komen zeker terug!
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Slechte bediening. Jas werd bijvoorbeeld niet aangenomen en toen ik zei dat het te koud was met de deur open (in November!) kreeg ik een snauw terug. Later probeerde ze het nog goed te maken maar noemde me toen "lieve schat" wat ik ook weer een beetje vreemd vond. Tip voor het restaurant : zet een knop op de nooddeur waardoor je niet van buiten naar binnen kan, plaats bordje Geen ingang bij de nooddeur en een bordje Ingang bij de ingang dan kan in de winter de deur gewoon lekker dicht! Maar het eten was heerlijk en daar gaat het tenslotte om.
Annemieke O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wil je een prima diner in een Italiaanse sfeer, dan is LÁngelo zeker het restaurant waar je heen moet. De kaart bevat voldoende keus voor een ieder, vis,vlees of vega het kan allemaal. Prijzen zijn zeer redelijk voor wat er geserveerd wordt en wat er op je bord komt is heerlijk en verzorgt. Huiswijn betaalbaar en lekker. Personeel vriendelijk, attent en Italiaans. Wij hebben genoten.
Alianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Verfijnde keuken. Gerechten precies goed wat betreft gaarte en temperatuur. Eerlijk en mooi op het bord. Plezierige bediening. Goede Chardonnay uit de Alto Adige tegen redelijke prijs.
Voortman .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, mooie echt Italiaanse gerechten op de kaart.
Tip, de borden voorverwarmen als je er een pastagerecht op serveert, dit koelt nl snel af.
We hadden een heerlijke zondagavond, komt zeker in aanmerking voor herhaling!
Gerrion J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Een restaurant we we graag reserveren als we in Amsterdam zijn. Het is iedere keer erg lekker eten, uiterst vriendelijke bediening en een gezellige en ongedwongen sfeer.