l'Angolo Italiano

Scheldestraat 23-25 1078 GD Amsterdam Nederland Kaart
31-206757808

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-50% op de Rekening

-50% op de Rekening

-30% op de Rekening

Over het restaurant l'Angolo Italiano

Italiaans genieten bij L’Angolo Italiano

Dit prachtig stijlvolle Italiaanse restaurant is gelegen in de Rivierenbuurt. Bestel heerlijke gerechten met gezonde en verse ingrediënten. Kwaliteit staat voorop en ook dat is terug te zien in de gerechten die worden geserveerd als een kunstwerk op je bord! De gevarieerde menukaart en ontzettend fijne sfeer zorgen voor een onvergetelijke avond uit. Een walhalla voor elke liefhebber van Italie!

Meer informatie over restaurant l'Angolo Italiano

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag

danny D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
lekker gegeten met de hele familie. Lekkere smaken en gevarieerd. De wijnen zijn ook super.
Service is ook super attent en behulpzaam. Voor ons zeker een aanrader
Bertjan-sneller S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
In onze hoek bij rechteringang rook het onaangenaam naar riool. Helaas was het nodige op de kaart om 18.00 niet meer beschikbaar. Verder prima service en eten.
Toon G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Vriendelijke en gastvrije bediening. Spontaan aanbod om ossenhaas in het driegangenmenu te serveren. Lekker eten voor schappelijke prijs. Verschillende rode wijnen per glas. Prima timing om voorstelling te halen. Aanrader.
Isabelle M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wat een leuke tent! Weinig tijd maar super vlot en lekker gegeten.
Che sorpresa.. cibo buonissimo, atmosfera accogliente, camarieri gentili... Grazie!! Isabelle
Skye P.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heerlijk gegeten, mooie authentieke Italiaanse gerechten op de kaart met keuze genoeg. Bediening was erg vriendelijk en hebben ondanks de drukte genoeg tijd voor je. Prettige sfeer. Een van de beste Italiaanse restaurants van zuid.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Voor de tweede keer in dit knusse maar lawaaierige restaurant gegeten, nu met AH/Iens bonnen. Na de fantastische eerste ervaring was deze keer minder geslaagd. Dat lag zowel aan de service als aan het eten.
Het duurde even voordat iemand naar ons toekwam om ons te placeren. Daarna duurde het lang voordat we de bestelde wijn kregen. We hebben nogmaals om een karaf water moeten vragen en dat is de hele avond zo gebleven, uit zichzelf vulde de onervaren en sloom aandoende ober het water niet bij.
We kregen voor 6 personen een zeer bescheiden maandje brood en wat olijven, olie en kaasblokjes. Nogal wat gerechten op de uitgebreide kaart waren niet te bestellen, zoiets kun je beter van tevoren zeggen.
De voorgerechten waren goed, de hoofdgerechten vielen wisselend in de smaak. De spaghetti vongole was erg zout en de gnocchi met asperges en kastanje waren nogal flauw van smaak. Op de 2x gestelde vraag in welke vorm de kastanjes aanwezig waren kwam geen antwoord. Het zeer aangeprezen Siciliaanse dessert van cassatavulling in een taai omhulsel van mozzarella kon ons niet bekoren.
De rekening viel tegen: de gerechten waren apart berekend en niet als menu, zoals op de kaart vermeld. Ik had het pas thuis door, heel vervelend. Onze jassen moesten we maar zelf zoeken en naar de tafel brengen: onze ober stond ondertussen met jas aan achter de bar.
Alles bij elkaar geen geslaagd bezoek, het lijkt erop dat het restaurant aan zijn populariteit ten onder gaat, jammer.
Marjan W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Ik ben zelf half italiaans dus ik kan het goed beoordelen.
Uitstekende authentieke keuken; het was heerlijk!
Een vraag: op de kaart staat parmigiano reggiano, maar ik dacht dat het grana padana was.
Zilla Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wel weinig groeten of salade erbij,ook vroeg ik spaghetti erbij met verse knoflook en het pepers en persterlie erdoor maar at kreeg ik niet, de spaghetti was gortdroog
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We waren hier met de AH-actie maar dat had geen merkbare invloed op de bediening die erg vriendelijk was en zorgzaam. We hadden de keuze uit een drie-gangen menu met antipasto, primi of secondi, en dessert en we kozen het vismenu met de secondi. Dat bleek een mooie keuze! Als antipasto kregen we een typisch Italiaanse dikke 'tomatensoep' met octopus. Lekker! Bij de volgende gang kreeg een van ons gebakken (erg mooie) tonijn in een flinterdun en knapperig korstdeegje waar volgens ons wat sinaasappelrasp oid doorheen zat. Verrukkelijk en met een fijn mondgevoel. De ander had een stuk gebakken inktvis met een saus van zijn eigen inkt. Ook erg lekker! De toetjes waren simpel maar mooi gemaakt. Er is geen uitgebreide wijnkaart per glas, maar de geschonken wijnen pasten goed bij de gerechten en vice versa. Kortom, we hebben een fijne avond gehad en zeer smakelijk gegeten. Zonder de AH-actie waren we niet hier terecht gekomen, hoewel het restaurant nog geen kwartier bij ons vandaan lopen is, maar ja, net uit de route... We komen hier dit jaar zeker nog een keer terug. Een echte aanrader!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening was erg vriendelijk en attent. Keuzemenu was van de chef, met primi (32euro) of secondi (40euro) (vlees/vis/vega), erg smakelijk!
Clercq .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hier nu al voor de 3e keer gegeten, steeds met andere mensen die ik ook wil laten meegenieten van het heerlijke eten. Alles wat wij gegeten hebben was heerlijk, tonijn perfect, biefstuk met rucola en parmezaanse kaas top, biefstuk met paddestoelen was zeer ruime portie. Op het moment hebben ze een menu voor 33 euro. Echt de moeite waard!!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Met de AH Restaurant aktie heerlijk gegeten. Voorgerecht: een meer dan lekkere burrata. Daarna een goede spagetti met lobster. Nagerecht tiramissu. Voor herhaling vatbaar.
Gezellig druk maar bij bezetting van alle tafels zo veel geluid dat je elkaar, terwijl je tegenover elkaar aan tafel zit, , bijna niet kan verstaan.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten!!! De nieuwe gerechten waren zonder twijfel heerlijk.
Spaggetti vongole. En de dorade in tomaten saus. ,mijn tafelgenote had de ossehaas met gorgonzola saus. Perfect Rare gebakken.

Afegesloten met een heerlijke sgroppino

Mvg piem en tim
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hartelijke ontvangst. Wij waren er met de AH bonnen. Het menu was een verrassingsmenu (keuze uit vlees, vis, of vegetarisch) met een kleine toeslag als je van de 'secondi' wilde. En dat menu viel zeker niet tegen! Als vorogerecht verse tonijn of carpaccio, uitstekend! Hoofdgerecht dorade of een ossenhaas. Beiden zeer goed! Als toetjes kwamen er 4 verschillende. Een beetje heen en weer geruild, zodat iedereen het allerlekkerste kreeg.
Dit restaurant is echt goed. We komen zeker weten terug!

Het is en levendig gzellige tent, lastig als je slechthorend bent. Vanwege die slechthorendheid om een rustig tafeltje gevraagd en ook gekregen, heel fijn!
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Top gegeten, de carpaccio was prima maar niet bijzonder, de Ossenhaas Gorgonzola en desserts waren super. Aardige bediening. Echt een aanrader we komen zeker terug.
Josine J.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het was teleurstellend. Ik heb hier een keer eerder gegeten (ook met AH restaurantbonnen) en toen was de service en het eten perfect! Dit keer duurde het 50 min voordat we aan tafel konden (terwijl we hadden gereserveerd), vervolgens hebben we een drankje besteld maar dat duurde zo lang dat het voorgerecht eerder op tafel stond. Vervolgens duurde het een uur voordat het hoofdgerecht kwam. Het verrassingsmenu was de enige optie (dat is op zich geen probleem!) en kostte 45 euro, terwijl de hoofdgerechten op de kaart rond de 13 euro lagen. Dat roept bij mij vragen op hoe ze op die 45 euro komen... We hebben uiteindelijk het nagerecht gelaten voor wat het was. Heel jammer, want mijn eerdere ervaring was dus wel goed! Het leek alsof dat een lokkertje was en ze me nu geld wilden aftroggelen.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten , het restaurant was overvol dus hielden rekening met lange wachttijden maar niets daavan.
Heerlijke gerechten , vooral de tonijn in een korstje zowel bij vooor als hoofdgerecht, een perfecte dus gesneden rundvlees als hoofdgerecht voor mijzelf, en tot slot verrassend dessert van pistache ijs met katanje.
Wij komen zeker terug !
Conrad V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Voor de derde keer weer uitstekend gegeten in dit sfeervolle restaurant. Comfortabele stoelen, lopertje op de tafel, altijd gewaardeerd. Zeer vriendelijke bediening. Als voorgerechten heerlijke verse burrata met tomaat salade en een zachte tortelli gevuld met wildzwijn en een saus van gorgonzola, als hoofdgerecht hele mooie tonijn 'en croute' en mooi stukje orata filet met een zachte mint saus en wat patate aroste. Als desert een chocoladetaartje gevuld met warme pure chocolade, heerlijk. Een mooie wijn uit Apuglia, Brindisi reserva' voor € 25,- , een prettige prijs, maakte het geheel compleet. En dit allemaal binnen de AH actie met 1 x 3 gangen gratis met een gering suppl. , perfecte service ! tot gauw maar weer !
Marcella O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik heb hier dit weekend heerlijk gegeten. De bediening is erg vriendelijk en er hangt een fijne sfeer. Je hebt echt het idee dat je lekker uit eten bent. Bedankt!
Daisy C.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We zijn hier met een AH bon geweest naar aanleiding van veel goede reviews en we waren niet teleurgesteld, althans, qua smaak en kwaliteit van het eten.
De AH ben geeft recht op drie gangen a la carte. Er was genoeg keus, alleen is het menu normaal gesproken 4 gangen menu, wat verklaarde waarom de voorgerecht en Primi best klein waren. We hadden vooraf de carpaccio en inktvis, als hoofdgerecht de risotto met garnalen en gegrilde ossenhaas met truffel, en als dessert hadden we sgroppino en amaretto ijs. Alle gerechten waren erg lekker en we hebben echt genoten. Alleen zijn de gerechten dus niet al te groot in portie en we waren aan het einde niet echt voldaan.
Als je hier zonder bon komt, is het ook wel aan te raden 4 gangen te doen, wat deze restaurant dan wel prijzig maakt. Maar ik zou het er wel voor over hebbben. Het is gewoon goed eten.
De ontvangst was een beetje ongemakkelijk, we liepen binnen en (ik gok management?) zei alleen goedenavond en ging verder achter debar, vervolgens riep ze over de bar: ja? Niet echt een goede begroeting, maar ook niet een groot probleem. De serveerster zelf kwam later en zij deed het prima. Zij begroette ook de volgende gasten bij de deur, dus dat was ook weer opgelost.
De tafels staan inderdaad erg dicht op elkaar, de gasten naast ons hadden praktisch onze tafelpartners kunnen zijn, maar omdat het muziek niet al te hard was konden we gewoon op een iets rustigere toon met elkaar praten.
Al met al, zou ik hier zeker wel weer terugkomen.